NASA | Mars | Zvuk

Takhle zní meteoroidy dopadající na povrch Marsu. NASA zveřejnila nahrávky ze sondy InSight

NASA zveřejnila nahrávky zvuků čtyř meteoroidů, které dopadly na povrch Marsu. Jde o vůbec první případ, kdy bylo něco takového na jiné planetě zdokumentováno.

Charakter zvuků zachycených seismometrem sondy InSight byl údajně nečekaný. „Zvláštní je, že je to spíš 'bloop' než 'bam!',“ komentoval to na Twitteru vědecký spisovatel Corey Powell.

K prvnímu ze čtyř potvrzených impaktů došlo 5. září 2021, kdy meteoroid explodoval a rozpadl se na nejméně tři úlomky, z nichž každý na rudé planetě vytvořil kráter.

NASA následně zaúukolovala svůj Mars Reconnaissance Orbiter, aby tyto krátery vypátral a udělal několik předběžných černobílých fotografií. Další snímky již byl pořízeny kamerou High-Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE) a jsou tak mnohem kvalitnější.

Díky datům získaným 5. září vědci získali povědomí o tom, jaké seismické signatury mají hledat, a byli tak schopni zpětně detekovat tři další dopady z května 2020. Tento výzkum jim může odhalit další zajímavosti o historii Marsu.

„Impakty jsou hodiny Sluneční soustavy,“ vysvětlil hlavní badatel Raphael Garcia. „Potřebujeme znát dnešní míru impaktů, abychom mohli odhadnout stáří různých povrchů.“

Váš názor Další článek: Test základní desky MSI Pro B660-A DDR4. Má své problémy, ale v poměru cena/výkon exceluje

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Twitter, Mars, Zvuk, Sluneční soustava, InSight, Povrch Marsu, Nahrávka, Meteoroid, Sonda, Povrch

Call of Duty: Advanced Warfare se má dočkat pokračování. Pro Sledgehammer Games je to návrat do budoucnosti

Ještě nevyšlo ani Modern Warfare II a už se rozjíždí horlivé debaty o budoucnosti Call of Duty.

Call of Duty: Advanced WarfareSpekulace
Jak na Snapseed. Je to neuvěřitelné, ale nejlepší aplikace na úpravu fotek v mobilu je stále zdarma

Mobilní telefony mají tu výhodu, že jsou neustále při ruce a snadno s nimi vyfotografujete jakýkoli moment. Nevýhodou je, že pak máte telefon plný fotek.

FotkyMobilní aplikace