Vesmír | Země

Takovou animaci noční oblohy jste ještě neviděli. Otáčí se v ní Země, nikoliv hvězdy

Každé civilizované dítě při pohledu na noční oblohu ví, že se neotáčí nebeská klenba okolo Země, ale že se naše planeta otáčí okolo své vlastní osy. Daniel Probst na svém Twitteru publikoval netradiční time-lapse video noční oblohy.

Zatímco ostatní zrychlená videa zpravidla z fixní pozice na povrchu znázorňují rychle se otáčející oblohu, tato animace se naopak drží oblohy, takže se otáčí zemský povrch pod ní. A přesně takový zážitek by měl každý pozorovatel mimo vztažnou soustavu Země.

Jedno otočení Země okolo své osy trvá 23:56:4,091 – tzv. siderický den. Pozorovatel na rovníku za jeden den nacestuje 40 075 kilometrů. Pohybuje se tedy rychlostí okolo 1 674 km/h.

Diskuze (21) Další článek: Nvidia má nové ovladače ke grafikám, slibuje znatelný nárůst výkonu a nové funkce

Témata článku: Vesmír, Země, Twitter, Astronomie, Sluneční soustava, Pozorovatel, Noční obloha, Povrch, OSA, Obloha, Animace, Hvězda

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Nový Apple Macbook Air je levnější, má větší SSD a vrací se k tradiční klávesnici