Tatra 148: krásný kus techniky, se kterým jsme si hráli jako děti

  • Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice
  • První automobil Tatra vyjel z bran automobilky 29. března 1919
  • Pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice Tatra 148

Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice. První automobil s tímto názvem, odvozeným od slovenských Vysokých Tater, vyjel z bran automobilky 29. března 1919.

První velkou legendou mezi nákladními vozidly značky Tatra se stal model 111, jehož výroba se rozběhla v roce 1942 a byla ukončena v roce 1962. Nástupcem se stal neméně populární model 138, který byl představen v roce 1956. Evolucí Tatry 138 se stala modelová řada 148, jejíž prototyp měl premiéru na strojírenském veletrhu v Brně v září roku 1968. V následujícím roce vznikla ověřovací série a sériová produkce se nakonec rozběhla v roce 1972.

Tatra 148 nijak nezastírala příbuzenské vazby na svého předchůdce, od nějž se vizuálně odlišuje prakticky jen novou hranatější kapotou motoru.

Nejen pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pak Tatra 148 pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice, na který mají díky plastové oranžové tatrovce z Chemoplastu Brno řadu vzpomínek.

Zdroj: Auto.cz

Diskuze (2) Další článek: Microsoft zpoplatní některé funkce ve Windows Fotkách, dostupné budou jen s předplatným

Témata článku: Technika, Historie, Automobily, Doprava, Brno, Tatra, Třicátník, První auto, Populární model, Automobilka, Modelová řada, Značka, Kopřivnice, Krásný kus, Následující rok, Náklaďák, První automobil, Čtyřicátník, Kus techniky, Technik, Vysoké Tatry, Česká republika, Strojírenský veletrh, Dnešní generace

Určitě si přečtěte