Tatra 148: krásný kus techniky, se kterým jsme si hráli jako děti

  • Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice
  • První automobil Tatra vyjel z bran automobilky 29. března 1919
  • Pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice Tatra 148

Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice. První automobil s tímto názvem, odvozeným od slovenských Vysokých Tater, vyjel z bran automobilky 29. března 1919.

První velkou legendou mezi nákladními vozidly značky Tatra se stal model 111, jehož výroba se rozběhla v roce 1942 a byla ukončena v roce 1962. Nástupcem se stal neméně populární model 138, který byl představen v roce 1956. Evolucí Tatry 138 se stala modelová řada 148, jejíž prototyp měl premiéru na strojírenském veletrhu v Brně v září roku 1968. V následujícím roce vznikla ověřovací série a sériová produkce se nakonec rozběhla v roce 1972.

Tatra 148 nijak nezastírala příbuzenské vazby na svého předchůdce, od nějž se vizuálně odlišuje prakticky jen novou hranatější kapotou motoru.

Nejen pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pak Tatra 148 pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice, na který mají díky plastové oranžové tatrovce z Chemoplastu Brno řadu vzpomínek.

Zdroj: Auto.cz

Diskuze (2) Další článek: Microsoft zpoplatní některé funkce ve Windows Fotkách, dostupné budou jen s předplatným

Témata článku: Technika, Historie, Automobily, Doprava, Brno, Česká republika, První auto, Populární model, Čtyřicátník, Kopřivnice, Dnešní generace, Značka, Následující rok, Tatra, Krásný kus, Technik, Kus techniky, Třicátník, První automobil, Automobilka, Vysoké Tatry, Strojírenský veletrh, Modelová řada, Náklaďák