Tatra 148: krásný kus techniky, se kterým jsme si hráli jako děti

  • Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice
  • První automobil Tatra vyjel z bran automobilky 29. března 1919
  • Pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice Tatra 148

Tatra představuje jednu z nejslavnějších průmyslových značek v České republice. První automobil s tímto názvem, odvozeným od slovenských Vysokých Tater, vyjel z bran automobilky 29. března 1919.

První velkou legendou mezi nákladními vozidly značky Tatra se stal model 111, jehož výroba se rozběhla v roce 1942 a byla ukončena v roce 1962. Nástupcem se stal neméně populární model 138, který byl představen v roce 1956. Evolucí Tatry 138 se stala modelová řada 148, jejíž prototyp měl premiéru na strojírenském veletrhu v Brně v září roku 1968. V následujícím roce vznikla ověřovací série a sériová produkce se nakonec rozběhla v roce 1972.

Tatra 148 nijak nezastírala příbuzenské vazby na svého předchůdce, od nějž se vizuálně odlišuje prakticky jen novou hranatější kapotou motoru.

Nejen pro dnešní generaci třicátníků a čtyřicátníků je pak Tatra 148 pravděpodobně tím nejoblíbenějším náklaďákem z Kopřivnice, na který mají díky plastové oranžové tatrovce z Chemoplastu Brno řadu vzpomínek.

Zdroj: Auto.cz

Témata článku: Technika, Historie, Automobily, Doprava, Brno, Technik, Náklaďák, Značka, Vysoké Tatry, Modelová řada, Česká republika, Dnešní generace, Automobilka, První automobil, Populární model, Třicátník, Kus techniky, Kopřivnice, Následující rok, Strojírenský veletrh, Krásný kus, Čtyřicátník, Tatra

Určitě si přečtěte