Tchien-wen-1: Nové fascinující selfie ukazují čínský orbiter u Marsu

Čínská mise Tchien-wen-1 úspěšně pokračuje. Orbiter nedávno vyfotil několik fascinujících selfie s povrchem Marsu v pozadí.

Na jedné z těch, které o víkendu zveřejnila China National Space Administration (CNSA), můžete vidět dotyčné zařízení během průletu kolem severního pólu rudé planety.

Druhá selfie pak vůbec poprvé ukazuje orbiter v celé jeho kráse. Pořídila ji malá kamera, která nejprve odletěla do potřebné vzdálenosti a následně snímek přenesla zpět.

Dodejme, že v nadcházejících měsících by měl probíhat výzkum geologie a magnetického pole Marsu. Obzvláště zajímavý je výše zmíněný severní pól, protože se předpokládá, že obsahuje obrovské rezervoáry vodního ledu.

prohlášení CNSA plyne, že orbiter dosud „získal a odeslal téměř 540 gigabajtů dat“, přičemž „stále má dostatek energie a je v dobrém stavu“. Nepochybně se tak můžeme těšit na další zajímavé záběry i poznatky.

Diskuze (2) Další článek: Kauza Theranos. Hrála si na Steva Jobse, pobláznila Silicon Valley, oklamala investory a teď půjde do vězení