Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
63
Fotogalerie

Teď už se elektromobilová revoluce rozběhne naplno, Volkswagen představil elektrický model ID.3

Elektromobily se pomalu prosazují a vídáme je na silnicích čím dál častěji. Ale přestože jde už o poměrně jasně nalinkovanou budoucnost automobilismu, pořád jsou jen drobnou menšinou. To by se už příští rok mohlo začít rychle měnit, začne se totiž prodávat Volkswagen ID.3.

Brouk pro dobu elektromobilní

Rozvoj elektromobilů aktuálně naráží především na to, že jsou elektrická auta drahá. Tesla se to s Modelem 3 snaží zvrátit, ale i tak je to auto minimálně za milion. Podobně stojí i Nissan Leaf, Hyundai Ioniq, BMW i3 nebo třeba na elektriku předělaný Volkswagen Golf. O něco levnější jsou jen miniauta do města.

Nový Volkswagen ID.3 bude dostupnější a hlavně to bude auto od počátku navržené jako elektromobil. Na jeho platformě přitom mohou vznikat další koncernové modely, čímž se budou výrobní náklady a tím i konečná cena dále snižovat. 

Volkswagen ID.3 si právě odbyl premiéru na veletrhu ve Frankfurtu. Není to žádný prototyp, v galerii výše se už můžete dívat na produkční verzi auta, jak se začne prodávat v první polovině příštího roku. Cena se vejde pod 30 000 eur, což aktuálně představuje cca 775 tisíc korun. Pořád to není málo, ale už je to mnohem méně, než co stojí elektromobily dnes. Model ID.3 přitom bude solidní prostorné auto na pomezí střední a nižší střední třídy. 

Co pro rozvoj osobní autodopravy znamenal svého času Volkswagen Brouk, to by mohl v dnešní době dokázat model ID.3 pro rozvoj elektromobilů. Spolu s tím ale musí vyrůst i síť rychlonabíječek po celé Evropě, nicméně to už se nyní celkem vehementně děje, a to za součinnosti energetických společností a automobilek. V tomto se i silně konkurenční německé automobilky dokázaly semknout. 

Záruka na baterky 8 let nebo 160 tisíc km

Auto je postaveno na nové platformě MEB pro elektromobily. Rozvor náprav má 2765 mm, celkovou délku 4261 mm, šířku 1809 mm a výšku 1552 mm. Pohotovostní hmotnost tohoto elektromobilu je 1719 kg a užitečné zatížení se pohybuje od 416 do 541 kg podle provedení a výbavy. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 385 litrů.

Na trh má první zástupce elektromobilů řady ID zamířit ve dvou výkonových provedeních se 110 a 150 kW. Točivý moment má být u obou verzí 310 Nm a mířit pouze na kola zadní nápravy. V případě baterií nabídne ID.3 tři verze s kapacitou 45, 58 a 77 kWh.

Elektromobil s maximální rychlostí omezenou na 160 km/h má s bateriemi s nejnižší kapacitou nabízet dojezd kolem 330 km, v provedení s 58 kWh má ujet kolem 420 km a verze s nejvyšší kapacitou baterií má mít dojezd kolem 550 km dle metodiky WLTP.

Při využití rychlonabíječky s výkonem 100 kW mají baterie za půl hodiny nabíjení umožnit dojezd až kolem 290 km dle WLTP. Volkswagen použitým technologiím věří natolik, že bude u ID.3 poskytovat záruku na baterie na osm let nebo 160 000 km.

Elektromobily budou pro každého

Auto by mělo nabídnout dobré jízdní vlastnosti už jen třeba díky tomu, že většina hmotnosti je soustředěna v podlaze. Tam se totiž schovávají akumulátory. Vyniknout by mělo i vnitřním prostorem, protože rozvor je na úrovni modelu Passat. To ostatně potvrzují i kolegové z Autorevue.cz, kteří už měli možnost se do auta posadit. 

Ve výbavě nic důležitého nechybí, je to prostě moderní auto. Samozřejmostí jsou dnes už světla formou LED nebo pokročilý infotainment. U elektromobilu byste jen možná čekali, že bude mít podobně jako některá konkurence úložný prostor i pod přední kapotou, ale tady ne. Čelní okno je protaženo dopředu a přední převis je velmi malý, a tak se pod přední kapotu vejde jen chladič (i ten elektromobil potřebuje), nádobky ostřikovačů a brzdové kapaliny, záložní standardní akumulátor, klimatizace atp. Kufr je tak jen vzadu, ale za to docela prostorný. 

Volkswagen má při své síle, globální distribuční síti a výrobním kapacitám možnost odstartovat očekávaný „převrat“ v oblasti automobilismu. ID.3 je přitom jen prvním modelem z celé připravované řady elektromobilů ID. Tesla s nabídkou dostupnějších modelů 3 a Y ukazuje, že poptávka je velká a sama ji nestíhá uspokojit. A pokud se prognózy Volkswagenu naplní, je jisté, že trh zaplaví další podobná a ještě dostupnější elektroauta. Ostatně i Škoda Auto hodlá do roku 2025 představit pět nových elektromobilů

Určitě si přečtěte

Články odjinud