Cena baterií už prakticky neklesá a poměr kapacity ke hmotnosti je taky na limitu, posouvá se jen nepatrně. Takže tady žádný boom opravdu nepřijde. A ne, 300km na jeden zátah nejedu, dám si tak jednu až dvě pauzy na kafe. Akorát při nich nebude kde nabíjet, protože všechny rychlonabíječky budou obsazené Problém je, že nabití auta alespoň na 80% i na nejrychlejších nabíječkách nejde pod 30 minut. Takže si zkus představit, jaká asi bude průchodnost dobíječek ve srovnání s benzinkami, kde je 100% do pěti minut? Bude tak 10x horší. A další průšvih je v tom, že ty rychlonabíječky mají tak obrovský příkon, že není reálné mít v jednom místě víc, než 1-2, nanejvýš 3 rychlonabíjecí přípojky a i to už bude mít spotřebu jak solidně velká fabrika. Takže místo benziky se třeba osmi plnícími stojany, kterými projede za hodinu v pohodě 96 aut na benzín/naftu, projede takovou elektrodobíjecí stanicí v nejlepším případě 6 elektroaut za hodinu. Tudíž pokud by se zvýšil podíl elektroaut třeba jen na 10%, tak nastane absolutní kolaps, nebude vůbec kde dobíjet, i kdyby na každou jednu benzinku, připadla jedna dobíjecí stanice, což je ale scifi vzdálené budoucnosti. Takže elektroauto je bez ohledu na to, že se na autosalónech snaží výrobci tvářit, že už je to mainstream, jen pouhopouhý experiment, který nemá v následujících minimálně 30 i více letech šanci, nějak zásadně začít nahrazovat spalovací auta. Neexistuje k tomu infrastruktura (a ne, opravdu rozvodné firmy nebudou schopny během pár let postavit tisíce nových mohem výkonnějších trafostanic a rozkopat půl česka, aby natáhly nové silnější kabely) a stejně tak nejsou na pořadu dne stavby nových elektráren, který by ten nárůst potřebné elektřiny byly schopny pokrýt. A to ještě s rizikem, že přeci jen přijde nějaká smysluplnější technologie, než baterie a tím pádem by celá pracně budovaná síť nových zdrojů a distribuce elektřiny mohla během pár let přijít v niveč. Takže jsem si docela jistý, že i výrobci a distributoři elektřiny poměrně brzy výrazně sníží svoje nadšení a budování dobíjecích bodů. A to se opět zapomnělo na to, že takové navýšení spotřeby energie a nucená stavba nových a velmi nákladných zdrojů a rozvodů, zcela nevyhnutelně bude tlačit na výrazné zdražování elektřiny, takž ve finále provoz nemusí být vůbec levnější, než u spalováku. Elektroauta jsou dnes připravena pro omezený počet technologických hračičků, ale ani zdaleka ne pro masové nasazení, aby v blízkých letech nahrazovaly klasická auta.