Terminátor vytáhl do boje proti ropnému průmyslu. Viní ho z páchání „vražd prvního stupně“

Legendární Arnold Schwarzenegger během živého podcastu Off Message prohlásil, že hodlá žalovat ropný průmysl. Ten podle jeho mínění „vědomě zabijí lidi po celém světě“.

Stejně jako mnoho dalších obhájců životního prostředí, i Schwarzenegger spatřuje přímou souvislost mezi tím, co se dělo v tabákovém průmyslu a tím, co se nyní odehrává v průmyslu ropném.

„Nijak se to neliší od problému kouření. Tabákový průmysl věděl roky a roky a roky a desetiletí, že kouření zabijí lidi, poškozuje lidi a způsobuje rakovinu – a tuto skutečnost před lidmi skrýval a popíral to,“ konstatoval. „Nakonec byli vzati k soudu a museli platit miliony dolarů.“

Loňský rok byla publikována studie, z níž plyne, že ropná společnost Exxon věděla o souvislosti mezi fosilními palivy a změnou klimatu už 40 let. Odhalili to její vlastní vědci. Tuto nepříjemnou skutečnost si však nechala pro sebe a začala vynakládat desítky milionů na šíření různých dezinformací, jejichž účelem bylo danou problematiku co možná nejvíc zamlžit.

Schwarzenegger požaduje, aby čerpací stanice, automobily a všechny produkty obsahující fosilní paliva byly označeny varovnými štítky – stejně jako označovány tabákové výrobky. „Jestliže vstoupíte do místnosti a víte, že jste přišli někoho zabít, je to vražda prvního stupně. Myslím, že s ropnými společnostmi je to stejné,“ dodal.

Dokázat, že se opravdu jedná o úmyslné zabíjení nevinných osob, v tomto případě samozřejmě vůbec nebude jednoduché. Podle slavného herce však soudní spor minimálně zvýší povědomí veřejnosti o klimatické vědě a motivuje lidi k tomu, aby se začali poohlížet po obnovitelných alternativách. Fandíte mu?

Foto: BagoGames, CC BY 2.0
Diskuze (17) Další článek: Apple Music pomalu dohání Spotify, přibývá 2 miliony předplatitelů za měsíc

Témata článku: Zajímavosti, Globální oteplování, Soudy, Ekologie, Obnovitelné zdroje, Fosilní palivo, Přímá souvislost, Nepříjemná skutečnost, Vražda, Tabákový průmysl, Dolar, Průmysl, Čerpací stanice, Životní prostředí, Celý svět, Slavný herec, Terminátor, Exxon, Schwarz, Arnold Schwarzenegger, První stupeň, Loňský rok, Páchání, Soudní spor, Stupeň

Šmírovačka kamerami Googlu: Koukněte se, co nového zachytily na Street View

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde