Arnie by si měl uvědomit, a nejen on, že mnoho technologií, které dnes člověk využívá není čistých. Co je čisté? Při výrobě platů, teflonu, a dalších látek se využívají neskutečné jedy, dále při přípravě léků, výrobě elektroniky, v těžkém průmyslu se běžně pracuje také s prudkými jedy, těžkými kovy, ať si každý zjistí co je třeba v solárním panelu / lithiové baterii. Musíme si vybrat, buď moderní společnost "s nutným zlem" nebo na stromy. Říkám to proto, že můžeme postupně, ty nejškodlivější provozy (technologie) omezovat, ale nemůžeme vše dělat naráz a příkazem od ekofašistů (fanatiků pro svoji věc). Došlo by, možná již dochází, k ekonomickému narušování* chodu společnosti, které ji uvrhne do naprosté chudoby a zmaru. Veškeré nové technologie, vč. ekologických by měly splňovat 2 základní pravidla.
1. Být v parametrech o tolik lepší, aby o ně byl zájem lidí, i při vyšší cenně.
2. Neměly by alokovat pro svoje používání (u výroby se nedá nic dělat) fosilní zdroje. Každá taková technologie, v takovém případě totiž vyčerpává neobnovitelné, tedy konečné zdroje.
Příklad: Železnice byla výhodnější než povozy, a i přes vysoké počáteční náklady se prosadila. Chce-li např. ČR něco udělat, pak by měla méně danit dráhu, upřednostnit ji, protože zanechává menší ekologickou stopu (nosnost / energie / těleso dráhy) než gumokoly (auta / kamiony).
Příklad2: Je možné pokračovat ve výstavbě jaderných bloků elektráren, snižovat závislost na uhelných / plynových elektrárnách, v ideálním případě přivést lidi k tomu, aby topili elektřinou, jak je obvyklé v bohatších zemích Evropy. ČR nemá podmínky (nikdy je mít nebude), aby mohla velkou část produkce elektřiny, produkovat z OZE. Vítr fouká nestabilně a omezeně, solární panely zabírají i půdu, která je vhodná k pěstování. Dále zabírají půdu zvířatům, které mají stále menší prostor k životu.
* Stačí se podívat, jaký bič na sebe upletla EU, normy, prosazování naftových motorů, pak ústup, dnes prakticky neprodejná auta, hrozba, že do měst nepojedou nejen naftová, ale i benzinová auta. Pouze eAuta budou moci, kdo si tedy dnes koupí jiné, než eAuto, Já bych už v DE (časem bude asi platit pro celou EU) do jiného nešel. A ještě dostanu dotaci € 8.000,- (po zvýšení), z daní druhých.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 03. 2018 16:49