Tesla představila elektrický kamion - Tesla Semi

Tesla představila elektrický kamion - Tesla Semi

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.

Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.

Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.

Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.

Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.

Elon Musk při představení Tesly Semi.

Elon Musk při představení Tesly Semi.

Není to jen nějaká vize, na premiéru přijeli už dva hotové kusy

Není to jen nějaká vize, na premiéru přijeli už dva hotové kusy

Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly

Toto jsou kamiony nedaleké budoucnosti podle Tesly

Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden (nebo i více) motor vysadil, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Elon Musk slibuje vysokou spolehlivost. Když by jeden (nebo i více) motor vysadil, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.

Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.

Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.

Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.

Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.

Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky.

Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.

Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu.

Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30% levněji než běžného dieslového tiráku.

Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30% levněji než běžného dieslového tiráku.

Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.

Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.

Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.

Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.

Tesla představila také elektrický sporťák. Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Tesla představila také elektrický sporťák. Z nuly na sto jako za 2 sekundy, dojezd 1000 km. Nový Roadster od Tesly je ohromující elektromobil

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Tesla se chlubí, že je to nejrychlejší produkční vůz, který si budete moci koupit

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Z nuly na 60 mil za hodinu (96,6 km/h) to nový Roadster zvládne za 1,9 s, na hranici 100 mil za hodinu (161 km/h) dorazíte za 4,2 sekundy.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Tři elektromotory mají ohromující točivý moment 10 000 Nm.

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h.

Maximální rychlost je někde nad 400 km/h.

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Přestože je auto kompaktní, vešla se do něj 200 kWh baterie a v běžném provozu nabídne dojezd 1000 km!

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu.

Jízdní vlastnosti by přitom měly být velmi dobré, třeba už jen proto, že akumulátory v podlaze významně sníží těžiště automobilu.

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi.

Elon Musk však při premiéře několikrát zopakoval, že toto jsou parametry základní verze auta. Později tedy můžeme očekávat ještě ostřejší verzi.

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

Prodeje se ale rozběhnou až v roce 2020

A takto vypadal první Tesla Roadster. Byl to vůbec první model Tesly, ještě bez vlastního designu.

A takto vypadal první Tesla Roadster. Byl to vůbec první model Tesly, ještě bez vlastního designu.

Připomíná vám Lotus Elise? Ano, právě Lotus posloužil jako základ. Pod zevnějškem už je ale všechno jinak

Připomíná vám Lotus Elise? Ano, právě Lotus posloužil jako základ. Pod zevnějškem už je ale všechno jinak

Tesla se na prvním Roadsteru naučila vyrábět podvozky a pohon, další modely už vyvíjela kompletně sama včetně designu.

Tesla se na prvním Roadsteru naučila vyrábět podvozky a pohon, další modely už vyvíjela kompletně sama včetně designu.

Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry i design jsou obdivuhodné. Řidič tu bude sedět uprostřed.
Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma.
Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů. Vepředu v kapotě je dokonce malý úložný prostor na zavazadla.
Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.
33
Fotogalerie

Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

  • Tesla představila elektrický kamion
  • Má obdivuhodný výkon i dojezd
  • Prodávat by se měl už za dva roky

Aktualizováno 23. listopadu: Tesla zveřejnila ceny, a tak už víme, na kolik nový elektrický kamion přijde. Základní verze s dojezdem až 300 mil (asi 480 km) stojí nejméně 150.000 dolarů (asi 3,2 milionu korun), varianta s dojezdem až 500 mil (asi 800 km) stojí o 30.000 dolarů více, tedy v přepočtu asi 3,9 milionu korun. V obou případech je potřeba složit rezervační poplatek 20.000 dolarů (asi 430.000 Kč).

Pro srovnání – běžné tahače stojí cca 2 miliony a více podle výbavy, výkonu motoru atp. Počáteční náklady jsou tedy cca o třetinu nižší než v případě Tesly Semi.

O nový kamion je docela zájem. Například americký řetězec Wallmart potvrdil, že si objednal hned 15 kamionů Tesla Semi. Mezi jeho šesti tisíci náklaďáky je to sice jen zlomek, ale pokud se skutečně vyplatí, bude postupně nakupovat další.

Wallmart není jediný, například kanadský řetězec Loblaws s pochlubil předobjednávkou na 25 kusů. Objednávku potvrdila i dopravní společnost J. B Hunt.


Elektrický pohon patří nejen osobním autům, ale také náklaďákům. To nám právě dokázala Tesla odhalením nového kamionu Tesla Semi. Je to kamion postavený zcela od nuly a jeho parametry jsou obdivuhodné.

Kamionem z nuly na sto za pět sekund

Tesla Semi je klasický tahač se třemi nápravami. Konstrukce je ale díky elektrickému pohonu mnohem jednodušší. Každé kolo má svůj elektromotor, v podvozku je pak akumulátorová platforma. Není tu velký centrální motor a převodovka jako u běžných dieslových tahačů.

To má výhodu nejen v jednoduchosti, ale také ve spolehlivosti. Když by jeden (nebo i více) motor vysadil, auto dokáže jet dál. Nicméně Tesla garantuje životnost motorů minimálně na 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Výkon je ohromující. Samotný kamion zrychlí z nuly na sto kilometrů za hodinu za 5 sekund! S plně naloženým návěsem to zvládne za 20. Běžné dieslové kamiony zostudí i v kopci, 5% stoupání zvládne vyjet s plným nákladem rychlostí 105 km/h.

Inženýři zapracovali také na aerodynamice. Klasické kamiony na to moc nehledí a součinitel odporu vzduchu mají v rozsahu 0,65-0,70. Tesla Semi se chlubí hodnotou 0,36.

Dojezd tak akorát na povinnou pauzu

Klíčovou otázkou je samozřejmě dojezd. Ten Tesla slibuje 800 km, a to s plně naloženým náklaďákem dálniční rychlostí. Za 30 minut se přitom kamion nabije tak, že ujede dalších 640 km.

Vzhledem k tomu, že většina vzdáleností pro kamionovou přepravu je kratších a řidiči mají navíc povinné zastávky v řízení, je to dosah dostačující. Pokud se nabíječky integrují k nakládacím rampám překladišť, nabije se kamion během nakládky či vykládky. Jinak se dá samozřejmě dobít i na jakémkoli superchargeru pro osobní automobily.

Futuristický je pochopitelně i design, interiér a další schopnosti auta. Nejvíce zaujme fakt, že řidič zde sedí uprostřed. Má díky tomu výborný rozhled a je to také bezpečnější. Přístrojová deska byla minimalizovaná na dvě velké dotykové obrazovky. Samozřejmostí jsou funkce rekuperačního brzdění, systém ochrany před kolizí nebo pro udržení v jízdním pruhu. Funkční a provozní parametry kamionu lze kontrolovat skrze mobilní aplikaci.

Na silnicích už za dva roky

U kamionu je samozřejmě nejsledovanějším parametrem ekonomická výhodnost. Tu má Tesla pochopitelně dobře spočítanou, protože v tomto segmentu jen designem a výkonem zaujmout prostě nemůže. Po započtení všech investičních a provozních nákladů vyjde provoz kamionu Tesly údajně minimálně o 30% levněji než běžného dieslového tiráku.

Vypadá to velice nadějně, ale známe Teslu. Když slibuje prodej již v roce 2019, budeme počítač spíš s rokem 2020. Ale i tak je to obdivuhodná vize budoucnosti.

Tesla odhalení nového kamionu odsunula z původně zamýšleného termínu 26. října, čehož využil Daimler a představil svůj nový elektrický náklaďák Fuso. Ten má klasickou koncepci bez návěsu, dojezd pouze 350 km, uveze jen 11 tun a prodávat by se mohl v roce 2021. Tesla je zjevně dál...

Určitě si přečtěte

Články odjinud