Tesla chce změnit nákladní dopravu. Její elektrický náklaďák má ohromující parametry

Názory k článku

avatar
17. 11. 2017 08:52 | Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.94

Tak to je mazec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pena  |  17. 11. 2017 09:14  |  Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.94

No hlavně aby na to byla připravené rozvodná soustava a nedopadlo to jako v severským zemích Evropy, kde právě s tímto mají problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  17. 11. 2017 09:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 52.0

predstavte si, kde by sa ludstvo dostalo, keby musk riadil planetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (27)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  17. 11. 2017 09:24  |  Microsoft Windows 10 Firefox 56.0

Pokud má obvykle logistické centrum 10 a více ramp a současně by se překládalo a dobíjelo nějaký 5 takových náklaďáků, tak aby do všech současně dostali za 30 minut potřebné množství energie na 640 km jízdy se zátěží 15 tun, tak to bude muset mít každé takové centrum svou elektrárnu nebo aspoň u každého rampy pořádný diesel agregát?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bowie  |  17. 11. 2017 10:35  |  Microsoft Windows 10 Firefox 57.0

Náklaďák je naprosto fantastický, má jedinou dorbnou nevýhodu. Neuveze žádný náklad, protože celý nákladový prostor je vyplněn akumulátory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Neurotic  |  17. 11. 2017 10:47  |  Microsoft Windows 10 Firefox 58.0

plně naložen znamená v případě Tesly konkrétně kolik tun?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 11. 2017 11:12 | Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.94

článek je pěkná blbost.
za prvé: v usa může řidič jedoucí solo řídit 11hodin.
za druhé: pokud jedou dva řidiči (tzv. v teamu) můžou řídit 24hodin.
píšu z vlastní zkušenosti. nějakou dobu jsem jezdil u společnosti A$B Trucking Burbank IL.
takže si to zhrneme: místo aby hrnuli míle, budou nabíjet, a brokeři si budou najímat posádky s klasikou, aby nemuseli poslouchat, že tam nemůžou být ve stanovený čas kvůli nabíjení tracku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (69)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MEV Rick  |  17. 11. 2017 11:38  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Myslím, že ideální by byla v případě kamionové dopravy kombinace dálničního trolejového vedení a bateriového pohonu. Tím by byl zaručen maximální dojezd a dostatečná kapacita akumulátoru pro nezávislý pohyb mimo trakční vedení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik112  |  17. 11. 2017 11:49  |  Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.113

Tesla Strašnice nebo snad Karlín?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
StringBuilder  |  17. 11. 2017 12:14  |  Microsoft Windows 7 Firefox 57.0

Musk je h0vnař, jehož byznys je založenej na dojení chechtáků z debilních investorů, který mu ty jeho absurdní sr@čky žerou. Reálně vytvořil maximálně nějakej prototyp aby se neřeklo a že je jeho firma zadlužená tak, že se z toho v životě nevyhrabe, nikoho nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
neilz  |  17. 11. 2017 12:34  |  Microsoft Windows 7 Chrome 62.0.3202.94

ach jo zas to par blbcu nechale, jsou formy a pro ne kamiony kde jezdi i vic ridicu, stridaj se a jedou nonstop tisice km no a pak jsou firmy ktere si treba prevazi dily mezi sebou nekolik stovek km a tam budou mit uplatneni tyhle kamiony, firma si ho sama nabije, preveze si co potrebuje a takhle dokolapripomina mi to debatu deme*ntu co hodnoti galusky negativama jako ze v terenu se budou propadat a na poli prokluzovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba78  |  17. 11. 2017 16:59  |  Microsoft Windows 10 Firefox 57.0

dojezd 800 mil, za 30 minut se nabije na dojezd 640 mil, tedy 80 procent kapacity. baterku to ma udajne 1200kwh https://insideevs.com/tesla-semi-truck-battery-... ... takze za 30 minut musi natlacit 960 kwh.. takze dvoumegawattovy supercharger bude zhavit draty na plne pecky az se tehle kamionak zastavi na kafe a koblizek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 11. 2017 20:22 | Microsoft Windows 10 Chrome 58.0.3029.113

Výroba baterii ničí životní prostředí víc než kdejaký motor a kolik budou stát nové baterie cca. po pěti letech, už kamion neutáhnou, možná i dřív, vzhledem k provozu a nabíjení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vransen  |  17. 11. 2017 23:23  |  Microsoft Windows 7 Firefox 57.0

Na papíře to určitě vypadá zajímavě, ale realisticky je to pořád ve stadiu konceptu. Zrovna nákladní doprava je tak konkurenční obor, že vmáčknout se tam jenom s tímle bude velmi těžké. Obzvlášť, když logistika není móda, ale průmyslové odvětví, kde se hledí na úplně jiné ukazatele, zejména pak na zisk.
Z článku vyplývá, jakoby automobilky nevěděly, co je cx, spolehlivost, nebo že zrychlení dálničního kamionu srovnatelné se supersportem je nějakým zásadním faktorem. Tohle je naprostá utopie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  18. 11. 2017 13:30  |  Microsoft Windows 7 Chrome 62.0.3202.89

Spolocnym znakem uctivacu sekty Elona Muska je predevsim naprosta neznalost fyzikalnich zakonu, nulove ekonomicke vzdelani a velmi casto absence zakladnich hygienickych navyku. O to hlasiteji pak v prostredi internetove anonymity prezentuji sve nazory. A nevadi jim, ze cloveku s ukoncenym alespon stredoskolskym vzdelanim jsou k smichu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
loobick  |  18. 11. 2017 14:58  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Docela škoda, že tady v článku neuvedli jak je spočítána ta výhodnost. Teda s jakou cenou za kWh elektřiny počítají. Někde jsem zahlédl, že počítají s cenou 0.07USD/kWh. V USA je průměrná cena asi dvojnásobná. V ČR ještě vyšší s tím, že i regulované složky ceny (tj. vše kromě ceny samotné elektřiny) jsou mnohem vyšší než těch 7 centů. Hodil by se výpočet s reálnou cenou elektřiny v USA (dvojnásobek), v ČR (trojnásobek) a ještě spočítat variantu "jestli se někdy elektromobily masově prosadí", tj. přidat ke všem částkám +100% jako ekvivalent spotřební daně (stát z ceny benzínu a nafty kasíruje nadpoloviční většinu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 11. 2017 20:50 | Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.94

Po roce 2020 až do roku 2030 budou operátory virtuálních call-center dělat "řidiči" kamionů. Protože legislativa ještě nebude umožňovat nechat jezdit auta bez řidiče, ale zaměstnavatelé pro ně budou chtít zároveň nějakou práci, kterou můžou v kabině dělat, aby tam jen tak neseděli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mildakcc  |  19. 11. 2017 15:38  |  Android Chrome 62.0

Parametry krásné ale budoucnost patří vodíku.
Vodík lze vyrobit z přebytečné energie a za několik minut natankovat. Baterie jsou a budou nedostatkové a drahé. Nejvíce přebytečné energie produkují solární systémy a větrné turbíny ve dne kdy jsou většinou vozidla na cestě a v noci se nabíjí z jádra nebo uhlí...
Vodík je cesta a Toyota to ví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
aminux  |  19. 11. 2017 19:55  |  Unknown Mozilla 57.0

Na dálkovou dopravu to neni nejvhodnější, ale nějaký náklaďák na stavbě nejezdící velké vzdálenosti by to mohla být alternativa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
shadow_warior  |  20. 11. 2017 06:57  |  Microsoft Windows 7 Firefox 50.0

problem je ze kdyz je neco slibene vyrabet za 2 roky pravdepodobne to nebude nikdy..protoze kdyz je neco hotove k prodeji tak se to uvede vzdycky ten samy rok, za 2 roky to rikaji vsichni to je klasicka fraze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 11. 2017 09:50 | Microsoft Windows 8.1 Chrome 61.0.3163.100

Čekací doba +- 20 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 11. 2017 11:17 | Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.94

Nečetl jsem úplně všechny příspěvky dokonale, ale co jsem četl, tak se zabýváte výrobou a přenosem el.en. A já se tedy zeptám, kdo vyrobí tak velké množství baterií? Nedávno jsem četl, že je jich nedostatek, nestíhá se kutat suroviny a vyrábět baterie!
Ohledně přenosu el.en.: za barákem máme louky, vyrostly tam "nádherné" ocelové sloupy, úžasná horská krajina, no co, tak pouštět draka už nebudeme, dětem tuto kratochvíli popíšeme v leporelech...
Líbí se mi nápad, co tak to udělat obráceně, auto si bude elektřinu vyrábět samo a naopak, když bude v garáži, může krmit barák.
A vůbec nejlepší bychom si měli uvědomit, že není potřeba furt něco někam převážet. Uvedu příklad: Proč se na Severní Moravu vozí máslo z Jižních Čech, když jej na Severní Moravě vyrábíme? Jenom proto, abych si mohl vybrat? Chutnají úplně stejně, zkoušel jsem to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 11. 2017 11:57 | Microsoft Windows 7 Firefox 56.0

Sliby se slibují a blázni se radují...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmatus  |  23. 11. 2017 17:30  |  Linux Chrome 49.0.2623.108

Tak ohromující parametry mají tak maximálně Muskovi kecy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 11. 2017 18:18 | Microsoft Windows 10 Chrome 62.0.3202.89

A o kolik je ten tahac tezsi nez konvencni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor