Tak to je tedy sila, v jedne z pocatecnich vet, udela autor clanku hrubku... "z" "s"
Tak tohohle se fakt bojím. Ať si ten nesmysl klidně vyvíjí, ale jak mu mohli dovolit, nechat to testovat na řidičích v běžném provozu?! Asi je nás fakt dost. Vždyť je to nebezpečné. Doufám, že ta evropská pravidla nikdy nezbaví řidiče plné právní odpovědnosti za řízení vozidla.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 5. 2024 14:34
Já se fakt bojím řidičů jako jste vy.
Kvůli absenci lidarů systém Tesly nevzbuzuje u mně důvěru. Znám Muskovy argumenty proti lidarům, ale nesouhlasím s nimi. Spoléhat se jenom na kamery nepovažuji vůbec za rozumné řešení. Zvláště v situaci, kdy by lidary a další radary mohly sloužit na potvrzení toho, co vidí kamery. A také na zobrazení toho, co kamery vidět nemohou...V tomhle směru se s nadějí koukám spíše na čínské výrobce...
Kolik máte vy lidarů, že se nebojíte řídit?
Tesla je super auto i bez FSD. Kdo nechce aby stroj ridil za nej, ten si FSD kupovat nemusi nebo ho nemusi zapinat. Ale pitomci postavi na kritice FSD kritiku na celem aute. No borci, co jineho. A pritom si nemuzou dovolit poridit ani nove auto.
Přesněéééé, kdo nemá na Teslu je lúzr.Tyhle moudra elektro fandů miluju,
Nejvetsi kritici novych aut jsou vetsinou ti, kteri v novem aute ani nesedeli. A spicka vseho jsou kritici, kteri ani nesedeli v Tesle ani poradne nevi jak FSD a Autopilot funguje, ale maji hlasite pripominky. Luzra jste ze sebe udelal sam.
Tak hlavni pro LIDAR mluvi vyssi odolnost pri zhorsenem pocasi a viditelnosti.
Nic pro mne. Řídím sebe a svá auta sám. Nejsem naprogramován používat cizí autonomní řízení.
Mně spíš vadí ta současná kombinace "neřídit, ale plně se věnovat provozu". Za mě třeba na mikrospánek o dost náročnější, než řídit sám.
Njn, musíme se do cíle, tj. plně autonomního řízení doiterovat. Nejde to hned a bude potřeba i legislativních změn. Musí se ale nechat, že FSD 12 beta už řídí dost dobře, obzvlášť když uvážím, že jde nainstalovat i na pár let staré Tesly bez nejnovějšího HW. Klobouk dolů.
Zlepší to náladu. Jak slyším Tesla a průlomové, usměju se. Fandím ji, ale to už tu bylo tolikrát..
Především je tu to průlomové použití kobercové pásky nebo mýdlové vody!
Takze, stale uroven autonomie 2(.5). Zadna L3, L4, L5 se nekona, stale za chybu a havarii nese odpovednost ridic. Uzasny uspech Elona po 8 letech vychloubani se, ze uz pristi rok prijde Tesla s plne autonomnim rizenim.
Tys to video neviděl, co? Tesla jezdila 1 a půl hodiny po městě i dálnici bez zásahu řidiče. Kamkoliv zadáš. Bez omezení.To není jako ty úžasné L3 systémy od BMW a Mercedesu, které dokážou bez dohledu řídit na 3 vybraných úsecích dálnic do rychlosti 60km/h za slunečného počasí a pouze když je Jupiter v konjunkci s Marsem.
Ale BMW A Mercedes narozdil od Tesly nese za pripadne havarie na vybranych cestach odpovednost (to je L3), coz Tesla nedela a odpovednost nese ridic (to je L2). Tesla naopak prejmenovala FSD na FSD (Supervised), coz je protimluv a technicky nesmysl. Takze Tesla nema nic. Video dokazuje jen to, ze ridic porusuje pravidla Tesly a kdyby doslo k havarii, plati on. Nic jineho. Stejnou funkcionalitu ma BMW i Mercedes take. Dokonce i pro spalovaky. Mercedes dokaze i vic, napriklad sam si najit parkovaci misto v parkovacim domu a plne autonomne zaparkovat a pak prijet na zavolani. Ale to je jedno, pro Tesla fans jsou argumenty naprosto nepodstatne. Tesla sice neumi spravne spustit ani sterace, ale bude plne autonomne ridit 🤦♂️. Tak urcite.
Teslafans budou i tvrdit, že nový systém založený místo na přesných čidlech na nepřesných kamerách, je supernejlepšípozitivní věc na světě. A nikdy si ani náznakem nepřipustí, že s nimi jen Elon vydrbal, aby dostal cenu co nejvíc dolů. Ale ano, nahradit šuntem drahé profi zařízení a ještě to s velikou slávou prodávat, tomu se prostě říká umění.
A k čemu ti je že dokážeš změřit vzdálenost na 100 metrů pod 1 cm? Ty to snad jako řidič dokážeš? Taková schopnost je naprosto k ničemu. Teslí systém založený na kamerách dokáže odhadnout vzdálenosti lépe než člověk a přesto necháváme lidi řídit.Krom toho ty lidary jsou tak drahé, že stojí často i násobky samotného auta.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 4. 2024 12:33
Jim to proste nevysvetlis. Sam jsem si myslel, ze je to blbost. Ale pak jsem to videl v praxi a slysel argumenty a zmenil nazor. Tady ma kazdy pocit, ze si sedne do auta a automobilka mu da dozivotni zaruku na rizeni… totalni blbost
Jojo, lidi sou blbí. Každej ví že kamera funguje i v noci za deště a radar ne, to tá rozum, přeci, troubové to sou, vůbec nevjedí vo co gou...
Ano, funguje i v noci a za deště.
Ó Musku náš všemohoucí, ochraň nás od všeho zlého, teď a až do konce našich dnů...... tvem připadku to může být dřív než se naděješ.
To je úplně jedno, že za ně BMW a Mercedes přejímá zodpovědnost, když jsou v praxi nepoužitelné. Tesla dokáže jezdit hodiny bez zásahu řidiče po městě, ale vyžaduje stále ještě dohled. A i tohle je jenom otázka času.
Kdyz vas presvedcila ta odpovednost BMW/DB za havarie, tak byste zrejme chvalil i Teslu, kdyby prisla nejaka pojistovna a prevzala odpovednost za FSD. Nebo to v tom pripade uz neplati?Nemusite odpovidat, vase odpoved uz rezonuje na mem monitoru.
Nejnovější verze FSD přinesla "automatické zaměřování obrubníků". Bohužel však ne, aby se jim auto vyhlo, ale naopak, aby je při zatáčení trefilo:😀https://m.kangnamtimes.com/tech/article/79594/...
Snaží se chovat jako běžný řidič, co ti na tom není jasné? 😃Ukaž kola, Katikakus :).Zdar Max
Mně to jasné práveže je. Neumíš řídit. Ok, tvé úrovně už tedy FSD dosáhl. Ovšem, není to málo, Antone Pavloviči?Debilních komentářů už pro příště zanech.
Když se někde zmíní Tesla, tak ti dojde humor i nadhled 😃.Nečil se tolik, Musk ti za to nestojí 😉.Zdar Max
Je to uplne k nicemu. Jezdil jsem s Teslou a mel jsem z toho dozoru nad vozidlem vetsi stres nez kdybych to ridil ja. Proste se mi porad hlavou honilo jak to asi ted vyhodnoti. Tijhle asistenti jsou nepredvidatelni. U Hondy se mi napr. stalo zo ze mi najednou prudce zabrzdila v rychlosti 80Km/h s tim ze vzhodnotila tu situaci tak ze muze dojit ke kolizi. Normalne jsem zustal sat behem chvile na miste. Kdyby auto za mnou nereagovalo tak je z toho nehoda. Ale je super ze se na tom pracuje. Vnimam to jako pokrok a cestu k necemu uplne samostatnemu.
Já to měl opačně, s FSD jsem byl celkem v klidu a odpočatý. Krizovku jsem měl, ale s koktou jsem jich měl mnohem více. A to se myslím ještě nejmenovalo FSD, ale autopilot.Každopádně ta verze, co mají v USA, je úplně někde jinde, než ta, co máme v EU :-/.Zdar Max
Nechci být nahrazen blbým strojem, který neumí vyhodnotit to, co já.
Konečně někde popsány rozdíly mezi Autopilotem a FSD.
Fascinuje me, jak si nekdo mysli, ze za rizeni nebude zodpovědný. Spis vznikne pojisteni pro fsd nez ze by nejaka firma vzala za 99$ vse na sebe. Kdyz jsem psal mysli, tak jsem to trochu prehnal. Spravne melo byt: vysype pismenka ze svy tupy hlavy…
Tak buď inzeruju, že to umí autonomně jezdit a pak zato přebírám záruku, že to tak je, nebo si jen honím triko a případné maléry spadnou na řidiče, to, ale není autonomní řízení.
Vážně si ještě někdo myslí, že Ohlášení Robotaxi na 8.8 je jenom nějaký Muskův trik na posílení akcií Tesly? Netvrdím, že 8.8 to spustí, ale můžou prezentovat přesnější plán na přechod na plnou autonomii bez dohledu. Spočátku nejspíše Level 3, kdy auto bude řídit většinu času, ale na složitějších úsecích vyzve řidiče k dohledu. A krátce na to Level 4 Robotaxi na vymezeném území.Tesla právě zlevnila FSD, aby motivovala k nákupu co nejvíce lidí kvůli sběru dat
Hezké, ale proč to auto jede většinu času v prostředním nebo levém pruhu?
Protože je to v USA úplně jedno. Můžeš jet nejrychleji v pravém pruhu.
A proč ne? V USA neplatí evropská pravidla a kromě toho, že se nemusí držet v pravém a ostatní využívat jen k předjíždění, tak mohou předjíždět i zprava.
Tak v obci při silnějším provozu se to může i u nás, bere se to jako souběžná jízda. U nás je povinnost ten levý pruh vyklidit, pokud by člověk bránil v předjetí rychleji jedoucímu autu a nebude odbočovat. Jasně, v USA mohou mít jiná pravidla, ale pokud budou auta jezdit takhle na přeskáčku ve všech pruzích, tak to plynulosti taky zrovna nepřidá.
Ve městě je to kvůli křižovatkám, je pitomost auta držet vpravo, když potřebují doleva.V USA jsou zase dálnice s miliony pruhům, tam je také pitomost to hrnout doprava. Plynulost řeší předjíždění i zprava. Řidiči tam musí jen více kontrolovat i pravé zrcátko, než to pošlou do předjíždějícího auta. Vlevo se pouze nesmí zbytečně courat (v některých státech po tom vyloženě jdou).
"Tak v obci při silnějším provozu se to může i u nás" - no to je právě ten rozdíl, že v USA můžeš jakýmkoliv pruhem za silného i slabého provozu.
U nás žádná "povinnost ten levý pruh vyklidit, pokud by člověk bránil v předjetí rychleji jedoucímu autu" není. Nic takového v zákoně není. Ale je povinnost levý pruh používat jen pro předjíždění, pak je povinnost se zařadit zpět do pravého pruhu. A to i ve městě. Jen ve městě je definována souběžná jízda a lze předjíždět i zprava vozidla, která budou odbočovat vlevo. Mimo město je souběžná jízda jen tehdy, kdy je hustý provoz a všechny pruhy jsou plné. Ale to chci asi moc, aby se Čech naučil jízdu v pruzích. Pak člověk vyjede do zahraničí a po dálnici se tam motaj Češi v levém pruhu jako u nás. To mne vždy vytáčí, když jedu v pravém pruhu, dívám se do levého zrcátka a tam jede trouba celou dobu asi o 5km/h rychleji než já. A pak se tam motá, když potřebuju předjet kamión. Správně má jet v pravém pruhu, pak zrychlit na předjetí a zase se vrátit do pravého pruhu. A nejvtipnější je to ve dvou pruzích před Benešovem, kde se teď měří, tak tam většina jede v pravém pruhu 85 a ty 4 kilometry tam nějaký trouba předjíždí rychlostí 86. Za tohle by se měly brát body, to je daleko nebezpečnější než když někdo jede po dálnici 150.
Stejně tak v Austrálii, tam se může jet v tom pruhu v jakém potřebuje.Provoz tam je plynulý a bezpečný.
Čím méně regulací a nařízení, tím lépe to funguje. To víme už dávno. Ještě by to měli pochopit europoslanci...
Jak bezpecny? Vsude tam je max 110, kolem silnic vsude cedule vyhrozujici radary a smrti pri zrychleni o 5 km/h. Naopak jsou to totalni blazni...lide tam umiraji, protoze v te pomale rychlosti a pri dlouhych vzdalenosti pri rizeni nejspis upadaji do komatu...
Vypadá to hezky
Už Tesla bere plnou odpovědnost za provoz auta s FSD? Ne? Tak ať se s tím jsou vyfotit a raději drží zobák.
Ak by som si Teslu kvôli nejake vlastnosti kúpil, tak to bude táto. Určite by som chcel auto, ktoré s mojou malou asistenciou bude jazdiť samo.
Mě baví řídit, takže bych to stejně nepoužívala. Ale chápu, že jsou lidi, kteří předají řízení přímo autu a budou se věnovat něčemu pro ně důležitějšímu. Jenom to chce 100% spolehlivost a zodpovědnost FSD/AI za případné kolize.
Stoprocentní není nic. Jenom v USA zemře 40.000 lidí každý rok kvůli dopravním nehodám. Ikdyby byl autopilot bezpečnější než člověk o 99%, tak to stále znamená 400 mrtvých ročně. A už u prvního smrťáku se najde tuna právníků, kteří se na tom budou chtít přiživit a celý projekt můžou zabít kvůli absurdním požadavkům na odškodné. I to je důvod proč Tesla zatím nepřijímá zodpovědnost.
"vydělat obrovské peníze"no jó, nič iné nie je dôležité 😀 😀 za peniaze všetko 😀 svet beží oproti definitívnej skaze 😀 😝
Vy pracujete zadarmo?Zdar Max
Tady si nekdo neporadí ani z pravopisem
Technická poznámka: píšeme "s" pravopisem, s kým/čím. Také je fajn dávat na konec věty tečku, pokud zrovna nechatujeme.
clovicku nestastnej :) to byl evidentni natazeny ukazovacek na tu chybu prave v tom clanku. Takove drobne nakopnuti :)
Pokud cituji nebo paroduji cizí prohřešky, jsou na to potřeba uvozovky. Pokud už někoho opravujeme, pak vždy uvedeme i správný tvar. Jinak to není opravování, ale pičování. Nicméně chápu, že člověk, který klidně začne větu malým písmenem a zakončí emotikonem místo interpunkce, to může vidět jinak. A proto příště raději takto: "Takové drobné nakopnutí." :)
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 4. 2024 07:37
Takže to pořád nefunguje 🤣 Kdy už Musk konečně vezme odpovědnost na sebe a nechá “řidiče” odpočinout?
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 4. 2024 15:56
Dočkej času jak husa klasu.
Až to bude připravené.
Uz pristi rok (stejne jako predchozich osm let) 🙂
A dopadneš jako Lumír, když jsi ignorant ale potřebuješ se vyjádřit.
Za rychlejším vývojem FSD je jednoznačně teslácký superpočítač Dojo, který spustili minulý rok. Nebyli prostě schopni trénovat umělou inteligenci dostatečně rychle. A co se týká ceny FSD, není se čemu divit. Vývoj je pekelně drahý a velmi klopotný, Tesla několikrát FSD zásadně přepracovávala.Před ještě nějakými pěti lety, jsem nevěřil, že by se podařilo v nějaké dohledné době automatické řízení realizovat. Rychlý vývoj umělé inteligence dramaticky mění kde co.
Po zkušenostech s AI bych jí svůj život do rukou nikdy nesvěřil a ještě bez záruky (odpovídá řidič). Je daleko snazší a příjemnější skutečně řídit než neřídit, ale mít neustále povinnost sledovat provoz a být kdykoliv připraven převzít aktivitu. Chápu, že takovéto polotovary tlačí výrobce, co však nechápu, že mu to tolik lidí žere.
Můžeš kdykoli na chvíli tu pozornost naopak nevěnoval.
1. Je to extrémně nebezpečné2. Je to nelegální3. FSD je klasický Muskův rubbish pro incel geeky, který nedokáže ani zastavit na stopce (je toho plný YT)https://www.youtube.com/shorts/mwBBJgpANCE... https://www.youtube.com/shorts/cwyt5Nxqzy8... A tohle je přitom ten nejtriviálnější řidičský úkon, tak bych se rád pro kamaráda optal, jestli tomu bastlu fakt svěříš svůj život?
1. Je to mezikrok. 2. V diskusi o FSD 12.3.4 postuješ faily ver 11.x.3. Za mne vše.
Uz umi Tesla spustit automaticky sterace, kdyz zacne prset 😁? Mozna by Musk mel zacit s jednodussimi tasky a pak se teprve poustet do autonomniho rizeni, ne?
Počkej to fakt nějaká Tesla nemá dešťový sensor a spínání stěračů? 😀
Prvních pár let ano. Pak napadlo Muska, že může ušetřit, že když tam je kamera v čelním skle, tak dešťový senzor si udělají softwarově, na základě obrazu z kamer.Stejně debilní rozhodnutí jako vyhodit ultrazvukový čidla, nahradit to kamerama (které už kolem auta jsou - ale ptačí pohled to stále neumí!) a jaksi opomenout to, že čelní kamera nevidí 1,5 metru před kapotu, takže si počítač musí domýšlet, co tam asi tak je.Pro mě je Tesla rozporuplné auto, jednou si libuji, jak je to s ní fajn, podruhé spílám Muskovi za jeho debilní nápady.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 4. 2024 14:47
Tak až přestanete beta-testovat a to auto bude dělat to co má, dejte vědět, jo? 😀
odpovednost je porad na ridici😀tak snad jich moc nepujde sedet😀
půjdou sedět a ještě budou muset platit 99 doláčů měsíční paušál za funkci 😉
O důvod víc autonomní elektromobil nekupovat, kdo chce být zodpovědný za činnost černé skříňky? Ale už se těším na to robotaxi, kde bude zodpovědnost na Tesle.
To by me zajimalo za co. Kdo ponese odpovednost za dopravni prestupky? Jak se bude posuzovat trestni odpovednost z nedbalosti?Ma smysl trestat vezenim nekoho, kdo se nevenoval rizeni v domneni, ze to za nej vyresi FSD, kdyz se tak bude chovat podstatna cast populace? K cemu mu takovy pobyt bude?
Žádný nehody už nebudou... 😀😀😀Tesla bude vždycky věnovat pozornost řízení..... 😀😀😀😀Nejčetnější příčinou nehod zaviněných řidiči motorových vozidel bylo v roce 2023 nevěnování se plně řízení vozidla (23,6 % nehod), dále nesprávné otáčení nebo couvání (11,8 %) a vyhýbání bez dostatečného bočního odstupu (7,8 % nehod).
Hmm to zalezi na ktere ses strane. Pokud by ti nekdo rozflakal auto nebo potomka...Pojistovna zaplati, ale vinik pujde sedet za umysl...
Umysl tezko. Pokud bude zavineni na ridici, tak to bude maximalne nedbalost.
to mate asi pravdu, stejne pokud skodu nezatahne pojistovna (jakoze ne) tak splacet lecebny vylohy a skodu nejake horsi havarky to je skoro jak dozivoti😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.