Tesla prece v produkci zadne samorizeni nema.A kvuli zasadnim koncepcnim chybam, ktere nedokaze / nechce odstranit, ho nebude mit ani v roce 2025.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2024 17:19
Tesla FSD je Level 2. To má stále hoooooodně daleko od autonomního řízení. Je to jenom chytřejší tempomat. A bez kvalitních senzorů se na tom ještě hodně dlouho nic nezmění. Ale jako vějička pro blbce dobrý...
Tohle je i pro Net.Xtreme. Můžete mi prosím ukázat jeden jediný tempomat konkurenční značky, který umí vyřešit alespoň polovinu toho co Autopilot od Tesly? Jakože přijedeš kamkoli, zadáš adresu kamkoli a on tam dojede bez toho abys držel volant a zasahoval do řízení? Třeba takové Waymo funguje jen na ověřených trasách a když neví, tak ho na dálku navede operátor, ale i tak je to super.
Nedojede. To je zásadní problém FSD a proto robotaxi Tesla se pořád odkládá;) A narozdílnod Wayno, které umí ve složité situaci zastavit a zavolat si na pomoc operátora Tesla nabourá a posádku zabije.
Že s tím debilem vůbec ztrácíš čas..😉
Já chápu, že sledovat youtube v angličtině je trochu těžší, ale pro vás dva tam udělali titulky. Prej nabourá 😃 zabije 😃 a nedojede 😃
Prosím redakci, aby přestala šířit nesmysl o tom, že Tesla FSD dokáže řídit sám. Nedokáže. Proto musí řídit řidič.
Mňau, mňau, mňau... už aby to bylo. Přemýšlel jsem o tom a předplatné na FSD v USA (199USD) stojí měsíčně mnohem víc, než kolik mě dnes stojí elektřina. Zase na druhou stranu, to pak stojí asi jako benzín.Možnosti jsou následující:1) Budu jezdit na elektřinu bez FSD: 2 000Kč / měsíčně2) Budu jezdit na elektřinu s FSD předplatným: 6 200Kč / měsíčně3) Budu jezdit na elektřinu, koupím FSD jednorázově a za tři roky auto prodám: 2000 Kč měsíčně + 200 000Kč jednorázově - 50 000 Kč (navýšená cena auta při prodeji o FSD) = 6 100 Kč / měsíčně4) Pro ty co to zatím nepochopili a jezdí se spalovákem: 6 300 Kč / měsíčně----Znám dost majitelů Tesly a nikdo si autopilot nekoupil. Ti co ho mají ho mají jako bonus k autu z dob kdy to dávali zdarma a nebo koupili ojetinu, kde to už bylo a zase to bylo z akce. Zajímalo by mě, kdo si tohle reálně koupil.
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 9. 2024 14:51
Půjčovny Tesel jedou u nás vesměs full výbavu, tedy i včetně autopilota.Jinak ano, také jsem přemýšlel nad tím, zda když bych koupil Teslu, zda by mělo zmysl si připlatit za FSD. Být v americe, tak asi neváhám. Tady v EU to vidím o pár let posunutě. Pokud to pustí ven příští rok, tak ještě tak rok, než se vychytají mušky specifické pro jiné prostředí. Tj, za dva roky, pokud by to tu fungovalo tak, jako nyní v USA, tak bych do toho šel.Ale já bych auto neprodával, a pokud ano, nebyly by to tři roky, ale tak 8 - 10 let.Zdar Max
Kdo by asi takovou ojetinu za 8-10 let chtěl koupit, a jak moc by za tu dobu mohla klesnout její cena? K čemu by mohlo být FSD v zastaralé ojeté Tesle s opotřebenou baterkou, pokud by to bez drahé nové baterky moc daleko nedojelo?
Ona by měla baterie po nějakých 8 letech odejít? Prosím, buďme realisti, ano? Podívej se na bazar, za kolik se Tesly prodávají, za kolik se prodává BMW i3 a v jakém stavu má baterie. 100kkm nájezd a 8-10 let stáří je pro baterii vesměs nic.A ano, přemýšlím, zda si k mému Nissan Leaf 2017 nepořídím ještě BMW i3 2014, nebo rovnou Teslu. Stojím vesměs jen před rozhodnutím, zda chci znovu více jzdit (=Tesla), nebo zda chci mít jen daily car do práce (=druhý Leaf, nebo BMW i3) a na pravidelné cesty přes ČR zůstat u vlaku (kromě finanční úspory je i časová a šetřím si i nervy, že nemusím cukat v zácpách, což byl důvod, proč jsem před pár lety přešel na vlak).Zdar Max
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2024 16:15
V bazaru jsou obvykle jen ceny, za které se ojeté auta nabízejí k prodeji, ale ne za kolik je tam někdo reálně kupuje. Zajímavé je, že třeba v Nizozemí, které už mnoho let dost tlačí elektromobilitu, se zatím prodává daleko víc ojetých spalováků, než ojetých elektromobilů - viz např. https://www.bovag.nl/pers/persberichten/gebrui...
Máš pravdu, když jsem kupoval EV já, ukecal jsem cenu ještě nižší.Každopádně to, že se prodává na bazaru více spalováků, to souvisí jak? Vždyť objem prodejů spalováků je mnohem větší a objem starších ještě více. Je tedy jasné, že spalováků bude v bazarech více a jejich prodej bude větší. Jinými slovy, EV jsou zatím celkem mladá auta a do bazarů jich zas tolik nejde.Zdar Max
Maxi, proč pořád řešíš jen a jen baterii? I elektrické auto má karosérii, ale dalších XYZ součástí, které se musí vyměnit vlivem opotřebení. O (ne)kvalitě karosérie, absenci nástřiků, plastových lapačů posypových solí … Tesel se toho napsalo hodně, každý moula řeší baterii, ale že mu nahromaděná sůl pod tím zvlněným nelícujícím „chráničem-lapačem“ posypová sůl žere prahy … to neřeší. Překvapivě motor vydrží mnohem déle, než nosné a funkční prvky karosérie, tedy pokud to není 1.5 BlueHDI, která má strop někde u 200 k, zatímco 2.0 TDI VW dává 600k+ i bez generálky. Údržba a zacházení, jenže ty nadopované ekologické kozí dechy nic nevydrží, což při ročním nájezdu je tak na 2-3 roky. Nemluvě o rozpadu interiéru (ekologické plasty – po 100k tam vrže všechno). Mazdu mám poprvé a tipnu si, že ten 2.5 litrový SkyActiv vydrží déle, než ta tenké plechy karosérie, no uvidíme, zatím má najeto necelých 250 tisíc (mám jí teprve 2 roky), jak bude vypadat za 2-3 roky, to ukáže až čas. Tlumiče, brzdy i zavěšení už se dělalo, ale zatím drží pohromadě. Když se pak musí urgentně pro součástku např.: sprint na otočku Mannheim a zpět, tak se to na volných úsecích dá pálit 190 km/h+ a dotankování s kávou zabere pár minut. Beru, že při nájezdu 100k za 10 let Tě zajímají jen baterie, tak jezdí i lepší polovička v Ioniq – okolo komína a luxuje to častěji, než nabíjí. Abys poznal dobře postavené auto, musíš jezdit po všech čertech (mnohdy v saku i montérkách) a stav baterií na tom nic nezmění. Já třeba na Mazdě ocením jízdní vlastnosti a motor, kdežto lepší polovička „pružnost nárazníků“ a odolnost kol vůči obrubníku.
Dobrá otázka. FSD a HW výbava bude jistě zastaralá, ostatně jako dnes jsou zastaralá první Ska, ale ne tak razantně. První S má o stále parník lepší výbavu, než třeba nové škodovky. Baterie bych se tolik nebál, jejich ceny jsou kolem 7-13k USD. Rozdíl ve spalováku je ten, že do něho se vrážejí peníze průběžně. Samotného mě ten vývoj zajímá a na otázku, kdo by si od něj koupil ojetou Teslu, tak odpovím ty. Protože za těch 10 let si nic jiného než EVéčka stejně nekoupíš a běžné spalováky budou neprodejné a nebo budou jen sportovní verze. Porsche, M BMW atd.
Opravdu tady budou za 8-10 let tak vysoké důchody, že by si za ně mohl český důchodce koupit ojetou Teslu, a ještě do ní zaplatit novou baterku? 😉
Dnes se prodávají Tesly S za 600kkč s původní bat a lidé nemají potřebu jí měnit. Bavíme se tedy o 10 let starých autech. Za 8-10 let se situace změní tak, že cena bude podobná, jen ta baterie bude mít mnohem větší dojezd, než u současných bazarů, jelikož jde technologie baterií neuvěřitelně kupředu (co se degradace, kapacity a váhy týče). Já bych to tedy tak pesimisticky neviděl, resp. musela by vyjet nějaká ošklivá serie s nějakou vadou a člověk mít peška, což se ale běžně děje i se spalovákama. Nedávno šéf nafasoval novou Audi, spotřeba oleje 6l / 16kkm (dostal novou, najel 16kkm). Lízingovka to vyřešila tak, že mu poslali několik lahví s olejem, ať dolejvá 😃.Zdar Max
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2024 16:27
Já prostě nechápu, proč každej hned mění baterku. Navíc do toho nepočítají, že když baterka odejde, tak má pořád nějakou cenu.
Je možné, že by ten šéf místo nové Audi radši nafasoval 10 let starou Teslu s původní baterií, do které by si už příští rok mohl dokoupit FSD? 😀
Firma zatím neřeší EV a ani nabíjecí pozice. Mám pocit, že i lízátko, od kterého bereme auta, EV nevede. Jinak firma by zamcům klidně dala nabíječky pro kola, koloběžky a možná i auta. Problém v ceně není, ale firma do toho údajně nechce jít kvůli voseru, co s tím je (papírování, revize, správa a další věci okolo).Na druhou stranu, postavili jsme 720kWp FVE, takže je otázkou času, kdy tu začnou růst nabíječky a začnou se živit EV a další věci. Podle mně to postupně přijde.Zdar Max
HW jde strašně kupředu, na druhou stranu, když porovnám, co bylo v prvním Sku, a co je nyní v TM3H, tak si nemyslím, že by tak rychle zastaral. Problém ale bude s upgrade. Dnes je tu a tam možný hw upgrade. To podle mně do budoucna nepůjde, jelikož se blíží změna architektury na 48V a 800V a Tesla asi nebude do nekonečna udržovat 12V kompatibilitu. Už mají CT na 48V a lze očekávat, že budou chtít jít cestou úspor a přejít na 48V i u dalších modelů, což by jim při zachování ceny mohlo zvýšit marže.Zdar Max
Autopůjčovny určitě nekupovaly do každého auta zvlášť autopilota, takže pořád tu máme nezodpovězenou otázku, kdo to z obyčejných majitelů skutečně platil. Je tu někdo takový? A když ano, tak proč.
Hele kde si vzal FSD za $199? Ja jsem nasel $99, coz pak nedava smysl u nas lepit 200k za FSD.https://www.tesla.com/support/full-self-driving... Your vehicle’s current Autopilot package of Basic Autopilot or Enhanced Autopilot will determine the FSD (Supervised) subscription price, which is subject to change.Basic Autopilot to FSD (Supervised) $99.00 per monthEnhanced Autopilot to FSD (Supervised) $99.00 per month
199 dolarů je stará cena. Před časem to snížili na těch dnešních 99.
Je to tak. Přehlédl jsem. Původně to bylo 199 z basic a 99 z enhanced a teď to srovnali. To bych teda nechtěl to z enhanced za stejnou cenu jako ti co si to nekoupili.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.