Tesla letos začne v Číně vyrábět Model 3. Podívejte se na první fotografie

Dodržování termínů je v případě americké automobilky Tesla jednou ze slabých stránek. Zdá se ale, že v případě továrny v čínské Šanghaji, označované jako Gigafactory 3, jde zatím vše podle plánu. Přípravné práce byly zahájeny „na zelené louce“ v lednu a podle posledních zpráv by během několika týdnů mělo dojít k zahájení sériové výroby.

Podle zpravodajské agentury Bloomberg předsedkyně představenstva Tesly Robyn Denholm minulý týden uvedla, že firma čeká na certifikaci svého výrobního závodu. Pokud vše půjde podle předpokladů, měly by první čínské Tesly začít sjíždět z výrobní linky do konce tohoto roku.

Tesla „made in China“

Automobilka prozatím ukojila zvědavost laické i odborné veřejnosti několika snímky čínského Modelu 3, které vystavila na sociální síti Weibo. Na první pohled je evidentní hned několik zjevných rozdílů proti americkému originálu.

Na zadní části jsou na levé straně čínské znaky, zatímco nápis „Model 3“ napravo zůstává napsaný latinkou. Vozidla budou, stejně jako dosavadní verze dodávaná na čínský trh, vybavena dvěma nabíjecími porty. Jeden je určený pro evropský standard nabíjení typu 2, zatímco druhý podporuje čínský nabíjecí standard.

Zpočátku budou do čínské verze elektromobilů instalovány akumulátory japonské firmy Panasonic, stejně jako do americké varianty. Bloomberg však nedávno informoval, že Tesla vyjednává dohodu, na jejímž základě bude od příštího roku používat baterie čínského výrobce baterií CATL.

Masová produkce na obzoru

Tesla chce do konce roku vyrábět v Gigafactory 3 nejméně tisíc automobilů týdně a postupem času by toto číslo mělo vzrůst na trojnásobek. To by jí mohlo pomoci dosáhnout plánovaného cíle dodávat na trh nejméně 360 tisíc elektrických vozidel v průběhu kalendářního roku.

Doporučená cena čínského Modelu 3, který se bude prodávat pouze v Číně, je v přepočtu asi 1,1 milionů korun. To činí luxusní americkou značku konkurenceschopnější v boji proti levnějším domácím výrobcům, jako jsou BAIC Motor Corp. a BYD Co., kteří nabízejí elektromobily jen za polovinu této částky.

Během prvních devíti měsíců letošního roku bylo vyrobeno 225 200 vozidel, z toho 97 000 ve třetím čtvrtletí. Pokud bude firma chtít naplnit své plány, čeká ji hodně rušné poslední čtvrtletí, a právě čínská továrna by mohla významně přispět k dosažení cíle.

Diskuze (7) Další článek: Podivný design a ještě podivnější 3D efekty: Snapchat ukázal třetí generaci svých brýlí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,