Bezpečnost | Tesla Motors | Elektromobily

Tesla se chlubí: naše modely 3, S a X jsou podle testů tři nejbezpečnější automobily ze všech

Americká organizace NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), která testuje bezpečnost automobilů, zveřejnila výsledky testů nového levného elektromobilu Model 3 od Tesly a výsledky dopadly velmi dobře.

Klepněte pro větší obrázek
Aktualizováno: Tento graf podle NHTSA nevychází čistě z jejich dat, vytvořila ho Tesla na základě doplňkových zdrojů informací. Viz vyjádření níže.

Tesla Model 3 se totiž stal automobilem, ve kterém dle testů různých druhů nárazů hrozí nejmenší riziko zranění řidiče i pasažérů. Srovnávací graf automobilů přitom sahá až do roku 2011.

Zajímavostí je, že Model 3 dosahuje dokonce lepších výsledků než Model S a Model X, které jsou z pohledu bezpečnosti na druhém a třetím místě před všemi ostatními automobily jiných značek.

Tesla sama uvádí, že se snaží konstrukci vozidla stavět tak, aby byla co nejbezpečnější. Vzhledem k tomu, že mají elektromobily Tesly baterie ve spodní části a nemají vpředu ani vzadu motor (rozložení hmotnosti 50/50), mají konstruktéři mnohem lepší možnosti, jak karosérii zpevnit a vytvořit tak, aby co nejvíce odolala převrácení, tlumila náraz a dovnitř k pasažérům nic neproniklo.

Podrobnosti o konstrukci naleznete přímo na stránkách Tesly a jak Elon Musk sám uvedl na twitteru, pokud se vezme v potaz hmotnost (srazí se dvě auta), bezpečnější bude Model X, následovaný Modelem S a poté Modelem 3.

Aktualizováno:

Zástupci NHTSA se vyjádřili k tvrzení Tesly, protože představený graf pochází ze statistik Tesly, kdežto samotné NHTSA uděluje maximální počet 5 hvězdiček a neuvádí cokoli podrobnějšího. Hodnocení 5 hvězdiček tak dosahuje řada dalších aut a v měřítkách NHTSA jsou na tom všechna stejně, neexistuje nějaká podrobnější hodnotící stupnice.

Dle zpětného vyjádření Tesly byl graf vytvořen ze statistických veřejně dostupných dat, vycházející i z poměru nehod a zranění.

NHTSA už v minulosti zakázala zveřejňování výsledků mimo kategorii 5 hvězdiček, ale už má v plánu hodnotící systém rozšířit. Byl by na čase. Jak lze vidět například na videu bočního nárazu, Tesla Model 3 zjevně poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti a tuhosti konstrukce než stejně testovaný Lexus ES 530. Oba automobily však získaly stejné pětihvězdičkové hodnocení.

Diskuze (35) Další článek: Když už k luxusu nestačí jen kov, přidali v HP kůži. Vznikl tak prémiový hybridní notebook HP Spectre Folio

Témata článku: Technika, Bezpečnost, Tesla Motors, Elon Musk, Automobily, Doprava, Elektromobily, Druhé místo, Test, Hmotnost, TRI, Model S, Elektromobil, Srovnávací graf, Automobil, Pasažéři, Dobrý výsledek, Nezávislý test, Model X, Dobrá možnost, Úraz, Tesla


Určitě si přečtěte

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 99

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

Že by konečně revoluce? Nové chytré hodinky od Garminu mají průhledný solární panel

** Chytré hodinky mají relativně malou výdrž ** Sportovní fénixy od Garminu jsou na tom ale lépe ** Poslední verze nabízí dokonce transparentní solární panel

Jakub Čížek | 56

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 108

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

Bývalý zaměstnanec Nokie vysvětluje, proč telefony s Windows Phone neuspěly

** Za neúspěchem Microsoftu v mobilech stojí i Windows 8 ** Microsoft pozdě naskočil do rozjetého vlaku ** Uživatelé neměli zásadní důvody, proč přejít

Karel Kilián | 138

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 59