Tesla Model 3 v režimu Autopilot nepochopitelně nabourala na dálnici do převráceného náklaďáku

Na sociálních sítích se začalo šířit video z dálniční kamery, ve kterém Tesla Model 3, jedoucí údajně v režimu Autopilot, narazila na rovném a přehledném úseku dálnice do převráceného náklaďáku. Zdánlivě nepochopitelnou nehodu rozebírá server Interesting Engineering.

Video publikovala tchajwanská zpravodajská televize LTN, a kromě záběru z dálniční kamery obsahuje i několik fotografií. Na nich lze vidět situaci po nehodě a záchranáře, nesoucí lehátko pro řidiče Tesly, který však při nehodě neutrpěl žádné zranění.

Zaspal Autopilot?

Incident se odehrál v neděli 31. května na dálnici na Tchaj-wanu. Předcházela mu nehoda nákladního vozu, který následně zůstal ležet na boku v levém jízdním pruhu a částečně zasahoval i do prostředního pruhu. Tesla Model 3 se k místu blížila v levém pruhu rychlostí 110 km/h.

Ze záběrů je evidentní, jak se řidič náklaďáku, stojící v tu chvíli u středových svodidel, snaží upozornit na nebezpečí. Soudě z kouře od pneumatik však elektromobil začal brzdit až v okamžiku, kdy minul uskakujícího nešťastníka.

Informaci, že Tesla jela v tu chvíli v režimu Autopilota, poskytl policistům její řidič Huang. Je ale velkou otázkou, zda tomu tak skutečně bylo. Další otazník pak visí nad počínáním samotného řidiče, který je i v autonomním režimu povinen sledovat situaci a v případě potřeby převzít řízení. Fakt, že včas nereagoval na nákladní auto, ležící ve dvou jízdních pruzích, naznačuje, že se nemusel plně věnovat dění před vozidlem.

Stejně za to může řidič

Mnozí kritici vnímají záběry z nehody jako další důkaz, že Autopilot Tesly není schopen fungovat spolehlivě a adekvátně reagovat na nenadálé a neobvyklé situace. Je ale otázkou, zda řidič mluvil pravdu, nebo jestli se nesnažil vlastní chybu přenést na autonomní systémy. To ukáže až další vyšetřování.

Tchajwanská média konstatují, že na záběrech je vidět, jak velkou silou elektromobil do náklaďáku narazil, když ho dokázal posunout o značný kus. Majitel Tesly policistům tvrdí, že začal brzdit v okamžiku, kdy bylo jasné, že se Autopilot překážce nevyhne.

Každopádně ačkoli Tesla označuje svůj systém autonomního řízení názvem Autopilot, americký výrobce opakovaně zdůrazňuje, že řidič musí i v tomto módu sledovat situaci na silnici a být připraven reagovat. Je samozřejmě otázkou, proč Tesla nezačala před zjevnou překážkou, kterou musela „vidět“, alespoň nouzově brzdit.

Diskuze (64) Další článek: „Úmyslná krádež práv.“ Vydavatelé žalují Internet Archive kvůli otevřené knihovně, ten může zbankrotovat 

Témata článku: Technika, Bezpečnost, Elektromobily, Tesla Motors, Automobily, Autonomní vůz, Tesla, TES, Řidič, DAL, Model, Záběr, Dálnice, Autopilot Tesly, Režim, Tchaj-wan, Pruh, Huang, Náklaďák, LTN, Nehoda, Interesting Engineering



9 lehce paranoidních tipů a triků, jak si ve WhatsApp zabezpečit soukromí

9 lehce paranoidních tipů a triků, jak si ve WhatsApp zabezpečit soukromí

** Řešíte přes WhatsApp věci, k nimž by se neměl dostat nikdo cizí? ** Máme pro vás 9 tipů na zvýšení ochrany soukromí a bezpečnosti ** Udělejte z komunikátoru nedobytnou pevnost!

Karel Kilián
WhatsAppNávodyTipy a triky
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

Lék proti depresi za stokorunu snižuje riziko těžkého průběhu i úmrtí na onemocnění covid-19

** Klinická studie zkoumala vliv antidepresiva fluvoxamin na covid-19 ** Počet úmrtí souvisejících s covidem-19 klesl zhruba o 90 % ** Potřeba intenzivní lékařské péče se snížila zhruba o 65 %

Karel Kilián
COVID-19LékyDepreseMedicína