Na nějaké problémy s Teslou Model S, které si vyžádaly návštěvu servisu, narazilo 50,9 % majitelů. Tesla sice uspěla z hlediska spolehlivosti hnacího agregátu, nicméně stížnosti padaly zejména na elektrické systémy a karoserii.

Na nějaké problémy s Teslou Model S, které si vyžádaly návštěvu servisu, narazilo 50,9 % majitelů. Tesla sice uspěla z hlediska spolehlivosti hnacího agregátu, nicméně stížnosti padaly zejména na elektrické systémy a karoserii.

Z vybraných závad, s nimiž se majitelé Tesly Model S museli potýkat, jmenujme ohnuté rámy sedadel, zlomené kliky dveří či selhání parkovacích čidel. Některé opravy byly přitom dražší než 1500 britských liber, tedy 44 tisíc korun.

Z vybraných závad, s nimiž se majitelé Tesly Model S museli potýkat, jmenujme ohnuté rámy sedadel, zlomené kliky dveří či selhání parkovacích čidel. Některé opravy byly přitom dražší než 1500 britských liber, tedy 44 tisíc korun.

Výsledky Modelu S rozhodně nepotěšily americkou automobilku, která ústy své tiskové mluvčí zpochybnila samotné zařazení do žebříčku. Z celkového počtu více než 18 tisíc dotázaných odpovídalo pouze 28 majitelů tohoto vozidla.

Výsledky Modelu S rozhodně nepotěšily americkou automobilku, která ústy své tiskové mluvčí zpochybnila samotné zařazení do žebříčku. Z celkového počtu více než 18 tisíc dotázaných odpovídalo pouze 28 majitelů tohoto vozidla.

Čísla, publikovaná magazínem What Car?, jsou také v rozporu s interními daty výrobce. Ta prý ukazují skóre spokojenosti zákazníků s Modely S a X více než 90 %. Toto číslo pak potvrzují i některé další ankety, pořádané nezávislými firmami.

Čísla, publikovaná magazínem What Car?, jsou také v rozporu s interními daty výrobce. Ta prý ukazují skóre spokojenosti zákazníků s Modely S a X více než 90 %. Toto číslo pak potvrzují i některé další ankety, pořádané nezávislými firmami.

V absolutním žebříčku spolehlivosti automobilových značek patří přední pozice Japoncům: první je Suzuki, následované Lexusem a Toyotou. Čtvrtou příčku spolu sdílejí Kia, Mitshubishi a Subaru.

V absolutním žebříčku spolehlivosti automobilových značek patří přední pozice Japoncům: první je Suzuki, následované Lexusem a Toyotou. Čtvrtou příčku spolu sdílejí Kia, Mitshubishi a Subaru.

Z vybraných závad, s nimiž se majitelé Tesly Model S museli potýkat, jmenujme ohnuté rámy sedadel, zlomené kliky dveří či selhání parkovacích čidel. Některé opravy byly přitom dražší než 1500 britských liber, tedy 44 tisíc korun.
Výsledky Modelu S rozhodně nepotěšily americkou automobilku, která ústy své tiskové mluvčí zpochybnila samotné zařazení do žebříčku. Z celkového počtu více než 18 tisíc dotázaných odpovídalo pouze 28 majitelů tohoto vozidla.
Čísla, publikovaná magazínem What Car?, jsou také v rozporu s interními daty výrobce. Ta prý ukazují skóre spokojenosti zákazníků s Modely S a X více než 90 %. Toto číslo pak potvrzují i některé další ankety, pořádané nezávislými firmami.
V absolutním žebříčku spolehlivosti automobilových značek patří přední pozice Japoncům: první je Suzuki, následované Lexusem a Toyotou. Čtvrtou příčku spolu sdílejí Kia, Mitshubishi a Subaru.
5
Fotogalerie

Tesla Model S je podle Britů nejméně spolehlivým autem mezi elektromobily a hybridy

Britský magazín What Car? sestavuje každý rok žebříček spolehlivosti aut, vycházející z informací od jejich majitelů. V ročníku 2018 bylo hodnoceno 159 modelů 31 značek z celého světa. Průzkumu se účastnilo 18 284 respondentů, vlastnících automobily jeden až čtyři roky.

První místo ve spolehlivosti v kategorii elektrických a hybridních aut patří, stejně jako v předchozím ročníku, Nissanu Leaf. Dotazovaní majitelé nezaznamenali žádné mechanické závady – pouze drobné problémy s karoserií, které byly ještě ten den vyřešeny a zdarma opraveny v rámci záruky.

Nejméně spolehlivá je Tesla Model S

Přesně na opačném konci žebříčku se usadila Tesla Model S. Na nějaké problémy s tímto vozem, které si vyžádaly návštěvu servisu, narazilo 50,9 % jeho majitelů. Tesla sice uspěla z hlediska spolehlivosti hnacího agregátu, nicméně stížnosti padaly zejména na elektrické systémy a karoserii.

Z vybraných závad, s nimiž se majitelé Tesly Model S museli potýkat, jmenujme ohnuté rámy sedadel, zlomené kliky dveří či selhání parkovacích čidel. Některé opravy byly přitom dražší než 1500 britských liber, tedy v přepočtu 44 tisíc korun.

Žebříček nejčastějších kategorií závad a problémů vypadá následovně:

  • Karosérie - 30 %
  • Elektrická zařízení nesouvisející s pohonem - 19 %
  • Výbava interiéru - 7 %
  • Odpružení/zavěšení kol - 7 %
  • Klimatizace - 4 %
  • Baterie - 4 %
  • Brzdy - 4 %
  • Vnější osvětlení - 4 %
  • Satelitní navigace - 4 %
  • Řízení - 4 %
  • Kola/pneumatiky - 4 %

Na pozicích těsně před Teslou Model S se v kategorii elektrických a hybridních aut umístil Renault Zoe a BMW i3.

Tesla v obranné pozici

Výsledky Modelu S rozhodně nepotěšily americkou automobilku, která ústy své tiskové mluvčí zpochybnila samotné zařazení do žebříčku. Z celkového počtu více než 18 tisíc dotázaných odpovídalo pouze 28 majitelů tohoto vozidla, což je méně než 0,03 % lidí, kteří ve Velké Británií vlastní Model S. Výsledky Tesla považuje za statisticky bezvýznamné.

Čísla, publikovaná magazínem What Car?, jsou také v rozporu s interními daty výrobce. Ta prý ukazují skóre spokojenosti zákazníků s Modely S a X více než 90 %. Toto číslo pak potvrzují i některé další ankety, pořádané nezávislými firmami.

V absolutním žebříčku spolehlivosti automobilových značek patří přední pozice Japoncům: první je Suzuki, následované Lexusem a Toyotou. Čtvrtou příčku spolu sdílejí Kia, Mitshubishi a Subaru. Při pohledu z opačného konce je za Teslou Land Rover a Jeep.

Určitě si přečtěte

Články odjinud