Tesla Model S vzplála po defektu pneumatiky. A to hned dvakrát

Horký předvánoční týden má za sebou nejmenovaný majitel vozu Tesla Model S. Jeho automobil se ocitl hned dvakrát v plamenech, což přilákalo pozornost zahraničních médií. Server Jalopnik informuje o případu, který se odehrál minulý týden.

V úterý 18. prosince začala hořet stříbrná Tesla Model S v autoservisu v Los Gatos. Incident si nevyžádal žádné zranění, auto se nezúčastnilo žádné nehody a ani na něm nebyly prováděny žádné práce.

Automobil předtím během jízdy ohlásil nízký tlak v jedné z pneumatik. Majitel nechal vozidlo odtáhnout do autoservisu, kde bylo odstaveno. Tesla poté začala vydávat syčivý zvuk a následně se objevily plameny. Než se podařilo požár zvládnout, shořela celá přední část.

Překvapivé druhé vzplanutí

S ohledem na použití lithium-iontových baterií bylo nutné ke zvládnutí požáru přivolat hasiče. Ti pak po komunikaci s výrobcem nechali vozidlo po šesti hodinách odtáhnout do nedalekého Campbellu. Po naložení na vůz odtahové služby však Tesla opět vzplanula a bylo nutné ji hasit „několika tisíci galonů vody“.

Majitele nejvíce znepokojilo, že Tesla předtím stála v garáži v jeho domě. Pokud by se vznítila tímto způsobem, přišel by nejen o automobil, ale s velkou pravděpodobností také o střechu nad hlavou.

V tuto chvíli není zřejmé, co opakované vzplanutí auta způsobilo. Tiskový mluvčí Tesly uvedl pro NBC, že v současnosti probíhá vyšetřování a firma je ráda, že se nikomu z účastníků nic nestalo.

Doporučení hasičům

V oficiálním prohlášení se americký výrobce hájí argumentem, že požáry jeho vozidel jsou ojedinělé. Konstatuje, že majitelé aut s benzínovým pohonem mají dle statistik pětkrát větší pravděpodobnost požáru než v elektrickém vozidle.

Když už se to stane, doporučuje Tesla zasahujícím hasičům nosit dýchací přístroje, protože hořící lithium-iontové baterie na oheň uvolňují toxické výpary jako jsou kyselina sírová, oxidy uhlíku, nikl, lithium, měď a kobalt.

V dalším prohlášení pak výrobce konstatuje, že opakované vzplanutí v oblasti akumulátorů je možné, proto je nutné po uhašení a ochlazení počkat minimálně hodinu, než bude s vozem dále manipulováno. Následně by mělo být odstaveno alespoň patnáct metrů od dalších objektů.

Diskuze (75) Další článek: Nový finský superpočítač bude mít 200 000 procesorových jader Epyc Rome

Témata článku: Elektromobily, Tesla Motors, Automobily, Tesla, Baterie, Požár, Pneumatiky, Oheň, Hasiči, Výrobce, TES, Pneu, Dýchací přístroj, Vozidlo, Americký výrobce, Autoservis, Uhašení, Vzplanutí, Oficiální prohlášení, Tesla Model S, Campbell, VZP, Tiskový mluvčí, NBC, Defekt