Tesla Model S vzplála po defektu pneumatiky. A to hned dvakrát

Horký předvánoční týden má za sebou nejmenovaný majitel vozu Tesla Model S. Jeho automobil se ocitl hned dvakrát v plamenech, což přilákalo pozornost zahraničních médií. Server Jalopnik informuje o případu, který se odehrál minulý týden.

V úterý 18. prosince začala hořet stříbrná Tesla Model S v autoservisu v Los Gatos. Incident si nevyžádal žádné zranění, auto se nezúčastnilo žádné nehody a ani na něm nebyly prováděny žádné práce.

Automobil předtím během jízdy ohlásil nízký tlak v jedné z pneumatik. Majitel nechal vozidlo odtáhnout do autoservisu, kde bylo odstaveno. Tesla poté začala vydávat syčivý zvuk a následně se objevily plameny. Než se podařilo požár zvládnout, shořela celá přední část.

Překvapivé druhé vzplanutí

S ohledem na použití lithium-iontových baterií bylo nutné ke zvládnutí požáru přivolat hasiče. Ti pak po komunikaci s výrobcem nechali vozidlo po šesti hodinách odtáhnout do nedalekého Campbellu. Po naložení na vůz odtahové služby však Tesla opět vzplanula a bylo nutné ji hasit „několika tisíci galonů vody“.

Majitele nejvíce znepokojilo, že Tesla předtím stála v garáži v jeho domě. Pokud by se vznítila tímto způsobem, přišel by nejen o automobil, ale s velkou pravděpodobností také o střechu nad hlavou.

V tuto chvíli není zřejmé, co opakované vzplanutí auta způsobilo. Tiskový mluvčí Tesly uvedl pro NBC, že v současnosti probíhá vyšetřování a firma je ráda, že se nikomu z účastníků nic nestalo.

Doporučení hasičům

V oficiálním prohlášení se americký výrobce hájí argumentem, že požáry jeho vozidel jsou ojedinělé. Konstatuje, že majitelé aut s benzínovým pohonem mají dle statistik pětkrát větší pravděpodobnost požáru než v elektrickém vozidle.

Když už se to stane, doporučuje Tesla zasahujícím hasičům nosit dýchací přístroje, protože hořící lithium-iontové baterie na oheň uvolňují toxické výpary jako jsou kyselina sírová, oxidy uhlíku, nikl, lithium, měď a kobalt.

V dalším prohlášení pak výrobce konstatuje, že opakované vzplanutí v oblasti akumulátorů je možné, proto je nutné po uhašení a ochlazení počkat minimálně hodinu, než bude s vozem dále manipulováno. Následně by mělo být odstaveno alespoň patnáct metrů od dalších objektů.

Diskuze (75) Další článek: Nový finský superpočítač bude mít 200 000 procesorových jader Epyc Rome

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,