Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Užitečnou drobností je tlačítko v kufru, které sklopí zadní sedačky. Zdroj: Tesla

Užitečnou drobností je tlačítko v kufru, které sklopí zadní sedačky. | Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Živě.cz

Zdroj: Živě.cz

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla, koláž Živě.cz

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla
Užitečnou drobností je tlačítko v kufru, které sklopí zadní sedačky. Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla
23
Fotogalerie

Tesla právě představila nový Model Y, možná nejdůležitější auto současnosti

Musk řekl, že to bude v roce 2025 a neztrácí čas – je 10. ledna a Model Y je tu. Představený byl v Číně (a některých dalších regionech), což má patrně zdůraznit důležitost tohoto trhu. Nicméně premiéra je trochu zvláštní. Informací je málo a od představení jsme čekali trochu větší show, než jen že se objeví nová produktová stránka. Otázkou je, jak dlouho bude čekat Amerika a Evropa – může to být jen o časovém posunu, ale také může jít o měsíce.

Příď nové Tesly se přiblížila Cybertrucku – ne snad hranatostí, ale tvarem světel. Ostatně podobná má i Robotaxi, patrně jde o nový směr značky. Na zádi jsou lampy spojené souvislým světelným pruhem. Další inovace? Kabina bude tišší díky sklu „acoustic glass“, které při updatu dostal také Model 3 a v praxi šlo o velký krok k lepšímu komfortu. Nový podvozek má dát zapomenout na tvrdou jízdu (zejména v prvních ročnících) Modelu Y. Nové auto je efektivmější (koeficient odporu klesá z 0,23 na 0,22, hmotnost je o symbolických 5 kg nižší) a má trochu lepší zrychlení. Interiér dostal ambientní osvětlení a 8" obrazovku pro pasažery na zadních sedadlech.

firefox_j972d2SqZp.pngfirefox_sumSwwPBWv.png
Hledáte informace o maximálním dojezdu? Zatím jsou venku tyto dvě verze a touto hodnotou úplně neoslní: základ má 466 km, Long Rande AWD ujede 551 km. To jsou informace z australského webu, ten čínský uvádí 593, resp. 719 km, ale tam jde o jinou metodiku měření.

Volant je konvenční, kulatý a webová specifikace neuvádí řízení drive-by-wire, což byla jedna z očekávaných funkcí. Zadní sedačky jsou elektricky ovládané a ventilované. Užitečnou drobností je tlačítko v kufru, které sklopí (nebo naopak zvedne) zadní sedačky. Počet reproduktorů vyrostl ze 14 na 16.

Čínský web slibuje první doručená auta na březen, ale tento údaj se bude lišit v různých regionech a také podle objednané varianty. První verze auta nesou přídomek Launch series, ale patrně jde pouze o kosmetické modifikace. Na čínském webu je nová Tesla Model Y asi o 5 % dražší než původní model, ale to je opět jedna z věcí, které se budou lišit podle lokality.

Porovnejte starou a novou Teslu Model Y vedle sebe. V galerii najdete ještě další srovnávací obrázky.

Y-staryanovy-1.jpg Y-staryanovy-2.jpg

Určitě si přečtěte

Články odjinud