Muskvič!
Za me ne sorry, nemůžu se zbavit dojmu, ze to furt vypadá jako hlava kačera Donalda :) A kolik to vlastne ma stat ? To je totiz vlastne dnes nejdulezitejsi, časy kdy EV mohlo stat bambilion a early adopters to koupili jsou pryč.
Je to pokrokové auto, už pochopili, že volant má být kulatý! Bravo!!! 🤣🤣🤣
Model Y mal vždy guľatý volant.
Kde sa to chytá? Ja by som radšej okrúhly.
Tak já si budu muset postavit dům a na střechu dát soláry.Protože tohle auto s asi chci…
Dneska kouknes na net, o vikendu koupis pozemek, za mesic a pul je tvuj. Mezi tim budes resit projekt. Hned jak bude tvuj udelas zaklady a zazadas o povoleni stavet. Kdyz to dobre dopadne, v lete bude deska vyschla, prvni nadzemní s okny a strechou das za 14 dnu mokrou cestou. Pak pojedes remesla a na podzim bydlis. Ja bych do toho sel. Kvuli tesle to za to stoji!
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 20:18
A nebo koupí na bazosu maringotku, namlátí na střechu Flexibilní solární panely, za víkend má hotovo a za týden při pěkném počasí Teslu nabitou - na 50%
Pořád schází kaplička za volantem jako má škodovka nebo Prius, alespoň malinká s rychlostí. Vytáčet hlavu doprava a dívat se do rohu displeje je vstupenka na bolest za krkem. Displej nejde ani posouvat a otočit. Tesla by mohla trochu inovovat v ergonomii, auto je jinak docela hezké.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 20:23
Myslel som si, že to bude problém a nie je.
Je to tak. Já jsem si taky myslel, když jsem jezdil v osmiválci, že elektra jsou blbost co nikam nedojedou. Když jsem viděl prvně Teslu 3 někdy v roce 2017, tak jsem si říkal, že ten display uprostřed je hovadina a takový auto bych nikdy nechtěl. Pak jsem viděl blinkry na volantu u Ska a říkal jsem si, že bych to chtěl vyzkoušet a když jsem viděl jak Tesla zrušila senzory, bylo mi jasný, že ta automobilka jde správnou cestou. Vše do sebe zapadalo a nakonec jsem ze tří fotek T3HL a jednoho videa usoudil, že novou Teslu určitě potřebuji. Teď mám radost, že jsem dostal za cenu holýho BMW se základním motorem auto v plný polní. Postupně přidali Tesla Vision, aktivovali matrixy, doladili mapy, odladili sledování okolí a umožnili řídit autopilotem bez nutnosti na volant tlačit, ale stačí se ho jen dotýkat jednou rukou. Plus samozřejmě asi třicet dalších vylepšení.Pak jdeš sem do diskuze a tady ti borci, co to viděli jen na obrázku, vykládaj, jak se to blbě ovládá, protože to nemá tlačítko jako jejich prehistorická plechovka, jak se špatně řadí, protože to nemá 15cm dlouhej klacek s tlačítkem P, jak to netopí, jak trávím hodiny na nabíječce, jak se špatně kouká na display uprostřed, jak je to nekvalitně udělaný, jak se špatně mačkají tlačítka na volantu na kterém máš celou dobu ruku. A tak si to tu čtu a říkám si, co je to za lidi, kteří to nikdy nezkusili, nikdy v tom neseděli a stejně maj naprosto přesnej nevyvratitelnej názor. A to není jenom tady, třeba diskuze na novinkách s důchodcema a lobíkama je mnohem větší sranda.Schopnost učit se a přizpůsobovat se je dána inteligencí, takže chápu, že to zprvu není pro každého. Ale máme rok 2025 a ověřovat si fakta není zas tak moc těžká věc a navíc se nebavíme o nějakém nedostupném autě, které by většina lidé viděla jen v Pařížský.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 22:12
Realita se posunula, dnes uz EV Tesla neni nic unikatniho jak pred 5 lety. A vyhraje ten kdo ho zacne prodavat masam. Tesla muze byt klidne neco jako BMW za 5 let. Bude draha a jen pro relativne uzkou skupinu kupujicich kteri chteji proste vzdy Teslu. Pokud chteji prodavat masam, je to vzdy o cene. Takze kolik bude stat ?
Muze. V porovnani s evropou je o roky dopredu. Nejde jen o motor a baterky, ale kdyz porovnam novy enyaq a Y, tak vzhledove vypadaji dost podobne, ale enyaq predstavuje vsechno to proc jsou evropske automobilky zastarale. Kazdopadne cina a cinsky trh tohle pochopil a ti klidne mohou Y v technice dohnat. Celkove ne, protože cinan neumi udelat kvalitni produkt od vyroby po recyklaci (viz cinske superychle telefony vs iphony… k cemu je vykon, kdyz je to za dva roky nepouzitelnej a neaktualizovanej kram), ale i tak to bude o prsa. Sam se tesim a drzim palce tem co chapou pokrok… zazim to vypada na stellantis, korejce a vic me ted nenapada.A Tesla neni draha, protože s autem si clovek kupuje i servis, aktualizace a zaruku. Ale u nas se to tezko porovnava, kdyz cinany nemame a evropske automobilky maji business postaveny na dojeni prvomajitelu a jejich produkt je takovy ktery vyjel z tovarny.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 1. 2025 00:21
Ono to je o tom co ti vyhovuje - pokud máš rád počítač jehož periferním zařízením je auto tak je Tesla pro tebe to pravé. Pokud ale chceš auto které je sice řízené počítačem ale počítač není to hlavní tak tesla nee.
No neviem či to sedí príliš pri porovnaní s Enyakom.
Mě zas baví, jak si tu svojí hovadinu obhajujete sami před sebou tady v diskuzích. Tyhle řeči, že negativně o tom mluví jen ti co to nikdy nezkusili... Já i dost lidí, které znám zkoušeli EV xkrát. Jel jsem v Tesle S, 3, Enyaqu a pak něco od VW a Hyundai. Jako zrovna na Tesle mi toho vadilo asi nejvíc. Na TM3, úplně na hov* adaptivní tempomat, tvrdý, nepohodlný. Chápu, že to je socka, ale auto bez vzduchových tlumičů, funkčních stěračů, 360 kamery, FUNKČNÍM adaptivním tempomatem, Head Up displayem bych si už nekoupil. Chápu, že u Tesly je to o poměru cena/výkon, ale i tady už je konkurence která je lepší.
zdravim a ake auto by ste si kupil miesto tesly? vdaka
Teď bych to měl těžký. Vůbec nevím. Mám 3 roky starý MB E, 6ti válec diesel - jezdím dálky. Asi bych si ho koupil znovu nebo něco od BMW. Kdybych si musel vzít EV tak jedině jako druhé auto pro manželku. Klidně Elroqa ve vysší výbavě. Pro mě to zatím není.
Pamatuju si, jak jsem před cca 20 lety řídil Toyotu Yaris a Citroen Picasso, kde byly kapličky s přístroji uprostřed, ale bylo to skoro nahoře u čelního skla, takže se na to zvyknout dalo. Ale Tesla to má vystrčené z palubky, takže se člověk musí podívat do strany pod větším úhlem a zaostřit blíž. A že to mnohým lidem vadí dokazje to, kolik pro Teslu existuje neoriginálních dodatečných displejů pod volant.BTW To samé jsou klasické páčky, tlačítka apod. Vzniklo to dlouhodobým vývojem jako optimální ergonomické řešení. Stejně jako třeba čerevné podsvícení přístrojů, které nejméně unavuje oči při jízdě v noci. Přijde mi, že dnes designéři snaží vymyslet, jestli pro rotační pohyb je něco lepší než kolo.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 1. 2025 07:47
Tahle věta mě zaujala:> A že to mnohým lidem vadí dokazje to, kolik pro Teslu existuje neoriginálních dodatečných displejů pod volant.Zkusil jsem trochu googlit a Číňani to snad už i vyřešili :-Ohttps://www.tesery.com/en-cz/products...en-display
Tvl, Hjondé i20, bílé podsvícení přístrojovky.... Vypadá to děsně cool, ale při jízdě v noci bych chtěl to hnusný zelený z fabie ...
Já úplně tu kapličku přes sebou nepotřebuju, v novém autě mám teď head-up dispej a v podstatě ty informace co za jízdy potřebuju mám přímo v zorném poli. Zda má tesla head-up nevím, s tou co jsem před lety jezdil, to neměla.
Našel jsem i ten 🙂https://store.hudway.co/
Za tyden o tom nevis..
Je to Tesla a naviac škaredá. Ako dokázal by som sa možno povzniesť nad to, že majiteľ je sociopatický oligarcha a mohol by mi auto na diaľku bricknúť kvôli nezhodám s EU. Také riziko by som považoval za malé a akceptovatelné.Ale z toho dizajnu mi oči krvácajú. Kvôli takémuto by som sa nepúšťal do greenwashingových aktivít so solármi na streche.
Koukám, že úzký pruh vpředu a výřezy do L na krajích je teď designový trend elektromobilů, viz.: https://i.imgur.com/sO71ryi.jpeg
Doufám že čím dál více lidem začne docházet, jaký je Musk ve skutečnosti nebezpečný magor, a tyhle "jeho" auta bude ignorovat.
a to soudíte podle toho co se o něm píše, nebo ho osobně znáte ?
Podle toho co dělá a zveřejňuje on sám.
Vzhled hodnotím dost zaujatě, protože se mi trojka HL fakt hodně líbila, zamiloval jsem se do ní a koupil. Na rozdíl od trojky má tahle novinka:- elektrický zadní sedačky (a polohovatelný): nepotřebuji- chlazený zadní sedačky: nepotřebuji- možnost 7 míst: potřebujiZa mě je to fakt super a nejspíš to bude moje příští auto. Nevýhody oproti trojce jsou menší efektivita, ale to se dá přežít. Stejně s tím nejezdím na krev. Trochu mě mrzí ty blinkry, protože blinkry na volantu jsou podle mě mnohem lepší a divím se, že to jinde není. Názory lidí musí člověk brát jen jako názory lidí co to viděli maximálně na parkovišti. Zajímavé také je, že to majitelům nevadí. Něco jiného jsou ti co pravidelně střídají auta, kde je opravdu problém si zvyknout nebo na to nemají prostě čas, auto recenzují týden a pak na to nadávají.
Minimálně počty objednávek na různé aftermarket páčky pro 3, X a S jsou důkaz, že ne každému to sedne (a tohle jsou prokazatelně lidi co si Teslu koupili a tlačítka je štvou).
Co se týče vzhledu, tak jsem to čekal po vzoru Modelu 3 lepší (tam se upgrade vážně povedl) ale proti vyloženě ošklivému původnímu Y je to zlepšení. Co mě vážně těší je vítězství rozumu a upuštění od naprosté zhovadilosti kterou jsou blinky na volantu - PÁČKA JE ZPĚT! (je to vidět na Australském webu, kde mají kvůli řízení vpravo foto z druhé strany). Sice jenom jedna, ale lepší než nic.
Mam 2009 Ford Escape 3.0 V6, taky ma jen jednu packu na levo, naprosto staci. Souhlasim ze mit hranaty volant nebo blinkry na volantu je totalni kravina.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 14:15
Neviem, mne ta predna maska tu pride lepsia nez u Higlandu.
A kolik tisic km jsi s tim blinkem na volantu jel, ze tomu tak rozumis?
Auto zapomněl doplnit proč se má jednat o nejdůležitější auto současnosti? Je to accustic glass, nebo počet reproduktorů, nebo nejlepší koeficient odporu mezi auty současnosti?
Spíš protože to pravděpodobně bude nejprodávanější model automobilu na planetě, jako jeho předchůdce?
A to znamena co? To znamena akorat, ze se Toyota Corolla a Toyota Corolla Cross pocitaji jako dva modely. Tesla celosvetove vyrabi asi 2% aut. Big deal.
Hele a nebude to náhodou tim.. že to jsou dva modely?👀
Ok. Tesla Y je proste nejdulezitejsi auto soucasnosti, protoze tvori 1.5% prodeju novych aut. Ja to nechapu, ale asi se s tim budu muset smirit.
To bude u Pindulinu radosti…
Ano, brečel jsem radostí.
A dozvime se, proc by to melo byt nejdulezitejsi auto soucasnosti?
protoze soucasny Model Y je nejprodavanejsim autem na svete. Ne elektomobilem, ale osobnim autem za rok 2023.
Takze je nejprodavanejsi. OK.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 13:44
WOW nejprodávanější ...nejprodávanější je třeba iPhone( model 15 -16) přesto ho nemá ani 4% celosvětové populace ve věku 15 až 80 let . Nejdůležitější bude takové vozidlo, které jednak má podíl na HDP státu. A kupodivu kdyby Thanos lusknul prsty a Tesla tu zítra nebyla na HDP ČR a Evropy to bude mít malý, až žádný. Nebo to vozidlo bude tvořit několik desítek procent vozového parku. S tím že bude tedy významně zajištovat osobní mobilitu běžných občanů. Tady skočíme zase k tomu iPhonu, ani cena nejlevnější Tesly. Anii jejich cena v bazaru, nemá šanci vytvořil velký vozový park.Tedy kde je ta důležitost? Pro ty dva showroomy, který kdyby tu nebyly tak to +80% lidí nepozná? Nebo pro fans?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 14:11
iPhone má podle 4% lidí (nevím), ale zbytek po něm tajně touží 😃 Asi tak důležitá je Tesla Y ve světě aut. Pokud argumentuješ místním vozovým parkem, pro který to bude minoritní auto, tak doporučuji navštívit zítra sever republiky, počkat až pořádně nasněží a pak strčit hlavu do sněhu a nechat jí pořádně schladit.Když nerozumíš autům, tak zkusíme telefony. iPhone je nejdůležitější telefon na světě, protože od své první verze určuje mobilní trendy a kdo ho nekopíruje, ten neprodává. Nemusíš ho mít rád, ale je to prostě fakt.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 1. 2025 16:45
Doporucuji se podivat do kalendare a probudit se.
Nechapu, jak je mozny ze nam regulatori z EU nuti mnohdy nebezpecne asistenty a jejich reaktivaci ale 2t rodinne MPV se zrychlenim bmw m3 nemusi mit veci jako páčky pod volantem, hw tl. na nejčastěji používané ovladače jako jsou světla, volume, teplota...
The New Model Y provides effortless control with a precision-engineered indicator stalk, thoughtfully refined based on valuable customer feedback. We’ve introduced customizable steering wheel switches, allowing quick and intuitive.Teplota/ stierače/hlasitost sa dajú už daju nastavovať na volante.
Jak často ty tlačítka a páčky (kromě směrovek) používáš?Mám w204 a jak jsem auto koupil, nastavil jsem vše na automatiku a od té doby jsem na to nesáhl, denní svícení a normální, dálkové světla, stěrače, klimatizace (tu měním jen jaro/podzim o stupěň). Hlasitost rádia se mění v závislosti na rychlosti vozidla (ale ano, tu chápu). Je to staré auto s milionem tlačítek (teda kolem 60ti jen na palubní desce) a nějak nevím, k čemu tam jsou... Napravo je číselník na vytáčení telefonu (12 tlačítek). K čemu, když už v té době to šlo hlasem a to tlačítko je přímo na volantu.Totéž na americe, kde je stejně jako u MB mám jen jednu páčku nalevo.
Neber to ve zlem, ale pokud jsi na to nikdy nesahl, je o trochu na povazenou. Zrovna nedavno jsem jel za jednim takovym, co "na to nesahl" - mlha jak mliko, ale bily Range Rover jel vesele na denni sviceni a zezadu nebyl poradne videt na 20 metru :(
Nevím, jak je to možné, ale v mlze se mi u té w204 sami rožnou, stejně tak stačí, když se samo setře okno a na cca 3-5 minut se rožnou světla (u manuálu to tak nefunguje). Jinak ano, mnoho lidí jezdí hloupě na denní, ale já mezi ně nepatřím. PS: kamarád si u V90 nechal stabilně rožnout zadní světla, což u dnešních aut není žádný problém (myslím, že Renault to má u některých modelů v základu).
Ano je rozumne si pres diagnostiku zapnout zadni obrysovky pro denni sviceni A jinak mam podobne "stary nebezpecny vrak" konkurencni nemecke znacky a vse taky funguje bezproblemove na automatiku. Jedine maximalne +-1°C na automaticke klimatizaci dle pocasi a hlasitost/preskakovani skladeb tlacitky na volantu.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 1. 2025 00:06
Budete se divit, ale je. Chtěli jsem nechat zapnout zadní při denním svícení u pracovní O4 FL a světe div se - nejde to. U předchozích modelů to šlo.
Zkoušel jsi to v origo servise? Nová Ovce má blokované řj a může do toho zasahovat pouze "certifikovaný" servis, který splní podmínky. Proto, co zatím vím, nejdou čtverkové Ovce a nové Supy ani chipnout.Jinak to Volvo dělal kamarád taky v origo servisu v Brně a technik se mu divil, ale udělal to.
ano, dokonce ve dvou.
Ze stejného důvodu proč nemusíš mít kliku na startování motoru. Na všechno podstatné máš tlačítka a ovladače na volantu.
Možná by se klika hodila i u elektromobilu jako jednoduchý nástroj pro nouzové ruční dobíjení ... 😁
To se to spíše stane u spalováku, že ti chcípne baterka a nenastartuješ :)
U manuálního řazení to většinou stačilo roztlačit a zařadit 2 nebo 3, případně i bez roztlačení přes startovací kabely. Jestli by šlo rozjet a dobít vybitý elektromobil podobně, tedy roztlačením a rekuperací, to by asi vyžadovalo poněkud více času a fyzické práce. Otáčení klikou by asi bylo v takovém případě přece jen jednodušší? 😉
U nasi Tesla 3 chcipa ta sama provozni baterka po mesici v garazi a nic na plat ze trakcni je na 80%. Auto se musi ozivit pres kufr.
Luky, nesmíš číst komentáře starých a hloupých lidí na internetu. Blinkry na volantu jsou za mě mnohem lepší, ale obecně se dá říct, že je to minimálně stejně dobrý a záleží na každém. A zbytek je o tom, co ti psali ti nade mnou. Problém je prostě v tom, že si nedovedeš představit, jak takové moderní auto funguje a že hromadu tlačítek fakt nepotřebuješ. Smysl je v tom, že co nejvíce věcí má bejt automatický. Ovládání na displayi je mnohem lepší a problémy jsou pouze dva. Omezení lidé a špatní vývojáři. Mě to ve škodovce taky štvalo, že po nastartování musím čekat a pak na displayi mačkat vyhřejvání a ofuk skla a to celé mi trvalo místo zmáčknutí dvou tlačítek 15-30s. Ale to není chyba dotykového displaye, ale naprosto neschopného koncernového IT.
Ja si celkem umim predstavit "moderni" vuz, Teslou 3 jezdim. Nic debilnejsiho nez blinkr na volantu asi neni. Stejne jako swipe pro zpátečku nebo rychloměr v rohu displeje. Mlhovky ani vystrazne svetla nejsou automaticke (a nebudou). Zato sileni asistenti bohuzel ano a na jejich vypnuti by tlačítko bylo fajn. Mozna se u tesly da castecne resit nejakym prapodivnym bluetooth barem s makro tlacitky ale ten kram je sluzebni.Moderni Ovce a cela produkce WV je kapitola sama pro sebe, jeste ze se uz vraci alespon k mechanickym tl. na volantu. Za to, ze maji kapacitni tlacitko na mlhovky bych jim nejradeji naridil svolavacku a vymenu zpet na mechanicky switch ktery tam byl asi poslednich 30let a vubec to nikomu nevadilo.
Myslel jsem, že hnusnější to už udělat nejde. Jak hluboce jsem se mýlil...
Oni asi cílí na Číňany a tam je podobný vzhled poměrně častý. 🙂
Také se v číně bude vyrábět.
Z toho si nic nedělej. Ty se mýlíš neustále.
Pozná se, že jste rasista.
Čekám na ten dojezd, na nový typ baterek.V Číně se mohou používat baterky od BYD, CATL, v EU a USA ne, to se podepíše na dojezdu.
Tesla asi uplne nebude pouzivat baterky od BYD kdyz je sama producentem baterii.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.