"Tesla Model Y je malé SUV." - no, opravdu to není malé auto. Je to hrozná kráva 😀. V zúženích na dálnici je potřeba jezdit v pravém pruhu, protože se zrcátky je širší než 2,2 metru.
Gratulace Tesle i jejím akcionářům. Tesla Model 2 co se brzy začne vyrábět v Giga Mexico úplně změní automobilový trh. Sbohem dinosauři. Nestihli jste to o pár let.
Souhlasím, ale radost z toho nemám. Evropa je autoland a nástup Tesly bude náš průmysl hodně bolet..:/
Stačí se podívat, jak bolí čínské automobilky, kde Tesly stojí polovinu co v Evropě.
Trocha si si zaprehanal, nie?https://www.nukeni.com/en/tesla/electric-car/202... ...
Ok, tak nestojí polovinu, ale 2/3 (i když v některých mimoevropských zemích je to dvojnásobek, co v Číně)
Takze se tesla dostala mezi totalni hnusy pro chudy corollu a rav4 😆 fakt nechapu, ze tolik lidi na svete je schopno totalne ignorovat design a radeji koupit jistotu.
Prosím co je hnus a co je jistota?
Mno máme tu zrovna double... Toyoty. Nemastné, neslané a náklady na provoz taky nejsou vysoké. Třeba ty Tesly nejsou nejkrásnější a jejich hw výbava je na úrovni laciné tržnice, ale u nich jde o něco jiného a za mě proč ne.
Nemastné, neslané? Hned si vybavím VW a Škodu😉 Tedy až na náklady na provoz, ty tam jsou vyšší než by měly být 🙂 Japonci mají "svůj" jazyk a za mě dobrý. Tesly a laciné HW? Schválně trolíš? Laciný HW má třeba Octavia 4 a poslední Pašík a Golf, tím zdravím auto Heller a neschopnost opravit infotainment. Super, když půl hodiny mi to píše Ahoj Lukášiale zatopit si nemůžu 😀 A u všech třech po cca 2 letech chcípnul ten jejich systém nouzového volání. Pecka 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 5. 2023 10:17
Problem milovniku nevkusu je, ze znaji jen oktavku, golfa, passata a jejich vrchol je superb. Toyoty jsou proste nepěkný a neosklivy auta pro neúspěšný. Nema to zadny vykon, emoce, ale zase to vydrží. Teda rikavalo se to, dnes uz to tak uplne neplati. Ale nemuzu soudit z vlastní zkusenosti, mam totiz velky koule a my s prnisem si auto pro americky důchodkyně nekupujeme.A ty tesly nejsou špatný, ale videl si nekdy teslu stat vedle neceho nemeckyho? Svetla jak z hrackarstvi a kdyz otevrou dvere, tak by jeden plakal.
Ono tie nemecké prémie stoja aj podstatne viac. Kto ten “luxus” potrebuje tak si priplatí. Problém by bol keby stali rovnako.
Proč to porovnávat s německou prémii?Tesla je Tesla a německá premie je německá premie ?
Ja? To kolega nado mnou.
Tesla je jedno z mála aut co umí samo řídit.....na to se úplně zapomíná.Netvrdím, že bych chtěl aby za mě auto řídilo, ale to je ten pokrok.
Samorizeni je urcite fajn, pokud jste treba unaven, ale muselo by byt v pouzitelne podobe, coz zatim neni. V tuto chvili je to spis asistent a musite ho trvale kontrolovat, coz je dle meho nazoru narocnejsi nez ridit sam.
Nie je. Prečo si myslíš, že ľudia kupujú auta s tými asistentami? Aj keď nefungujú vždy na 100%?
Protože, se bez těch aistentů neprodávají....Teda hlavně pokud chcete tu nej verzi.
No je to ten největší přínos a pro rozvoj.....
"Toyoty jsou proste nepěkný a neosklivy auta"Ty jsi prostě rétorický exot s gramatikou děcka ze školky.
Treba ti lidé používají mozek. A hned máš odpověď na tvé nepochopení. Na každý touží po metrosexuálním krámu. Ty si kupuješ víno podle etikety, já dle obsahu. 😀
Nevim odkud vychazi nazor motor1, ale pokud se podivam na jato dynamics tak nikde neni nic o tom ze by tesla y byla nejprodavanejsi model auta na svete. Je tam specificky clanek o EU https://www.jato.com/tesla-model-y-becomes-eur... kde tesla predbehla dacii. Vsechny ostatni servery uvadejici tuhle informaci vychazi z clanku na moto1. Pokud se podivate ale na jine zdroje, treba https://www.carscoops.com/2023/05/tesla-model-y-bec... tak tesla y je v poradi treti a ne prvni. Cekat jakoukoliv kontrolu informaci od autoru zive necekam.
Maji to i na Jato Dynamics. Zajímavější jsou celkové prodeje značek: https://www.jato.com/tesla-model-y-becomes-eur... ...
Názor byl 4× upraven, naposled 27. 5. 2023 23:29
„The author of the article, Felipe Munoz, is An Automotive Industry Specialist at JATO Dynamics.“Článek na carscoops.com píše o umístění v loňském roce.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 5. 2023 22:15
Uvidíme jak Tesla ustojí únik těch 100GB dat o vyhýbání se opravám...
VW se taky vyhýbal, Škoda odmítla opravit první Roomstery, kde je velké riziko selhání airbagu nebo dieselgate. Honda neřešila špatné airbagy i když sem tam někdo zařval a mohl bych pokračovat...Možná z toho bude haló ale za chvíli bude klid :)
unik dat z rokov 2016-2022 je uplne ale uplne irelevantny a akcie Tesly den po zverejneni narastli o 5%. Su to iba nazory uzivatelov, nikdy pri realnom vysetrovani sa ziaden problem s akceleraciou ani brzdami nepotvrdil
Já si nejsem tak jistý, v těch datech jsou i jiné věci.
PR má Tesla zmáknuté výborně. A na jednodušší novináře i čtenáře to opravdu funguje. Palec nahoru.Již v loňském roce jsme jenom tady četli hned několik článků o rekordních prodejích a válcování konkurence. Když jsem pak koukal na celoroční prodeje, Tesla nebyla ani v první dvacítce. Holt, umění hry s čísly.
Ovšem s kvalitou zpracování, řešením praktických detailů a výběrem materiálů jsou i za Dacia, kde držáky i kastlíky vymyslel někdo, kdo je chtěl používat. U Tesla se to nedá říci (Model Y 2023).
😃 vždycky říká někdo, kdo to viděl jen na obrázku..😉
Mozna by to hctelo vnimat, zda je rec o modelu nebo znacce. Tesla je, co se tyce celkovych objemu, stale spise mensi automobilka, ale 1 model ma uspesny. Loni byl Model Y v celosvetovem srovnani 4. nejprodvanejsi auto. Navic, kdyz uvazim, jak jsou elektromobily neprakticke a drahe, tak mi ten uspech prijde pomerne zajimavy. A jako jednodussi ctenar si se zajmem prectu o tom, ze nektery model elektromobilu dokazal dosahnout podobnych prodeju jako uspesne modely aut.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 5. 2023 12:55
Přesně tak. Je potřeba si uvědomit, že Tesla Model Y stojí přes 1,2 milionu Kč. Oproti tomu druhá Corolla bude mít průměrnou cenu tak poloviční (plácnu). Takže o to pozoruhodnější tenhle úspěch Tesly je.
Presne tak to nie je. Pretože to jasne spochybňuje jeho tézu o tom aké sú tie auta drahé a nepraktické.
Tesla Y je takové velké SUV, kdežto Corolla je malé auto.
To klidně může, alespoň je ten rozpor ceny a kvality ještě podstatnější. Soudruzi u Tesla 3 toho nedomysleli opravdu dost např.: kapky vody na skle a víku kufru s plnou parádou skončí v kufru. O lícování, zpracování a kvalitě třeba obložení se netřeba bavit (kdo chce, může si ten horor najít), palubní deska, schránky ve dveřích a potom třeba k loketním opěrkám. Lícování nesedí ani u kufru, nejen že to vypadá hnusně, ale vzít to do myčky je veselé. Prahy nejsou o nic lepší. Tedy ano, je úspěch najít zákazníky ochotný zaplatit dost peněz za otřesné zpracování a materiály. Kumšt. P.S.: Ovládání a nastavení hodnotit nebudu
Tesly nie su ani nahodou neprakticke a ich cena klesa.
Ve srovnani s normalnimi auty elektromobily neprakticke jsou. Aktualne stoji Model Y zhruba dvojnasobek toho, co Toyota Corolla, kterou v prvnim kvartale nahradil na postu nejprodavanejsiho modelu.
Veď práve. Čiže podľa tvojej logiky je praktickejšia ako Corolla.
Pokud definujete prakticnost primo umerne cene, tak ano, Tesla Model Y je zhruba 2x praktictejsi nez Toytota Corolla. A treba nektere modely Ferrari jsou jeste mnohonasobne praktictejsi.
Ferrari malo niekedy najpredávanejši model na svete?
Minimálně u Toyoty budou lícovat dveře s blatníkem, přičemž nahoře nebude 14 mm a dole u prahu pouhých 6 mm. Stejné je to u kufru, kde ty mezery opravdu nejsou shodné na obou stranách. Ještě než to přivedl, tak reklamoval přiskřípnuté těsnění. Další co jsme na tom několik dní starému zmetku (model Y Long Range) našli byli střešní sloupky. Soudruhům se hrubě nepovedlo napasovat tam těsnění, takže když vezmeš hadici a chvíli stříkáš na sloupek čelního skla, tak se pod těsnění dostane voda. To samé v myčce. Ještě horší je to pod prahy, protože tam ten kus zvlněného plastu nesedí vůbec, tudíž neplní účel a mezi plechem a plastem se usazuje nejen špína, ale co je horší, bude to ideální místo kam ukládat posypovou sůl. Navíc na zvedáku jsme nenašli ani stopu po nástřiku proti soli a kamínkům. U označení Dual Motor najdeš místa na laku, kde to evidentně opravovali ručně a na modré barvě je to docela hodně vidět. A takových jalovostí najdeš u Tesly mnohem více. Zpracování zkrátka neodpovídá ceně, i ta malá a relativně levná Toyota je mnohem lépe a bytelněji zpracovaná, než Tesla Y za 1.3 mega.
co je na nej take neprakticke? Je to znacka s najvyssou spokojnostou zakaznikov
Tedy Tesla opět použila to co minulosti. A to že papírově prodeje vozu přesunuli do určitého kvartálu, nebo dokonce konkrétního měsíce. Jestli to je důvod PR, daně a vykazováním hospodářských výsledku, netuším.Ale už to tady bylo. Zatím tady tady je rozhodně jezdí víc Toyot, než nějakých Tesel, které vzhledem k cenovému stropu nikdy nemůžou mít zatím celosvětovou většinu.Jinak jako vždy na tom je otazník, je rozdíl Tesla prodala a koncovým zákazníkům bylo dodáno. Časově se to totiž někdy neshoduje.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 5. 2023 08:47
A jak to podle vás Tesla jako ovlivňuje? Tohle jsou nezávislá čísla reálných prodejů, ne nějaké tvrzení Tesly.A to, že vy na ulici vídáte spíš Toyoty než Tesly, fakt nic nevypovídá o globálních prodejích. 😃
Cenový strop?
V Brně člověk narazí na Teslu častěji než na Toyotu. Navíc Tesla prodává napřímo - takže prodej = dodáno.
logika zjavne nie je tvojou silnou strankou. Kvartal je dostatocne dlha doba na takuto statistiku, Tesla predava priamo koncovym zakaznikom, cisla su nie od Tesly
No, cenový strop nevím. Stačí se ve škodováckém konfigurátoru trochu rozmáchnout a není problém dostat se s novou oktávkou na stejné ceny.
PřekvapeníAle zajímaly by mě prodeje podle automobilek.
Nějaký nadšenec v Číně pro Nio byl rozmrzelý z jeho prodejů a ptal se známé proč si koupila Y. Rychlé dodání, levnější, větší.
Tak dobry na to, ze uz to podle nekterych 10 let praska...
No, ona je Tesla hype na steroidech, protože hodnota akcií je daná pouze očekáváním a nikoliv schopností vydělávat. Takže to riziko je vysoké a kdykoliv se to může čímkoliv potento 🙂 A předat veškeré know-how Číňanům taky nebyl dobrý nápad...
Já bych řekl že žádné know-how neexistuje.Když vidím tabulky jak testují dojezd ela, tak spotřebu mají +/- stejnou. Nikdo nemá žádnou zázračnou baterku, úsporný motor a ve výsledku se řadí podle toho kdo narve víc baterek do kastle. Takže pořadí je Lucid, Mercedes, Tesla.
Nesmysl, maji nejvetsi efektivitu, coz dokazuje jakekoliv srovnani. Pak tu jsou “nemci co dokazi vyrobit ev jako nic” kteri to dohani velikosti aku.
Tohle od nadšence pro Teslu to nedokazuje: Lucid 161 Wh/km, bat. 115kWh, Mercedes 160 Wh/km, bat. 108 kWh, Tesla S Palladium 157 Wh/km, bat. 92kWh, Tesla S Plaid 167 Wh/km, bat. 92kWh, NIO ET7 187 Wh/km, bat. 86kWh,
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 5. 2023 08:08
LOL, Tesly maju mensie baterky ako konkurencia prave preto, ze su efektivnejsie
Samozřejmě, protože nejrychleji rostoucí automobilka na světě, která už před nějakou dobou trhla i zaběhlou Škodu a staví další továrnu za továrnou, je jen nafouknutá bublina, která může kdykoli prasknout. Jasně... 😃.To s tím know how je také pěkný nesmysl 😉.Zdar Max
Tesla TSLA není hodnotová akcie, ale růstová.Hodnotovka z ní teprve bude.
Většina velkých značek vyrábí hned několik konkurentů tohoto jednoho modelu. Takže porovnáváte jablka a hrušky.Je to stejná logická chyba "médií", jako když je "iPhone nejprodávanější smartphone na světě", ale ve skutečnosti je to jen proto, že Apple vyrábí málo modelů.
Nejen jablka a hrušky, ale pokud je mi známo, tak Tesla vykazuje objemy vždy souhrnně za kvartál a pak v daném čtvrtletí čísla vypadají pro Teslu zajímavěji.
Je samozrejme mozne, ze to zapocteni do kvartalu muze byt u ruznych automobilek trochu jine. Uvidime, jestli se to Tesle podari zopakovat, ono uplne nejde presouvat prodeje do "spravneho" kvartalu moc opakovane. Jinak Model Y byl loni za cely rok 4. nejprodavanejsi auto a zatimco konkurenti pred nim spise klesali, tak prodeje Y vcelku vyrazne rostly. Pokud se dari zvysovat prodeje i letos a zaroven se "nezblazni" nejaky konkurent, tak je mozne, ze bude nejprodavanejsim modelem i v celorocnim pohledu nebo tomu bude alespon blizko, ale na to si musime jeste pockat. Loni byla celorocne nejprodavanejsi Corolla (cca 1,12 milionu) a Model Y byl 4. cca 760 tisic). Pokud by dosahli rustu kolem 50 % pri +- stagnaci Corolly, tak je utok na nejprodavanejsi model roku zcela realny. Samozrejme netusim, nakolik ma Tesla kapacity na takove navyseni vyroby a netusim, zda vydrzi zajem zakazniku.
Osobne si myslim, ze je blbost mit velice podobna auta. Pamatujete doby kdy byla Fabie a Oktavie a lidi si proste vybrali? Ted se mezi to vpodstate vmestnal Rapid, Scala, a buhvi co jeste, proc?
To je mi jedno, neřeším tu strategii automobilek. Řeším to, že někdo vyrobil nesmyslnou statistiku.
Co je na ni nesmyslneho? Proste ukazuje jake je neprodavanejsi auto. Pokud od toho cekas beco jineho, tak by ses mel poohlednout po jine statistice.
Vaše logika je trochu divná. Na co si stěžujete? Že ve statistice ohledně nejprodávanějšího modelu auta nejsou sečteny různé modely aut? 😃Pardon, ale to mi hlava nějak nebere a ten příměr s iPhone je podobný nesmysl.Nejprodávanější model znamená "nejprodávanější model", neznamená to nejprodávanější značka, nebo cokoli jiného. A osobně na takové statistice nevidím nic špatného.Zdar Max
Velká gratulace.Již kvůli tomu, že Tesla přináší novou produktivitu výroby. Známe pojmy jako gigacasting, ... .A nyní jsem zvědav na produktivitu nové továrny v Mexicu pro 4 miliony aut, kde má Tesla rozjet Unboxing manufacturing process.
V roce 2024/2025 by mohla Tesla mít obsazenou první a druhou příčku. Tesla model 2 bude jistojistě prodejní trhák. Nějak se ty prognózy na krach Tesly nenaplnily.:)
I když se Tesla-krach-prognostikům taky směju, tak tenhle výsledek není dán tím, že by Y bylo tak úžasné auto, ale tím, že se do eaut sypou nepředstavitelné peníze z dotací. Kdyby si lidi měli kupovat eauta za plné ze svého, tak jejich prodeje budou o hodně menší.
A EV se také nabíjejí z dotovaných solárních panelů.A k těm prognózám.Bylo těžké dělat prognózy, když ta produkce byla malá a pro smetánku. A navíc, mluvilo se i o EV konkurenci tradičních automobilek.Kde je VW s EV?
V poslednich letech nejde o to, kde je VW s EV, ale kde je VW s auty. A nejen VW.To je do budoucna vyznamne dulezitejsi vec.
VW ela +31% 1Q. Asi druhý jako celá skupina.
V reklamách a myslích nemyslících zeleno rudých ano. Realita nabíjení co se týče zdroje energie naprosto odlišná. Netvrdím, že to z toho krásného solárního panelu nejde, jenže je to velice neefektivní, nicméně v reklamě a v chorých mozcích zeleno rudé demence ...
co je na tom neefektivne?
Třeba čas...
Stejně jako když někdo jezdí MHD, pokud ten čas dokáže strávit něčím, co by v tom dni stejně udělal, tak to není neefektivně. Např. odpoví na maily, nebo si čte svou knížku/komiks. Mimoto na rychlonabíječkách se už některá EV umí nabít 300 km za 10 minut a časem takových EV bude víc.
ja aj so spalovakom si robim 20 min prestavky kazde 3 hodiny. Za 20 min mas auto nabite na dojazd na dalsiu nabijacku. Ludia sa skor stazuju ze je auto pripravene skor ako oni a musia preparkovat lebo Tesla si uctuje prestoje na nabijacke
No nevim, Tesla tu je bez dotaci a prodava se ji nasobne vic jak jindy. Je to dano tim, ze razantne zlevnila. Proste je spoustu lidi co by radi Teslu meli, ale ne vsichni na to meli.
Jo, tesla je sice v čr bez dotací, a prodává se jí násobně více... ale to je hodně zkreslené celkem nízkou základnou, se kterou se srovnává.Pokud jsem loni prodal 5 aut, a letos jich prodám 20, tak budu mít růst 400% ... ale přitom to bude pořád marginální.Není možné pracovat s "růsty" bez znalosti absolutních čísel.
Třeba Filip Turek tvrdí, že automobilka Tesla jede tvrdě na dotacích.Mě to ale nikdo nepotvrdil, ani nevyvrátil.Tak nevím.
Pan Turek je zvláštní osoba, jeho vystupování v Xaver show, nebo jak se ta šílenost jmenuje, je ukázka, jak velký egomaniak to je.Člověk který se snaží působit na další lidi by především neměl lhát. Nevěřím, že je pan Turek tak hloupý, že si nedokáže najít, že příjmy z dotací činily něco přes dvě procenta příjmů Tesly v roce 2022. Myslím si, že lže, protože mu jeho ego nedovolí přiznat si, že je Tesla skvělá firma, se skvělým produktem.
Na vyvrácení ti stačí se podívat na poslední výroční zprávu za předchozí rok. Dotace (+odpustky jiných automobilek) tvoří pár procent z celkových příjmů. Naprosto zanedbatelné a srovnatelné s jinými automobilkami.
A nebyly ty dotace na začátku třeba mnohem větší ?
Ano, byly. Resp. ani tak dotace, jejich pravidla mají automobilky +- stejně, ale odpustky tvořily větší část z příjmů, protože Tesla neměla ještě tolik rozjeté prodeje a tímpádem tolik příjmů.Může se tedy o tom mluvit v minulém čase. Dneska už je to marginalita.
Odpustky ?
Jo, říká se tomu odpustky. Prostě když automobilka není schopna splnit limit emisního CO2 svých vyrobených aut, tak zaplatí jiné firmě, která jim prodá svoji část limitu na CO2. A jelikož Tesla produkuje pouze elektriky, tak u každého auta má "nadbytek" volného emisního CO2, které může prodat jiným automobilkám, které limit nejsou schopné splnit.
Mohu vědět, kolik se do toho konkrétně sype v dotacích? Všude slyším, jak jsou obrovsky dotována, jak by bez dotací nepřežili atd. Můžete tedy nahodit nějaká čísla / zdroj? Docela mě to zajímá, protože zatím jsem slyšel jen neurčité věci jako:Nabíjí se z dotovaných FVE, fungujou na emisních odpustkách apod. Kolik to tedy baští per auto?Zdar Max
Já to také slyšel, ale nikdy nic oficiálního.
Stačí si vygooglit "Tesla annual report 2022", aby si člověk mohl hned oficiálně ověřit, že na dotacích opravdu dnes Tesla nestojí (a v tom reportu jsou i ty emisní odpustky od ostatních automobilek).Ano, dotace dostávají, ale ty jsou stejné jako pro všechny automobilky, které podmínky dotace splní. Vyčítat dotace Tesle a nevyčítat je ostatním automobilkám je chucpe.Tesla je dnes normální automobilka jako kterákoliv jiná, jejich byznys stojí na efektivní výrobě elektrických trabantů a svých zákazníků má evidentně dost.
říká se tomu emisní povolenky a je to daň, kterou platíme my všichni
A Vaše děti Vám za to poděkují. :)
nie, to platia automobilky ktore nevedia vyrabat EV
I pan Filip Turek pořád tvrdí, že je Tesla dotovaná, ale říká to jenom pár lidí a moc více se to nepotvrzuje.Kam na ty věci s dotacema lidi pořád chodí.
Tesla je takové hype letadlo a tím velmi riziková investice. Mají dobrý PR, který přebíjí, že kašlou na kvalitu, obelhávají zákazníky a navíc je pěkně škubou 🙂 A díky dotacím a regulacím inkasují významné částky za přeprodej flotilových emisí CO2. A ve finále je to navíc mrňavé auto.
Tolik slz v jednom příspěvku 😃Zdar Max
Škubou zákazníky ?
To je jeden pohledů na věc, který je buď mylný z důvodu nedostatku informací, nebo hůře, mylný, protože vědomě lžete a chcete si kopnout do Tesly. Za rok 2022 činily příjmy o kterých mluvíte 2,18% income Tesly, takže kdyby vůbec neexistovaly, tak je Tesla stále nasobně ziskovejsi, než legacy automobilky.
LOL
Stačí se podívat do poslední výroční zprávy, že dotace/odpustky tvoří malé jednotky procent z celkových příjmů. Naprosto zanedbatelné a srovnatelné s jinými automobilkami.
mylite se, podle zdejsich expertu je tesne pred krachem 😀😀😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.