Tesla mohla už loni vyrobit elektromobil s dojezdem 1000 km. Neudělala to kvůli jízdním vlastnostem, vysvětlil Musk

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 44

Názory k článku

25. 06. 2023 18:01

Pokial nepride revolucia v bateriach tak toto su len take naplasti na problem a nie skutocne riesenie. Revolucia bude ked bude dojazd 1000km aj pri -35 ako tu mame bezne. Dalej nabijanie max. 10minut do 90% kapacity. Vtedy budu moct ektromobily nahradit normalne auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 05. 2023 20:42

Je naprosto směšné zabývat se parodiemi na auto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 03. 2022 07:27

Jo jo, s tunovým návěsem s akumulátory to musí mít hodně špatné jízdní vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 03. 2022 06:41

Zde se asi sluší podotknout, že u starých dobrých aut se spalovacím motorem toto dilema vůbec řešit nemusíme. Větší nádrž naprosto nijak nezhorší jízdní vlastnosti auta a jen málo se na nich projeví i to, zda je momentálně plná nebo ne. A to ani nemluvím o snadnosti přibalit do kufru jeden či více kanystrů z benzínem. Analogie tohoto u elektromobilu není vůbec :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2022 23:24

Stále mi nejde do hlavy ako je vôbec možné, že ČR pri toľkých odborníkoch, čo sa zídu pod tunajšími článkami, ešte nie je svetová technologická veľmoc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 03. 2022 17:56

Za me by taky bylo dobre udavat dojezd realny. Je hezke ze v Kalifornii si s tim jezdi takhle. Ale ja bych rad vedel kolik s tim ujedu v bezne zime pri rekneme -7°C pri zapnutem topeni na standardní teploty. Takze by se k bateriim mel udavat ne dojezd a nejlepsich podminek, ale i dojezd za nejhorsich moznych podminek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 03. 2022 09:58

Problem elektromobilu je do urcite miry podobny, ale pritom dost jiny nez u aut a to je rozdil mezi udavanym a skutecnym dojezdem a jako "bonus" problemy s udrzovanim/dobijenim 100 % baterie. Elektromobil s dojezdem 800 kilometru vypada fajn, ale obvykle nedrzite 100% dobitou baterii a obvykle vam cesta nevyjde do 0 a pro leckoho je i psychicky problem jezdit s prazdnou baterii. Takze realne na neplanovanou cestu vyrazite treba jen s 80 % dobiti a koncite treba s 10, takze najednou je z 800 dojezdu "jen" 560 a nyni nastava problem, ktery jsem zminil v uvodu, tech 560 neni dojezd na realne dlouhe ceste, ale nejaka kombinace (navic namerena s lehkou nohou na "plynu"). Pokud delsi cestu nejedete mestem a primestim, kde ma elektromobil velmi dobrou spotrebu (ve meste narozdil od aut), ale po dalnicich beznou dalnicni rychlosti, tak dojezd razantne poklesne, takze najednou mate z 800 km 450. I v relativne malinke zemi jako je CR uz se nektere cesty stavaji pohodlne nerealizovatelnymi. Na druhou stranu je treba uznat, ze zvetsovani baterii to uplne nevyresi, pokud nedosahne kapacita extremu, ktere se nedaji zajet za den, tak je to jen oddalovani problemu o kousek dal a o to horsi zastavka na nabijeni, az baterie dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 03. 2022 09:22

No moc se tomu nedivím. Před pár lety jsem měl dvou tunové BMW 530d. Na dálnici ok, ale na město nebo okresky to fakt není. Pozdější generace zhubla o 250kg a to je dost znatelný rozdíl. Přesto jsem se vrátil k trojkové řadě, která je ještě o něco lehčí. Jezdit s autem 2,5t a víc není zrovna komfortní. Navíc bych řekl, že brutálně roste spotřeba. Rozhýbat 1,5t nebo 2,5t je velký rozdíl. Na to jsou samozřejmě nabaleny i další věci jako konstrukce auta a brzdy.
Dokud se bude zvyšovat dojezd pouze tím, že se zvětší baterie, tak je to špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2022 08:37

Nejde jenom přemýšlet nad tím, jak je velká baterka a její dojezd, případně jestli takový dojezd je dostačující. Je důležité si taky uvědomit, že pokud budete na cestě do práce třeba z chalupy nebo jiného místa bez dokovačky, tak asi úplně nechcete potkat na "benzince" člověka jedoucího na dovolenou, který si bude tankovat plnou do téměř vybité baterie a to rovnou na 1000km. Pak by to totiž mělo za následek, že je potřeba mnohem více dobíječek, a to taky z důvodu, že s větší baterií by šla nahoru i spotřeba. Raději by se měl vývoj ubírat směrem intenzivnějšího využití a rychlejšího nabití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 03. 2022 08:30

Hele, Musk ma v tomhle pravdu.
- 99.9% casu povezete v aute kila baterii navic, coz zvysuje naroky na brzdny system, energii pro rozpohybovani a pod.
- cela ta baterie se bude nicit vlivem casu a pouzivani
- odvyknete si pravidelne nabijet
- baterie se obvykle casem vybiji, takze by to bylo i nehospodarne, mit velkou baterii nabitou a nechat auto v garazi
- je mozne pridat na strechu auta solarni panel
- nedavno vysel clanek o bezdratovem nabijeni na vyznacenem parkovacim miste. Da se predpokladat, ze se to treba rozsiri do garazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 03. 2022 07:59

Mě by cca 400km reálný dojezd na 99% všech cest s velkou rezervou stačil. A myslím že i většině ostatním. A na delší cesty(1-2 za rok) hold udělám přestávku cca půl hodiny na rychlonabijecce, beztak přestávky dělám u delších cest běžně.Problém spíš vidím v nabíjecí infrastruktuře (ale to se zlepšuje) a hlavně stále vysoké ceně elektromobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor