Problem elektromobilu je do urcite miry podobny, ale pritom dost jiny nez u aut a to je rozdil mezi udavanym a skutecnym dojezdem a jako "bonus" problemy s udrzovanim/dobijenim 100 % baterie. Elektromobil s dojezdem 800 kilometru vypada fajn, ale obvykle nedrzite 100% dobitou baterii a obvykle vam cesta nevyjde do 0 a pro leckoho je i psychicky problem jezdit s prazdnou baterii. Takze realne na neplanovanou cestu vyrazite treba jen s 80 % dobiti a koncite treba s 10, takze najednou je z 800 dojezdu "jen" 560 a nyni nastava problem, ktery jsem zminil v uvodu, tech 560 neni dojezd na realne dlouhe ceste, ale nejaka kombinace (navic namerena s lehkou nohou na "plynu"). Pokud delsi cestu nejedete mestem a primestim, kde ma elektromobil velmi dobrou spotrebu (ve meste narozdil od aut), ale po dalnicich beznou dalnicni rychlosti, tak dojezd razantne poklesne, takze najednou mate z 800 km 450. I v relativne malinke zemi jako je CR uz se nektere cesty stavaji pohodlne nerealizovatelnymi. Na druhou stranu je treba uznat, ze zvetsovani baterii to uplne nevyresi, pokud nedosahne kapacita extremu, ktere se nedaji zajet za den, tak je to jen oddalovani problemu o kousek dal a o to horsi zastavka na nabijeni, az baterie dojde.