Tesla na dálničním okruhu poblíž Moskvy lehla popelem po nárazu do vozu odtahové služby

Na dálničním okruhu poblíž Moskvy došlo v sobotu 10. srpna v devět hodin večer místního času k nehodě elektromobilu Tesla, který jel v tom okamžiku v automatickém režimu. Podle místního deníku The Moscow Times začal vůz po nehodě hořet a následně explodoval. Cestující jsou lehce zranění, automobil údajně doslova lehl popelem.

Auto mělo narazit do vozu odtahové služby a dle záběrů televizní stanice Russia 24 ho následně pohltily plameny a hustý černý kouř. Během několika sekund pak došlo ke dvěma malým explozím. Z auta zbyl po dohašení v podstatě jen kovový rám, takže ze záběrů není možné určit, zda se jednalo o Model S, nebo Model 3.

Tesla lehla popelem

Teslu řídil 41letý Alexej Treťjakov, a kromě něj byly v autě také jeho děti. Řidič údajně použil funkci asistence řízení (nemuselo se však nutně jednat o Autopilota – mohlo jít jen o adaptivní tempomat) a měl ruce na volantu, když narazil do odtahovky v levém jízdním pruhu. V daném místě je stanoven rychlostní limit 100 km/h.

Podle agentury Reuters má řidič po nehodě zlomené obě nohy, zatímco děti vyvázly jen s pohmožděninami a modřinami. Krátce po srážce začal vůz hořet a následně došlo k explozím, které můžete vidět ve výše uvedeném videu.

Hasiči, kteří následně dorazili na místo nehody, dostali požár rychle pod kontrolu a vůz úspěšně uhasili. Přesto z něj mnoho nezbylo. Okolnosti havárie nejsou v tuto chvíli známy a není pochyb o tom, že je odhalí až probíhající vyšetřování.

Proč Tesla havarovala?

Podle některých zdrojů stál vůz odtahové služby zaparkovaný v levém jízdním pruhu za zábranou. Pokud by se tato skutečnost potvrdila, jednalo by se o opakování scénáře nehody z října loňského roku, kdy Tesla Model S nabourala v režimu autopilota do stojícího auta na floridské dálnici.

Nutno podotknout, že automatické systémy zvládnou řadu jízdních situací, avšak nemusí si při jízdě po dálnici poradit se stojícími automobily nebo jinými stacionárními překážkami. Jen z loňského roku jsou známy přinejmenším dva další případy, kdy Tesla v režimu autopilota narazila do stojícího vozidla.

V manuálu k Tesle S se přitom píše, že při rychlostech nad 80 km/h může mít autopilot problémy s rozpoznáním překážek a zastavením vozidla. Většina současných systémů nouzového brzdění nezvládne zastavit auto, pohybující se rychlostí obvyklou pro dálnice. Tyto systémy nejsou dostatečně sofistikované na to, aby dokázaly rozlišit objekt na silnici od toho, který je vedle nebo nad vozovkou.

Diskuze (67) Další článek: Pozor na ovladače hardwaru. Více než čtyřicet z nich bylo děravější než ementál

Témata článku: Technika, Elektromobily, Tesla Motors, Automobily, Tesla, Autonomní vůz, Rusko, Požár, MOS, Zranění, Odtahová služba, Tesla Model S, Dálniční okruh, Nehoda, Reuters, Autopilot, Dálnice, NARA, Popel, The Moscow Times, Tesla S, Vůz, Moskva, Tempomat, Moscow Times



Našli jsme sondu z vodíkového balónu německých ozbrojených sil. Podobné dopadají na Česko každý den

Našli jsme sondu z vodíkového balónu německých ozbrojených sil. Podobné dopadají na Česko každý den

** Česko nekřižují pouze dopravní a nákladní letouny ** Každý den můžete na nebi potkat také hromadu radiosond ** Dnes se podíváme na jednu, která k nám doputovala až z Německa

Jakub Čížek
BastleníMeteorologie
Sluchátka Galaxy Buds Pro se zúčastnila klinické studie. Pomohou hůře slyšícím
Martin Chroust
Galaxy Buds ProZcela bezdrátová sluchátka
Vybrali jsme 13 tabletů, které se vyplatí koupit. Na své si přijdou děti i profíci

Vybrali jsme 13 tabletů, které se vyplatí koupit. Na své si přijdou děti i profíci

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 12 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

Martin Miksa
TabletyNákup a ceny