Tesla Motors | Elektromobily | Požár

Tesla na dálničním okruhu poblíž Moskvy lehla popelem po nárazu do vozu odtahové služby

Na dálničním okruhu poblíž Moskvy došlo v sobotu 10. srpna v devět hodin večer místního času k nehodě elektromobilu Tesla, který jel v tom okamžiku v automatickém režimu. Podle místního deníku The Moscow Times začal vůz po nehodě hořet a následně explodoval. Cestující jsou lehce zranění, automobil údajně doslova lehl popelem.

Auto mělo narazit do vozu odtahové služby a dle záběrů televizní stanice Russia 24 ho následně pohltily plameny a hustý černý kouř. Během několika sekund pak došlo ke dvěma malým explozím. Z auta zbyl po dohašení v podstatě jen kovový rám, takže ze záběrů není možné určit, zda se jednalo o Model S, nebo Model 3.

Tesla lehla popelem

Teslu řídil 41letý Alexej Treťjakov, a kromě něj byly v autě také jeho děti. Řidič údajně použil funkci asistence řízení (nemuselo se však nutně jednat o Autopilota – mohlo jít jen o adaptivní tempomat) a měl ruce na volantu, když narazil do odtahovky v levém jízdním pruhu. V daném místě je stanoven rychlostní limit 100 km/h.

Podle agentury Reuters má řidič po nehodě zlomené obě nohy, zatímco děti vyvázly jen s pohmožděninami a modřinami. Krátce po srážce začal vůz hořet a následně došlo k explozím, které můžete vidět ve výše uvedeném videu.

Hasiči, kteří následně dorazili na místo nehody, dostali požár rychle pod kontrolu a vůz úspěšně uhasili. Přesto z něj mnoho nezbylo. Okolnosti havárie nejsou v tuto chvíli známy a není pochyb o tom, že je odhalí až probíhající vyšetřování.

Proč Tesla havarovala?

Podle některých zdrojů stál vůz odtahové služby zaparkovaný v levém jízdním pruhu za zábranou. Pokud by se tato skutečnost potvrdila, jednalo by se o opakování scénáře nehody z října loňského roku, kdy Tesla Model S nabourala v režimu autopilota do stojícího auta na floridské dálnici.

Nutno podotknout, že automatické systémy zvládnou řadu jízdních situací, avšak nemusí si při jízdě po dálnici poradit se stojícími automobily nebo jinými stacionárními překážkami. Jen z loňského roku jsou známy přinejmenším dva další případy, kdy Tesla v režimu autopilota narazila do stojícího vozidla.

V manuálu k Tesle S se přitom píše, že při rychlostech nad 80 km/h může mít autopilot problémy s rozpoznáním překážek a zastavením vozidla. Většina současných systémů nouzového brzdění nezvládne zastavit auto, pohybující se rychlostí obvyklou pro dálnice. Tyto systémy nejsou dostatečně sofistikované na to, aby dokázaly rozlišit objekt na silnici od toho, který je vedle nebo nad vozovkou.

Diskuze (67) Další článek: Pozor na ovladače hardwaru. Více než čtyřicet z nich bylo děravější než ementál

Témata článku: Technika, Tesla Motors, Elektromobily, Automobily, Rusko, Autonomní vůz, Požár, Odtahová služba, Vůz, Dálnice, Dálniční okruh, Moscow Times, Reuters, Tesla S, Popel, Nehoda, Tesla, Moskva, Tesla Model S, Autopilot


Určitě si přečtěte

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

Co zabírá nejvíce místa na disku? Těchto 10 nástrojů odhalí největší žrouty dat

** Je vhodné jednou za čas zanalyzovat, co vám leží na disku ** Poradíme vám nástroje, kterými zjistíte, jaká data uchováváte ** Podle výsledků můžete optimalizovat svá data či úložiště

Karel Kilián | 47

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

Testy čipů Ryzen 3000: AMD překonává Intel ve výkonu, přitom stojí méně

** Testy nových procesorů Ryzen 3000 od AMD jsou venku ** Výkon ve většině aplikací překonává konkurenci od Intelu ** AMD je přitom zároveň neuvěřitelně výhodné v poměru ceny i výkonu

Karel Javůrek | 173

Kdyby dnes USA vypnuly GPS, možná byste si toho na mobilu ani nevšimli

Kdyby dnes USA vypnuly GPS, možná byste si toho na mobilu ani nevšimli

** Satelitní navigaci jsme si zvykli říkat podle americké předlohy GPS ** Dnešní telefony ale používají také evropský, ruský a čínský systém ** Kdyby USA nyní vypnuly GPS, možná byste to ani nepoznali

Jakub Čížek | 53