Tesla na dálničním okruhu poblíž Moskvy lehla popelem po nárazu do vozu odtahové služby

Na dálničním okruhu poblíž Moskvy došlo v sobotu 10. srpna v devět hodin večer místního času k nehodě elektromobilu Tesla, který jel v tom okamžiku v automatickém režimu. Podle místního deníku The Moscow Times začal vůz po nehodě hořet a následně explodoval. Cestující jsou lehce zranění, automobil údajně doslova lehl popelem.

Auto mělo narazit do vozu odtahové služby a dle záběrů televizní stanice Russia 24 ho následně pohltily plameny a hustý černý kouř. Během několika sekund pak došlo ke dvěma malým explozím. Z auta zbyl po dohašení v podstatě jen kovový rám, takže ze záběrů není možné určit, zda se jednalo o Model S, nebo Model 3.

Tesla lehla popelem

Teslu řídil 41letý Alexej Treťjakov, a kromě něj byly v autě také jeho děti. Řidič údajně použil funkci asistence řízení (nemuselo se však nutně jednat o Autopilota – mohlo jít jen o adaptivní tempomat) a měl ruce na volantu, když narazil do odtahovky v levém jízdním pruhu. V daném místě je stanoven rychlostní limit 100 km/h.

Podle agentury Reuters má řidič po nehodě zlomené obě nohy, zatímco děti vyvázly jen s pohmožděninami a modřinami. Krátce po srážce začal vůz hořet a následně došlo k explozím, které můžete vidět ve výše uvedeném videu.

Hasiči, kteří následně dorazili na místo nehody, dostali požár rychle pod kontrolu a vůz úspěšně uhasili. Přesto z něj mnoho nezbylo. Okolnosti havárie nejsou v tuto chvíli známy a není pochyb o tom, že je odhalí až probíhající vyšetřování.

Proč Tesla havarovala?

Podle některých zdrojů stál vůz odtahové služby zaparkovaný v levém jízdním pruhu za zábranou. Pokud by se tato skutečnost potvrdila, jednalo by se o opakování scénáře nehody z října loňského roku, kdy Tesla Model S nabourala v režimu autopilota do stojícího auta na floridské dálnici.

Nutno podotknout, že automatické systémy zvládnou řadu jízdních situací, avšak nemusí si při jízdě po dálnici poradit se stojícími automobily nebo jinými stacionárními překážkami. Jen z loňského roku jsou známy přinejmenším dva další případy, kdy Tesla v režimu autopilota narazila do stojícího vozidla.

V manuálu k Tesle S se přitom píše, že při rychlostech nad 80 km/h může mít autopilot problémy s rozpoznáním překážek a zastavením vozidla. Většina současných systémů nouzového brzdění nezvládne zastavit auto, pohybující se rychlostí obvyklou pro dálnice. Tyto systémy nejsou dostatečně sofistikované na to, aby dokázaly rozlišit objekt na silnici od toho, který je vedle nebo nad vozovkou.

Diskuze (67) Další článek: Pozor na ovladače hardwaru. Více než čtyřicet z nich bylo děravější než ementál

Témata článku: Technika, Elektromobily, Tesla Motors, Automobily, Tesla, Autonomní vůz, Rusko, Požár, Služby, Zranění, Tesla Model S, Moscow Times, Tesla S, DAL, Dálniční okruh, Moskva, TES, The Moscow Times, Alexej, Autopilot, Místo nehody, MOS, Vůz, Popel, Odtahová služba