Statistika, jak často takové systémy pomáhají, by byla problematická, protože nikdy nelze vyzkoušet obě varianty v jedné konkrétní situaci v provozu. Pokud řidič používá nějaký ten asistent či "autopilot", tak se možná tolik nevěnuje řízení, může ztrácet pozornost a proto je možné méně unavený. Když pak ten systém zasáhne při nějaké situaci, tak se řekne, že to pomohlo. Ale v tu chvíli, kdy mu to "pomohlo", si ten řidič nemůže vyzkoušet, zda by reagoval podobně (nebo lépe či hůře), kdyby ve stejný okamžik řídil sám bez zapnutého asistenta (autopilota) a dával by si proto větší pozor.
Trošku je to asi vidět na tom druhém videu ve vašem příspěvku v diskuzi nahoře. Ještě než Tesla nabourala, tak vůz za ní už nejel uprostřed levého pruhu, ale blíže ke středu a pak se stihnul vyhnout nabourané Tesle. Zkrátka ten další řidič byl připraven na situaci dříve a lépe. Asi i proto se nehodě vyhnul, přestože měl podobně krátký okamžik na reakci, jako ta bourající Tesla. Kdyby tam místo něj jela další Tesla se zapnutým "autopilotem" a reagovala by podobně pozdě a špatně, jako tahle, tak by tam byly nejspíš nabourané 2 Tesly místo jedné.