Ekoteroristickej nesmysl, který nebude nikdy fungovat. Automotive v EU holt konci. Hard Czexit!
Já tankuji 120 km asi za 5 sekund:) Tohle nezní moc přesvědčivě.
Já mám zase s nafťákem dojezd 600km, ještě pár let a bude na tom EV s dojezdem líp :).Zdar Max
600 s naftou? To dá kdejaký benzín. Naftu pod 1000 bych nebral.
Mno, možná bych na dno sáhnul na 720km. Mám Alfu Crosswagon Q4 a ta má kvůli několika úpravám zmenšenou nádrž na 50l.Většinou jezdím trasy 150km, takže nafta je ideál a malá nádrž mi nevadí. Dojedu stejně jako dřív s benzinem Focusem, který měl nádrž asi na 70l.Zdar Max
No, prodloužit dojezd na dvoj, trojnásobek u nafťáku je vcelku banální. Říká se tomu kanystr🙂
A proč bych to dělal? Nebo vy si v kufru vozíte 100l paliva v kanystrech?Zdar Max
Ale není to špatný, alespoň se někam posouvají.Nejvíc mě tu baví diskuze, kdy kluci z MHD bojují za elektromobily s lidmi co s autem denně jezdí a ví, že elektromobil je momentálně volovina. Do toho se přidá ještě fakt, že tesla dělá technologicky dobrá, ale kvalitativně špatná auta a máme o zábavu postaráno.Nikdo se tu nikdy nezmínil o ceně pojištění (havarijko + povinné). Proč? Protože fanoušci tesly nemají auto...----Pak tu máme pár lidí jako Tesláček IŤáček z ytb, který sice není hloupý a mluví na oko rozumně, ale jeho argumenty pro teslu jsou vážně k smíchu. Do toho se započítá, že nemá žádné zkušenosti s podobnými auty (max oktávka a pašík) a hejt máme na světě. Připadá mi to jako když jsem před manželkou ospravedlňoval koupi nového PS4 Pro (měl jsem PS4)... argumenty žádný, ale prostě jsem to chtěl
Tím chce básník říci, že pojištění a havarijko na jiné auto, co stojí přes melounka, je levná záležitost? Nebo básník porovnává havarijko s Fabií?Osobně nalítám 20 000 - 25 000km/rok a delší dobu bych v tom autě asi sedět nechtěl. Každopádně u Tesly rychlost dobíjení ani maximální dojezd nejsou pro mně limitující věci.Osobně bych Teslu bral, ale né kvůli nějakým eko kecům, ale kvůli technologii, akceleraci a dalším věcem s tím spojenými. Cenově je to ale pro mně úplně mimo, stejně jako jakékoli jiné auto nad melounka.Zdar Max
Mám rád "až". S tím se dnes dají dělat zázraky. ☺
Jo 😀 a je ještě vyšší level: "až přes"
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku...Ano, v praxi to s potom těmi "až" dopadá takhle. 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2019 13:20
To je nádherná jednotka rychlosti nabíjení v kilometrech za minutu 😀Navíc vlastně Franta, který jezdí v zimní bundě a v kulichu, 70 km/h ve vzduchovém pytli za autobusem, nabíjí rychleji než Pepa jezdící 300 z místa...
To je docela dobrý, už se to pomalu blíží úrovni spalovacích motorů na začátku minulého století.Neměřil jsem to, ale do mého auta doplním energii na dalších 1000km určitě pod pět minut, a to nepoužívám SuperCharger III, ale klasickou trubku s hadicí a čerpadlem.A co se týká nádrže na energii u mého fosilního spalováku, je jí ~10 let, a kapacitu má stále stejnou, nijak se nezmenšuje.
tak si to někdy změř a hlavně to vezmi průměrem třeba za půl rok. Vyjdou ti čísla blízká 15 minutám na natankování. Proč tak vysoká? Měl bys začít počítat čas od chvíle, kdy se odkloníš ze své plánované trasy, od té doby, než se na tu trasu zase vrátíš. Do toho započítej, že se občas trefíš do inventury při předávání směn, někdy nefungují platební terminály, jindy narazíš na trouby, co nechají auto u stojanu a jdou ještě na záchod a pak pro kafe ...
Což je situace, která se stane asi jednou ročně. 😀Prostě tankování mi vychází maximálně 30 sekund na palivo pro 100 km jízdy, supercharger už je tedy jen na desetinásobku (pokud nemá moc nabitou baterii).
já se do inventury trefím poměrně často (jednou za 10 tankování). Stejně tak velice často potkávám u pumpy ty, co zdržují (tak 3 z 10 tankování).
Nepamatuju si, že bych někdy zažil inventuru, možná tak před 10 lety. A naposledy jsem čekal ve frontě asi před 4 rokama. Když už není místo na mé straně, tak to prostě objedu...
Hele, a trebas zdrzovani ci problem s terminalem, ci odkloneni od trasy je vyhradou fosilnich paliv? Nebo je to obecnost, kterou zazije i majitel elektromobilu?
jo a ještě kdo si nabíjí, tak vlastně nečeká, protože zpracovává emaily atd. Takže vlastně to vychází, že tankování benálu je časově náročnější 😝 rozumím...
Snažil jsem se to srovnal s elektromobily, a v tom, co píšete, není v elektromobilitě rozdíl.Pokud tedy nemám supercharger III doma 😀 ale to mi tam může stát i čerpačka (dost firem má vlastní čerpačku, to není nesmysl)
je v tom rozdíl. Dojedu domů a elektromobil hodím na nabíječku. A je mi zcela šumafuk, jestli se nabije do plna za 30 minut, nebo 6 hodin. Pokaždé u toho strávím asi 30 vteřin - vzít kabel a zapojit jej do auta.
Každopádně tento způsob pokusu o mobilitu není nic vhodného pro roztržité a roztěkané jedince.
Mno, pokud chcete k vývoji čehokoliv přistupovat s tímto úhlem pohledu, tak by se na světě samozřejmě nevymyslelo a neprovedlo vlastně už nic :) Ono asi Vás to překvapí, ale i u těch spalovacích motorů docházelo k postupnému vývoji všeho, co k nim patří.A co si budeme povídat, alternativy se prostě vyvíjet musí, protože zdroje nejsou nevyčerpatelné.
Pokrok je samozřejmě potřeba, ale v případě elektromobilů si celý ten proces sebou už od začátku nese tolik problémů (technologické, ekologické, společenské, infrastrukturní, ...), že je poněkud odvážné prohlásit, že to vůbec nějaký pokrok je.
Hm, u elektromobilů je ten vývoj delší než u klasických motorů a kam jsme došli, to vidíme. 😀A co si budeme povídat, do vyčerpání zdrojů máme zatraceně daleko. Tak daleko, že vůbec nemá cenu se tímhle zabývat.A alternativy se vyvíjet musí, ale elektromobil ta alternativa určitě nebude. 😀
Váš pohled je pohled slépého. Vidíte jen nevýhody a žádné výhody.Plynové emise jsou ve městech problém, stejně tak hlukové emise. Obojí řeší EV.Dále EV má menší emise při brždění (protože rekuperace), takže další bonus.Dále EV bude umožňovat plnou autonomii při řízení, což pak může totálně změnit automobilový svět, jak ho známe. Díky tomu totiž může padnout vlastnictví aut, může se vše řešit v rámci pronájmů. Díky tomu by pak nebylo potřeba tolik aut atd.Možností je spousta. Tím to nemusí končit. Jenomže spousta lidí vidí jen malý dojezd a pomalé dobíjení. Přitom ani teď zjevně spoustu lidí taková věc nelimituje a EV si kupují.Zdar Max
Jen drobná poznámka - pokud vím autonomie a EV spolu zas tak nesouvisí. I palivový pohon lze automaticky nastartovat a vypnout.Na budoucnost, kdy nebudu potřebovat auto vlastnit a zavolám si jaké zrovna potřebuju se dost těším. Nejspíš to bude rovnou řešit i sdílenou jízdu, takže pokud se do toho přesměrují i dotace na dopravní obslužnost, tak to bude ultimátní.
Nepopírám, že auto na fosilní paliva lze také zautomatizovat. Ono, v dnešní době mají auta všechno elektronicky a řízeno počítačem. Nicméně myslím si, že by i tak potřebovaly baterie pro stabilnější běh autonomních systémů. Taktéž tam bude pár věcí komplikovanějších, než v případě autonomie u EV. EV celý proces jen ulehčuje.Zdar Max
kdyz se odklonim od elektromobility (protoze tam jsou stale otevrene a tebou nezodpovezene me otazky), tak trebas pronajem aut. vlastne takovy carsharing.1) bud styl skutecneho pronajmu v pripade potreby (trebas priklad automobilky bmw, ktera toto musela z duvodu neuveritelnych nakladu na udrzbu a cisteni vozidel, vzdat = pro spoustu jedincu neni moje, nevazim si)2) pronajmu dlouhodobeho (mame tu operativni leasing. a svete div se, mrak trosku ojetych a neprodejnych aut zabirajicich docela velke parkoviste)----------------------ad 1) dokud nebude pocet aut blizici se poctu uzivatelu, tak bud nebudou k dosazeni, kdyz budu potrebovat anebo naopak budou nejak poskozeny ci potrisneny (joo bmw si s tim uzilo 😀)ad 2) no, tady jsme opet u poctu aut, tentokrat rovnych poctu uzivatelu.kazdopadne v obou pripadech, az na to ze to nekdo bude muset zaplatit (zakaznik v podobe prime platby nebo dani), tam nevidim kyzene svetlo na konci cesty. mozna spise naopak. alebrz soukrome vlastnictvi znamena vetsi starost o automobil a tudiz i jeho "recyklaci" v podobe sluzby nekolika majitelum postupne pred koncem zivota.
Já si ten pronájem představuji jinak. Něco jako taxi. Prostě chci někam jet, tak si sednu/zavolám autonomní auto podle mé představy (malé, velké atd.), líznu si kartou o dveře, nastoupím a řeknu mu, kam chci odvést a zpátky třeba nemusím jet ani stejným autem. Platba za km, případně paušály atd., možností je spousta.Pokud auto bude mít nějakou chybu, automaticky dorazí jiné, přesednu a jedu dál.Kdyby byla plná autonomie a po cestě už nejezdilo moc lidí ručně, tak se i minimalizuje nehodovost, tím i klesnou náklady, hustota dopravy může být mnohem větší (na cestě o určité velikosti může jet mnohem více autonomních vozidel, než lidí, co ručně řídí) atd.Dále se do takové sítě může promítnout i obdoba dnešní spolujízdy. Pokud chceš někam jet a někdo už tam jede, v autě je volno a ty chceš zaplatit míň za cestu, můžeš automaticky k někomu přisednout tak, jako je to nyní u spolujízdy. Může to fungovat také formou hodnocení (např. nechci, aby si ke mně přisedl někdo s menším počtem hodnocení než X a s menším score než X atd.). Těch možností, jak snížit celkové náklady na dopravu a optimalizovat cesty, je spousta.Zdar Max
ano, takze carsharing liznuty taxikem. tedy se dostavame k tomu, ze potrebujes dost velky pocet aut. vsak krasnym prikladem budiz velka mesta v usa. neni nutne tam jezdit, staci mrknout na nejake serialy ci filmy. jezdi tam obycejna auta a MRAK taxiku. a presto tam jsou mista, kde taxi moc nepotkas. tedy vymenime vlastnictvi auta za sdileni limitne se bliziciho stejneho poctu aut, ktera nevlastnime.klesnou naklady? zkus si vyhledat neco oa) BMW ReachNow a duvody ukonceni jejich carsharing sluzby v usab) firme Wukong na sdileni kol a duvodech jejiho krachu ve franciitoliko dva priklady z nedavne minulosti o tom, ze socialismus fakt nefunguje.
Jednak to, o čem píši, úzce souvisí s plnou autonomií. Tím chci říci, že argumentovat proti tomu tím, že něco podobného už firmy zkoušely, ale dostávaly zpět auta poškrábaná, pneumatiky zničené atd. je trochu mimo, jelikož díky autonomii (řídit člověk nebude) nedojde k podobným ztrátám.Jinak né carsharing líznutý taxikem, ale carsharing líznutý taxikem a spolujizdou :).To s tím socialismem nechápu, to že bude fungovat sdílení aut, na tom nic socialistického nevidím. Spíš je to kapitalismus. Kdyby to byl socialismus, tak by ty auta vlastnil stát a všichni by platili jednotnou cenu a dělili by se tak o auta i finančně.Zdar Max
ano. narazil jsi na jeden clanek. jenze oni se lide nechovaji k cizim vecem moc solidne ani v interieru. pokud v taxiku sedi ridic, tak se stane ze nekdo rozleje lahev, ze nekomu vypadne pizza z obalu apod. a coz teprve, kdyz tam zadny ridic nebude a tudiz to bude veskrze anonymni (a nenech se vysmat tim, ze je to na registraci).socialismus je to v tom, ze auta vlastni jen povereny subjekt, ktery veskere extempore musi financovat. a financovat to bude ze dvou zdroju. bud od zakazniku (takze od tebe) nebo od statu ve forme dotaci (takze od tebe). pokud ten statem povereny subjekt nebude, tak se vsichni zhola vyprdnou na uziti nejakeho ciziho pobliteho vozidla. a ze prijede kdyztak jine? ale ja potrebuji jet ted!a jak jinak lidi donutis k takovemu kroku, ktery zjevne nezavani ani ekonomii, ani ekologii? jasne, zdrazis benzin, zavedes dalsi dane a poplatky na vlastnictvi auta. ale to jsme zpet v socialismu potazmo v totalite.ohledne toho sharingu se mi uz libil vic koncept vlastnictvi ci uzkeho spoluvlastnictvi kabiny, ktera se nasadi na roboticky podvozek. akorat, ze tam to narazi na problem nejen podvozku limitne se bliziciho potrebnym vozum, ale i mista pro kabiny rovnajici se poctu potrebnych vozu. tedy dvakrat tolik. zase jsme neusetrili...mimo to ohledne spolujizdy se dovolim zeptat. beres stopare? nebo jsi je bral? zajimaly by me duvody proc je beres pripadne neberes a jake z toho pak mas pocity (paklize je beres)
Stále nedokážu pochopit, co vás vede k tomu socialismu. Já v tom vidím vesměs jen kapitalismus, kdy více firem bude mít své flotily aut a bude je nabízet klientům pod různými podmínkami a cenami tak, jako je tomu dnes u mobilních operátorů, nebo pojišťoven atd. Já v tom žádný socialismus nevidím.Nicméně ok, vy ho v tom vidíte, já ne. To už tedy víme a dál už se asi nedostaneme.Jinak stopaře neberu, protože na mé trase na ně nenarážím. Za celý život jsem vzal asi 3 stopaře. Každopádně mám odjezděno asi 14 000km jako pasažér u jízdomatu a za poslední 4 roky jsem odvozil hafec lidí jako řidič se svým autem (přes blablacar, v průměru asi 3 lidi/týden). V poslední době nikoho ale nevozím, protože rapidně poklesl počest cestujících skoro na nulu (Babiš -> dotace na mhd a vlaky pro studenty -> všichni jezdí mhd, nebo busem, takže jezdím sám).Lidi na spolujízdu beru jednak kvůli tomu, abych trochu minimalizoval náklady, ale hlavně kvůli tomu, že člověk narazí na zajímavé lidi ze všech odvětví a za tu cestu člověk dobře poplká a i to rychleji uběhne. Neměl jsem ani problémy je zavážet domu, nebo posunovat odjezdy podle toho, jak se to hodilo jiným atd.A musím říci, že jezdila snad plná škála lidí, jak provozní ředitelé, tak managery, studenti, architekti, hudebníci, právníci, pojišťováci atd.Pokud jde o názor na stopaře, tak důvod vzít stopaře je podobný, nejet sám, poplkat si atd. Ale upřímně řečeno, v době, kdy existuje spolujizda, stopařů ubylo. Pro obě strany je bezpečnější to hnát přes spolujízdu, kde existuje systém hodnocení a je černé na bílém napsáno, kdo s kým jede, což minimalizuje nějaká rizika.Za tu dobu jsem ale nenarazil na nějaký problém (když opomenu to, že někdo nepřišel na jízdu).Zdar Max
ohledne toho socialismu je to jednoduche. kdyz vezmu v uvahu firmy v ramci flotil aut, tak to proste fungovat nebude lepe, jak aktualne carsharing, uber, taxiky ci pujcovny aut. je to alternativa pro stavajici soukromou dopravu, protoze lide se nechteji delit s cizaky (rozumej neznamymi lidmi). pokud bys chtel, aby lide presli hromadne na takovou dopravu, tak jim proste musis soukrome vlastnictvi zneprijemnit, jak jen to pujde (cena paliva, cena mytneho ci znamek, cena pojisteni a tak dale). jenze logicky takove upravy padnou i na ty firmy, ktere by resili flotilu a tudiz jsme tam, kde jsem predtim rikal. bud dostanou dotace (a zaplatis to ty z dani) nebo to zaplatis ty primo. pokud tam socialismus nevidis, tak uz se vazne dal nedostaneme 🙂za info ohledne stoparu diky.
Ani v jednom se asi neshodneme. Mám na to prostě opačný názor.Ale nevadí, pestrost je důležitá.Zdar Max
tak kdyz nic jineho, tak to je alespon diskuze. je tu hromada lidi, se kterymi se diskutovat neda. trebas se priste v necem shodneme 😀
Můj příspěvek obsahoval jistou dávku ironie.Každopádně vyvíjet se musí, o tom žádná. Problém je v tom, kdo to platí, což pak určuje efektivitu toho vývoje.Pokud si vývoj platím a směřuji sám dobrovolně, je mojí zodpovědností, co se nakonec vyvine, a finanční dopady jdou zase za mnou; ať už pozitivní nebo negativní.Elektromobilita se hustě dotuje z uloupených peněz daňových poplatníků. Takže o tom, kam se peníze nalijou, rozhoduje ten, kdo tu zodpovědnost nemá - protože finanční důsledky ponese zase daňový poplatník. Je tedy možné vyvíjet naprosto nesmyslnou věc, a přesto v tom nadále pokračovat.Elon Musk je jeden z těch vizionářů, co se nebojí jít do toho za své, a následky si nést. Ať už mu to dopadne jakkoli, a myslet si o smysluplnosti můžu taky cokoli, nemění to nic na tom, že si za to zodpovídá sám, a i všichni investoři, kteří šli do Tesly s ním, do toho šli dobrovolně. Tam nelze říct ani fň. Kdyby nevyužil dotací, co se mu nabízí, byl by hlupák. Ale ve většině ostatních případů to skřípe, protože o tom, co se bude vyvíjet, rozhoduje sám tím, že manipuluje s podmínkami na trhu. Za obrovskou cenu a s potenciálně obrovskými následky.
*protože o tom, co se bude vyvíjet, rozhoduje stát
Si si ešte asi nevšimol ale dotuje sa v podstate všetko a nie len elektromobilita.
Ale všimnul.A proto je ten potenciální průšvih o to horší.
Logicky lidé přejdou na novou technologii, pokud nabídne nějaký pokrok proti současné technologii. Což elektromobily zatím nenabízejí.A zdroje jsou.
Zdroje jsou?To se to rozdává, když jsou to v EU moje zdroje. Ať si každej utrácí svoje zdroje, jak uzná za vhodné. A já bych s dovolením rád taky. Takhle nějací úplně cizí lidé uloupí moje peníze, a pak je utratí jakože v můj prospěch.
Ksakru, koukám, že jsem vás úplně blbě pochopil. No nic, jdu se tiše stydět.
Pokrok je přirozený a nevyhnutelný. Ovšem v rámci svobodné soutěže technologií, na základě svobodné iniciativy, nikoli na základě politického rozhodnutí, jehož náklady a důsledky jsou financovány jsou z rozhodnutí jakési komise sanovány z veřejných zdrojů.
Všechny mechanické díly v tom spalovacím motoru jsou taky pořád ve stejném stavu? Já jen že bude mít o něco složitější konstrukci než asynchronní elektromotor.
Já bych v tom zásadní problém určitě neviděl. A je také poměrně zajímavé, že auto s tak jednoduchým, spolehlivým a na výrobu levným motorem stojí několikanásobek toho, co stroj s tak složitým mechanickým motorem a převodovkou. Už jste se nad tím někdo zamyslel?
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2019 11:00
Väčšina aj tak nabíja len doma. Rýchlonabíjanie je na dlhé cesty, ktoré normalne ľudia absolvuju len pár za rok.Čiže je dosť možné že priemerný súkromník strávi na pumpe ešte menej času ako s klasickým spalovakom.
Normální lidi jezdí dlouhé cesty jen parkrát za rok? To máš odkud?Já autem běžně během víkendu najedu 500-600km a když se podívám na ten provoz, tak bych neřekl, že je to nějak výjimečné.
To si ty. Nájdi si priemerný ročný nájazd súkromníkov.
Roční nájezd neřekne nic o tom, jak dlouhé trasy ty lidi jezdí.
To, že někoho vidíte na silnici, ještě neznamená, že ten člověk už má za sebou 500km.Já jezdím každý víkend makat mámě a bráchům na barák, je to 150km, takže víkend do 400km a né v jednom dni. V sobotu tam, v pondělí ráno zpět a popojížďky na místě.Když jedu za tchánem a tchýní, tak je to za víkend 2x310km. To je stále pro EV úplně v klidu s nočním nabíjením na baráku.A za celý rok nenajedu delší trasu na jeden zátah, než těch 300km.Osobně v privátu nalítám cca 25 000/ok a přijde mi to hodně (víc bych v tom autě sedět asi nechtěl) a když nad tím přemýšlím, tak není situace, kde by mi EV nestačilo.Zdar Max
Pokud budete cílovka, tedy někdo, kdo jezdí pravidelně, ale do 300km/den, a má vlastní garáž, tak dobíjením na 400km ztratíte cca 15s.Rázem se tedy situace obrátí a nebudete vědět, co to je čekání u pumpy, ruky od nafty/benzinu atd.Taktéž znám spoustu lidí, co si dělají po 200km zastávky na kafíčko a cigárko, na WC apod. a taková zastávka sežere 10min, někdy i více. Takže v takovém případě dobíjení také nepůsobí ztrátu.Jenomže spousta lidí si toto nechce připustit. Je dlouho jasné, že EV není pro každého a ještě dlouho to tak bude, ale vždy se musí někdo objevit, kdo vytáhne s podobným argumentem.Zdar Max
Jasně. Vlastně je to taková hra a nový životní styl. Jen nehledáš pokémona, ale nabíječku 🙂
Zjevně jen nemáte rád aspoň trochu konstruktivní diskuse. Nevadí, jdeme dál...Zdar Max
To je náhodou fajn, náhradní baterku v ceně třetiny vozidla nebudete potřebovat za čtyři roky, ale už za tři. Denně jezdící ekologičtí fanatici už za dva.
Což samozřejmě nikomu z majitelů nevadí, protože záruka na baterii je 8 let, neomezeně kilometrů (X a S) nebo100000 (3S a 3M) a 120000 (3LR) mil. Stejně jako motory, ani baterie neodchází úderem konce záruky o čemž existuje spousta dat... http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-...https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/am...Největším problémem při prodeji tak není baterie, ale rychlý vývoj na poli elektromobility, kdy novinky bývají lepší a levnější...
To se ještě uvidí jak dlouho ta 8 let poskytovaná záruka vydrží...
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2019 10:44
100k mil udělám hravě za 3 roky. Takže pro mne nepoužitelné. Nebudu každý 3 roky za půl mega kupovat novou baterku, za to můžu mít celý nový auto.
Hmm. Všetky produkty sa hned po záruke rozpadajú? Trocha uvažovať predtým ako človek niečo napíše.Zaruka=/ životnosť.
Možná by to místo teoretizování chtělo kouknout na real data uživatelů Tesel 😉.Testy, které Tesla prováděla (najeto 800 000km a kapacita baterií nad 80%) zatím odpovídají realitě. Výjimky se nějaké najdou, ale celkové statistiky vycházejí docela dost dobře. A to se bavíme o bateriích před pěti lety.Každopádně pokud nalítáte 54 000km ročně a dlouhé trasy, tak Tesla opravdu nebude pro vás to pravé.Zdar Max
Jenže záruka se vztahuje na výrobní vady, ne na opotřebení! ošoupané boty taky nevyreklamujete, stejně tak degradovanou baterii. A navíc samotná baterie může vydržet i 30 let, otázkou zůstává jaký objem energie dokáže uchovat.
To není otázka, Tesla testy zveřejnila a weby, kde lidé sdílí najeté km a stav baterií existuje dost a zatím to vypadá celkem dobře.Zdar Max
No to se Fero s pilkou pěkně zapotí, než takovej kabel "najde". 🙂
A co supersonickej třesk při tej rychlosti? Nevadí to?
Čtvrtmegawatovou zásuvku do každé garáže!
Stojan čerpací stanice do každé garáže. Nebo lépe zařízení na elektrolýzu vody s příkonem čtvrt megawattu a 800 bar nádrže na vodík do každé garáže...
Je to jako boj o zrno, nemyslíte?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.