Stále nedokážu pochopit, co vás vede k tomu socialismu. Já v tom vidím vesměs jen kapitalismus, kdy více firem bude mít své flotily aut a bude je nabízet klientům pod různými podmínkami a cenami tak, jako je tomu dnes u mobilních operátorů, nebo pojišťoven atd. Já v tom žádný socialismus nevidím.
Nicméně ok, vy ho v tom vidíte, já ne. To už tedy víme a dál už se asi nedostaneme.Jinak stopaře neberu, protože na mé trase na ně nenarážím. Za celý život jsem vzal asi 3 stopaře. Každopádně mám odjezděno asi 14 000km jako pasažér u jízdomatu a za poslední 4 roky jsem odvozil hafec lidí jako řidič se svým autem (přes blablacar, v průměru asi 3 lidi/týden). V poslední době nikoho ale nevozím, protože rapidně poklesl počest cestujících skoro na nulu (Babiš -> dotace na mhd a vlaky pro studenty -> všichni jezdí mhd, nebo busem, takže jezdím sám).
Lidi na spolujízdu beru jednak kvůli tomu, abych trochu minimalizoval náklady, ale hlavně kvůli tomu, že člověk narazí na zajímavé lidi ze všech odvětví a za tu cestu člověk dobře poplká a i to rychleji uběhne. Neměl jsem ani problémy je zavážet domu, nebo posunovat odjezdy podle toho, jak se to hodilo jiným atd.
A musím říci, že jezdila snad plná škála lidí, jak provozní ředitelé, tak managery, studenti, architekti, hudebníci, právníci, pojišťováci atd.
Pokud jde o názor na stopaře, tak důvod vzít stopaře je podobný, nejet sám, poplkat si atd. Ale upřímně řečeno, v době, kdy existuje spolujizda, stopařů ubylo. Pro obě strany je bezpečnější to hnát přes spolujízdu, kde existuje systém hodnocení a je černé na bílém napsáno, kdo s kým jede, což minimalizuje nějaká rizika.
Za tu dobu jsem ale nenarazil na nějaký problém (když opomenu to, že někdo nepřišel na jízdu).
Zdar Max