Generální ředitel Tesly Elon Musk ve čtvrtek 24. listopadu informoval na sociální síti Twitter o otevření beta verze funkce Full Self-Driving všem zájemcům o testování. „Beta verze Tesla Full Self-Driving Beta je nyní dostupná všem v Severní Americe, kteří o ni zažádají na obrazovce svého vozu, pokud si tuto možnost zakoupili. Gratuluji týmu Tesla Autopilot/AI k dosažení významného milníku!“ napsal.

Generální ředitel Tesly Elon Musk ve čtvrtek 24. listopadu informoval na sociální síti Twitter o otevření beta verze funkce Full Self-Driving všem zájemcům o testování. „Beta verze Tesla Full Self-Driving Beta je nyní dostupná všem v Severní Americe, kteří o ni zažádají na obrazovce svého vozu, pokud si tuto možnost zakoupili. Gratuluji týmu Tesla Autopilot/AI k dosažení významného milníku!“ napsal.

Funkce bude k dispozici pouze v Teslách s nezbytným hardwarem, a to jen pro řidiče, jež si zakoupili volitelný balíček FSD, který v současné době stojí 15 000 dolarů (v přepočtu asi 351 tisíc korun). Jedná se o soubor funkcí, který v ideálním případě přiblíží vozy této značky autonomnímu řízení, nicméně řidič musí být neustále připraven převzít kontrolu nad vozidlem.

Funkce bude k dispozici pouze v Teslách s nezbytným hardwarem, a to jen pro řidiče, jež si zakoupili volitelný balíček FSD, který v současné době stojí 15 000 dolarů (v přepočtu asi 351 tisíc korun). Jedná se o soubor funkcí, který v ideálním případě přiblíží vozy této značky autonomnímu řízení, nicméně řidič musí být neustále připraven převzít kontrolu nad vozidlem.

Full Self-Driving je spolu s Autopilotem a Rozšířeným autopilotem (Enhanced Autopilot) součástí sady pokročilých asistenčních systémů řidiče, jejichž společným cílem je zvýšení bezpečnosti a pohodlí za volantem. Pro majitele, kteří si pořídili auto bez systému Autopilot, je k dispozici několik balíčků, které lze zakoupit v závislosti na tom, kdy byl vůz vyroben.

Full Self-Driving je spolu s Autopilotem a Rozšířeným autopilotem (Enhanced Autopilot) součástí sady pokročilých asistenčních systémů řidiče, jejichž společným cílem je zvýšení bezpečnosti a pohodlí za volantem. Pro majitele, kteří si pořídili auto bez systému Autopilot, je k dispozici několik balíčků, které lze zakoupit v závislosti na tom, kdy byl vůz vyroben.

Základní Autopilot nabízí funkci adaptivního tempomatu, který udržuje rychlost a je schopen reagovat na vozidlo před sebou, tedy přizpůsobuje rychlost vozu rychlosti okolního provozu. Obsahuje také funkci Autosteer, jež pomáhá při vedení vozidla v jasně vyznačeném jízdním pruhu.

Základní Autopilot nabízí funkci adaptivního tempomatu, který udržuje rychlost a je schopen reagovat na vozidlo před sebou, tedy přizpůsobuje rychlost vozu rychlosti okolního provozu. Obsahuje také funkci Autosteer, jež pomáhá při vedení vozidla v jasně vyznačeném jízdním pruhu.

Rozšířený Autopilot přidává několik funkcí navíc. V první řadě je to schopnost vést vozidlo od nájezdu na dálnici až po výjezd z ní, včetně navrhování změny jízdního pruhu, navigace na křižovatkách či automatického zapnutí směrovky. Součástí balíku je také automatická změna jízdního pruhu, automatické parkování a funkce Summon či Smart Summon.

Rozšířený Autopilot přidává několik funkcí navíc. V první řadě je to schopnost vést vozidlo od nájezdu na dálnici až po výjezd z ní, včetně navrhování změny jízdního pruhu, navigace na křižovatkách či automatického zapnutí směrovky. Součástí balíku je také automatická změna jízdního pruhu, automatické parkování a funkce Summon či Smart Summon.

Balíček Full Self-Driving, který je zatím stále ve stádiu beta verze, přidává k výše uvedeným schopnostem další funkce. Jedná se například o rozpoznávání dopravních značek i semaforů a automatické zpomalování vozidla při příjezdu k nim. Automobil vybavený těmito funkcemi se také zvládne autonomně pohybovat v městském provozu.

Balíček Full Self-Driving, který je zatím stále ve stádiu beta verze, přidává k výše uvedeným schopnostem další funkce. Jedná se například o rozpoznávání dopravních značek i semaforů a automatické zpomalování vozidla při příjezdu k nim. Automobil vybavený těmito funkcemi se také zvládne autonomně pohybovat v městském provozu.

Tato funkce byla původně spuštěna v roce 2020 ve velmi omezené verzi a až později byla rozšířena na řidiče, kteří splňovali požadavky Tesly na „skóre bezpečnosti“ (Tesla Safety Score). K říjnu tohoto roku byla k dispozici ve zhruba 160 000 vozech. Nejnovější verze softwaru přichází bez jakýchkoli dalších podmínek a požadavků.

Tato funkce byla původně spuštěna v roce 2020 ve velmi omezené verzi a až později byla rozšířena na řidiče, kteří splňovali požadavky Tesly na „skóre bezpečnosti“ (Tesla Safety Score). K říjnu tohoto roku byla k dispozici ve zhruba 160 000 vozech. Nejnovější verze softwaru přichází bez jakýchkoli dalších podmínek a požadavků.

Autonomní funkce Tesly však nemají ustláno na růžích. Kromě amerického ministerstva spravedlnosti se systémem Autopilot zabývá také americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Agentura zahájila v roce 2021 vyšetřování na základě zprávy o 11 kolizích se zaparkovanými vozidly záchranných složek. Tyto nehody měly za následek 17 zranění a jedno úmrtí. V červnu letošního roku NHTSA rozšířila své zkoumání na téměř všechna vozidla Tesla prodaná od roku 2014.

Autonomní funkce Tesly však nemají ustláno na růžích. Kromě amerického ministerstva spravedlnosti se systémem Autopilot zabývá také americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Agentura zahájila v roce 2021 vyšetřování na základě zprávy o 11 kolizích se zaparkovanými vozidly záchranných složek. Tyto nehody měly za následek 17 zranění a jedno úmrtí. V červnu letošního roku NHTSA rozšířila své zkoumání na téměř všechna vozidla Tesla prodaná od roku 2014.

Funkce bude k dispozici pouze v Teslách s nezbytným hardwarem, a to jen pro řidiče, jež si zakoupili volitelný balíček FSD, který v současné době stojí 15 000 dolarů (v přepočtu asi 351 tisíc korun). Jedná se o soubor funkcí, který v ideálním případě přiblíží vozy této značky autonomnímu řízení, nicméně řidič musí být neustále připraven převzít kontrolu nad vozidlem.
Full Self-Driving je spolu s Autopilotem a Rozšířeným autopilotem (Enhanced Autopilot) součástí sady pokročilých asistenčních systémů řidiče, jejichž společným cílem je zvýšení bezpečnosti a pohodlí za volantem. Pro majitele, kteří si pořídili auto bez systému Autopilot, je k dispozici několik balíčků, které lze zakoupit v závislosti na tom, kdy byl vůz vyroben.
Základní Autopilot nabízí funkci adaptivního tempomatu, který udržuje rychlost a je schopen reagovat na vozidlo před sebou, tedy přizpůsobuje rychlost vozu rychlosti okolního provozu. Obsahuje také funkci Autosteer, jež pomáhá při vedení vozidla v jasně vyznačeném jízdním pruhu.
Rozšířený Autopilot přidává několik funkcí navíc. V první řadě je to schopnost vést vozidlo od nájezdu na dálnici až po výjezd z ní, včetně navrhování změny jízdního pruhu, navigace na křižovatkách či automatického zapnutí směrovky. Součástí balíku je také automatická změna jízdního pruhu, automatické parkování a funkce Summon či Smart Summon.
8
Fotogalerie

Tesla otevírá beta verzi autonomního řízení všem. Ovšem jen v Severní Americe a za peníze

Generální ředitel Tesly Elon Musk ve čtvrtek 24. listopadu informoval na sociální síti Twitter o otevření beta verze funkce Full Self-Driving všem zájemcům o testování. „Beta verze Tesla Full Self-Driving Beta je nyní dostupná všem v Severní Americe, kteří o ni zažádají na obrazovce svého vozu, pokud si tuto možnost zakoupili. Gratuluji týmu Tesla Autopilot/AI k dosažení významného milníku!“ napsal.

Funkce bude k dispozici pouze v Teslách s nezbytným hardwarem, a to jen pro řidiče, jež si zakoupili volitelný balíček FSD, který v současné době stojí 15 000 dolarů (v přepočtu asi 351 tisíc korun). Jedná se o soubor funkcí, který v ideálním případě přiblíží vozy této značky autonomnímu řízení, nicméně řidič musí být neustále připraven převzít kontrolu nad vozidlem.

Jak funguje autonomní řízení

Full Self-Driving je spolu s Autopilotem a Rozšířeným autopilotem (Enhanced Autopilot) součástí sady pokročilých asistenčních systémů řidiče, jejichž společným cílem je zvýšení bezpečnosti a pohodlí za volantem. Pro majitele, kteří si pořídili auto bez systému Autopilot, je k dispozici několik balíčků, které lze zakoupit v závislosti na tom, kdy byl vůz vyroben.

Základní Autopilot nabízí funkci adaptivního tempomatu, který udržuje rychlost a je schopen reagovat na vozidlo před sebou, tedy přizpůsobuje rychlost vozu rychlosti okolního provozu. Obsahuje také funkci Autosteer, jež pomáhá při vedení vozidla v jasně vyznačeném jízdním pruhu.

Rozšířený Autopilot přidává několik funkcí navíc. V první řadě je to schopnost vést vozidlo od nájezdu na dálnici až po výjezd z ní, včetně navrhování změny jízdního pruhu, navigace na křižovatkách či automatického zapnutí směrovky. Součástí balíku je také automatická změna jízdního pruhu, automatické parkování a funkce Summon či Smart Summon.

Plně samostatné řízení

Balíček Full Self-Driving, který je zatím stále ve stádiu beta verze, přidává k výše uvedeným schopnostem další funkce. Jedná se například o rozpoznávání dopravních značek i semaforů a automatické zpomalování vozidla při příjezdu k nim. Automobil vybavený těmito funkcemi se také zvládne autonomně pohybovat v městském provozu.

Tato funkce byla původně spuštěna v roce 2020 ve velmi omezené verzi a až později byla rozšířena na řidiče, kteří splňovali požadavky Tesly na „skóre bezpečnosti“ (Tesla Safety Score). K říjnu tohoto roku byla k dispozici ve zhruba 160 000 vozech. Nejnovější verze softwaru přichází bez jakýchkoli dalších podmínek a požadavků.

Autonomní funkce Tesly však nemají ustláno na růžích. Kromě amerického ministerstva spravedlnosti se systémem Autopilot zabývá také americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Agentura zahájila v roce 2021 vyšetřování na základě zprávy o 11 kolizích se zaparkovanými vozidly záchranných složek. Tyto nehody měly za následek 17 zranění a jedno úmrtí. V červnu letošního roku NHTSA rozšířila své zkoumání na téměř všechna vozidla Tesla prodaná od roku 2014.

Určitě si přečtěte

Články odjinud