Automobilka Tesla  zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svět očima funkce Autopilot. Právě na něm totiž stojí příslib zcela autonomní jízdy, která má být funkční již v tomto roce. Automobily Tesla momentálně pracují na již desáté verzi softwaru, k plně autonomní jízdě je však cesta ještě dlouhá. Electrek.com - youtube

Automobilka Tesla zveřejnila nové video, ve kterém ukazuje svět očima funkce Autopilot. Právě na něm totiž stojí příslib zcela autonomní jízdy, která má být funkční již v tomto roce. Automobily Tesla momentálně pracují na již desáté verzi softwaru, k plně autonomní jízdě je však cesta ještě dlouhá. | Electrek.com - youtube

Automobilka tak neustále rozšiřuje svůj IT tým. V rámci informování veřejnosti o tvorbě Tesla zveřejnila novou sekci „Autopilot“ na svých oficiálních stránkách. Lidé tak nyní mají jedinečnou příležitost nahlédnout pod pokličku vývoje naprosto neuvěřitelné technologie, kterou si ještě před nedávnem nikdo nedokázal ani představit. Electrek.com - youtube

Automobilka tak neustále rozšiřuje svůj IT tým. V rámci informování veřejnosti o tvorbě Tesla zveřejnila novou sekci „Autopilot“ na svých oficiálních stránkách. Lidé tak nyní mají jedinečnou příležitost nahlédnout pod pokličku vývoje naprosto neuvěřitelné technologie, kterou si ještě před nedávnem nikdo nedokázal ani představit. | Electrek.com - youtube

Nová sekce stránek slouží především jako nábor nových zaměstnanců. Pokud budete mít o některou z nabízených oblastí zájem, můžete zkusit přispět svou trochou do mlýna. Jedná se o hardware, umělou inteligenci, autonomní algoritmy, kódování či vyhodnocování infrastruktury. Electrek.com - youtube

Nová sekce stránek slouží především jako nábor nových zaměstnanců. Pokud budete mít o některou z nabízených oblastí zájem, můžete zkusit přispět svou trochou do mlýna. Jedná se o hardware, umělou inteligenci, autonomní algoritmy, kódování či vyhodnocování infrastruktury. | Electrek.com - youtube

Na zveřejněném videu je vidět, jak umělá inteligence funkce Autopilot pracuje. Dokáže detailně číst cestu, dopravní značky, okolní objekty i celkovou dopravu. Zajímavý je i senzor počasí, který auto upozorní na kluzkou vozovku. Electrek.com - youtube

Na zveřejněném videu je vidět, jak umělá inteligence funkce Autopilot pracuje. Dokáže detailně číst cestu, dopravní značky, okolní objekty i celkovou dopravu. Zajímavý je i senzor počasí, který auto upozorní na kluzkou vozovku. | Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Electrek.com - youtube

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Automobilka tak neustále rozšiřuje svůj IT tým. V rámci informování veřejnosti o tvorbě Tesla zveřejnila novou sekci „Autopilot“ na svých oficiálních stránkách. Lidé tak nyní mají jedinečnou příležitost nahlédnout pod pokličku vývoje naprosto neuvěřitelné technologie, kterou si ještě před nedávnem nikdo nedokázal ani představit. Electrek.com - youtube
Nová sekce stránek slouží především jako nábor nových zaměstnanců. Pokud budete mít o některou z nabízených oblastí zájem, můžete zkusit přispět svou trochou do mlýna. Jedná se o hardware, umělou inteligenci, autonomní algoritmy, kódování či vyhodnocování infrastruktury. Electrek.com - youtube
Na zveřejněném videu je vidět, jak umělá inteligence funkce Autopilot pracuje. Dokáže detailně číst cestu, dopravní značky, okolní objekty i celkovou dopravu. Zajímavý je i senzor počasí, který auto upozorní na kluzkou vozovku. Electrek.com - youtube
Electrek.com - youtube
13
Fotogalerie

Tesla přeceňuje svého autopilota. Američané hledají rovnováhu mezi bezpečností a inovacemi

Americká Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) má problém se systém autonomního řízení vozů Tesla. V dopise sesterskému úřadu NHTSA (Národní správa bezpečnosti silničního provozu) píše, že autopilot není dostatečně pokročilý, jeho masové rozšíření na veřejných silnicích povede ke zvýšenému riziku a požaduje přísnější pravidla pro testování autonomních technologií.

„Tesla nedávno vydala beta verzi autopilota úrovně 2 a přitom systém prezentuje jako plně autonomní. Testuje ho na veřejných silnicích, a přitom o něm máme jen velmi strohé informace,“ cituje CNBC šéfa NTSB Roberta Sumwala. „Přístup NHTSA, která před touto skutečností strká hlavu do písku, může ohrozit motoristy,“ doplnil. 

Právě NHTSA má pravomoc k tomu, aby vozy s potenciálně nebezpečným systémem či vadnými díly nevpustila na vozovku. Stejně tak může stanovit dohledové standardy anebo například uložit povinnost pravidelného reportování. NHTSA však s přísnější regulací váhá a zastává stanovisko, že nechce bránit inovacím a regulaci přenechává jednotlivým státům.

Tesla nyní prodává softwarový balíček „plné autonomní řízení“ (Full Self-Driving, FSD) za deset tisíc dolarů a plánuje i předplatné. Zároveň dala Tesla části své flotily vozů přístup k nové beta verzi FSD, která má mít podle Elona Muska schopnosti autonomního řízení úrovně 5.

Tesla loni prodala půl milionu aut, je šestou nejhodnotnější firmou světa:

Navzdory pojmenování systému, ale vozy zatím zcela samy řídit nedokážou. Tesla navíc v tichosti připustila, že svou technologii vnímá mnohem střízlivěji. V oficiálních dokumentech ji regulátorům popisuje pouze jako autonomní řízení druhé úrovně, což je formálně pouze pokročilý asistenční systém, jenž vyžaduje neustálý dohled řidiče.

Článek připravila redakce E15.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud