Autonomní řízení pro má hodonotu hlavně v tom, že auto bude schopné se někam samo dojet zaparkovat, třeba několik kilometrů za město. Do té doby je to pro mě zcela o ničem, protože mi to nevyřeší žádný problém.
Ono jim to asi funguje docela stabilně. Dokonce to možná opět nabouralo pod kamion podobně, jako už několikrát - viz např.: https://www.fox2detroit.com/news/u-s-highway-safety-a... ... Tedy ještě se neví, jestli tu Teslu v době nehody řídil autopilot. Že by snad tenhle řidič Tesly dokázal tak přesně ty předchozí nehody autopilota napodobit?
https://www.clickondetroit.com/news/local/2021/03/16/det... ... “It appears that speed was a major factor in the collision. All the indications that we have at this point are that the vehicle was not in autopilot mode, that the driver was in control of the vehicle at the time of the crash,” said LeValley (Detroit Police Department Assistant Chief).
Ovšem o pár řádek níže je tam i další informace:“We believe that once we look at that black box and download that information along with the information that is on the SD card, we’ll be able to determine for sure whether or not the vehicle was in auto pilot mode or not,” added LeValley.Tzn. ještě v době vyjádření nebylo známo, jestli tou rychlostí to řídil opravdu řidič nebo autopilot.
😀 Musk prodává to, co lidi chtějí. Ne většina lidí, ale dostatečně velká část chce kupovat sny a sociální status. Jsou jich miliony po celém světě a to Muskovi stačí.
I těm Amíkům jednou musí dojít trpělivost a toho psychopata konečně zavřou do klece.Nechápu, že zrovna v Americe, kde se lpí na každém slovíčku, může takovéhle lhaní roky procházet. Ikeu sejmou za to, že jsou lidi hloupí a nepřidělají komodu podle návodu ke zdi a Tesle projde cokoli.
Pokud vím, tak Musk ani nikdo z Tesly nikde nezmínili, že FSD Beta má schopnosti úrovně 5. Tvrdí, že až bude vše hotové, tak bude mít schopnosti úrovně 5. Co Musk kdy řekl je, že letos bude FSD, tzv. "feature complete" (bude mít všechny funkce), což zatím nemá (např. neuhne autům záchranných složek). Ano mluví o spuštění Robotaxi, ale to je na "musktime", tak nějak všichni víme, x let daleko. Pod "feature complete" si představte kolo s cyklistou. Má všechny součástky, ale zatím je to dětský cyklista na dětském kole. Některé komponenty jsou kvalitnější než jiné, ale zatím se má co učit.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 3. 2021 22:08
Ehm 2019 psal tohle: https://www.wired.com/story/elon-musk-tesla-ful... ... Ehm 2019 psal taky tohle: https://www.wired.com/story/promises-broken-mus... ... Jen Musk ví, co zas kde slíbil akcionářům ohledně level 5... Já našel na Reuters tohle: https://www.reuters.com/article/us-tesla-autonomo... ...
Wired si bohužel nepřečtu, chce to nějaké předplatné.Každopádně, to je ono. Každý když čte ty jeho tweety čte něco trochu jiného. Ano, celou dobu mluví o tom, že směřují k SAE levelu 5, což je FSD (nebo spíš bude, někdy daleko v budoucnosti). A dělá okolo toho hype, co chvíli řekne nějaké datum, ale věci nejdou nikdy podle plánu a tak to stále odkládá a odkládá. Ale jak jsem psal. Nikdy neřekl specificky o FSD Beta, že to je level 5, tak jak se píše v článku.Ale teď jak to čtu... píše E15, že "má mít podle Elona Muska schopnosti autonomního řízení úrovně 5". To když vezmu do detailu může znamenat, že má např. min dvě schopnost level 5 (držení v pruzích a nouzové brždění), tak mají vlastně pravdu 🙂
Wired prvni clanek (uvod):Elon Musk Promises a Really Truly Self-Driving Tesla in 2020The CEO says his Autopilot system will be "feature-complete" this year, and ready to ferry snoozing passengers by the end of next year.(mame 2021)
Wired druhy clanek (vc. timestampu):04.24.2019 12:19 PMOld Promises Broken, Musk Offers New Pledges on Self-DrivingAhead of what's expected to be a disappointing earnings report, Tesla CEO Elon Musk predicts 1 million "robotaxis" on the road by next year.
Reuters:JULY 9, 20206:43 AMUPDATED 8 MONTHS AGOTesla 'very close' to level 5 autonomous driving technology, Musk says
Pod "very close" si BFU představí, že do konce roku mají hotovo. Ale ono very close může mít někdy i význam několik let, snad dekádu. Marketing ale jede, a někdo to za lež nepovažuje. Mě to osobně jako lež přijde. Očekávám spíše to, že konkurence s reálným L5 přijde dříve než Musk, a to už jen proto, že místo kecání makají. Tušil bych tak Japonce nebo Číňany ...
I když souhlasím s tím, že je L5 dost daleko. Rozhodně nevěřím tomu, že má někdo větší šanci na úspěch než Tesla. Do nedávna jsem si myslel, že Waymo je konkurence, v některých věcech mají stále navrch, ale když koukám na celek, přijde mi, že byli totálně převálcovaní mnohem mladší technologií. Ale vzhledem k tomu, jaký progres vidím u Tesly, nevěřím tomu, že má někdo jiný šanci (za předpokladu, že udrží nastavené tempo). Každopádně, jsou to jen dohady. Výsledek ukáže čas.
Pořád víc věřím Waymo, které vsází na LIDAR. To je obrovský pomocník při orientaci v prostoru. Tesla se rozhodla vše založit na kamerách, protože v té době byl LIDAR drahý a velký na nasazení v normálních autech. Jenže vývoj postupuje rychle kupředu. LIDARy se zmenšují a hlavně rapidně zlevňují.
Tahle fáma koluje pořád dokola. Tesla vše nemá založeno jen na kamerách. Stačí se podívat na wiki na přehled hw:https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot... Zdar Max
L5 je příteli více než držet pruh a nouzové brždění ... To je tak L1.L5 je cituji:L5 autonomy means that the cars will be fully autonomous and that it can navigate itself under all environments and in all sorts of weather conditions too.L5 dnes nikdo nemá. Možná Darpa nebo Mossad někde v tajných test facilities...
Nepochopil jste, jak to bylo míněno. Přečtěte si to znova, třeba vám to časem dojde.
Tesla už v roce 2016 tvrdila, že má „full self-driving capability“, že ten systém je navržený aby zvládl krátké i dlouhé cesty bez jakéhokoliv zásahu ze strany řidiče. Stačí nastoupit a říct kam chcete jet.A navozovali dojem, že jde víceméně jen o to vyřešit právní problémy a regulace. https://web.archive.org/web/20161020062540/https:... ...
Pokud myslíte hned ten úvod, tak to jste si špatně přeložil, nic takového se tam nepíše.All Tesla vehicles produced in our factory, including Model 3, have the hardware needed for full self-driving capability at a safety level substantially greater than that of a human driver.Překlad: Všechny automobily produkované v továrně Tesla, včetně Model 3, mají hardware potřebný pro schopnosti plného samořízení na bezpečnostní úrovni podstatně vyšší než jsou schpnosti lidského řidiče.Tvrdí pouze, že mají auta nainstalovaný hardware, který má výpočetní výkon dostatečný k tomu, aby v nich bylo autonomní řízení možné. Netvrdí, že ten vůz umí autonomně jezdit. To už si veřejnost tak nějak doplnila sama.
Tak přeložte ještě tohle:„The system is designed to be able to conduct short and long distance trips with no action required by the person in the driver’s seat. For Superchargers that have automatic charge connection enabled, you will not even need to plug in your vehicle.All you will need to do is get in and tell your car where to go. If you don’t say anything, the car will look at your calendar and take you there as the assumed destination or just home if nothing is on the calendar. Your Tesla will figure out the optimal route, navigate urban streets (even without lane markings), manage complex intersections with traffic lights, stop signs and roundabouts, and handle densely packed freeways with cars moving at high speed. When you arrive at your destination, simply step out at the entrance and your car will enter park seek mode, automatically search for a spot and park itself. A tap on your phone summons it back to you.“Plus zdůvodnění ohledně dostupnosti:„Please note that Self-Driving functionality is dependent upon extensive software validation and regulatory approval, which may vary widely by jurisdiction. It is not possible to know exactly when each element of the functionality described above will be available, as this is highly dependent on local regulatory approval. “Což působí jako že to bude dostupné jakmile jim to dovolí zákony a regulační orgány.Skutečnost byla taková, že celá ta funkcionalita byla na úrovni zbožného přání Tesly, vyvinuté to nemají dodnes hardware o kterém je citovaný text na to nejspíš ani nestačí.
Ano, když to člověk čte, tak text může být zavádějící, ale ne v tom smyslu, tak to chápete vy. Vše je to psáno v budoucím čase... až jednou bude FSD hotové, bude umět xyz. Jenže zákazník, který se o Teslu až tolik nezajímá (pokud si přečte jen tento jeden odstavec při koupi auta za 2 milióny) si neuvědomuje, že nekupuje kompletní systém, ale že jednotlivé funkce budou dodávány postupně v nijak nespecifikovaný čas.Ten poslední odstavec: Prosím všimněte si, že funkcionalita autonomního řízení je závislá na rozsáhlém softwarové validaci a regulačním schválení, což se může velice lišit v závislosti na teritoriu. Není možné vědět, kdy přesně bude jednotlivý element funkcionality popsané výše dostupný, jelikož je to závislé na lokálním regulačním schválení.JJ, je to napsáno takovým tím neprůstřelným právnickým žargonem. Když se nad tím člověk nezamyslí, tak dojde k závěru jako vy. Ale jde o to, že oni tam píšou o dvou podmínkách, softwarové validaci a o povoleních. Ani u jednoho nepíšou, že je hotové. První věta říká, že oboje software i právničina bude závislá na teritoriu, druhá věta se věnuje jen té právničině. Napsali to hezky, normální člověk, během čtení druhé věty zapomene, co bylo obsahem té předchozí a upne se na to, že je vše hotové a zdržuje to jen ten zlý a zkostnatělý stát.
A to je jedna z dalších věcí, co mi na Tesle, potažmo jejím "majiteli" Muskovi vadí. Říká něco, co ve skutečnosti není úplná pravda, tedy u nás se říká že lže. A ani se u toho nečervená. Jak má pak člověk cokoliv od tohoto pána brát vážně? Kde je hranice mezi přetaženým marketingem a lží? A kde všude ještě lže a v čem? 🙁Viz Navzdory pojmenování systému, ale vozy zatím zcela samy řídit nedokážou. Tesla navíc v tichosti připustila, že svou technologii vnímá mnohem střízlivěji. V oficiálních dokumentech ji regulátorům popisuje pouze jako autonomní řízení druhé úrovně, což je formálně pouze pokročilý asistenční systém, jenž vyžaduje neustálý dohled řidiče.
Podle SAE klasifikace z 2015 je Tesla L2/3 https://www.adaptive-ip.eu/index.php/AdaptIVe-SP2-v1... ... L4 žádá, aby se autonomní vůz uměl rozhodnout sám bez zásahu řidiče. Což dnes Tesla neumí. L5 je pro Teslu (a nejen pro ni) SCIFI. IMO byl hodně daleko (mezi L4 a L5) Google car, jenže byl tak plný všelijakých čidel, že se nedal považovat za produkční vůz.
On spíše říká spíše sny a vize. Většinou se i vyplní.
Ale ten čas a ten způsob realizace... Já taky mohu věštit, že jednoho dne se rozjede jaderná fúze a že ten den je velmi blízko. Ale budu pak ve frontě podobných blábolivých maniaků, kteří tuší pravidelně jadernou fúzi už jako hotovou věc, a to cca od roku 1960 ...Nicméně, pokud bych měl firmu, a ta měla akcie na burze a já bych pravidelně blábolil o tom ,že fúze již brzy, možná do konce roku... a tím bych měnil hodnotu svých akcií (zpevňoval), ale fúze stále nikde, jen nějaké chabavé pokusy... Co byste si myslel? Asi by se Vám to nelíbilo. Muskovi to evidentně prochází a jeho věrní mu to žerou.
Je fakt, že prodávat sny a vize je fajn 🙂Například mít balíček „full self-driving capability“ u auta, které tu schopnost nemá a pravděpodobně nikdy mít nebude.Nebo prodávat v podstatě adaptivní tempomat a systém pro změnu jízdního pruhu pod názvem „autopilot“.
Jeden takovej ulhanej nam dela premiera. Lidi asi nechteji slyset pravdu.
A o čem jako lže? Že neodstúpi, a že stát vede jako (svoji) firmu? Vždyť dělá přesně to, co říká! Ten není jako ti před ním. On říká PRAVDU! A lidi na to evidentně slyší... 😀 😀 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.