Pánové, je mi z těch všech komentářů smutno.Je vidět, že zde nikdo snad ani netuší, že celý vesmír funguje na vibračním a elektromagnetickém principu a že tedy elektromobilita je ta jediná správná cesta (zatím).Ti, co nejsou po lobotomii ví, že už i na Zemi existují generátory na tzv.volnou energii, antigravitaci, ohyb času a prostoru ...Z toho vyplývá, že elektromobil VŮBEC NEPOTŘEBUJE akumulátor (jen z nás dělají blbce) - viz Nikola Tesla, 1931, elektrické auto Pierce Arrow s 3F elmotorem a pohonem na VE.Vlastním od roku 2013 Teslu S a dodnes jezdím jen za ošoupané pneumatiky s původními brzdami i gumičkami stěračů ... 👍Nikdy jsem neměl lepší auto - a toto pro celohliníkovou karoserii ani nerezaví ...Takže veškeré pomlouvání Tesly a elektromobility vůbec ukazuje pouze na hluboké neznalosti pisálků.😪😪😪
Jojo, volná energie, antigravitace, vibrační princip... anoano, souhlasím... lobotomie...
Pokusím se to napsat tak abych nebyl smazán: Automobily z roku 2009 a 2012 od automobilky s problematickou kvalitou výroby, s klesajícími prodeji, v česku prakticky bez servisní sítě prodělaly facelift.Nuže, hádám že zájemci o ně patří mezi velmi výrazné osobnosti s velmi vyhraněným přístupem k životu. Sorry ale, na to se dá jen 😁))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Nic z toho nerozporuji, až na jednu věc. "bez servisní sítě" je omyl. Servis normálně jede na úplně stejné bázi jako Škoda, BMW a Audi (jinde jsem nebyl). Jen s tím rozdílem, že se objednáváš normálně v appce, při servisu vidíš co se s autem děje a hlavně servis je objednán přesně na hodinu a následně řešen. Ne jako u konkurence.
Servisní síť Tesly:PrahaBrno
Nejde ani tak o facelift, což je spíš marketingová záležitost, jako spíš o modernizaci.Nicméně je pravdou, že TMS a TMX se tolik neprodávají, obzvlášť ve srovnání s TMY, což má ale prozaické vysvětlení:TMY je relativně prostorný hatchback, který není zvenčí AŽ TAK přerostlý a lze ho tedy používat jako univerzální auto.Oproti tomu, TMS a TM3 mají poměrně zásadní vadu v tom, že jde o sedany a TMX zase v tom, že jde spíš o obludně velký tank…
cize o 5 taciek drahsi swasticar ... idealne. BYD je pred teslou jak technologicky, tak aj v predajoch. Uz 2 roky predava viac celosvetovo, predava viac aj v Europe, nehovoriac o Azii. A naskok sa bude len zvysovat.
Si pletes Swasticar je Porsche
To si pletes ty. Porsche to bývalo, teď to je Tesla.
Nene pletes ty. Podle jednoho zvednuti ruky, coz byla pravdepodobne uplna nahoda. Porsche bylo prolezle nacky jeste dlouho po konci valky a verim tomu, ze dnes jich tam je radove vice nez v tesle
Ale pánové, přece se tady nebudete hádat kdo byl a nebo je větší následovník nějakého politického směru. Tady jde přeci o technickou stránku věci a ta je jasná: Kvalita nebo křáp? Porsche nebo Tesla? V ten moment je jasno.
Porsche ponuka niečo podobne?
Naštěstí ne.
Pockej, ale oni nemaji shodne draha auta, muzeme resit jen nacky.Vzdyt tam kde tesla konci, porsche s cenou zacina. To je jak porovnavat VW s Dacii. Ja bych si po pravde koupil radeji Dacii nez VW, kdyby zadna jina automobilka neexistovala a musel bych si vybrat. Tu cenu navic si VW u mne neobhaji - kdyby to bylo alespon jako audi, tak nereknu ani slovo, ale takhle ne.
Jaké VW? Já psal o Porsche, pindulin.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 6. 2025 09:48
hej, fasista nahodou hajloval na verejnosti 😀 Naozaj nahoda. Asi ako ze ryba plava vo vode. No kto to kedy videl...Comu ty veris je uplne jedno pretoze o tom prd vies. A aj ked o tom prd vies, tak kuvikas o poctoch nackov v nejakom Porsche 😀
Prekvapuje me, ze Tesle nadvaate do fasistu, ale u toho vyzdvihujet BYD; automobilku z totalitniho statu vojensky okupujici jiny stat a pachajici genocidu.Zda se ni tento zpusob mysleni ponekud nekonzistentni.
Obecně pořád elektromobily dávají smysl hlavně ve formě levných vozítek typu 3 a Y. Protože největší benefit dávají jako druhé auto na ježdění po městě nebo kolem "komína". Pokud se teda nechcete na dlouhých dálničních cestách uchlastat kafem. 😃 I to je jeden z důvodů proč se nedaří prodávat elektromobily evropským výrobcům jako MB, Audi nebo Porsche. Pokud si kupuju auto za 3-4mil, těžko to bude elektromobil. Vezmu raději MB E nebo GLE s dieslovým šestiválcem.
Z môjho pohľadu je to skôr o tom, že tie elektrické verzie klasických DE premiovych značiek nie sú príliš dizajnovo vydarene. Mierne povedané.
Design je otázka vkusu, ale mě se celkem Audi nebo BMW líbí i ty el verze. Ale prostě u auta za 2,5-3 mil sáhnu po spalováku. Kvalita a pohodlí auta je srovnatelné, ale dojezd 200-250 km na dálnici je pořád vtip. Na výlety dobrý, na služební cesty fakt ne.
To minimálne 100km pridaj.
Bral bych Xko s otocnymi sedadly a treti radou. Bohuzel na to nemam a asi by mi bylo i lito penez, ale rozmazlovat za cizi bych se nechal. Blby na tom je, ze kdyz procitate updaty, tak pro s a x se moc specialnich updatu nedela a vetsinou se zaměřují jen na 3 a Y. To univerzalni dostanete taky, jen ne nic výjimečného. To treba cybertruck dostava porad neco
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 11:50
Zdražit ve chvíli, kdy CEO Tesly po svém nepříliš poveden politickém pokusu stihl naštvat nemalé procento potenciálních zákazníků nejen na svém domácím trhu, je docela odvážné.
Je to tak, úspory musí lidi pořádně naštvat. Obzvlášť ty, které jsou na ty politické neziskovky přisátí, jako třeba média...
No jestli doopravdy k nějakým úsporám vůbec došlo
Tesly jsou jedny z nejlepších elektromobilů, o tom není sporu. Mnohé se u nás sice musely dodělávat po elektronické stránce, ale to je spíš dáno snaho našich lidí mít věci podle sebe než že by to byly nutnosti. Navzdory tomu nepovažuji elektromobily za perspektivní, a to vzhledem k jejich vysoké pohotovostní hmotnosti, vysokým cenám a problémům spojeným se zátěží a výměnou trakčních akumulátorů jakékoli konstrukce. Moje Octávia 3 1.8 TSI váží nějakých 1300 kg, jezdí tiše, za průměrně 6 litrů na sto km a náklady na údržbu jsou minimální a vše je dostupné. Navíc má ergonomické tlačítkové ovládání a nespoléhá na displej. Moje Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB Super má sice jedenapůl tuny, ale jezdit s ní a slyšet tlumený zvuk Busso šestiválu je prostě požitek. Jezdí za devět na sto, ale ne v zimě a jen příležitostně, pro radost.
Uplne mi stačilo precist si to o tom ergonomickem ovladani 😄😄. O3 je drzak jenom proto, ze kde nic neni, nema se ani co rozbit. To se o 1.8 rict neda, ale zalezi z jakeho roku. Ale jinak auto z doby pouzite techniky tak 2005 pro hodne nenarocne a jeji nastupce se da oznacit za šrot. A pokud mas tu 164 a u elektra se bojis baterie, tak vubec nechapu tvoje obavy. U jednoho auta kazdou cestu riskujes, ze se to cely rozsype a u druhyho auta mas obavy, ze bude potreba u 15+ let staryho auta servis? WtfObe auta jsou zastarala a dnes jiz davno neaktualni. Pokud chces srovnavat, musis neco aktualniho.Tim nerikam, ze O3 je spatny auto a ta alfa nemuze byt super hobby. To vubec ne, 164 je nadherny auto s krasnym interierem, ale srovnavas jabka a hrusky
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 11:58
Porovnáváte auta s diametrálně odlišnou cenou i výkonem. Tesla Model 3 má podobnou váhu jako BMW o stejném výkonu. Tesly Model S a X, o kterých je článek, mají ekvivalent možná někde v oblasti supersportů. Těch vašich 6l na 100 je za čtyřnásobek toho za co jezdí obě naše EV v létě. V zimě to je dvojnásobek. Obavy o baterii rozhodně nejsou podpořeny statistikou. U nového auta se navíc baterie nemusí řešit vůbec, protože ji kryje dostatečně dlouho záruka. Současná starší EV mají výměnu či upgrade baterie za velmi rozumné peníze a firem, co se tím zabývají, je čím dál víc. Je to ale vcelku jedno, protože statisticky baterie přežije zbytek auta. Takže si jezděte Octavií i Alfou, určitě si to užíváte, ale netvařte se, že to jsou snad perspektivní auta nebo že tam je snad levný provoz.
A jak nabíjíte na sídlišti? Hážete prodlužovák z okna, nebo už existuje jiná metoda?
Hehe, prodlužka, vtipný a originální. Nicméně nebydlím na sídlišti. U bytu, kde jsem bydlel předtím, je teď pět nabíjecích stojanů dvou různých provozovatelů cca 100m od vchodu. Navíc každá obchodní zóna ve městě, s jednou výjimkou, tu má minimálně jeden stojan se dvěma kabely. A i ta výjimka bude za chvíli minulostí. V jedné zóně tu je dokonce přes 10 nabíjecích stanic. Nevím jak ve vašem vidlákově, ale v tom našem nabíjení problém není ani na sídlišti.
Nevim kde bydlíš, ale v našem městě, v celým městě, není jediná veřejná nabíječka. Takže nevím co ti přijde smesnyho na prodlužovaku vyhozeným z okna, jako jedinej možnosti jak nabíjet u baráku.
Nedavno jsme kupovali byt u nas v krajskem meste. Je to zatim ve stadiu stavby, ale i tam jsme si za 110 tisic na parkovaci stani dokoupili wallbox. Verim totiz tomu, ze s otazkou nabijeni se bude zabyvat cim dat tim vice lidi a v mensich mestech je zaostale vedeni prevazne starsich lidi, ktere tyto potreby neumi plne uspokojit. Tchan taktez bydli v takovem meste, kde kdyz delali kompletni rekonstrukci silnice u jejich bytovky a natahovali loni kabely, tak si vedeni mesta odsouhlasilo jen internet a elektrinu do baraku. Na FB se na dotazy, proc neudelali i pripravu na nabijeci stojany celkem vysmali, ze elektroauta nikdo nechce.Asi vsichni tusime, ze jsou to zaostalci, ale presne takovi odjakziva brzdili pokrok. Dnes je v praze u novych vystaveb naprosto bezne nabizet k parkovacimu stani i zasuvku a jeste bude nejakou dobu trvat, kdy to pochopi i lide mimo inteligenci centralizujici se ve vetsich mestech.
To je ten wallbox nějakej pozlacenej nebo je předraženej protože investor poznal, že jsi tak hloupej, že to stejně zaplatíš? 😃Blbý je, že omezencům jako jsi ty nedochází, že to zaprvé dotujeme nedobrovolně všichni, za druhé to s ekologií a ekonomikou nemá nic společného a za třetí je ve výsledku prakticky fyzikálně nemožné aby to takhle fungovalo v okamžiku, kdy by poměr BEV byl výrazně vyšší než spalováků - takže ve výsledku to skončí tak, že ty různé wallboxy a stojany u nákupáků ti "dokapou" nízkým výkonem pár kW, protože když tam těch aut bude nabíjet najednou 200, tak těžko na to budou dimenzovat vedení, aby to bylo rychlejši, no a na pořádný dobíjení budeš zase jezdit na specilizované chargery, které budou napojeny na páteřní rozvody a budou mít velké buffery
Asi ti nemusím říkat že praha je mi uplně u zadku. Nebydlím v praze.
A kde? Mesta s pár tisíc obyvateľmi už majú obyčajne nejaku tu nabíjačku.
Úplně ti rozumím. Moje Dacia Duster Extreme 3.0 V8 má tak něco přes jeden a půl tuny, ale ten jízdní požitek je někde jinde. Sice si to cucne, ale když už má člověk takové auto, tak spotřebu absolutně neřeší.
Celkem nic moc. Navíc ty ceny jsou s přihlédnutím k dojezdu silně nadsazené.
Ja som niekoľkokrát už chcel objednať Model X namiesto Modelu Y.Ale.Jednoducho o 10-20percent lepšie auto za 2nasobnu cenu je ekonomicky nezmysel.Keby stal Model X LR povedzme 75tis EUR tak by som to bral.
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 6. 2025 10:26
Ale to je u každé značky. Myslíš že Mercedes S class je 2-3x lepší než C class?
Ja bych rekl ze zrovna to jo, ale to Xko vazne neni o tolik lepsi. Mel jsem to jen pujcene, kdyz jsem cekal na servis, ale ze bych se jako teslista posadil na zadek, to vubec. Lepsi to ale bylo
X je výrazně větší než Y, silnější, rychlejší, luxusnější a má delší dojezd.
Názor byl 2× upraven, naposled 13. 6. 2025 12:45
X je výrazně větší než Y - větší je, ale výrazně asi ne. Každopádně působí vzdušněji kvůli velkému přednímu sklu.silnější - pocitově při běžné jízdě a nějakém tom zrychlení do zákonných limitů nerychlejší - podle mě kvůli velikosti pomalejší. Nemyslím z 0-100, ale při takovém to běžném ježdění, kde jsou i nějaké zatáčkyluxusnější - to určitě anodelší dojezd - nikoho nezajímá dojezd a dojezd má naopak horší. Nejde totiž o absolutní dojezd, ale za kolik nabije další kilometry a protože Xko má větší spotřebu, tak má i horší dojezd. Je rozdíl mít dojezd 120km a 500+, ale jestli máš 500 nebo 650 je vlastně už jedno a naopak bych chtěl 500, protože bych dostal menší lehčí baterii a nižší cenu. U mě by vyhrálo auto s co nejmenší spotřebou, abych ho co nejrychleji nabil a neomezovalo mě to. Některý obrovský elektrický SUV maj sice brutální baterku, ale to je koncept, který brzo poleví... stejně jako auto co žerou 12l+
Beriem.
To rozhodně je. Jezdil jsem oběma a ten rozdíl je propastný. Ale to je fuk, i kdyby Tesla S byla výrazně lepší než 3, tak si ji nikdo nekoupí. Elektroauto v této cenové relaci dává smysl málokomu. Každý si raději koupí to MB S nebo BMW 6 apod.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.