Předem říkám, že neznám technické specifikace baterie ani dobíjecí stanice, ale vy se o ně jistě podělíte, máte zřejmě informace z první ruky.
Každopádně, ten dieselový motor o objemu třeba i 11 litrů, silná převodovka, poloosy a diferenciál(y), to určitě také nebude lehké. Půl tuny paliva samotného trucku už je potom zanedbatelných. Hádám, že samotný dieselový tahač může vážit 8 až 10 tun a i kdyby Semi vážila 2x tolik, pořád to bude relativně v pohodě, vzhledem ke kroutícím momentům elektromotorů v nízkých otáčkách. Reálný problém s hmotností navíc by byl spíš u brzd, ale to by spíš jen bylo zhoršení situace, která už tak je špatná, už dnes když 40 tunový návěs tlačí tahač před sebou při nouzovém brzdění, další hmotnost soupravy na víc by brzdnou dráhu ještě prodloužilo. Paradoxně by ale zase vyšší hmotnost tahače zlepšila stabilitu soupravy.