Další smrtelná nehoda Tesly, během které vozidlo řídil systém autonomního řízení označovaný jako Autopilot, přitáhla pozornost amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Dle deníku Daily Mail k incidentu došlo v neděli brzy ráno na dálnici v americkém Utahu.

Další smrtelná nehoda Tesly, během které vozidlo řídil systém autonomního řízení označovaný jako Autopilot, přitáhla pozornost amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Dle deníku Daily Mail k incidentu došlo v neděli brzy ráno na dálnici v americkém Utahu.

Dle popisu přejela Tesla Model 3 z roku 2020 z jednoho pruhu do druhého, kde následně zezadu narazila do motocyklu řízeného 34letým Landonem Embrym. Střet byl bohužel fatální – zranění motorkáře byla natolik závažná, že jim na místě podlehl.

Dle popisu přejela Tesla Model 3 z roku 2020 z jednoho pruhu do druhého, kde následně zezadu narazila do motocyklu řízeného 34letým Landonem Embrym. Střet byl bohužel fatální – zranění motorkáře byla natolik závažná, že jim na místě podlehl.

Ministerstvo veřejné bezpečnosti v Utahu uvedlo, že řidič měl dle vlastních slov „zapnutého autopilota a motocyklistu neviděl“. Ze zprávy není zřejmé, zda byl řidič zatčen nebo jestli čelí nějakému obvinění.

Ministerstvo veřejné bezpečnosti v Utahu uvedlo, že řidič měl dle vlastních slov „zapnutého autopilota a motocyklistu neviděl“. Ze zprávy není zřejmé, zda byl řidič zatčen nebo jestli čelí nějakému obvinění.

Nešťastný incident se stal v pořadí 38. smrtelnou nehodou od roku 2016, kterou NHTSA vyšetřuje s podezřením na použití pokročilých asistenčních systémů řidiče. Konkrétně bylo v rámci vyšetřování souvisejících s Teslou zaznamenáno celkem 19 úmrtí.

Nešťastný incident se stal v pořadí 38. smrtelnou nehodou od roku 2016, kterou NHTSA vyšetřuje s podezřením na použití pokročilých asistenčních systémů řidiče. Konkrétně bylo v rámci vyšetřování souvisejících s Teslou zaznamenáno celkem 19 úmrtí.

Za červenec jde již o třetí vyšetřování týkající se systémů autonomního řízení Tesly. Navíc se nejedná o první nehodu Tesly s motorkou – NHTSA šetří incident ze 7. července loňského roku, při kterém v Kalifornii zahynul 48letý motocyklista.

Za červenec jde již o třetí vyšetřování týkající se systémů autonomního řízení Tesly. Navíc se nejedná o první nehodu Tesly s motorkou – NHTSA šetří incident ze 7. července loňského roku, při kterém v Kalifornii zahynul 48letý motocyklista.

Z hlediska vyšetřování může být poměrně podstatné, že automobily této firmy zobrazují řidičům, používajícím software Autopilot, varování, v němž jim připomínají, že musejí mít ruce na volantu a být připraveni v jakémkoli okamžiku převzít kontrolu nad vozidlem.

Z hlediska vyšetřování může být poměrně podstatné, že automobily této firmy zobrazují řidičům, používajícím software Autopilot, varování, v němž jim připomínají, že musejí mít ruce na volantu a být připraveni v jakémkoli okamžiku převzít kontrolu nad vozidlem.

Z minulosti je známo přinejmenším šest nehod, při kterých Tesly narazily do stojících vozidel záchranných složek. Předpokládá se, že jejich výstražná světla a reflexní prvky mohly zmást senzory, jež automobil v autonomním režimu používá ke sledování trasy.

Z minulosti je známo přinejmenším šest nehod, při kterých Tesly narazily do stojících vozidel záchranných složek. Předpokládá se, že jejich výstražná světla a reflexní prvky mohly zmást senzory, jež automobil v autonomním režimu používá ke sledování trasy.

NHTSA obvykle ročně zahajuje více než sto zvláštních vyšetřování nehod, jež se odehrály za účasti nových technologií, a dalších potenciálních problémů v oblasti automobilové bezpečnosti. Jeho závěry v minulosti například pomohly vypracovat bezpečnostní pravidla pro airbagy. Automobilka Tesla se k nešťastné události zatím nevyjádřila.

NHTSA obvykle ročně zahajuje více než sto zvláštních vyšetřování nehod, jež se odehrály za účasti nových technologií, a dalších potenciálních problémů v oblasti automobilové bezpečnosti. Jeho závěry v minulosti například pomohly vypracovat bezpečnostní pravidla pro airbagy. Automobilka Tesla se k nešťastné události zatím nevyjádřila.

Dle popisu přejela Tesla Model 3 z roku 2020 z jednoho pruhu do druhého, kde následně zezadu narazila do motocyklu řízeného 34letým Landonem Embrym. Střet byl bohužel fatální – zranění motorkáře byla natolik závažná, že jim na místě podlehl.
Ministerstvo veřejné bezpečnosti v Utahu uvedlo, že řidič měl dle vlastních slov „zapnutého autopilota a motocyklistu neviděl“. Ze zprávy není zřejmé, zda byl řidič zatčen nebo jestli čelí nějakému obvinění.
Nešťastný incident se stal v pořadí 38. smrtelnou nehodou od roku 2016, kterou NHTSA vyšetřuje s podezřením na použití pokročilých asistenčních systémů řidiče. Konkrétně bylo v rámci vyšetřování souvisejících s Teslou zaznamenáno celkem 19 úmrtí.
Za červenec jde již o třetí vyšetřování týkající se systémů autonomního řízení Tesly. Navíc se nejedná o první nehodu Tesly s motorkou – NHTSA šetří incident ze 7. července loňského roku, při kterém v Kalifornii zahynul 48letý motocyklista.
8
Fotogalerie

Tesla srazila motorkáře. Za posledních šest let je to už 38. smrtelná nehoda „pokročilých asistentů“

Další smrtelná nehoda Tesly, během které vozidlo řídil systém autonomního řízení označovaný jako Autopilot, přitáhla pozornost amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA). Dle deníku Daily Mail k incidentu došlo v neděli brzy ráno na dálnici v americkém Utahu.

Dle popisu přejela Tesla Model 3 z roku 2020 z jednoho pruhu do druhého, kde následně zezadu narazila do motocyklu řízeného 34letým Landonem Embrym. Střet byl bohužel fatální – zranění motorkáře byla natolik závažná, že jim na místě podlehl.

Nešlo o první nehodu s motorkou

Ministerstvo veřejné bezpečnosti v Utahu uvedlo, že řidič měl dle vlastních slov „zapnutého autopilota a motocyklistu neviděl“. Ze zprávy není zřejmé, zda byl řidič zatčen nebo jestli čelí nějakému obvinění.

Nešťastný incident se stal v pořadí 38. smrtelnou nehodou od roku 2016, kterou NHTSA vyšetřuje s podezřením na použití pokročilých asistenčních systémů řidiče. Konkrétně bylo v rámci vyšetřování souvisejících s Teslou zaznamenáno celkem 19 úmrtí.

Za červenec jde již o třetí vyšetřování týkající se systémů autonomního řízení Tesly. Navíc se nejedná o první nehodu Tesly s motorkou – NHTSA šetří incident ze 7. července loňského roku, při kterém v Kalifornii zahynul 48letý motocyklista.

Vyšetřovaný Autopilot

Z hlediska vyšetřování může být poměrně podstatné, že automobily této firmy zobrazují řidičům, používajícím software Autopilot, varování, v němž jim připomínají, že musejí mít ruce na volantu a být připraveni v jakémkoli okamžiku převzít kontrolu nad vozidlem.

Z minulosti je známo přinejmenším šest nehod, při kterých Tesly narazily do stojících vozidel záchranných složek. Předpokládá se, že jejich výstražná světla a reflexní prvky mohly zmást senzory, jež automobil v autonomním režimu používá ke sledování trasy.

NHTSA obvykle ročně zahajuje více než sto zvláštních vyšetřování nehod, jež se odehrály za účasti nových technologií, a dalších potenciálních problémů v oblasti automobilové bezpečnosti. Jeho závěry v minulosti například pomohly vypracovat bezpečnostní pravidla pro airbagy. Automobilka Tesla se k nešťastné události zatím nevyjádřila.

Určitě si přečtěte

Články odjinud