Srovnávat autopilota v letadle s autonomním řízením auta, je blbost jak vrata.
Letadlo ve vzduchu má poměrně jednoduše definovatelné prostředí, protože v tom vzduchu není skoro nic a věci co se dějí s letadlem, jsou jednoduše měřitelné radary, výškoměry, gyroskopy a podobně.
Naproti tomu autonomní řízení auta má velmi málo jedoduše definovatelných prvků v prostředí kde se pohybuje, a většinou musí reagovat velmi přesně na velmi obecně definované podněty, nebo na veliké množství přesněji definovaných podnětů. Oboje obsahuje veliký prosotr pro chyby detekce, ať už falešně pozitivní, nebo naopak nedetekování reálného podnětu. Autonomní řízení stále ještě není a ještě dlouho nebude intelignetní. Člověk řidič, může něco přehlédnout, ale pokud je při smyslech, téměř se mu nemůže stát, že by překážku viděl, ale nereagoval na ni, protože mu nepasuje na žádnou definici věcí, na které se musí reagovat. Věřím že jednou se podaří vyrobit i autonomní řízení aut, ale ve srovnání s letadly je to něco jako když autopiloti letadel chodí do tanečních a autopiloti aut už zkouší chodit bez držení se stolu a zatím nepřemýšleli o tom, že existuje i jiný způsob zastavení, než pád na zobák.