Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla

Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla
Zdroj: Tesla
7
Fotogalerie

Tesla ukázala výsledky hospodaření. Analytici si lámou hlavu, proč pořád zlevňuje

Tesla v noci na čtvrtek oznámila výsledky hospodaření za první čtvrtletí roku 2023, shrnu pouze to nejdůležitější:

  • čistý zisk meziročně klesl o 24 % na 2,5 miliardy dolarů (53 miliard korun)
  • tržby stouply o 24 % na 23,3 miliardy dolarů
  • firma dodala 422 875 vozů, čímž prakticky vyrovnala dosavadní rekord, ale očekávání byla vyšší

To vše znamená pokles provozní ziskové marže – za čtvrt roku klesla z 16 na 11,4 %, ještě před rokem byla 19,2 %. Ve srovnání s konkurencí Tesla v této hodnotě stále vede, ale akcionáři nadšení nebudou – hodnota akcií reagovala poklesem o 4 % (nicméně od začátku roku vyrostla o 50 %).

Hlavním tématem kvartálu byl opakované snižování cen. Elon Musk při konferenčním hovoru s akcionáři potvrdil, že slevy jsou trvalé a vysvětlil je snahou dostat elektromobilitu k co nejvíce lidem. Takové vysvětlení je spíše z říše PR nebo filozofie, byznysové důvody jsou i nadále s otazníkem. Upřednostnění růstu před ziskem? Útok na konkurenci? Nebo naopak reakce na posilující čínské výrobce?

Tradiční součástí earnings call byl také výhled do budoucna. Musk oznámil, že na konci třetího kvartálu uspořádá Cybertruck delivery event. To evidentně souvisí se začátkem sériové výroby, na akci předá první vozy zákazníkům. Teprve v průběhu roku bude Tesla upřesňovat ceny a výbavu vozu.

scr 2023-04-20 09-52-31.jpgscr 2023-04-20 09-52-29.jpgscr 2023-04-20 09-52-27.jpg
Zatím jsme viděli aspoň pár fotek z pilotní linky Cybertrucku

Ve stínu aut zůstává bateriový byznys. Je výrazně menší, ale zaznamenal meziroční růst o 360 % na 3,9 GWh a obrat 1,5 miliardy dolarů. Umožnila to zejména nová kalifornská Megafactory s cílovou kapacitou 40 GHh. Ještě letos má začít stavba druhé Megafactory u Šanghaje.

image.png
Nová Megafactory v kalifornském Lathrop.

To je vše. Nepadla ani zmínka o Roadsteru nebo nejmenším a nejlevnějším modelu, který Tesla dlouhodobě slibuje.

Určitě si přečtěte

Články odjinud