Ono to není tak jednoduché. Technické podrobnosti neznám, ale s ultrazvukovými senzory mám osobní zkušenost - měří to dost špatně. Musíte měřit kolmo k překážce, jinak se vám to odrazí jinam a nic se nevrátí (čili nekonečná vzdálenost). Musí to být překážka, co odráží. Nesmí vám to narušit jiné měření z jiných senzorů (auto naproti např.).
Ve finále když jsem stavěl roboautíčko, které se řídilo právě ultrazvukovými senzory, se těch měření provede 10, z nich se vyhází ta zjevně nesmyslná, a pokud to ani pak nevypadá jednoznačně, což se čas od času stane, měří se znovu.
A 10 měření, to už vám nějaký čas zabere. Měříte tam a zpět, takže polovinou rychlosti zvuku. Měříte desetkrát, takže dvacetinou rychlosti zvuku. No a to jste pod úrovní rychlosti Tesly na dálnici.
Mnohem lepší je na tohle lidar, ale ten trpí podobnými problémy - jakmile to neodráží nebo odráží jinam, nic nevidí. Pak můžete použít různé jiné paprsky, třeba radar. Automatické rozpoznávání obrazu, které doplní celkový obraz.Ne, fakt to není tak jednoduché. Vím prd, jak je to v Tesle řešeno, ale určitě to není tak snadné, jak si myslíte.