Všechno jsou to těžké krávy.Tesla YLong Range AWD: 2 003 kg; Performance AWD: 2 003 kg; Standard Range RWD: 1 780 kg---VW Polo 1.5 TSI —1 235 kg
To už si vy trollové fakt myslíte, že jsou ostatní takoví idioti, že vám projde porovnávání SUV se supermini? 😀
Here’re some of the average weights by the most common car types out there on the market:https://mechanicbase.com/cars/car-weight/... Type: Weight [kg] Small Sized Cars(eg Nissan Micra): 1200 Midsized Cars (eg Audi A4): 1600 Large Sized Cars (eg Audi A8): 2000 Small Trucks/SUV (eg Kia Soul): 1500 Midsized Trucks/SUV's (eg Nissan Navara): 2400 Large Truck or SUV's:(eg Chevrolet Tahoe): 3000
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 8. 2022 18:02
Len pre info, taký Kodiaq RS ma koľko?
Pohotovostni hmotnost (s ridicem) je cca 1800kg.
Takže nejakých 10%. A to je MY ešte o pár cm väčšie auto.
Docela hodně zajímavé. Asi to nebude kvůli tomu, ze sou Slováci socky, tak jednoduché to jiste nebude 😆
super. konkurencia je potrebna.
Zelená je nová rudá. Green deal se, vědomě nebo ne, stal jedním z nástrojů rusů. https://www.kurzy.cz/zpravy/668086-ceny-energi... ... Koho asi teď bude zajímat cena elektromobilu?
Názor byl 4× upraven, naposled 28. 8. 2022 14:01
Každého, kdo si ho může nabít doma z FVE.
Jistě, těch jsou miliony, samozřejmě.
Celosvětově určitě. Navíc ohromná poptávka po FVE a roční dodací lhůty ukazují, že rostou rychleji, než prodeje BEV. Brzdí to jen nedostatek firem a lidí.Ti movitější jak už to tak bývá, situaci začínají chápat.Díky tomu budou do deseti let BEV i pro socky.
Nó, tak to ti držím palce. Já zůstanu u dvoulitrové atmosféry.Mám totiž ekologické cítění
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 8. 2022 06:20
V pořádku, to je přece tvoje věc, mě je to jedno.
Nemáte. Jste jenom neinformovaný nebo neinteligentní. 😉
Mám. Já ten dvoulitr skutečně mám, nelžete mi tady, člověče!
ale nemate ekologicke citenie, LOL
"Ti movitější jak už to tak bývá, situaci začínají chápat." A ti ostatní ať žerou koláče...
Proč zrovna koláče? A není pečení buchet poněkud mimo téma? Děláte to schválně?
https://www.britannica.com/story/did-marie-antoinett... ...
Je to k tématu? Jinak na to nekliknu.
Neklikej, nepochopil bys...
Ceny elektriny su pre spotrebitelov regulovane a urcite o dost nizsie ako ceny benzinu a nafty
Opravdu? 😀 takže situaci nesleduješ a přehled nemáš. UTFG
Na Slovensku regulované jsou. Prý to vede k tomu, že dodavatelé vypovídají dlouhodobé smlouvy firmám, aby ten dříve nakoupený levnější proud měli pro spotřebitele. Takže firmám se tam asi o to víc zdražuje?
Myslel jsem to tak že tady náš brat nemá informace kolik peněz stojí ujetý kilometr v elektromobilu a kolik v normálním, ekologickém, autu. Pokud totiž (už před nějakou dobou- kdy byly ceny jiné než teď) nabíjel u rychlonabíječky a neměl nějakou ředitelskou kartičku, tak ho kilometr vyšel i přes dotace ele víc než v normálním autě.Samozřejmě, přijde fiškus a řekne: dej na střechu panely, budeš jezdit zadarmo. No jo, já ale bydlím v paneláku, tyvole. Takže co, no zlatej benzin. A to vůbec nemluvím o kolik je moje zlaté autíčko ekologičtější...
predpokladam, ze to co pises myslis aj vazne... 🙂
Zase blabolis nesmysly. Regulace cen je neudrzitelna - to, ze ted mate zastropovano, neznamena, ze pristi rok nebudete mit ceny o to vyssi.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 8. 2022 10:57
Tak tak, a abych to zobecnil, tak platí výrok: Regulace/zastropování nevyhnutelně zvyšuje cenu a náklady. Regulace neumožňují vstup na trh novým subjektům a tak poskytují monopol pro ty stávající a velké. (Zkuste si dneska vyřídit všechna povolení pro stavbu soukromé jaderné elektrárny. V USA je to složité, u nás nemožné.) A taktéž regulace maximální ceny eliminuje malé subjekty bez zásob na překlenutí daného období (nebo ty poskytující kvalitnější služby) a sníží množství nabídky, zatímco poptávka poroste.
ano, výroba a distribuce elektřiny je státem regulované odvětví, deal with it
Jako jo, není to špatná nabídka. Ale takovej Enyaq 4x4 190kw v top výbavě bude ještě lacinější (po slevě). To samé Kia EV6. Ano, nemaj autopilota a maximálku přes 200 ale jinak budou mít lepší výbavu a opraví to tady každej. Takže zase taková výhra to není.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 8. 2022 00:15
.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 8. 2022 06:56
Na EV6 vám dají max 10% i na IČO
To i na Enyaqa. Jen skodovka umi jeste dodatecne fleetove slevy.
A auto dostaneš kedy? Som sa bol pýtať, a odpoved predajcu, že najskôr o rok.
O tom by som pochyboval ze EV Skoda tu opravi kazdy. Na to zabudni. Navyse, co by si tam chcel opravovat?
Krásný ikonický design. Úžasně jednoduchá příď evokující tlamu kačera. Skvěle funkční a rafinovaná disproporce karoserie připomínající Opel Mokka nebo legendární Suzuki Wagon R+. Nadčasový volant inspirovaný v Hyundaiích počátkem devadesátých let.😀
Ano ten dizajn treba prekusnut :) Ale ked to porovnas s ostatnymi modernymi autami, je to pohoda. Mohlo to byt ovela horsie (bmw ix)
nechapem co je problem na dizajne Tesly
Ty toho nechapes vic. Konkretne model 3 vypada jako rozslapnuta zaba. U Y je to lepsi ale ake zadna hitparada.
To neřeš.Kdo nechápe, že design je osobní, subjektivní záležitost, nikdy nebude mít moc šancí se v životě někam posunout.To je a vždycky bude garantovaná diskuse s blbci, nic víc.
Muze mi nekdo prosim vysvetlit, co vede designery k tomu, ze daji idealne leskly displej jeste navic tak, ze je smerovan mimo ridice nekam doprostred na prostredni misto v zadni rade ? Jako dalsi "plus" vidim to, ze misto nahmatani ovladani tzv. po slepu behem nocni jizdy na me bude svitit cely displej, abych si vubec zapnul vetrak... pomerne dost dlouhou vzdalenost ujedu s pohledem na displej misto na vozovku pred sebou. Nebo se kona projekce na predni sklo s ovladanim treba na volantu, aby clovek vcas videl prebihajici zvire napr. ? Nedavno tu byl nekde clanek o nakladech na nabijeni... pri aktualnich cenach uz se to prestava vyplacet a pokud nas vlada necha padnout na cenu z lipske burzy, tj. aktualne cca 17000Kc za MWh + distribuce + predpokladam DPH + mesicni poplatky jistice, OZ atd (i kdyz OZ pry odpusti - nehraje to v celk. cene roli) + zisk provozovatele dobijeci stanice, vyjde el. auto mnohem draz nez spalovak. fandim tomu, chce to jeste vyvoj hlavne u baterii, ale bez rozumne drahe elektriny to nema sanci :( navic klasika ze v CR mnohem drazsi nez jinde, to uz nema cenu snad ani komentovat a rovnou si udelat dovoz vramci EU...
Plus připočti zatím na elektřinu do EV neuvalenou spotřební daň, kterou platí spalováky na silniční infrastrukturu, EV se zatím vůbec npodílejí. Při současné výši spotřevní daně asi 12kč na litr benzínu, pokud vemu spotřebu 7litru na 100km, tak spalovák odvede cca 85kč. U elektroauta se spotřebou třeba 20kWh ta spotřební daň vychází na 4kč/kWh, aby to bylo fér.
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 8. 2022 23:27
zatim se o tom nemluvi, ale je to podle me dalsi krok, co nam green deal chysta. jeste je tu ale bohuzel horsi varianta a to je extra zdaneni starsich spalovaku, aby to lidi natvrdo donutilo do el. aut a pak teprve zariznout elektriku spotrebni dani. touhle metodou to ekoteroristi dotahnou dal a spotrebni dan "odlozi" az vetsina bude nucena zmigrovat. ten vypadek v odvodech zadny stat nenecha jen tak. videl bych to neco ve smyslu "Mas starsi auto ? Znecistujes a mas vyssi dan a pojisteni a benzin a..." Co ale nikde nectu a co me fakt fascinuje, ze nezminuji media, ze se nikdo nevenuje treba situaci v Singapuru. Tam jsou na ekologii dost vysazeni a kolega mi psal, ze elektroauta se tam skoro neprodavaji, protoze Singapur do ekologicnosti auta zohlednuje i jeho eko vyrobu a provoz a el. auta vychazi mnohem hur. Samozrejme dotace nejsou. O tom se tady decentne mlci... zrejme se to nehodi do kramu..
Dávat jednu zemi (obzvláště Singapur) jako příklad co a jak dělat je hodně zavádějící. Navíc zdroj, že něco kolega psal je čistě anekdotický, podle googlu je to za 1. pololetí (leden-květen) 8,4% nově prodaných vozů, což je více než 100% YoY nárůst. EU je někde na 15%, což není tolikrát více.
ja si naopak myslim, ze zohledneni vsech ekologickych nakladu od produkce do sesrotovani je jedina spravna metoda, jak urcit ekologickou stopu. proc se zohlednuje jen samotny provoz ?
NCAP uz zmenila metodiku merania a zohladnuje od vyroby, prevadzku aj likvidaciu. Oktavka 2.0 diesel vysla lepsie ako WV tusim ID3
ak si myslis ze by toto pomohlo spalovakom tak sa mylis, elektroauta by vysli este lepsie ako dnes
Samozrejme nesmysl. Neumis pocitat, jsi hloupy.Jinak ady se muzes dovzdelat ohledne cen elektriny a pokud nemas v hlave uplne prazdno, tak take dovodit, co to znamena do budoucna pro BEV:https://faktaoklimatu.cz/explainery/cena-elektriny... ...
Ono si spousta lidí myslí různé blbosti.Ale spočítat jakousi hypotetickou "ekologickou stopu" je stejně marné, jako vypočítávat návratnost FVE, když nevíš, kolik bude stát elektřina za měsíc, za rok, za dva, nebo jaké spotřebiče s jakým odběrem budeš v následujících 20-30ti letech doma vlastně provozovat.Jakýkoliv hypotetický výpočet, provedený dnes, už totiž "zítra" neplatí.
Nevím, jaké to tam je teď, ale před pár lety elektromobily vycházely v Singapuru opravdu emisně hůř, než spalováky, což se projevovalo vysokými daněmi, které se za tato auta platily jako za neekologické. V Singapuru se ve velké míře k výrobě používá uhlí a tak oni zjednodušeně vzali emise vyprodukované elektrárnou, vynásobili to spotřebou auta a podle toho to danili.https://www.autickar.cz/clanek/tesla-v-singapuru-... ... https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/emise-... ...
.. a postupovali naprosto logicky a správně. To že elektrická zásuvka ve zdi nesmrdí neznamená že je elektřina ekologická, proboha.
akurat predpokladam ze pri spalovakoch brali do uvahy iba priame emisie auta, co je casta a vedoma chyba, ktora ma nahrat spalovakom
Predpokladas spatne, jako vzdycky.Fakt zkus priste s komentovanim pockat do rana. Po navratu z pohostinskeho zarizeni z tebe padaji neuveritelne picoviny.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 8. 2022 10:07
V Singapuru jsou divní. Taky jim vyšlo že nejvíc eko je plastový sáček a druhý nejvíc eko je plastový sáček. Pravý opak toho co vyřvávají salonní ekologové.
Kdybyste neměl paměť jako akvarijní rybička, tak byste si pamatoval že i zde se dvacet let hlásalo, že použitím plastového sáčku zachráníte prales!
Produkce Y se zvyšuje o 2 000 000 ročně - V Německu, Číně a USA. Dodávám - v každé z těchto 3 lokalit se bude produkovat ročně 650 000 Tesel, hlavně Y. A ostatní rozjíždí EV podobně.A tady někdo píše, že nákupy EV opadnou a má ještě samé plusy.
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 8. 2022 21:32
Mno, pokud ceny elektřiny vypadají takto https://www.kurzy.cz/zpravy/667923-ceny-elektr... ... tak nechápu co na tom nechápeš.Mimochodem, u Lidlu už si elektromobil zadarmo nenabiješ.
Tady se nemůže ani napsat,že Tesla zvyšuje produkci téměř o 2 000 000 aut. Takže abych se zařadil do zdejšího proudu, budu lhát a napíšu, že Tesla bude omezovat produkci.
On ti někdo tady zakazuje psát ty tvoje blbostě? :-O
Možno posledná veta v článku dáva odpoveď.
Tak to je jasný, že je to tady dražší. Veškerý administrativní problémy a rizika při prodeji mimo eurozónu se musí jasně projevit na ceně. Co Vám není jasný?
Myslím, že teď zápal do elektromobility trochu opadne B-] Nadšenci, které to bavilo a byli ochotni za to připlatit už to mají, dotační nákupy už taky proběhly a na fázi "zbytek už do toho musíme přinutit" teď určitě nebudou mít politici koule.
Nenazýval bych to nepřítomností koulí, ale naopak přítomností zdravého rozumu.
Navrhni nejake SUV - MY LR v podobnej výbave a rovnakým výkonom a vnútorným priestorom (kufrom), ktoré bude podstatne lacnejšie alebo aspoň rovnako drahé.
A kdo potřebuje pro běžný ježdění takový výkon? Mně třeba stačí 200k a preferuju dojezd. Navrhni EV s dojezdem přes 700km při dálniční rychlosti do jednoho milionu kč.
Otázka nebola, kto potrebuje ale mal si napisat nejake kontrektne auto s podobnými parametrami za podstatne menej peňazí.Pretože na všetko sa dá odpovedať, kto to potrebuje? Od dojazdu, luxusu, ceny atd.Mna zaujíma konkrétny model auta.
No tak to samozřejmě bude obtížný, protože je snadný narvat výkonný elektromotor i do auta střední nižší třídy. Sice na papíru máš výkon jak supersport, ale v reálu jezdíš na spotřebu, abys někam dojel. A teď ještě bys mi naoplátku mohl odpovědět na tu moji otázku, jestli pro mě máš EV pod mego s dojezdem tak 700km na dálnici. DíkyJá si myslím, že auto s parametry, co chce většina lidí, seženeš levněji jako spalovák. Vyhovující auto ve spalováku koupíš i za 500tis, EV ani omylem.
Názor byl 2× upraven, naposled 26. 8. 2022 23:17
Samozřejmě, že parita kupní ceny tady ještě dlouho nebude (covid, Ukrajina, celkový nedostatek materiálů atd.) ale je zbytečné snažit se o EV pod milion které ujede 700km na dálnici na jedno nabití, to ani není potřeba. Pokud se dá rychle nabíjet, stačil by reálný dojezd kolem 500km, což není tak daleko před námi, za milion to určitě nebude, ale takové auto není pro 95% obyvatel potřebné a nyní jde hlavně o to dělat EV která mají největší dosah, teď jsou samozřejmě stále dražší, ale s postupem času se cena bude snižovat / stagnovat (s ohledem na ekonomiku) a u spalováků bude růst. I kdyby ten zákaz měl přijít v roce 2040, jsme stále 18 let před ním a spolu s průměrným stářím vozového parku se ho největší odpůrci asi ani nedožijí.
V reale využiješ skôr vyšší výkon alebo 700km dojazd?U mna je to 90% roku skôr ten výkon ako tých 700km. Priznám sa, ze sa som za posledných 20rokov, 700km nešiel bez niekoľkých prestávok.Takze v podstate aj tých zvyšných 10% nepotrebujem 700km. Respektíve asi ako ty ten vyšší výkon cely rok.
Já osobně nevyužiju ani ten výkon ani ten dojezd. Nepotřebuji dojezd 700,ani 500 km. Bohatě by mi stačilo 200-300 km. Výkon my stačí kolem 84-110 kW. A myslím, že mluvím za většinu, dle průměrného denního nájezdu v EU.
Mi.
A k čemu ten výkon je? Všude jsou rychlostní limity. Baterka nemá kapacitu aby to živila dlouhodobě a často odběr ukončí po chvilce ochrana baterky.Nejrychlejší seriové auto na Nürburgringu je benzínové Porsche. Zhruba o minutu rychlejší než nejrychlejší elektrické.
Dobře, je to sice sériové auto, ale je to v kategorii "supersport" (Porsche 911 GT2 RS Manthey Racing) pochopitelně v cenové kategorii pětinásobku jedné Tesly S.Ta blbá Tesla S je obyčejný rodinný sedan, jako je třeba Arteon.Ono jde především o prezentaci technických a dynamických možností za ceny běžného auta vyšší střední třídy v ceně do cca 2mil. Kč.Tam už dnes elektromobily nemají konkurenci.
Tu nejde o rýchlostný limit ale o čas, za ktorý sa nan dostaneš. Napríklad. Pripájanie na diaľnicu, vyhýbacie manévre, predbiehanie traktorov atd. Jednoducho s výkonným autom je to o niečom inom.
Já si vystačím s 59 kW a to jezdím rychleji, bezpečněji a plynuleji než 90 % aut v běžném provozu. Nabíjení na sídlišti neexistuje, takže tankování 1x měsíčně = značka ideál. Už se těším až nám všem vnutí ta "EKO" auta...
Jo, vystacite. Ale staci jeden brzdic a na spouste silnic uz ho nepredjedete (nebo sice predjedete, ale uz ne s rezervou a pomoci maximalne bezpecneho manevru). Prave kvuli tomu je velmi uzitecne nemit vuz s velmi slabym motorem.
Je to tak, předjíždím jen když jsem si jist, že je to bezpečné. Což v reálu znamená, že za někým jedete třeba 2 minuty než máte možnost předjet...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.