Tomas Toegel
Tomas Toegel
10. 3. 2025 • 18:05

Já bych si to auto nekoupil protože egopsychopat Elon. Raděj půjdu do volva

AsiJá
AsiJá
8. 3. 2025 • 19:23

A já věřil, že ji ultras(noční vlci a rudí čepičáři) zachrání. Tito "srdcaři" to nějak nemyslí se svými soukmenovci vážně. Tolik veřejného řevu a gest a nakonec zase prd.

Tomas Silhavy
8. 3. 2025 • 9:36

Ten propad prodejů Tesly má mnoho důvodů. Od úzkého portfolia modelů (což je ale účel, protože je to nákladově výhodnější, Tesla neni jako VW, nemají tak rozlehlý supply chain), přes ohromný růst konkurence nejen v Číně, přes poslední dobou medializované špatné banchmarky reálného vs. deklarovaného dojezdu + otřesný marketing v podobě "hajlující Musk ve službách Trumpa". ALE hlavně CENA, na trhu v Evropě/ČR už jsou EV která stojí o skoro cca půlku méně než Tesla, to za prvé. A za druhé na trhu v EU už jsou i EV které jsou stejně drahá nebo dražší než Tesla, ale mají třeba klasičtější design, který je pro EU zvykem, nebo mají lepší funkční parametry. Všechno toto dohromady způsobuje větší konkurency, což je pro zákazníky dobře. Tento vývoj se očekával a Tesla to věděla. Navíc příjmy Tesly tento rok dál klesnou s tím jak klesne podíl povolenek které prodávaly EU výrobcům, kteří teď za každou cenu zvyšují výrobu EV aby se právě dalším vyhnuli pokutám. To může mít na Teslu paradoxně větší vliv než cokoliv jiného, její cash flow totiž může narazit do zdi a bude potřebovat tam nějáké peníze znovu nalít a vzhledem k výše uvedeným faktům se do toho investoři zřejmě nepohrnou.

asd_123
8. 3. 2025 • 7:57

Nejlepsi je jak se ke vsemu vyjadruji lidi co tu znacku hlavne nemaji.Stejne to bylo minulou dekadu Samsung vs Apple. Jste nevyzrale deti a nebo dospela osoba se zastydlou pubertou

Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2025 07:58

tm001
8. 3. 2025 • 2:36

Tak kazdy si muze vybirat zbozi podle sveho. Kamaradka, blondyna (nekecam) si vybira auta podle barvy karoserie a sedadel. Nekdo si vybira auta podle toho kdo je zrovna v predstavetstvu automobilky. Ja mu to neberu. Jen aby ten dotycny vedel zda nahdou v predtaventsvu neni Cinska vlada, proti niz i kdyby Elon snidal nemluvnata tak bude 100x lepsi 😀
Osobne vybiram produkty a sluzby podle toho jak uspokoji moje kriteria na produkt a sluzbu. Nemam problem kopit si vec od cloveka se kterym mam uplne opacny svetonazor. Podivam se rad na skveleho herce/herecku, ktery ale mimo platno duty jak bambis a klidne muze razit teorii ze komunismus/diktatorstvi/otrokarstvi je nejlepsi zrizeni na svete. Jde mi jen o to jak hraje. Jestli vecer trha moucham nozicky je mi u zadele. Stejne jako si koupim cinsky vyrobek, pokdu splnuje moje pozadavky, i kdyz vim jak sileny ten rezim je, kolik lidi vrazdi a utlacuje.
Fascinuje mne jak tu nekdo psal ze Teslu ne a ze doufam ze Cina je porazi 😀

Pavel Jachník
7. 3. 2025 • 23:39

O Tesle už vůbec nepřemýšlím, nikdy ji nekoupím. Také jsem prodal veškeré Muskovy akcie. S hajlujícím Elonem nechci mít nic společného.

Katikakus
Katikakus
7. 3. 2025 • 19:27

Ta upocená snaha ještě i teď jakkoliv omlouvat, či bagatelizovat naprosto fatální důsledky psychopatickéhpo chování Muska od zdejší komunity fanatických uctívačů je k popukání. Austrálie -72%, Norsko-48%, Dánsko -48%, Německo -70%, celosvětově -49%. Několik posledních let tady byli za hlupáky a potvrzují, že oprávněně.

Slavekk52
7. 3. 2025 • 17:59

Doufám,že pro zdejší sektu Svědků Donaldových je koupě toho elektrického vozítka šíleného Elona nejenom nutností ,ale přímo flasteneckou povinností ..
ps: doufám,že jej Číňané co nejdřív převálcují 😂👍

Jaroslav Reznik (Rezza)
Jaroslav Reznik (Rezza)
7. 3. 2025 • 17:55

První médium, které si všimlo toho, že je tady nová Y a že zcela logicky bude propad registrací, protože kdo by si koupil o hodně horší auto za stejné peníze. Pokud tedy nespěchá samozřejmě. Bohužel na staré skladovky Tesla nenasadila slevy, ale jen levnější financování. Každopádně efekt Elon tam taky bude, ale ten uvidíme až někdy na přelomu Q2 a Q3, kdy bude dodávány všechny verze nové Y (je otázka, kdy přijde Performance - ta bude ještě asi chybět). Do té doby buď lidi na Elona zapomenou, protože máme krátkou paměť a o peníze jde v první řadě. Nebo začne brát ještě víc drog a dělat ještě šílenější věci proti Tesle a elektromobilitě. Ale to je život :).Díky VTM za to, že jste nešli cestou clickbaitu.

Petr Modry
7. 3. 2025 • 16:34

A ještě pro všechny "znalce" trhu. V EU trh EV poměrně nečekaně roste, de facto všude. Ale prodávají se jiná EV, Tesla by měla růst logicky s trhem (který už je ve většině zemí EU bez dotací). A to se právě neděje. Pravý opak je pravdou, její podíl na celkovém počtu prodaných EV rapidně klesá. Klesá dokonce i meziročně (což právě implikuje myšlenku, že většina Tesel byla koupena za dotace..). A v Číně Teslu válcují už i jiní, dříve bezvýznamní výrobci. O králi čínského trhu BYD vůbec nemá smysl mluvit, ti už prodávají násobně víc EV než Tesla. To jsou tvrdá čísla. Se s tím smiřte.

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 16:43

svopex
svopex
7. 3. 2025 • 16:14

To je zase nadpis. Naopak, kvůli Elonovi o Tesle uvažuji...

Samanthea N (Samanthea Nováková)
7. 3. 2025 • 15:40

Ještě je tu čtvrtá možnost a to ta, že bez dotací většina lidí o EV zájem prostě nemá. Kdo EV chtěl, využil dotace a ti ostatní si EV koupí až tehdy, kdy to bude lepší volba než spalovák.

Petr Prochaska
7. 3. 2025 • 15:06

ChatGPT:
V lednu 2024 byly podmínky dotací v Německu následující:
Pro vozidla do 40 000 eur: dotace činila 4 500 eur.
Pro vozidla nad 40 000 eur: dotace byla ve výši 3 000 eur.
Pro vozidla nad 65 000 eur: dotace nebyla poskytována.
V lednu 2025 pokračovalo omezování dotací. Podle dostupných informací byly dotace na elektromobily v ceně pod 40 000 eur sníženy na 3 000 eur. Pro vozidla dražší než 40 000 eur byla podpora snížena na 2 000 eur. Vozidla nad 45 000 eur již nebyla podporována vůbec.
Tento postupný pokles dotací měl za následek významný pokles registrací elektromobilů v Německu.
Ve Francii došlo mezi lednem 2024 a lednem 2025 k významným změnám v dotační politice týkající se nákupu elektromobilů.Francie Leden 2024:
V lednu 2024 byl ve Francii zaveden nový dotační program na podporu elektromobility. Tento program nabízel finanční příspěvky na nákup elektromobilů pro širokou veřejnost, přičemž výše dotace mohla dosahovat až 7 000 eur. Program byl velmi úspěšný a zaznamenal vysoký zájem, což vedlo k rychlému vyčerpání vyčleněných prostředků. V důsledku tohoto vysokého zájmu byla v průběhu roku 2024 dotace několikrát navýšena, aby bylo možné uspokojit poptávku.
Leden 2025:V lednu 2025 pokračovala vláda v omezování dotací na elektromobily. Podle dostupných informací byly dotace sníženy na částky mezi 2 000 a 4 000 eury, v závislosti na specifických podmínkách a typech vozidel. Přesné detaily týkající se rozdělení dotací mezi různé kategorie vozidel a příjemců nebyly veřejně specifikovány.Tyto postupné změny v dotační politice od ledna 2024 do ledna 2025 odrážejí snahu francouzské vlády přizpůsobit podporu elektromobility aktuálním ekonomickým podmínkám a rozpočtovým možnostem, přičemž stále klade důraz na pomoc nízkopříjmovým skupinám obyvatelstva.A to jsou jen 2 země a u obou je pokles dán dotacemi.
Chtělo by to spíše porovnat vzhledem k celkovému počtu prodaných elektromobilů.

Názor byl 3× upraven, naposled 7. 3. 2025 15:10

Anton Nevesely (balki01)
Anton Nevesely (balki01)
7. 3. 2025 • 14:30

Elon musk si odradil cieľovku, konzervatívni európski petrolheads si nekúpia elektroauto. Liberálni eko-neviemčo si nekúpia Teslu, lebo musk. Zostávajú iba rôzni libertariáni, technooptimisti a iné odnože alt-right, tí zasa nemajú až takú veľkú kúpnu silu.

Shal
7. 3. 2025 • 13:49

To že Musk poškodil Teslu poslouchám každý rok od roku 2020. Zvláště pak když se obnovují modely. No a Model Y byl 2 roky po sobě nejprodávanějším autem na světě.

Karel Vojtech
7. 3. 2025 • 13:33

Na novy model mozna někdo čekal ale po tom co předvádí Musk svoje hajlovačky v cirkusu u Donika.. ale hlavně, ten problém je konkurence, EV teď musí cílit na nizsi ceny, aby se prodávala střední třídě. V tom segmentu Tesla nic nemá, nemá ani hezký design (subjektivní), ztratila náskok. A vječné slibování Muska, že přijde tohleto támhleto.. to se ohraje. A Cybertruck ?? Katastrofa..Vubec bych se nedivil kdyby z Tesly Musk úplně odešel. On umí startupy, v prostředí malé nebo žádné konkurece. V té době se dají naslibovat hory i s horákama, ale dlouhodobý day-to-day business neumí.

Bobanowicz
7. 3. 2025 • 13:07

Padu trhu Tesel v Evrope emocne naprosto rozumim.
Sam jsem o Tesle vazne uvazoval.
Soukroma auta kupuji jen cca. ze dvou tretin na zaklade racionalni uvahy. Z tretiny se vzdy jedna o emocni zalezitost.
Coby silny fanousek USA jsem si napr. koupil noveho Jeepa (edici Trailhawk) a priznam se, ze Trump mi zcela zkazil pozitek jizdy v tom aute, pozitek, ktery jsem jeste nedavno citil kdykoliv jsem to auto ridil. V tom aute jsem desne rad jezdil. Dnes uz ale ne a vadi mi, ze by to auto snad mohlo v nekom budit domnenku, ze snad jsem Trumpovym fanouskem.
Trumpovy USA nejsou tou zemi, kterou bych dokazal obdivovat.
To same se tyka dalsiho auta, ktere mam v planu koupit toto jaro. Jeste nevim jake auto to bude, ale bude elektricke(prip. hybridni), protoze se bude pohybovat takrka vyhradne po meste a rozhodne bude evropske, nejspis koncernove.
Po tom, co predvadi Musk, nejsem ochoten dat tomu chlapkovi ani halir.

Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 13:09

Pindulin
7. 3. 2025 • 12:51

Podle me lide cekali na novy Y. Ti co ted hlasaji, ze by si to nekoupili, protože musk, by si to stejne nekoupili, protože na to nemaji a prodeje movych Y jedou jsk na bezicim pasu.
Ja jsem chtel take Y, ale posledni rok si to auto mohl koupit jen totalni neznalek nebo nekdo, kdo proste musel mit auto.

vransen
7. 3. 2025 • 12:38

Podle mě byl trh s elektromobily prostě totálně přefouknutý. Fungovalo to, dokud byly dotace.
Elektromobilita slibuje něco, co pořád nedokáže nabídnout. Kupříkladu autopůjčovna Herz se musela zbavit 20 000 elektromobilů z důvodu vysokých nákladů na opravy, klesající výkupní cenou a dalšími finanční problémy spojených s provozem.
S Elonem pokles poptávky podle mě nijak nesouvisí.

Určitě si přečtěte

Články odjinud