Já bych si to auto nekoupil protože egopsychopat Elon. Raděj půjdu do volva
A já věřil, že ji ultras(noční vlci a rudí čepičáři) zachrání. Tito "srdcaři" to nějak nemyslí se svými soukmenovci vážně. Tolik veřejného řevu a gest a nakonec zase prd.
Ten propad prodejů Tesly má mnoho důvodů. Od úzkého portfolia modelů (což je ale účel, protože je to nákladově výhodnější, Tesla neni jako VW, nemají tak rozlehlý supply chain), přes ohromný růst konkurence nejen v Číně, přes poslední dobou medializované špatné banchmarky reálného vs. deklarovaného dojezdu + otřesný marketing v podobě "hajlující Musk ve službách Trumpa". ALE hlavně CENA, na trhu v Evropě/ČR už jsou EV která stojí o skoro cca půlku méně než Tesla, to za prvé. A za druhé na trhu v EU už jsou i EV které jsou stejně drahá nebo dražší než Tesla, ale mají třeba klasičtější design, který je pro EU zvykem, nebo mají lepší funkční parametry. Všechno toto dohromady způsobuje větší konkurency, což je pro zákazníky dobře. Tento vývoj se očekával a Tesla to věděla. Navíc příjmy Tesly tento rok dál klesnou s tím jak klesne podíl povolenek které prodávaly EU výrobcům, kteří teď za každou cenu zvyšují výrobu EV aby se právě dalším vyhnuli pokutám. To může mít na Teslu paradoxně větší vliv než cokoliv jiného, její cash flow totiž může narazit do zdi a bude potřebovat tam nějáké peníze znovu nalít a vzhledem k výše uvedeným faktům se do toho investoři zřejmě nepohrnou.
“ ALE hlavně CENA, na trhu v Evropě/ČR už jsou EV která stojí o skoro cca půlku méně než Tesla, to za prvé.”Napríklad?
50k usd je cca 1 250 000 Kč. Chcete tvrdit, že na trhu i v ČR nejsou auta podstatně levnější ? Googlete člověče..
Já bych se s dovolením k dotazu také přidal. Model 3 začíná na 979 990 Kč (https://www.tesla.com/cs_cz/model3/d...#overview). Opravdu najdete pro člověka, který by u tomto autě uvažoval, EV za půl milionu?
Ten hlavni prispevek ma podle me pravdu. Lidi to hodnotí subjektivně na zaklade pocitu, ale s tou cenou dost prestrelil. TM3 zacina jak pises a Y za 1 099 000Kc. Za polovinu opravdu neexistuje konkurence. To je jako psat, ze BMW 3, ktere s normalni vybavou stoji 1.2 milionu, je konkurentem skody octavie.Tohle pisou lidi, co ani v jednom nesedeli. A to jsem fanousek Dacie a malych EV
Sedelo by skôr iné porovnanie. Kto si pôjde kupovať Superba, nekúpi Fábiu.
Kdo si jde koupit Fabii za cenu superba, nekoupi si Superb za cenu Fabie.(Tohle, jakkoli je to vtip, sedi o dost lip..)
Nejlepsi je jak se ke vsemu vyjadruji lidi co tu znacku hlavne nemaji.Stejne to bylo minulou dekadu Samsung vs Apple. Jste nevyzrale deti a nebo dospela osoba se zastydlou pubertou
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2025 07:58
Zakázat a trestat komentáře od lidí kteří nevlastní auto tesla. Pouze ten kdo toto auto vlastní a prokáže to příslušnými dokumenty redakci by měl mít právo na komentář. Ostatní banovat, žalovat, a dá-li bůh snad i terminovat.Cože?
Naprosto s vámi souhlasím. Ale je to jen část.Aby lidi mohli používat Internet, musí prokázat adekvátní znalost daných RFC. A pokud chtějí psát česky, pak znalost toho jazyka.K tomu ještě test z pravidel diskuzí, a konečně bude na světě krásně.
Jojo, a mušej mít tu správnou rudou knižku. Souhlas.
Jak zakázat a trestat? Co to tu zase oba dva plácáte? On psal o tom, že ty tomu h0vno rozumíš a stejně na to máš názor - samozřejmě špatný, protože ti chybí zkušenosti. Nic o zakazování tam není. I když kdybychom museli před komentování článků o tesle splnit jednoduchý test, jakže třeba kolik spotřeb najednou může měřit Tesla v roce 2025, tak by tu v diskuzi stoplo IQ minimálně o dvě desítky. I když na lidi jako ty nebo ten buzi by stačil test z trojčlenky 😃
Přésně! Já bych taky stopnul IQ minimálně o dvě desítky. Se nikdo tady s ňákým IQ nebude povyšovat!
Tak kazdy si muze vybirat zbozi podle sveho. Kamaradka, blondyna (nekecam) si vybira auta podle barvy karoserie a sedadel. Nekdo si vybira auta podle toho kdo je zrovna v predstavetstvu automobilky. Ja mu to neberu. Jen aby ten dotycny vedel zda nahdou v predtaventsvu neni Cinska vlada, proti niz i kdyby Elon snidal nemluvnata tak bude 100x lepsi 😀Osobne vybiram produkty a sluzby podle toho jak uspokoji moje kriteria na produkt a sluzbu. Nemam problem kopit si vec od cloveka se kterym mam uplne opacny svetonazor. Podivam se rad na skveleho herce/herecku, ktery ale mimo platno duty jak bambis a klidne muze razit teorii ze komunismus/diktatorstvi/otrokarstvi je nejlepsi zrizeni na svete. Jde mi jen o to jak hraje. Jestli vecer trha moucham nozicky je mi u zadele. Stejne jako si koupim cinsky vyrobek, pokdu splnuje moje pozadavky, i kdyz vim jak sileny ten rezim je, kolik lidi vrazdi a utlacuje. Fascinuje mne jak tu nekdo psal ze Teslu ne a ze doufam ze Cina je porazi 😀
co maju ludia furt s tou Cinskou vladou?! diktuje ti snad ta vlada nieco, zijes v Cine? krwa necital som o ziadnom pripade ze by niekomu cinsky vyrobok sposobil gulag, smrt a podobne.
To, že jste o tom nečetl, neznamená, že to neexistuje. Bohužel.Co třeba vojenská okupace Tibetu nebo ujgurská genocida, to se nepočítá? Jsem si dost jistý, že k tomu používají čínské výrobky.https://en.wikipedia.org/wiki/Tibethttps://en.wikipedia.org/wiki/Persecuti...s_in_ChinaJ to dost podobné Rusku, to je taky totalita vojensky okupující cizí stát. Až na tu genocidu, tam to není tak jasné.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 3. 2025 15:36
A tobe snad Musk neco diktuje proboha?Ona Tesla zpusobila nekomu gulag?A ano, hodne cinskych vyrobku zpusobilo smrt, verim ze mnohem vice nez Tesla. Ale jestli porovnavas system, tak Cina urcite zpusobila mnohem vic utrpeni, smrti, muceni nez vsechny americke firmy dohromady.Takze vazne nechapu ze nekdo podporuje Cinu a nadava na Muska. Trosku schiza.
At se ti to libi nebo ne, marketing je marketing. Má vliv na rozhodování zákazníků. Pokud jakákoliv firma má slabiny snaží se je logicky příliš nemedializovat. Tesla je na tolik spojována s Muskem (třeba jako byl Apple s Jobsem), že jeho chování ovlivňuje rozhodování jeho zákazníků. Vzhledem k tomu že jeho zákazníci jsou/byly především liberálně smýšlející na ekologii zaměření jedinci, má jeho chování na tuto skupinu negativní efekt. Jeho chování možná jiné skupině zase imponuje, ale otázka je zda tato skupina má 50k USD na Y.. troufám si tvrdit, že nemá, potřebují auto tak za půlku. Pak to může fungovat.
Asi se kazdy pohybujeme v jine socialni skupine. U me je to tak pul napul. Z lidi v mem okoli co maji Teslu je mozna i castecna prevaha tech co podporuji Trumpa (a take Muska). Jinak to same o preferencich pravice/levice. Vetsina lidi v mem okoli co je pravicove zamerenych rozhodne nema problem si Teslu koupit (ostatne obe moje auta - Jeep a Mercedes - jsou drazsi nez Tesla), naopak lide podporujici levici v mem okruhu jsou spise Ti co jsou matrialne chudsi (schvalne pisu materialne, protoze to neni jedine bohatstvi, a rozhodne si jich nevazim min jen proto ze mene vydelavaji). To same plati o lidech co znam v USA (Ja ziju v AU). Tam se priznam ze znam vetsinou lidi z oboru, takze professionals, a krome jednoho vsichni podporuji Trumpa, coz chapu ze je v ceskych realiich trosku nezvyk, ale z jejich pohledu to vypada jinak - ze maji prezidenta u ktereho jsou americani na prvnim miste. A kdyz se podivate na kroky co Trump dela, pak je to presne v tomto duchu. Z CR to asi vypada jinak, ale pokud mate zname kteri pracuji v technickych oborech v USA, tak verim ze vetsina bude spise volit pravici. A jk rikam, Starlink jsem si koupil za dob kdy byl Musk jeste "na druhe strane" a pouzivam dodnes. Teslu jsem si nekupil ani predtim, ani dnes.
Vopice holt nemají žádný vyšší princip mravní. Ale většina vopic má aspoň tolik rozumu, že se tím nechlubí.
Nevim jestli jste se snazil me urazit, to ale takovy primitiv jako vy nedokaze. Nicmene, vy kupujete pouze veci ktere jsou vyrabeny "mravne spravne"?Takze nemate nic z na cem se podilela Cina, Rusko, USA, zadne produkty kde se zneuvia detska prace, zadne produkty kde se zneuziva levna pracovni sila v Bangladesi a podobne?Takze predpokladam ze nepouzivate temer zadnou elektroniku, vetsinu Android aplikaci, mate asi velky problem s vetsinou spotrebnich produktu, nekupujete spoustu dovozoveho jidla - od ovoce pres ryzi az po cokoladu ci kavu...Pokud to souhlasi, pak toho primitiva odvolam. Pokud ne, pak jte nejenom ten primitiv ale i ta vopice o ktere tu mluvite. A pokrytec navrch 🙂
O Tesle už vůbec nepřemýšlím, nikdy ji nekoupím. Také jsem prodal veškeré Muskovy akcie. S hajlujícím Elonem nechci mít nic společného.
I vy kujone, ze vy jste videl jen tu fotku a ne video? Protoze to byste musel obvinit z hajlovani i maminku co mava decku kdyz ji odjizdi do skoly v prirode. Ale jinak s vami souhlasim. Take bych si Teslu ani jinou elektrickou hracku nekoupil, absolutne by mi nevyhovovala. Mozna jako dalsi auto do domu, na nakupy a tak. Ale vzhledem k sucasnemu pomeru 2 auta na 1 clena domacnosti to rozhodne neni na poradu dne. Jedine "Muskovy" akcie co jste mohl prodat jsou Tesla (TSLA), ktere byly prehrate uz jak dlouho a pote co se uklidnilo elektroilenstvi cena samozrejme poslednich par mesicu pada. Vidite, ja o Tesla akciich take nikdy nepremyslel, pro mne prilisny risk.
Jasně, a když měl Musk na sjezdu neonacistické AfD projev kde hlásal, jak by se Němci měli přestat stydět za minulost, to byl určitě nějaký přeřek, že jo 😀 Fascinuje mě že existují lidi co i kdyby Musk měl na rukávě červenou pásku s hákenkrojcem, stejně ho budou hájit, že to tak nemyslí...
Němci by se ale opravdu měli přestat stydět za minulost. Oni totiž si tento stud kompenzují přes uprchlíky, což je celé špatně.
To je teda hodně velká blbost. Na to jste přišel sám?
Nominace na hlupáka diskuze.
Proc by se sakra Nemci meli stydet za to, co jejich predci delali 80 a vice let zpet?!Prakticky nikdo z tech, co by se meli stydet, nezije. A vsichni ostatni jsou v tom nevinne.Nemci by se meli poucit z chyb svych predku a ty chyby nezopakovat. Ale zodpovedni za to opravdu nejsou a byt ani nemohou! Nemam Nemce rad. Neveril bych, ze je budu hajit. Ale to, co jste napsal, mi prijde tak absurdni, ze povazuji za nutne se proti tomu durazne ohradit.Nikdo neni a nemuze byt zodpovedny za to, co delali jeho rodice, obzvlast pokud v te dobe nebyl na svete.
Názor byl 2× upraven, naposled 8. 3. 2025 09:02
Evidentně neznáte Německé reálie, protože váš příspěvek je totálně mimo.
Děkuji za hlubokou a věcnou argumentaci. Oceňuji, že místo faktů jste mi prostě sdělil, že jsem mimo. Můžete mi vysvětlit, v čem přesně je můj příspěvek mimo? Kde se mýlím?Pokud si myslíte, že můj příspěvek je chybný, uveďte konkrétní fakta. Jinak váš komentář postrádá hodnotu.
Jste národní hrdina! Geroj!Teď si ještě zrušte účet na Twiteru a vůbec se tam nedívejte. Jo, a nepoužívejte GPS, protože, protože SpaceX vynesla nějaké doplňkové satelity.
Vite jak poznate hatera Muska? rekne vam to. Prileze co cizi diskuze a zacne to tam vytrubovat. Tzv. ze Lze
cize clovek nech je aky chce, blazon, pometenec, genius, liberal, homo sapiens sapiens skratka, nemoze sa tesit a v tej euforii a navalu radosti mozno naznacit nieco co pripomina niekomu nejake gesto hoc i len naznakom. No nemal skym spravit high five, tak to takto vypalilo a navyse Elon je aky je, vo svojej podstate blbec ale genius a myslim doteraz to verejne nepoprel, ale ani nepotvrdil. Nechal verejnost nech sa stym vyrovna po svojom, Tesla sa z toho spamata, ale ci s prichodom noveho modelu Y?!
S těmi akciemi jste udělal moc dobře. Bude totiž později možnost je ve velké slevě koupit zpět. Pravá katastrofa totiž přijde po dalším reportingu za Q1 2025. To bude podle všeho velká bída.
Já si akcie Tesly ještě podržím. Musk je jenom frontman T a není nesmrtelnej...
Na druhou stranu je Musk nepopiratelně "xichtem Tesly" a trhy (s autama, akciový, možná i nějaký další ...) reagujou na jeho chování, žvásty a excesy. Takže je otázka co by se stalo kdyby najednou natáh brka. Tipuju propad hodnoty, ale nejsem makléř.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 12:31
Ta upocená snaha ještě i teď jakkoliv omlouvat, či bagatelizovat naprosto fatální důsledky psychopatickéhpo chování Muska od zdejší komunity fanatických uctívačů je k popukání. Austrálie -72%, Norsko-48%, Dánsko -48%, Německo -70%, celosvětově -49%. Několik posledních let tady byli za hlupáky a potvrzují, že oprávněně.
Dneska se na me lepil jeden passat, az jsem ho nevidel ve spetnem zrcatku. Jel jsem predpisove a rikal jsem si, jak moc musi byt nekdo opozdeny, aby se takhle choval. Ne a ne me predjet, az to tam napalil na dlouhy rovince, aby to ten diesel udejchal - jeli jsme zrovna 50, ale i tak je to pro patnact let stary tdi zahul.No a vidis, nebyl jsi to nahodou ty?
Ty jsi zoufalec
Je to zial tak boxi. Pohlavnyorgan-lin ma svoje najlepsie casy uz zial za sebou. Teraz z neho lezu uz len kktiny bez ladu a skladu, vety, ktore nemaju ziadny vyznam ani smerovanie, alebo nenavistne komenty o psoch. Skoda ho.
Ivo, klidek! Nebo ti snim cokla… pokud bych teda jel do russka, ale protoze neni duvod tam jet, tak se bat nemusis.
Vies aka je podla mna najhorsia smrt? Ked ta sunda nieco, coho si sa cely zivot bal, nenavidel... To je potom fakt moment, ked v posledny okamih vzhliadnes nahor a smerom k najvyssiemu povies : " Really?!" . Ktovie, mozno jedneho dna vstupis do arealu firmy, kde si pojdes nieco vybavit a na atomy ta rozoberu dva cane corso, ktore 72 rocny vratnik Ferko zabudol dat do koterca. To by bol pre mna pohlad. Pifko, cigo a len by som si uzival blissful moment 😃
Pockej, takze ty me prejes, aby me roztrhaly dva kebaby? Neni to uz trochu moc?To ja ti nic takoveho nepreju. Jen by se mi libilo, abychom meli den v roce, kdy můžeme beztrestně lovit psy pro zabavu. Ne lidi, na tech mi zalezi, ale neco bezcenného - psy.
Pri tvojej IPcke mi vyhodilo : Randova 7, Smíchov, Praha 5. Je to správne? Nájdem ta tam?
Běž se projet v tý svý kraksně od nágla, jsi nějaký chabrus s nervama. V očích smrt a na tachometru 50. 😀
Musk je majitel Tesly. Takže si muze business tvořit jak potřebuje. Zdá se ze mu to vychází. Zatim. Musk byl pověřen řádně a demokraticky zvoleným prezidentem k nějakým krokům, takže je může udělat.Může se ti to nelíbit a vzhledem k tomu že jsi bezvýznamný obyvatel bezvýznamné země tak prostě smůla. 😉 👍🏻 Co tak pozoruji, tak ultralevičákům se to nelíbí. Proto všude piští. Kapitalistum se to líbí. Bohužel pro tebe socialismus nemá budoucnost, ale to víme všichni. 😉
Nazvat zrovna mě levičákem může jenom naprostý d3bil. Víc ti k tomu neřeknu.
Ani nemusite, my vime, ze s nicim komplikovanejsim nez urazkami se bezne neobtezujete, kral nemusi nic vysvetlovat.
Není tomu tak. Musk je největší akcionář, ale vlastní "jen" 12,9% Tesly.
Musk ale neni majitel tesly. Pro kaktuse to neni novinka, ale jemu delaly procenta vzdycky problem.
Je strašně trapný jakmile někdo nesouhlasí s DT nebo Muskem, tak je hned ultralevičák. To prostě odpovídá realitě inteligence uctívačů orangutana.
To tihle binární prvoci nezvládnou vůbec pochopit. Je to nad jejich intelektuální schopnosti. Jsem velmi silné pravicově orientovaný - volný trh, zrušení všech dotací, osobní odpovědnost každého jedince, co nejnižší přímé daně, atd. Nesnáším woke nesmysly a přes 15 let tvrdím, že Musk je bezcharakterní křivák a ultrazm*d bez jakýchkoliv zábran, sledující pouze svůj osobní prospěch. A mám samozřejmě od začátku pravdu.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2025 15:41
Doufám,že pro zdejší sektu Svědků Donaldových je koupě toho elektrického vozítka šíleného Elona nejenom nutností ,ale přímo flasteneckou povinností ..ps: doufám,že jej Číňané co nejdřív převálcují 😂👍
Mam dojem ze zrejme moc neumite anglicky a cerpate zrejme jen z nejakych pochybnych zdroju. Ja vam to vysvetlim polopate. Donald Trump nikdy nebyl, neni (a nechci spekulovat ze nebude) zastancem elektroaut. Naopak je docela silne kritizoval. A mnohem silneji kritizoval nuceni do EV ci jejich dotovani. Ze se neci osobni a profesni rozhodnuti ci zajmu mohou lisit neni nic noveho pod sluncem. Sam jsem kolikrat udelal ve firme rozhodnuti ktere bylo lepsi pro firmu ale pro mne osobne by jine reseni bylo vyhodnejsi (A ano jsem jen zamestnanec, byt na vyssi pozici, ale firma mi nepatri) P.S. Mrknete na YT "china ev fires". Pro blaho vsech dofam ze v nejblizsi dobe neprevalcuji, dokud tohle neukociruji.
První médium, které si všimlo toho, že je tady nová Y a že zcela logicky bude propad registrací, protože kdo by si koupil o hodně horší auto za stejné peníze. Pokud tedy nespěchá samozřejmě. Bohužel na staré skladovky Tesla nenasadila slevy, ale jen levnější financování. Každopádně efekt Elon tam taky bude, ale ten uvidíme až někdy na přelomu Q2 a Q3, kdy bude dodávány všechny verze nové Y (je otázka, kdy přijde Performance - ta bude ještě asi chybět). Do té doby buď lidi na Elona zapomenou, protože máme krátkou paměť a o peníze jde v první řadě. Nebo začne brát ještě víc drog a dělat ještě šílenější věci proti Tesle a elektromobilitě. Ale to je život :).Díky VTM za to, že jste nešli cestou clickbaitu.
Jako tech vlivu je asi vic, ale ony klesly i objednavky Starlinku. Tam se to nijak jinak snad ani vysvetlit neda.. 🙂
Nevim. Mozna se trh nasycuje a proto se neprodavaji tak rychle jako driv. Me taky uz staci ty 3 co mam, dalsi neplanuju. Naopak nejstarsi planuji prodat (ne kvuli Muskovi, ale proste ho uz nepotrebuju)
Největší problém Tesly do budoucna je v tom, že se jim nedaří rozšiřovat modelové řady. BYD vyrábí od miniaut, přes normální, sporťáky, až po autobusy. Já bych chtěl k Y menší auto do města, nepotřebuji dvě velké krávy. To mi Tesla odmítá nabídnout. Zároveň dnes jsou auta součástí ekosystému. Aplikace, cloudové ukládání profilů řidičů, ovládání skrze API. Takže se hodí udržovat auta dle značky a nemixovat. Pokud mi dnes Tesla nedá to menší, tak půjdu třeba do BYD a až budu měnit Y, tak pak radši vezmu BYD.
S tím Starlinkem to je značně problematické gesto. Třeba Kanada zrušila Starlinku zakázku za 100M$ na připojení 15k domácností v odlehlých oblastech. Něco mi říká, že tam nejsou zástupy ISP, kteří se o tuhle zakázku perou.
Nebyl náhodou zastaven prodej starlinku v dalších oblastech kvůli vyčerpání kapacity? tuším že jsem o tom četl. Když si tam kde je největší poptávka nejde další objednat tak se to snadno projeví poklesem objednávek…
pro ty dva mínuskáře: https://www.elonx.cz/starlink-dosah...zakazniky/
Ja doufam, ze si jeste vic slehne a vymysli zase neco prelomovyho do auta. Asi nejvic me na aute fascinuje absence senzoru… to je proste genialni. Bohuzel nemam takovou predstavivost vizionarskeho genia, tak se nehodlam poustet do vlastnich napadu a radeji pockam s cim prijde Elon
Já by navrhoval absenci kol. To by bylo přelomové, až zlomové...
Jj. První co jsem vypnul, tak byly senzory, jak přišel Vision update do starých aut. Výrazně rychlejší a přesnější než senzory. Kdyby to bylo od začátku, tak nemám tak podřené disky od různých pangejtů ve městě :).
Když neumíš řídit. Já odřený kola nemám. A parkuju převážně u patníků.
Je to skvělý Elonův vynález - disky přesehají pneumatiky. Nejde mít Teslu bez odřených disků :).
Nemyslím že odřené disky jsou výsledkem blbosti élona. A to ho obvykle fakt nešetřím...
malokto si kupi swasticar aby mu na nu o dva dni niekto nastriekal FUCK MUSK 😀
Tyhle zviratka (nevim zda se necemu s tak nizkym IQ da rikat lidi) mne opravdu stvou. Nikdy nic nevyrobi, ale jenom nici. Ale ze jim vadi zbozi od Muska, ale od diktatorske Ciny, ktera at se na to divame z jakehkoliv pohledu je tak milionkrat horsi nez Musk (pro toho kdo bere ze Musk je spatny) tak jim to nevadi. I tady v diskusi byl nejakej Jouda s IQ houpaciho konika co pral uspech cinskym EV oproti Tesle. Ze Cina masakruje lidi ve velkem, ze okupuje Tibet, ze chce napadnout Taiwan - to je "ou kej'. Proste Musk je zlej a basta. Ale ve sve podstate jsou to asi stastni lide, ostatn "ignorance is bliss", nebo nase "Blahoslavení chudí v duchu, neboť jejich je nebeské království" 😀Jen dodavam, nemam EV, nechci EV, jsem zasadne proti nuceni ci dotovani EV (to se da snadno dohledat v mych prispevcich za mnoho mesicu zde). Ale nicit nekomu majetek jen proto ze ma neco vyrobek, nebo treba ze i zastava jine nazory - to muj mozek vazne nebre. To snad nedelaji ani ta tupa zviratka, jen lide s hodne nizkym IQ.
proč by někdo na novej volkswagen nastříkal FUCK MUSK?
Putin, Trump, Kim Čong-un...Orbán, Fico, Blaha = Psychopqti ničiaci svet 😃
A ještě pro všechny "znalce" trhu. V EU trh EV poměrně nečekaně roste, de facto všude. Ale prodávají se jiná EV, Tesla by měla růst logicky s trhem (který už je ve většině zemí EU bez dotací). A to se právě neděje. Pravý opak je pravdou, její podíl na celkovém počtu prodaných EV rapidně klesá. Klesá dokonce i meziročně (což právě implikuje myšlenku, že většina Tesel byla koupena za dotace..). A v Číně Teslu válcují už i jiní, dříve bezvýznamní výrobci. O králi čínského trhu BYD vůbec nemá smysl mluvit, ti už prodávají násobně víc EV než Tesla. To jsou tvrdá čísla. Se s tím smiřte.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 16:43
Se s tim nesmiří, někde si na tebe počkaj, tidlencti svědkové élonovi, a zmalujou ti zádel do modra. Tipuju. Voni realitu neradi.
Spíše co jsem koukal, tak AntiTesla levičáci zapalují auta Tesla, ničí jejich show roomy atd. . Antifa a levičáci byly asi vždy extrémnější. Než obyčejný kapitalista.
mo ono to tam nějal vychází z toho že kapitalismus stojí na soukromém vlastnictví. Tedy ten kdo je ideologickým kapitalistou ctí osobní vlastnictví druhých.Levičáci ho naopak popírají. Čím víc vlevo, tím je soukromé vlastnictví větší zločin.
Hodne se pletete. Nejnasilnejsi jsou ultralevicovi aktiviste.Vzdyt i prispevek nad vami popisuje jak lide nici majitelum Tesly. To je neco tak stupidniho ze to vazne muze udelat jen retard typu ultralevicovych dutych makovic. Sahat lidem na majetek (at uz primo ci neprimo) je komouska prasarna nevyssiho kalibru.
Neco na tom je. Ostatne treba i SUV se spalovacim motorem jsou castymi terci rudozelenych band. :o)
To je zase nadpis. Naopak, kvůli Elonovi o Tesle uvažuji...
Taky
Tež o ní kvůli Élonovi uvažuji... jako o znaku duševního nastavení toho kterého jednotlivého jednotlivce.
Joj, v Londýně se s tím nemažou... Pour wankershttps://bsky.app/profile/stlouk...sdejm5jc2l
Británie je marná už delší dobu. Aspoň, že jsou tam napříč vládami jednotní v příkladné podpoře UA.
No to že se v rodící se totalitě kde tě zavřou za tichou modlitbu (Adam Smith-Connor) a nevypadá to že by se situace měnila k lepšímu.To že se tam děje tupá propaganda proti ideologickému nepříteli, což logicky je i Elon není nic divného.Všimni si že ADL - organizace bojující proti antisemitismu pochopila že Elon nehajloval, jen to gesto se s tím dalo splést.
Jo, tichou modlitbu. Když už lžeš, zkus lež, co není vyvrácena prvním odkazem z kachny nebo Google.
První výsledek:"Poole Magistrates' Court heard the former serviceman had his head bowed and hands clasped outside the British Pregnancy Advisory Service in Ophir RoadThe court was told he had been praying for his unborn son, who he said died from abortion 22 years ago."https://www.bbc.com/news/articles/c4g9kp7r00voOk, spletl jsem se "jen" 2 roky podmínka a zaplatit £9,000. Ale zrovna to tichá modlitba co ti tak vadí je přesně to co nesměl dělat. Možná si vygooglil jiný případ, ale proto jsem uváděl jméno. Stál na veřejném prostrastvý, nikoho aktivně neobtěžoval, jen stál a tuše se modlil se.
"has been convicted of breaching a safe zone after refusing requests to move on."A pokud si nutne chce popovidat s fiktivnim kamaradem, fakt to nemusi delat takhle. Ledazeby... vlastne primarne neslo o to povidani s fiktivnim kamaradem, ze?
Stál na veřejném prostranství a modlil se. Nikoho aktivně neobtěžoval. Takže za mě byl v morálním právu a můj výrok platí a británie je ve fázy přerodu v totalitu.Situace by byla jiná pouze pokud by byl na soukromém pozemku, což pokud vím nebyl, někoho aktivně obtěžoval (pokřikoval, napadal, někoho blokoval v cestě...), což také nedělal.Pokud by čekal na někoho a hrál si na stejném místě stejně dlouhou dobu na mobilu, nikdo by mu nic neřekl.
A ze je swasticar takovy uspesny artikl...
😀 To ti nakukali kde? Na ČT? 😀 Zaříznutím peněz Elon šlápl na kuří oko mnoha neziskovkám a plno lidí je bez práce.
Nemám telku...
Takze je na case zacit platit koncesionarke poplatky! 🙂CR vs USA kamo, to je ten rozdil 🙂
Uvazovat pochopitelne muzete, ale jde zejmena o to jestli na porizeni takoveho auta realne mate dostatecnou ekonomickou silu.Je uvazuju (resp. vlastne spis snim :) ) nad bizjetem Phenom 100EX. A nemam to ero z jedineho duvodu - nemam na nej finance. 😉
Jako ze bez Elona ne, ale s Elonem jo? Dost neobvykly pristup, rekl bych 😀
Kazdy kupuje auto podle svych parametru a preferenci.Nekdo tam ma na prvnim miste politickou afinitu se sefem automobilky a ma na to plne pravo
Ještě je tu čtvrtá možnost a to ta, že bez dotací většina lidí o EV zájem prostě nemá. Kdo EV chtěl, využil dotace a ti ostatní si EV koupí až tehdy, kdy to bude lepší volba než spalovák.
A ta možnost je... blbost.Elektroauta jdou nahoru. Jen Tesla padá.
Jasně, tak jooo 🙂 EV jdou nahoru, ale v porovnání s celkovým prodejem jsou to jednotky procent a ty se spolu s ukončením dotací snižují.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 15:43
Proč blábolíš místo toho, aby ses koukla na čísla?
Právě že jsem se na ty čísla koukla. Prodeje spalováků v jednotkách statisíců, prodeje EV v jednotkách desítek, to je fakt megaúspěch 🙂
A ta procenta se tedy snižují?
Fakt vám to mám vykládat? Vždyť se na ty čísla podívejte sám 🙂 Stovky tisíc vs desítky, jasně že ve druhém případě jde o strmý procentuální nárůst, z deseti se prodá padesát a nárůst je úžasných 500%, pecka 🙂 Ale v absolutních číslech to už taková pecka není. A když konečně skončily dotace, mají EV konečně šanci se prosadit díky svým výhodám, což chci od samého začátku, EV jsou skvělé, tak se prostě prosadí i bez dálnice a parkování zadarmo a bez statisícových dotačních pobídek. A prosadí se mnohem lépe, než spalováky, protože jsou prostě dokonalé, ekologické, levné, s dlouhým dojezdem, vydrží desítky let bez servisu nebo jen s minimálním servisem, tohle všechno majitelé EV víceméně říkají, takže to je samozřejmě pravda, je to jejich zkušenost, tak proč by lhali. A my co EV zatím nemáme to časem pochopíme, jakou děláme chybu.
A ony se prosazují. EV i dál rostou víc než trh.
Hele to je marny vysvetlovat. Japonci se jeste loni smali. Pak se pri pohledu na cinu prestali smat, prehodnotili investice a cpou to i do elektra.V autech je problem, ze kdyz si ctu o novych autech v cr (nevim jak je to realne jinde, ale na ytb takove komentare u usa videi nejsou), tak tam pisi lide jakoze je jim ukradeny co to umi, ale hlavne potrebuji dojezd, fyzicky tlacitka, idealne zadny nebo zakladni infotainment s mapou a aby to auto jezdilo jako jejich predesle na co jsou zvykli - autor nejakej strejda 62let. Tihle lide se v hlavnich zpravodajských webech ve velkem lajkuji. Ja chapu, ze zmena boli a kazdej nechce neustaly novinky a je rad, ze naladi radio (hehe radio v roce 2025), ale doba proste pokrocila a tyhle zaostaly auta z trhu pomalu zmizi. Dokonce i Samanta se bude muset naucit s necim novym.Co ovsem nechapu je odpor k asistentum. Jezdim skoro dvacet let a az s pritomnosti dobrych asistentu mozu rict, ze se citim mnohem bezpecneji. Bohuzel take davam mene pozor na cestach, tak doufam, ze to za chvilku bude jezdit samo.
unika vam pointa, zatial co cely trh elektroaut rastie, tak Tesla zaroven strmo pada, takze sa to da tazko vysvetlit len absenciou dotacii, ked ine znacky evidentne s jej absenciou problem nemaju, obzvlast Cinania rastu raketovo, ale ani europske znacky na tom nie su tak zle ako Tesla, takze dotaciami to nebude, tie neboli site exkluzivne na Teslu, skor to bude tym vybehovym modelom a hlavne daleko lepsou ponukou konkurencie, no a ako bonus ked uz clovek moze mat vyhodnejsie lepsie vyzerajuce lacnejsie auto, tak to ze znacka Tesla je spajana s nejakym potrhlym miliardarom je potom uz len ceresnicka na torte
ChatGPT:V lednu 2024 byly podmínky dotací v Německu následující:Pro vozidla do 40 000 eur: dotace činila 4 500 eur.Pro vozidla nad 40 000 eur: dotace byla ve výši 3 000 eur.Pro vozidla nad 65 000 eur: dotace nebyla poskytována.V lednu 2025 pokračovalo omezování dotací. Podle dostupných informací byly dotace na elektromobily v ceně pod 40 000 eur sníženy na 3 000 eur. Pro vozidla dražší než 40 000 eur byla podpora snížena na 2 000 eur. Vozidla nad 45 000 eur již nebyla podporována vůbec. Tento postupný pokles dotací měl za následek významný pokles registrací elektromobilů v Německu.Ve Francii došlo mezi lednem 2024 a lednem 2025 k významným změnám v dotační politice týkající se nákupu elektromobilů.Francie Leden 2024:V lednu 2024 byl ve Francii zaveden nový dotační program na podporu elektromobility. Tento program nabízel finanční příspěvky na nákup elektromobilů pro širokou veřejnost, přičemž výše dotace mohla dosahovat až 7 000 eur. Program byl velmi úspěšný a zaznamenal vysoký zájem, což vedlo k rychlému vyčerpání vyčleněných prostředků. V důsledku tohoto vysokého zájmu byla v průběhu roku 2024 dotace několikrát navýšena, aby bylo možné uspokojit poptávku.Leden 2025:V lednu 2025 pokračovala vláda v omezování dotací na elektromobily. Podle dostupných informací byly dotace sníženy na částky mezi 2 000 a 4 000 eury, v závislosti na specifických podmínkách a typech vozidel. Přesné detaily týkající se rozdělení dotací mezi různé kategorie vozidel a příjemců nebyly veřejně specifikovány.Tyto postupné změny v dotační politice od ledna 2024 do ledna 2025 odrážejí snahu francouzské vlády přizpůsobit podporu elektromobility aktuálním ekonomickým podmínkám a rozpočtovým možnostem, přičemž stále klade důraz na pomoc nízkopříjmovým skupinám obyvatelstva.A to jsou jen 2 země a u obou je pokles dán dotacemi.Chtělo by to spíše porovnat vzhledem k celkovému počtu prodaných elektromobilů.
Názor byl 3× upraven, naposled 7. 3. 2025 15:10
A to je pravda nebo LLM bullshit?
Tak nebud linej a najdi si to. Proc sem lezes? Nevis o tom z reakce nic, ale meles o tom
On přinesl tvrzení (resp. výpotek z LLM), on dokazuje...
Německo má u EV v lednu růst 54 %, i přes klesající Teslu. Francie pokles 0,5 %, tam by to mohla být příčina. https://www.acea.auto/pc-registratio...ket-share/In January 2025, new battery-electric car sales grew by 34% to 124,341 units, capturing a 15% market share. Three of the four largest markets in the region, together accounting for 64% of all battery-electric car registrations, recorded robust double-digit gains: Germany (+53.5%), Belgium (+37.2%), and the Netherlands (+28.2%), while France saw a slight decline of -0.5%.
Nechápu ty mínusy, ale je to tak. Dotace na cokoliv jen křiví trh a neukazují realitu.
Ale když dotace skončily a prodeje dál rostou, tak asi dotace nebyly ten hlavní impuls, proč si lidé EV kupují.
Vzdyt porad ty dotace proudi v nejake mire. Tak nelzete, ze skoncily
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2025 07:56
Ale že jsou nižší, na tom se shodneme, že? Takže pokud prodeje EV stále rostou, navíc tímto způsobem, docela to ukazuje na to, že dotace nejsou hlavní motiv, proč si je lidé kupují.
Kdyby ovsem s mirne klesajicimi primymi dotacemi nerostly ty neprime, ze ano? ;o)
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2025 23:37
Neni to jen o primych dotacich. Mnoho vlad zatezuje normalni auta dalsimi poplatky a danemi, od kterych EV naopak osvobozuje. Bezne je i osvobozeni EV od uz existujicich dani a poplatku. (Dobre zname i v CR. Ale treba ve Skandinavii to dotahli timhle smerem opravdu velmi daleko.)Kdyz o tom nekdo nevi, zamerne to ignoruje,.. muze dojit k dost nepresnym zaverum.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 3. 2025 23:38
no az na to, ze cely EV trh rastie, rastu ine znacky a jediny kto pada je Tesla, alebo zeby boli dotacie site len na Teslu? tomu snad nemozu verit ani Muskiani
To krásně ukazuje, že ChatGPT (v tvém podání) umí akorát "s*át písmenka", ale myslet za tebe neumí.Spousta (možná pravdivého) textu a tvůj závěr z něj je úplný nesmysl.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 11:33
Elon musk si odradil cieľovku, konzervatívni európski petrolheads si nekúpia elektroauto. Liberálni eko-neviemčo si nekúpia Teslu, lebo musk. Zostávajú iba rôzni libertariáni, technooptimisti a iné odnože alt-right, tí zasa nemajú až takú veľkú kúpnu silu.
A já znám osobně 2 lidi, co si už objednali novou Teslu Model Y a čekají až začnou dodávky. A to nikdo z nich doteď nevlastnil elektromobil.
Taky znam. Pak prijdu sem a borci pisou, ze to nikdo nekupuje, protoze to psali v novinach redaktori, co jsou budto placeni nebo uplne hloupí.Na internetu lide postuji, ze ted si to teda fakt nekoupi. Ale oni by si to stejne nekoupili, jen chteji dat najevo svuj wokiskovej svetonazor. Se mi pak nedivte, ze mam o nekterych pocit, ze jsou jen tupa npc v me vertualni realite zivota.
Dokonce se me jeden ptal, jestli to ted prodam, ze on by si to nekoupil. Frajer co jezdi do prace mini pracovni dodavkou a na tenis jezdi radeji mhd, aby usetril za parkovani a benzin…
njn, 1000 lidi v CR si koupi EV, zatimco 230.000+ lidi si koupi klasicky spalovak... fakt megauspech...
Mezitím v realitě https://www.cistadoprava.cz/tiskove-zpravy...oda-enyaq/
No spletl se o řád :) Ovšem na tom Vašem odkazu se píše o 1718 elektro z 37120 za leden a únor. Nezkoumal jsem, nakolik jsou to důvěryhodné údaje a jestli to nejsou nějaké hry s čísly, nicméně i tak to je 4,6 %, což mi pořád nepřijde jako velký zázrak.To říkám jako někdo, kdo elektru dost fandí.Ještě mě tam zaujala ta tendenční formulace, že s těmi 4,6 % je elektro 3. nejoblíbenější pohon za benzínem (68) a naftou (22) 😁 To je jako v tom vtipu - závodí americký a sovětský běžec, Američan vyhraje. Sovětský tisk píše: Náš borec se umístil na krásném stříbrném místě, zatímco Američan doběhl předposlední :))
Ale však je 3. "nejoblíběnější"* - ZA benzínem a naftou a PŘED PHEV, LPG, CNG, H2 a vším ostatním.*správně měli psát "nejprodávanější", protože se ve skutečnosti měří "prodej", nikoliv "oblíbenost". Oblíbenost by se musela měřit sociologickým průzkumem, ne tabulkou prodejů.
To je zaujímavé, ja znám 0.
Taky znám několik lidí, co mají EV, většina Teslu. A jsou v zásadě spokojení. Ale když jedou na trasu delší než nějakých 200 km, většinou sedají do svých dieselů. A ve 100% případů jsou to majitelé rodinných domů s fotovoltaikou na střeše a rozhodně nemají hluboko do kapsy.
Příběhy typu "a pak celá tramvaj vstala a tleskala". To dezoláti nikdy nezapomenou nacpat do diskuzí.
Mam objednanou novou Y, ale je pravda, ze to ve me dost cukalo, jestli tu objednavku nezrusit. Jako ta predavka bude takova horko-sladka, ale ja na tu Y cekal pres rok. Kdyz jsem koukal na jine BEV, tak by tam byla spousta ustupku nebo bych musel sahnout po Cine, a to mi prijde na stejne urovni jako debil Musk.
Musk Evropu varoval, a evropští pomatenci tu občanskou válku chtějí, cenzuru a tak dále, to že nebudete kupovat Teslu to nijak nezmění.
To že Musk poškodil Teslu poslouchám každý rok od roku 2020. Zvláště pak když se obnovují modely. No a Model Y byl 2 roky po sobě nejprodávanějším autem na světě.
nojo, ale posledni dva mesice jsou o necem uplne jinem, nez dva roky predtim...
No jestli to nebude právě tím, že najíždí právě ta výroba nového nejprodávanějšího modelu. :)Teď kolem toho budou mít všichni kecy a za půl roku se na to zase zapomene jako 5x předtím :)Nový Model Y se v Evropě ještě ani nedodává zákazníkům a v USA si ho ještě ani nemůžeš objednat, takže všichni zájemci čekají.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 14:18
Dávam si reminder. Či sa o pol roka zabudne na ministra DOGE a jeho prešľapy.
Tak zrovna DOGE je v USA velmi populární, ale chápu že když čteš pouze česká média, která jsou silně proti-trumpovská, tak to nevidíš.Trump si drží v USA stále popularitu kolem 50%, zatímco popularita Demokratů je v záchodě. Dokonce to teď přiznal i Demokratický guvernér Kalifornie v Newsom v rozhovoru s Charlie Kirkem, že Demokrati zašli moc daleko ve Woke politice a Republikáni v USA fakticky kontrolují veřejný prostor. Mladí muži se hromadně přidávají k republikánům a levicová média se pro jistotu zbavují svých nejextrémnějších komentátorů. Kde třeba Joy Reid dostala padáka a s ní celá řada dalších.
Fanboyz gonna fap https://www.axios.com/2025/02/23/mus...nt-pollingA to už chvilka je, s každým dalším průserem to půjde jen dolů
Populárne napríklad priškrtil financie úradu pre jadrový dozor a vďaka tomu vznikol chaos pri dohľade nad jadrovými zbraňami. To môže amerického daňového poplatníka hriať pri srdci. Republikánski redneckovia zasa ocenia priškrtenie sociálnych programov. Budú radi že z ich peňazí ukusne nevolený politik. Byť chudobnejší a chorejší to každý chce ....
Muska z naprosté většiny kritizují lidé, kteří si Teslu dovolit nemohou. Zákazníci této značky jsou spíše z podnikatelské sféry, tedy příznivci kapitalismu, kteří vidí dál než za špičku vlastního nosu a vědí, že Muskovy kroky se snaží pročistit a oživit podnikatelské prostředí v USA. Ano, samozřejmě se najdou výjimky.Pokles souvisí jak s čekáním, tak i s rostoucí konkurencí. Nedávné rozhodnutí Evropské Komise o ukončení výroby spalováků mu ale dlouhodobě spíše hraje do karet. Je zde možnost kupovoat drahá a ne tolik pokročilá evropská elektroauta, podporovat komunistickou Čínu nebo podporovat ke kapitalismu se navracející USA. Chápu, že socialismus spoustě lidí v ČR připadá zase víc a víc lákavý, hlavně mladé generaci, co jej nezažila a nechce vidět jeho důsledky všude tam kde byl a je. Chtějí vidět jen barevné obrázky šťastné Číny, které jejich propaganda ukazuje. Otroctví, potlačování svobody pohybu a svobody vlastnictví, ultačování menšin, to přece nevadí, na to ukazují jen škarohlídi. Zato čistka v přebujelé a zkorumpované státní správě USA, to je přece čisté zlo.Ale nemyslím si, že takhle to vidí většina zákazníků Tesly, ti spíš čekají na novější model.
Velmi zajimavy rozhovor s uspesnym ceskym podnikatelem.https://www.e15.cz/byznys/prumysl...ar-1422843
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 14:37
Tahle rozhodnutí musí být rozkoš dělat v prostředí, kdy hovado mění cla co pár dní.
O jakém pročištění podnikatelského prostředí tu mluvíte? Do Tesly tečou miliardy dolarů z eráru a různých politických podpor.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 14:45
presne, proto radsi pujdem do Taycana, abysme usetrili ...
Na novy model mozna někdo čekal ale po tom co předvádí Musk svoje hajlovačky v cirkusu u Donika.. ale hlavně, ten problém je konkurence, EV teď musí cílit na nizsi ceny, aby se prodávala střední třídě. V tom segmentu Tesla nic nemá, nemá ani hezký design (subjektivní), ztratila náskok. A vječné slibování Muska, že přijde tohleto támhleto.. to se ohraje. A Cybertruck ?? Katastrofa..Vubec bych se nedivil kdyby z Tesly Musk úplně odešel. On umí startupy, v prostředí malé nebo žádné konkurece. V té době se dají naslibovat hory i s horákama, ale dlouhodobý day-to-day business neumí.
Padu trhu Tesel v Evrope emocne naprosto rozumim.Sam jsem o Tesle vazne uvazoval.Soukroma auta kupuji jen cca. ze dvou tretin na zaklade racionalni uvahy. Z tretiny se vzdy jedna o emocni zalezitost.Coby silny fanousek USA jsem si napr. koupil noveho Jeepa (edici Trailhawk) a priznam se, ze Trump mi zcela zkazil pozitek jizdy v tom aute, pozitek, ktery jsem jeste nedavno citil kdykoliv jsem to auto ridil. V tom aute jsem desne rad jezdil. Dnes uz ale ne a vadi mi, ze by to auto snad mohlo v nekom budit domnenku, ze snad jsem Trumpovym fanouskem.Trumpovy USA nejsou tou zemi, kterou bych dokazal obdivovat.To same se tyka dalsiho auta, ktere mam v planu koupit toto jaro. Jeste nevim jake auto to bude, ale bude elektricke(prip. hybridni), protoze se bude pohybovat takrka vyhradne po meste a rozhodne bude evropske, nejspis koncernove.Po tom, co predvadi Musk, nejsem ochoten dat tomu chlapkovi ani halir.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 13:09
S takovýmto uvažováním byste nekoupil ale vůbec nic. V podstatě každá velká automobilka je nějakým způsobem nyní nebo historicky spojená s kontroverzní osobou nebo kontroverzním tématem. Výjimka jsou možná maximálně japonci.Ale pokud Vás to uklidní, tak Jeep patří pod nizozemský koncern Stellantis.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 13:41
No, ja ale nemam na mysli minulost, alebrz pouze pritomnost. Mate-li na mysli nemeckou nacistickou minulost, tak tohle uz je davno prekryte celkem poctivou denacifikaci Nemecka a dnes uz desitkami let trvajici kontinuitou pratelske demokracie. Trump aktualne USA otaci doslova o 180 stupnu a Musk se chova jako jakysi bizarni proPutinovsky troll (pokud to pojmenuju slusne). Tohle proste financne podporovat nechci. Kdyby se podobne zacalo chovat Nemecko, tak bych nechtel podporovat ani to.Za par let se USA treba vrati zpet do sveho puvodniho smeru, tak potom i ja opustim svou aktualni nechut podporit ekonomiku USA.Ad. Jeep, tohle pochopitelne vim, nicmene je to synonymum pro USA a ten muj take byl vyroben castecne v Mexiku a castecne v USA.
Názor byl 2× upraven, naposled 7. 3. 2025 13:54
Myslis demokracii pratelskou k islamu ktera cenzuruje mimo jine informace tykajici se problemu s imigranty? Tak to jo, nemecko je fakt bezproblemova... Diskuse o tom proc Trump dela to co dela by byla na dlouho a ze nerozumis tomu ze se Trump/US chce napakovat na ucet ukrajiny chapu. Uprimne doufam, ze se US nevrati do sveho puvodniho smeru protoze ten puvodni smer kdy male ukricene skupinky lidi meli vice prav nez vetsina lidi neni dobry.
Neni to tak uplne. Vetsina automobilek je uplne odosobnena a kdyz se nekoho, kdo neni vylozene motoristickym nadsencem zeptate, kdo je ted reditelem nebo hlavnim akcionarem VolksWagenu, tak naprosto nebude tusit. A nebude to tusit ani u aut se silnou image, jako BMW nebo RR. Jenze Tesla je proste Musk, stejne jako Apple bylo Jobs, nebo Microsoft Gates. A koupit Teslu bez maskota Muska nejde. I kdyz realne uz ma akcii celkem malo.
Trump nedělá nic špatného. Dělá MAGA. A pochopitelně se to ultralevičákům nelíbí. U nás se také příznivci ČSSD, ANO, ODS, piráti, atd bouří proti Trumpovi. Chápu, USAID zrušena, penězovody zrušeny, optimalizace, atd.... .Izolovat se že nechci nic z Russsska, nic z usa nejde. To by člověk nekupoval nic. Vůbec nic.
No, ale zrovna auto jde koupit z Evropy a podporit tim mistni ekonomiku. Jako pravy vlastenec. 😉
Spis to vypada, ze dela 1. chaos a 2. to, co potrebuje Rusko.Komu se libi cla na vsechny vyznamne obchodni partnery? Levicakum, pravicakum, nebo nekomu uplne jinemu..?
Trump s Russkem nepeče. Teď na něj připravuje sankce a cla.
A přitom tupě papouškuje rusáckou propagandu. Stejně jako Space Karen.
Tomu neverim. Myslim, ze je to jenom mlha. Uhybny manevr.
Ta vyhruzka clama spis ukazuje, ze s Ruskem pece, ze je Putinovou loutkou. Ta udajna cla by v tomhle pripade totiz nemela zadny vyznam.Na co konkretne by chtel cla uvalovat?Vzdyt obchod mezi USA a Ruskem je vcelku bezvyznamny.Celkova obchodni vymena mezi Ruskem a USA v roce 2024 delala 3,5 miliardy USD (500 milionu export zbozi z USA do Ruska a 3 miliardy import prevazne surovin z Ruska do USA).Pro porovnani - celkova obchodni vymena mezi Ceskem a USA v roce 2024 delala 12,4 miliardy USD! Byla tedy 3,5x vetsi nez obchodni vymena mezi Ruskem a USA.Sam si udelejte obrazek ohledne toho co Trum vykrikuje.zdrojehttps://ustr.gov/countries-regi...sia/russiahttps://www.census.gov/foreign-trade/...c4351.html
Názor byl 3× upraven, naposled 7. 3. 2025 19:22
Zatímco cla byla výsměch, když jde o něco, co by mělo význam... Samozřejmě, že hraje za Rusáky https://www.bloomberg.com/news/articles/...ore-change
Nechápu, jak souvisí ultralevičáctví s tím, že USA dnes v podstatě podporují Rusko. Mě je v zásadě jedno, jestli Musk vyhazuje státní úředníky - i když ten styl je hodně divný a myslím si o tom svoje. Ale není mi jedno, že současná garnitura nadává na Evropu (ok, je samozřejmě co zlepšovat), nadává na Ukrajinu, ale neslyším žádnou kritiku k Rusku. A takhle bych mohl směrem k Trumpovi a spol. pokračovat dál. Ale každopádně nejsem ultralevičák.
A ještě k bojkotu věcí. Používám Apple a když nad tím přemýšlím, tak z toho vlastně taky aktuálně nejsem nadšený. Člověk pokud chce iOS tak nemá na výběr, ale pokud bych si teď měl kupovat nový telefon, asi bych z nového iPhone neměl úplně dobrý pocit.
no a pak si objednas z ali picovinu za 5kc protoze je levna ale z apple nemas dobry pocit... me vzdy tyhle kecy radobymoralistu bavi.
Trump s rozhodně Russkem nepeče. Teď na něj připravuje další sankce a velká cla.
Velka cla na co konkretne? Vzdyt obchod mezi USA a Ruskem je vcelku bezvyznamny. Celkova obchodni vymena mezi Ruskem a USA v roce 2024 delala 3,5 miliardy USD (500 milionu export zbozi z USA do Ruska a 3 miliardy import prevazne surovin z Ruska do USA). Pro porovnani - celkova obchodni vymena mezi Ceskem a USA v roce 2024 delala 12,4 miliardy USD! Byla tedy 3,5x vetsi!Sam si udelejte obrazek ohledne toho co Trum vykrikuje.zdrojehttps://ustr.gov/countries-regi...sia/russiahttps://www.census.gov/foreign-trade/...c4351.html
Podle me lide cekali na novy Y. Ti co ted hlasaji, ze by si to nekoupili, protože musk, by si to stejne nekoupili, protože na to nemaji a prodeje movych Y jedou jsk na bezicim pasu.Ja jsem chtel take Y, ale posledni rok si to auto mohl koupit jen totalni neznalek nebo nekdo, kdo proste musel mit auto.
Aha, takze za posledni rok by si to koupil jen nekdo, kdo je neznalek a proto ty prodeje padaji az ted.Uvidime za par mesicu, ale ja jsem optimista - IMO dostane vyprask a cekani na Y nehraje tak velkou roli jako Elonovo chovani.
Ja se rozhodoval jestli novou 3 neno starou Y. Ano, ti co se rozhodli pro Y museli byt podle me uplne streleni nebo jim jde v aute o neco jineho. Kdo by si koupil stary model za stejne penize jako ten novy? Proc by to nekdo delal?
Podle sebe soudim tebe?Duben ukaze, ale soucasny celosvetovy propad prodeju opravdu nevypada na to, ze vsichni jen cekaji na novy model Y.
Egh, to urcite ne. Ja osobne jsem resil nahradu Mondea. A jako favorita jsem mel TM3. Jenze ted jsem uvazovani o upgrade auta uplne odlozil, dokud se nejak situace nevyjasni. Jestli se Musk sklidni, nebo proda akcie, nebo neco, tak ok, asi casem TM3 koupim. Jestli ne, musim najit alternativu. S vedomim toho, ze Tesla je momentalne realne nejlepsi, takze budu volit horsi reseni. Jasne, neni to u me zalezitost tohoto pololeti, ale predpokladam, ze plusminus stejne uvazuji i ti, kteri resi nakup ve vetsim spechu.
To je celkem absurdní úvaha. V úterý se rozhodnete, že Muska nechcete podporovat kvůli jeho aktivitám, ve středu se omluví, že to tak nemyslel, takže to koupíte, ale to mu nijak nebrání ve čtvrtek udělat něco ještě horšího.Tyhle lidi žádný morální kompas nemají (ve vysoké politice a managementu celkem běžné), takže nemá smysl čekat, že se z psychopata stane beránek.
Ne, proste nechci podporovat soucasne Muskovo aktivity. Tj. to co dela cca od poloviny ledna. Jestli se situace zmeni, tak se prizpusobim. Zatim to znamena akorat odklad a trochu slozitejsi uvazovani. Dokud padala v uvahu jenom Tesla, tak to bylo jednodussi 🙂
Módne trendy, kedysi žiadna podpora Erdogana, teraz zase Musk. Každý rok ľudom vadí niekto iný.
Proc modne trendy? Ja se takto rozhodl sam, jeste predtim nez se ukazalo, ze prodeje klesaji. Stejne tak bojkotuju Babisoo produkci, uz hafo let a je mi jedno jestli je to in nebo out.
Průměrný spotřibtel nemůže nijak "nepodporovat Erdogana", protože není vůbec nic co by mohl přímo od Erdogana (ne)koupit.
Je to možné. Ale ja som narážal nato, ze nejaký čas dozadu boli plne diskusie podobnych komentárov: “Už nikdy viac na dovolenku do Turecka. Predsa nebudem podporovať Erdogana.”Ľudia moralizuju podľa toho kto momentálne dostáva mediálny priestor. Nekúpia jednu vec ale u 99% ostatných netušia a ani nechcú tušiť koho kúpou podporujú.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 3. 2025 12:33
Ted je to tak, ze podle me cas velkych se updatu skoncil. Tesla umi hromadu veci a poslednich pul roku se soustredili prevaznre na autopilota, coz je nam evropanum k ničemu. Snad to spustí i u nas, nemuim si predstavit, ze bych jel autem dele jak 10 minut po dalnici bez autopilota lvl tupej hlidac pruhu. Mit usa verzi, tak je to totalni gamecharger v cestovani. Divim se, ze to v usa nema vic lidi.
Třeba proto, že Američani rádi řídí?
Podle mě byl trh s elektromobily prostě totálně přefouknutý. Fungovalo to, dokud byly dotace.Elektromobilita slibuje něco, co pořád nedokáže nabídnout. Kupříkladu autopůjčovna Herz se musela zbavit 20 000 elektromobilů z důvodu vysokých nákladů na opravy, klesající výkupní cenou a dalšími finanční problémy spojených s provozem.S Elonem pokles poptávky podle mě nijak nesouvisí.
Takhle ale padá jen Tesla. Trh s elektromobily stále roste, navzdory tomu, že Tesla je v Evropě v EV nejsilnější. Takže jiným značkám se daří o to víc:In January 2025, new battery-electric car sales grew by 34% to 124,341 units, capturing a 15% market share. Three of the four largest markets in the region, together accounting for 64% of all battery-electric car registrations, recorded robust double-digit gains: Germany (+53.5%), Belgium (+37.2%), and the Netherlands (+28.2%), while France saw a slight decline of -0.5%.https://www.acea.auto/pc-registratio...ket-share/
To mel nacteny z autofora. Navic ten Herz byla fakt blbost. Dat lidem co neumi s elektrem v miste kde to neznaji elektro je silenost.
Děkuji za podrobnou analýzu, Pinďulíne.
To pises jako for, ale tema dvema vetsma jsem toho rekl vic jak ty.
A proto v Evropě trh s EV roste, 2025 se očekává 40%. Jen v ČR YoY dělá 86%.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2025 12:52
Pravda. V ČR místo 900ks prodali 1700ks. 😉 👍🏻
Nevím odkud jsi, ale v Praze a jejím okolí jsou EV už úplně normální věc a já ani nevyjedu z vesnice aniž bych nějaké potkal.
ano, prodalo se 1000+ EV a 230.000 spalovaku... takova je realita. ze potkavas v Praze a okoli EV je uplne normalni, vetsina EV jezdi v Praze a okoli protoze lidi v Praze a okoli vydelavaji relativne vice penez nez jine regiony.
Já jsem teda četl cca 11 000 nových EV v ČR za rok 2024, což mi nepřijde zanedbatelné a je to meziroční nárůst o hezkých 65%.
Ale to jsou fakta. Prosimte koho zajimaji fakta, tady jsme na diskusnim foru.
Má čísla byla porovnání 01-02. Tzn dvou měsíců.
Takže porovnáváš dva měsíce EV s celým rokem Všech aut nehledě na pohon. Proč?
Jestli myslíte podle registračních značek tak si uvědomte že EL mají i hybridy které jsou podstatně prodávanější než elektromobily.
Myslim podle toho že poznam co je EV, protože to docela sleduju.😉
Loni se hybridů s EL značkou (na EL prakticky potřebuješ plug-in) prodala půlka co elektroaut. Předloni srovnatelně.
Možno. Ale napríklad som sa bavil s bývalým kolegom. Obidvaja sme mali ako služobne auta Tesly (a ešte tak 5 ďalších vo firme).Teslu sme mali v podstate povolenú iba ako výnimku, keďže cez covid nebol nikto schopný dodať “nemecké” auta v normálnom čase.Teraz je Tesla zase na čiernej listine, lebo sa chce firma dištancovať od Muska. Samozrejme je to iba zámienka ale keďže nové auta prevažne kupujú firmy, tak ma politika veľkú úlohu.
A dokonca aj v U.S.: Tesla contract with Baltimore paused after city ‘decided to go in a different direction’
Musk jako pravicový extremista??? Kam na to ty novináři chodí..... 😂😂😂 To jsou zase bláboly. Jak Elon Musk sám poznamenal : "Všem, které jsem urazil, chci říct jen jedno: Znovu jsem vynalezl elektromobily a budu v raketách posílat lidi na Mars.Mysleli jste si, že jsem zároveň pohodový, normální chlapík?"
Takže ty nesmysly, co každý den píše na X vám přijdou v pohodě?
Musk len dokazuje staré príslovie, že medzi géniom a bláznom je len veľmi tenká hranica, a on ju zvláda prechádzať opakovane...
Presne tak. Normálny ľudia nikdy nedosiahnu to čo on. Je to jednoducho extrém v každom smere.
Práve som niekde čítal o týpkovi, ktorý vymyslel PCR testy a získal za to nobelovku. Vo veľkom bral LSD a bol to blázon, arogantný asociálny a nezodpovedný. Spolupracovníci ho neznášali, lebo skrátka sa s ním nedalo vydržať. Keď získal nobelovku, vo veľkom začal trepať nezmysly do rôznych médii. Elon Musk sa má ešte, čo učiť. Aj čo do geniality, aj čo do bláznivosti.
Nojo, on to taky dlouho problem nebyl. Jenze ted se stala neobvykla vec. Musk se stal americkym viceprezidentem. Teda vpodstate.. A to neni role vhodna pro cloveka, ktery prekracuje hranice geniality/debiIity a zkouma, co 'zbytek firmy' jeste snese.
Ať se hrabe v raketových motorech, ale od politiky by se měl držet dál. Protože je to naprostý magor. A poslední půlrok bych se vsadil, že k tomu navíc ještě něco bere. Neměl by rozhodovat o životech cizích lidí. A ano - je to pravicový extrémista. Podobně jako levicový extremismus omezuje demokracii a prosazuje autokracii. Snižování role státu a posilování osobních svobod prosazuje liberalismus, to čemu se teď říká "sluníčkářství".
neco = ketamin
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.