Tak výsledek téměř 18 mld USD zisku opravdu není špatný - co by za to většina firem dala. Zvlášť pokud si uvědomíme, že ta značka před 10 lety ještě nevyráběla nic. Při srovnání s automobilkama v Evropě, ale i se zavedenýma automobilkama v USA je to bombastické. A protože nekonečný růst možný není, tak myslím, že naopak je dosažení vrcholu takto rychle a stabilizace zisků velmi pozitivní.
to je vratane ziskov z predaja emisnych povoleniek (tie mimochodom Tesla predava uz od roku 2009, takze pred 10 rokmi uz vyrabala)
Po tom, co Musk odpískal továrnu v Mexicu,se situace silně změnila k horšímu.
Tak katastroficky bych to taky neviděl , množina vozů které jde na zeměkouli prodat je omezená . Ono se to týká kupodivu každého zboží a je otázka kolik toho slíbil akcionářům/investorům.Jinak poznámka k těm dodaným vozům. Pamatuji si jak tu někteří utrazzfans tvrdily že nic takového není a objednané = vyrobené = dodané..... tak jistě :)
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 1. 2025 09:40
Časy jsou zlé a Tesla je i tak, narozdíl třeba od VW, v krásnem zisku. Až budou časy dobré, VW ani Škodovka už možná nebudou existovat a Tesla se bude topit v penězích.
https://finance.yahoo.com/quote/VOW3.DE/...tatistics/
Nechceš mu kazit myšlenky realitou, že ne?
Ovšem to, že ten tajtrlík hýří optimizmem jde evidentně na vrub soustavné medikaci, kterou, bezesporu na rady svých lékařů, stále podstupuje 🙂
Je jasné, že prodej aut nebude pro Teslu v perspektivě 5 let, to hlavní. Bude je vyrábět a sama provozovat jako robotaxi v počtu desítek milionů kusů. To bude tvořit 90% jejich prijmů a jen 10% budou prodeje nadšencům. Musk mě štve, ale v tomhle už ho nikdo nezastaví, i když evropští novináři, politici a průmyslníci vůbec nechápou, která bije a pořád se hrozně diví.
Jasně. I letos je rok, od kterého bude Tesla autonomní řízení autonomní...
Ano, opět bude tento rok rokem zlomovým.
Co si o tom mysli AI:"Odhaduje se, že na celém světě je přibližně 18 milionů taxíků." 🙂
No ale to je dnes kdy se ještě lidem vyplatí mít vlastní auto. Až bude robotaxi levnější než náklady na vlastnictví auta (leasinig, provozní náklady, servis, havarijko, povinné ručení, parkování atd atd), tak minimálně ve městě většina lidí postupně ztratí důvod auto fyzicky vlastnit. Ono se to hodně zlevní když Tesla nebude muset platit řidiče.
Dyž sem byl malej tak sem hodněkrát slyšel žeprej v roce 2000 budou lidi lítat na Měsíc na dovolenou. A dneska nejsou schopný na dovolenou letět ani na měsíc. Bo musej rychle nazpátek do rachoty.
Na každodenní ježdění to levnější nebude nikdy.Navic to nebude schopné krýt špičky (z práce a do práce).
Právě že na každodenní jízdy to bude levnější. Tvoje auto ti 90% času stojí někde zaparkované. Tyhle auta za stejnou dobu obslouží 20 lidí.Samozřejmě že budou zvládat špičky. Od toho budou sdílené jízdy, minibusy a autobusy. Si myslíš že Tesla vyrobila ten CyberVan jenom tak pro srandu? Prostě sdílené cesty budou nabízet levněji. Minibus ti přijede před barák každý den v naplánovaný předplacený termín a za to budeš jezdit třeba za polovic. Když to nestihneš, tak smůla a objednáš si normálního taxíka za plnou cenu.Krom špička má obvykle několik hodin takže jedno auto může obsloužit několik jízd ve špičce. Taky je možné nabízet slevy v méně exponované hodiny takže lidi můžou jet do práce třeba o půl hodiny dříve, když to pro ně bude levnější.V době špiček budou všechny auta na ulici a mimo špičku se z nich bude část nabíjet.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 21:04
Lidé z domů v ulici u mě odcházejí do práce nikoliv hromadně, ale asi v rozmezí 1 hodiny. Takže v této hodině sem přijede 10 minibusům? A co ulice vedle a ta další…. Je tu hodně ulic. Možná to co jste zamýšlel už existuje a říká se tomu městská hromadná doprava. Jestli ti lidé nyní raději jedou SVÝM autem, proč by měli začít využívat minibus MHD?
Městská hromadná doprava nepřijede k tobě v naplánovaný čas a neodveze tě přesně kam chceš.A lidé určitě neodchází v rozmezí jedné hodiny. Někdo začíná v 6 a někdo v 9. Ne každý bude chtít sdílet cestu za nižší poplatek, ale připlatí si za osobní dopravu. I tak to bude levnější než vlastnictví auta.
A kdyby to náhodou levnější nebylo, tak vlastní vlastnictví auta zakážem a bude to!
Hajlování se teď říká "Elon Musk salute"https://bsky.app/profile/rightw...voqwtlcc2aJe to životní úspěch, když po vás něco pojmenují...
Živě je ve svém honu na Muska vážně neobjektivní. Přebírá prostě agendu z demo médií. Už mě to prostě nebaví. 401.49 USD+12.39(+3.18%)Pre-Market: 6:13:15 AM ESThttps://finance.yahoo.com/news/tesla-sto...32196.html
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 1. 2025 12:13
Všichni věděli, že to bude mírný průšvih, oddychli si, že je jen to očekávané...
To nebyl žádný průšvih. Tesla prostě přechází na nový model svého nejoblíbenějšího vozu. Takže se snížení poptávky dá očekávat, protože lidi čekají na novou verzi.Právě naopak. Prodeje byly velmi silné i přes očekávání nového modelu.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 14:45
JJ letos uvede Musk nový typ Tesla SS a ten bude trhat rekordy!
A co jako? Za poslední měsíc TSLA -5.33% viz google "tesla stock"...
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 16:51
Za posledních 5 let: +351 %Za poslední 1 rok: +203 %Za posledních 6 měsíců: +172 %...si nevybereš 😉
No dyť jo 🙂 lítá to lokálně hore-dole, podstatné je jak dlouho člověk TSLA akcie má. Já pět let.Mimochodem, podivejte se na NVDA za posledních pět let. To je teprv nářez!
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 18:32
Jestli to nebylo tím že Tesla ukončovala výrobu staré verze svého nejprodávanějšího vozu a spousty lidí čekalo na novou verzi. Jenom v Číně si objednalo nový model více než 70 tisíc lidí za 24 hodin od uvedeni
Ja teda vidim uplne jiny problem. A ten se teprve projevi. Musk zmenil chovani. Teda on ho meni dlouhodobe, ale letos nabral kurz, ktery je vylozene proti zakaznickemu segmentu Tesly. Zakaznici Tesly se pritom s Muskem dost identifikuji, neni to spotrebni pristup ala Volkswagen.Jako akcie bych ted spis prodaval. Prilis rizika je v nich, rekl bych.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 11:32
Mňa znepokojuje, že môže auto na diaľku bricknúť, keď si to zmyslí. Všetci slintajú OTA updaty, automotive ethernet, supermoderné, blabla... Ale, že je pako,na druhom konci zemegule, ktorý má vypínač, to ma nijak neukľudňuje.
Pokud si diktátor který si nelegálně pořídil auto, tak ti hrozí bricknuti. Super taky na zlodeje
Tak že se to stane Kadyrovi je samozřejmě prima, otázka ale je, kdy se to stane těm, co si z Adolfa Titlera dělají srandu na Twitteru...
A ktere auto byste z tech novych doporucil, aby tuhle funkci nemelo?Moc se v tom nevyznam, ale ziju s pocitem, ze kazde nove auto uz je online a umi aktualizovat firmware. Tedy se i nechat bricknout. Mozna, ale jenom mozna, k tomu bude treba schvaleni aktualizace od uzivatele, ale to bych se divil. A ten takovou brickovaci aktualizaci stejne nepozna.
nemyslím že by musk někomu blokoval auto jen protože si dělá srandu z Ursula von der Leyenoví… spíš by jim zatleskal. Otázka je proč nemáme možnost mít FOSS firmware v autech, což by to řešilo. Tipnul bych si že za tím aspoň z části budou nějaký regulace…
To nedava smysl, ne? SW je na elektroautech vyvojove to nejdrazsi. Takze udelat z nej OpenSource, nebo neco podobneho, by znamenalo akorat financovat konkurenci.Mozna to nekoho napadne casem a vznikne neco jako Linux pro auta, ale zatim SW prochazi bourlivym rozvojem, na ktery jsopu potreba miliardy dolaru..
já nemyslel že to maj udělat oni, ale aby tam šel nahrát. Pak by šla udělat FOSS varianta komunitou, zda by se tak stalo je věc druhá. Jenže tuším že v EU by to bylo nelegální, protože by to bylo jetě dál než chiptuning…
Tak nahrat to tam asi pujde. Flashnout tyhle jednotky nebyva nic nemozneho. Ale jednak je to specificky hardware, na ktery bude tezke cokoliv jen tak zkompilovat, natoz aby uchodit a druhak takove auto prijde, z logiky veci, o homologaci. Tak snad leda by si toho nikdo nevsimnul 🙂
Já teda tuším, že nějaké opensource realtime OS pro embedded účely jsou, a očekával bych, že spousta řídících jednotek na tom běží.To není jenom o tom financovat vývoj ostatních, ale používat taky základ, který je extrémně dobře vyladěný, splňuje průmyslové standardy. Opensource může být obecně prospěšné pro všechny.Ale Linux není realtime OS vhodný pro takové účely, to spíš pro infotaiment a podobné věci; plynový pedál bych mu úplně nesvěřil, respektive musela by tam být redundance, STONITH a další věci vyřešené na vyšší úrovni.
Existuje aj RTLinux.Edit: Aj real time linux od linux foundation. Redhat to ponúka ako produkt RHEL for real time.
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 1. 2025 19:44
Jo, to je dobrý příklad opensource realtime OS.Ale co vím, tak je to hlavně kvůli kompatibilitě s Linuxem, a aby byly deterministicky určené časové sloty pro programy. Předvídatelnost nebude nic moc, protože je to pořád brutálně komplexní a obrovské, takže spolehlivost budou muset taky řešit vyšší vrstvy. A realtime Linux asi nepoběží s 32kB RAM... nicméně zase to má v sobě celý síťový stack, geniální souborové systémy a spoustu dalších užitečných věcí. Pro takové amatéry jako já docela dobrá berlička 🙂
Pozriem sa na čom beží Tesla, ale tiež to nebude imho miniatúrny RTOS pre 32kB RAM. Tipujem to na VxWorks, QNX, alebo niečo podobné. Len to musím niekde vydolovať, nedá sa to ľahko nájsť.
https://cars.usnews.com/cars-trucks/fe...-tesla-usehttps://www.gsb.stanford.edu/faculty-resear...ing-systemhttps://github.com/teslamotors/linux
>> M--H Majú dva - jeden mission critical RTOS certifikovaný pre automotive s patričným ISO (Číslo ISO z hlavy nepoviem). A ďalší vlastný, postavený na linuxe, ktorý tvorí používateľské rozhranie a ovláda veci, ktoré nemusia byť mission critical. O tom linuxe viem, mňa skôr zaujíma, čo je to druhé.
Jo, RTOS by me taky zajimalo. Napostoval jsem jen co jsem nasel.
Tesla bude mít vyšší desítky, možná stovky, řídících jednotek se samostatným softwarem.Výpočetní srdce, které řeší infotaiment, computer vision a další věci, není zdaleka všechno. Pak je tu další řídící jednotka pro ABS, pro jednotlivé motory, akumulátor má vlastní řídící jednotku... bude to úplně stejné jako kterékoli jiné moderní auto.
>>> Bzuci.Len well, tesla nie je "kterékolyv moderní auto" majú menej ECU a je to viac centralizované. To je ich výhoda.
No, nevím co tesly, ale řídící počítače Falconů jedou na linuxu, hádám že s RT kernelem, takže když to SpaceX vyhovuje, nedivil bych se kdyby to tak měla i Tesla,
Nevěřím, že všechny. Řekl bych, že tak třeba tři. Ale nestudoval jsem to.Přičemž řídících jednotek ve Falconu budou taky nějaké ty stovky. Vtip je v tom, že na nejnižších úrovních běží co nejjenodušší věci. Realtime kontrolu raketového motoru bude řešit jiná řídící jednotka než ta, co komunikuje se Zemí nebo řeší navigaci.Tam "nahoře" může klidně běžet Linux. Ale pod ním bude spousta malých prcků s nějakým druhem RTOS nebo dokonce jen na míru ušitým firmwarem.Ostatně i Intel ve svých procesorech používá pro management engine Minix, obdobně to má AMD. Takže sice provozuje Linux nebo Windows, ale pod tím vám běží miniaturní Unix.Apple ve svých 5G modemech také využívá Linux, dost možná realtime variantu; to netuším.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 1. 2025 09:21
no, Co víme je z pár let starého AMA a lidma z SpaceX.Ano obsahuje mikrokontrolery na kterých linux neběží ale ty mě nenapadnou když se mluví o počítačích, takže moje chyba. Ale rozhodně jdou s linuxem o dost dál než jen k "infotaiment a podobné věci".Mimochodem, onen "infotaiment" u lodí dragon je nejen linux, ale rovnou jim tam jede i chromium 🙂 Ale k věci u Falconů je to řešeno tak že řídící počítač jede na linuxu s PREEMPT_RT patchy (dual core x86 cpu mám pocit psaly), ten se stará o navigaci,... je jich tam několik které dělají to stejné a následně se srovnávají výsledky. HW na kterým linux nejede je spíš jen forma periferií.Co se tesly týče, ani tam nepředpokládám že by se mělo jednat i o kontrolery tam je otázka zda vůbec jde naflashovat nový firmware. Tedy co očekávám je že když sešlápneš pedál, stejně to pujde přes počítač s linuxem, jen před tím bude možná tak mikrokotroler co zpracuje to sešlápnutí a dál předá informaci o tom jak moc a co jsi sešlápl...
Dnes som človek milión, zajtra nemusím byť. Beztak nič nerobím, len prdím do stoličky. Ale už som bol označený za sorošovho agenta a majdanistu, za to, že som na námestí spolu s inými vykrikoval, aby náš premiér odstúpil. Mal mi vraj Soroš vyplatiť 300 eur. Pošlem faktúru OSF, nech mi to refundujú, lebo ja debil som tam išiel zadarmo. Tak isto môžem byť ekoterorista sabotujúci ekonomiku USA, alebo kadečo, prívlastky sa nájdu. Dneska som hovno, zajtra na sankčnom zozname ....
Takovych aut ale mezi nami uz jezdi velka spousta. To se neomezuje jen ja Teslu. Tezko dneska hledat auto, ktere neni online a neumi vzdalene aktualizovat firmware.
Rekl bych, ze tohle zatim umi jen naprosta mensina aut.Aktualne mam Tucsona rv 2018 a Jeep rv 2020, coz nejsou uplne stara auta, avsak pokud vim, firmware je mozne updatovat pouze pres pripojeni k CAN sbernici a z on-line sluzeb to samostatne umi leda tak radio a GPS, pak pomoci mobilu to umi Android auto, prip. Apple Carplay, ale rekl bych, ze ani tohle pripojeni neumoznuje provadet zasahy do firmware auta.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 15:19
Pred peti lety jsme koupili elektricke Citigo.Prekvapilo me, kolik funkci to za priplatek u VW ma. Umi to v realnem case monitorovat uplne vsechno, od aktualni polohy, pres rychlost po pocet obsazenych sedadel a otevrenych dveri. Staci mit s VW fleetovou smlouvu.Takze hardwarove tam to spojeni je. Pak uz je jenom otazka software, jestli umozni zapis na druhou stranu.A kdyz to pred peti lety umelo citigo, hodne by me prekvapilo, kdyby tohle nemela vsechna nova auta.Respektive jsem si jisty, ze vsechny nove modely od koncernu VW to mit budou.
Názor byl 3× upraven, naposled 30. 1. 2025 15:38
No, tak si daj do gůglu "VW Cariad data" bzuci a kouknou se jak je to vzdálený připojení auta užitečný...
Mýlite se, celé IT a obecně většina američanů je pro Trumpa. Proti Trumpovi jsou většinou woke lidi, kteří razí, že auto není potřeba. Hodně lidí po vítězství Trumpa obrátilo, dříve chválili demokraty nyní jsou pro Trumpa.
Silna tvrzeni vyzaduji silne dukazy...A "Cele IT" je zatracene silne tvrzeni. Spousta ajtaku je woke. Clovek ani nemusi byt v oboru, staci sledovat deni v opensource projektech. Treba Mozilla Foundation.
Názor byl 2× upraven, naposled 30. 1. 2025 18:47
Muskovi došlo, že veganů s fialovými vlasy není zdaleka tolik jako normálních lidí a tak ty vegany hodil přes palubu. Já ty akcie možná spíš koupím.
Ano, prosím, kup.
Ziskovost výroby elektromobilů klesá a bude klesat, protože je konkurence. Nicméně autonomní řízení to je jiná. Na něm se dá vydělat a to hodně.
A mohl bych ho vidět?
Hledej FSD na youtube
No ale FSD rozhodně není FSD.
FSD je FSD. Sice zatím vyžaduje dohled ale jezdí sám.
To F tam Fucked nebo Fragile nebo co? (A on teda požaduje nejen dohled ale i zásahy. Takže autonomní z definice není.)
Meleš nesmysly.Tesla FSD vo verzii 13 ohromilo (je to i českým překladem)https://www.elonx.cz/video-tesla-fs...-ohromilo/Los Angeles to San Diego without Touching the Steering Wheelhttps://youtu.be/xUnbeNNmIoA?si...oi0WuFcNxjUžijte si to.
A jaká je střední vzdálenost mezi tím, co musí řidič zasahovat?
Slušnáhttps://x.com/philipengberg/...8972359820A než začneš pindat, tak tam máš ve vlákně i zdroj dat a hodnoty pro dálnici i pro město
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 19:08
A jestli pak víš co znamená Supervised v FSD Supervised?
To, že to autonomní není.
Si myslim, ze se mu podarilo zaplnit americky trh a ty ostatni predrazene auta moc nechteji. Kdyz cina nabizi s delsim dojezdem uz za 300.000, proc kupovat teslu za 3.000.000? Navic, bezny evropan na takove auto zkratka nema. Staci jedna bouracka a je zadluzeny do konce zivota. Ale bohati lide jsou v pohode, na ty cilil. Ale uz jich asi o moc vic nebude. Takze, v tuto chvili by mel spis cilit na bezneho zakaznika. A kdyz udela pekny a jednoduchy desing na konstrukci, tak si to bezny clovek spis koupi nez krabici. Ale chapu, ze ve tvarech se musi opatrne, hlavne u skla, pak pusobi jako lupa.
Z čísel je vidět jak jste mimo. Nové auto si můžete koupit i pod milion Kč:https://www.tesla.com/cs_cz/model3/design#overviewA ten čínský elektromobil za 300 tis Kč mi ukažte. Cenový rozdíl mezi číňany a teslou není příliš velký.
klasická dezolátní taktika má často vzor z dob puberty či z dětství. Čísla musíte násobit nebo dělit přibližně třemi a to vždy proti argumentu takového člověka.
Vaše nazývanie niekoho dezolátom zase vypovedá o vašej úrovni...
https://electricmotorfeed.com/exploring-the-...-in-china/Mrzi me, ze u vas nefunguje Google. Verim, ze pokud chcete videt obrazky, k danym typum je najdete i na Bingu nebo tak.Treba Wuling Mini EV stoji v prepoctu pod 100 000 Kc.
Neměly by ta auta být alespoň porovnatelná stran prostoru a jízdních vlastností?
Proč? Ta podmínka někde padla?Jestli chcete porovnávat luxusní vozy (Tesla je luxusní vůz, tzn. obsahuje velmi zbytné věci), je třeba to říct. Co se týká aut, tedy odveze to lidi po silnici z místa A do místa B, přičemž na ně neprší, tak v Číně začínáte pod 100 000 Kč u baterkovozů. V ČR začínáte na trojnásobku, a to máte spalovák. Baterkovozy jsou i přes všechny dotace, regulace a zvýhodnění ještě podstatně výš.Edit: Kecám, přes všechny dotace ne. To Citigo nás tehdy vyšlo prakticky zadarmo, když se započítalo parkování, elektřina z vlastních zdrojů, nulová spotřební daň a další věci. Ostatně proto jsme ho pořizovali.Jo a mimochodem, myslím si, že i to nejzákladnější auto bude většina Číňanů považovat za luxus. Ale to je detail 🙂
Názor byl 4× upraven, naposled 30. 1. 2025 19:52
Coz prostor a jizdni vlastnosti.. Ale srovnavat ceny na stejnem trhu, pripadne brat v uvahu fakt, jestli je mozne ten naprosty kram v nejake civilizovane zemi vubec homologovat, by jiste veci vyrazne prospelo.
Rekl bych, ze elektroauta jsou skutecne vhodna pouze pro velmi specificke ucely.Pro cloveka bydliciho v rodinnem domku vybavenym garazi a pripadne i dotovanym solarem na strese, pokud auto pouziva jen na kazdodenni trasy dlouhe max. desitky km a jinak ma auto kazdy den nekolik hodin zaparkovane doma v garazi, auto nevyuziva k dalkovym vyletum, tak pro takoveho cloveka je elektroauto jasnou logickou volbou. Ale lide, kteri nemaji moznost denne sve auto zaparkovat v garazi, prip. lide vyuzivajici auto pro dlouhe trasy, se asi jeste dlouho neobejdou bez spalovaku.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 10:26
Ještě že jsem si nepřečetl tvůj příspěvek před svojí cestou s TMY do Itálie a zpátky (1400 km) teď v zimě za jeden den. Bych to auto jinak hned prodal...
Predajte, zostane vám na lietadlo/vlak.
Z prodeje svého auta si letadlo ani vlak nekoupím.
Lístok áno a ešte ušetríte
Tak prosím, můžeš se předvést...Trasa Plzeň-Flachau-Arabba-Plzeň. 1400 km, zvládnuto během jednoho dne. Jel jsem sám + 2 kufry. Ve Flachau v Rakousku vyzvednuta dcera, další kufr a lyže. Odvoz do Arabby v Itálii a hned poté zpátky do Plzně.Pojď se předvést, jak toto celé zvládneš v kombinaci vlak/letadlo a to celé během jedno dne, když umíš tak dobře radit. Cenu neřeším, zajímá mě technické provedení. Neřeším ani to, jak bych tahal kufry a lyže s sebou.
Takový běžný scénář běžného českého automobilisty 😂
Samozřejmě to běžný scénář není, ale o tom není diskuze. Zkus si to vlákno přečíst znovu. Pán navrhuje prodat auto a místo toho jezdit vlakem/létat letadlem.Tak jinak. Několikrát za zimu jezdím do Rakouska/Itálie na lyže. Když sedneme do auta, se 4 kufry a 4 páry lyží, tak za 6 hodin jsem v rakouském Söldenu a lyžujeme. Tak mi klidně vymyslete itinerář vlakem a letadlem, jak se tam stejně pohodlně a rychle dostanu vlakem/letadlem.Nebo jezdíme pravidelně Plzeň-Lipno s kompletní bagáží, kde dojedeme za 3 hodiny. Prosím o itinerář na vlak/letadlo, aby to bylo časově podobné a pohodlné.Děkuji.
O kostrukci elektromotoru a bezneho motoru asi moc nevis. Elektromotor ma uplne ve vsem vyhody. Vaha, cena, rizeni rychlosti... Dokonce je vyhodne pustit spalovaci motor do konstatnich otacek, prevadet to do baterie a pak zpet na kola. Coz ukazuji prave japonci. Vyvoj se zasekl na lidech, treba sponzorovani automobilek naftovymi spolecnostni. Cina to ted s Muskem posunula tak o 100 levelu vys. Levne baterie, levnejsi elektromotory. Jen v Evrope to zatim nikdo nevyrabi a jede se ve starych kolejich, tak dalsich 50 let, hadam :)Jinak, na bezne jezdeni by stacilo lidem auta typu golfovy vozik, male, levne, snadno dobijitelne. Jen se musi prosadit zakaz velkych aut ve meste. Coz vyzaduje prebudovat celou infrastrukturu, aby se dali mesta objizdet velkymi auty a presunout sklady nekde na okraj mesta.
Vy máte riadne pokrokové myslenie, škoda že nie ste vo vedení EU, kde sme už mohli byť 😄
... a i přesto to lidi nechtěj. Asi to nebude jen o tom elektromotoru, že?
Nikoho nezajímá, co chtějí nebo nechtějí opičáci jako jsme my v nějaké zapadlé banánové republice. Pro tak malý trh nikdo spalováky stejně vyrábět nebude.Celosvětový trend je jasný a (nejen) evropské automobilky mají pouze dvě možnosti. Buď to vezmou jako výzvu a dají do toho všechno, aby byly nejlepší v nové oblasti nebo to zabalí jako Nokia.
Celosvětový trend je asi tak na třetině expertních odhadů, když se škrtnou dotace, tak to horko těžko stagnuje v lepším případě.
Ale prd. Jednak to nejsou žádné expertní odhady, ale tvrdá data statistik a s těmi dotacemi na příkladu Německa je vidět, že i po zrušení dotací v roce 2023 narostl procentuelně podíl EV v roce 2024 v celkově prodaných nových aut.
Tvrdé statistiky jsou super, ale s tím Německem jste se asi přehlédl, prodeje šly o čtvrtinu dolů.https://www.best-selling-cars.com/germany/2024-f...and-model/
V RD bydlí polovina lidí u nás, i v panelácích mají někteří lidi garáže. Navíc lidi bydlící v panelácích často auto nechtějí vůbec nebo jsou sociálně slabší a kupují si jen ojeté auto za pár korun. Na dálkové trasy 300 km plus máte pravdu, ale pokud jsou tyto dálkové trasy pouze několikrát do roka, tak se to dá v pohodě přežít.
Ľudia v panelákoch sú sociálne slabší? Však to sú drahé byty. Práve naopak, prebieha tam gentrifikácia. Ktorá so sebou prináša rozvoj inej, než automobilovej dopravy.
Je rozdíl mezi bytem za 5+ mega a mezi barákem za 15+ mega. Navíc v panelácích často bydlí lidi v nájmu a byt vlastní člověk bydlící v domě.
Tie čísla ste si z nosa vytiahli, ale dobre. Asi budete sklamaní, až si pôjdete kúpiť byt.
Ja neresil jestli jsou lide bydlici v bytech chudi nebo bohati. Tahle zalezitost nebyla cilem meho puvodniho prispevku. Slo mi pouze o to zda maji k dispozici parkovaci misto, kde mohou denne sve auto zaparkovat a pripojit jej na nabijecku. Asi jsem teda vubec nemel zminovat rodinny dum, ale spis jsem mel obecne napsat "garaz, nebo kryte garazove stani s nabijeckou". No, ten rodinny dum ma z pohledu vlastnictvi elektroauta take tu vyhodu, ze je ve velkem procentu pripadu mozne na strechu si instalovat dotovanou FVE.
No ona ta dálková trasa vypadá třeba tak, že člověk jede 250 km na víkend někam na odlehlou chalupu, v sobotu se popojíždí a v neděli zpět. Celkem padne třeba 600 - 700 km a v naší rodině to dělá 99 % nájezdu. To vše bez potřeby tankovat, každá ta trasa na jeden zátah. V takovém režimu jsou nějaký soláry naprd a nabíjení by nás dost omezovalo.
Pokud máte chalupu takhle daleko tak potěš koště jezdit tam na víkendy. Ale budiž. To na té chalupě ani nemáte elektřinu?
To není jedna chalupa a já žádnou nemám 🙂. Během roku je těch míst třeba 10, vždycky někde v pohraničních horách skoro po celé republice, tak jak různé party dělají setkání. V zimě jsou to hory, v létě voda, jen rozvést děti na tábor, to je přes 200 km na otočku taky někde v pustině. Dovolené jsou další kapitola... Na to prostě EV nebude ještě hodně dlouho a nějaké popojíždění po městě dělám tak 5x do roka.
Já jsem na dovolené s EV byl loni v Itálii (celkem přes 2000 km) a žádný problém to nebyl. Asi každý žijeme na jiné planetě.
Tak si to zkuste přečíst celé a třeba ty planety nebudou tak odlišné.
Kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod.
Já jsem způsob dávno našel a funguje perfektně. Akorát tady má pořád někdo potřebu vysvětlovat, že to dělám špatně, protože to jde dělat hůř, ale dráž.
Pokud někdo jede 4 hodiny, stejně si potřebuje odskočit nebo dát pauzu. No a to 1% endurance driverů co jezdí delší úseky bez přestávky a bez přítelkyně, si prostě nechá nějaké TDI.
> Pro cloveka bydliciho v rodinnem domku vybavenym> garazi a pripadne i dotovanym solarem na strese...Pořad lepší, než spalovák - vždyť kdo z nás má doma benzínku? A nosit to v kanistrech nic moc.
Fakt chcete srovnavat tankovani spalovaku a nabijeni elektroauta?Plnou nadrz natankuju behem minutky a benzinka je dnes doslova na kazdem rohu. S dieselem (muj pripad) na plnou nadrz realne ujedu 950-1000km.Kdyz to srovname s nabijeckama - kolik casu zabere nabijeni "z nuly na sto"? Jak husta je sit nabijecek? Jak casto bych elektroauto musel nabijet?
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 1. 2025 15:28
Spíš jde o to, kolik vás to obtěžuje prakticky. V mém životě méně, než benzinka, protože vyjíždím s plnou, za den to nevyjezdím a ráno je zase plná. U vás to může být jiné.Dle zkušenosti mají největší starost s nabíjením ti, co EV nemají. Ti co zažili spalováky a mají teď EV, to neřeší. Jsou to takové závody v čurání. Sice jsi vítěz ale tak nějak ti to k ničemu není.
Jo to vidim jak je to bez starosti. Sjedeme se parta na mejdan, ten co má EV vyloží rodinu a odjíždí nabíjet, aby to měl druhý den připravený. Nebo druhej, neměl to daleko domů, tak na noc jezdil nabíjet.Ale je fakt, že je to výjimečný, protože většinou berou radši diesel.
Což má v USA a velké části západu, průnik ve vyšších desítkách procent populace...
Já si myslím, že stagnace je vlastně ještě dobrý výsledek. V segmentu EV bude většina západních značek nejenom ve ztrátě, ale i klesat. Nástup Číňanů je nevyhnutelný, zlepšují se kvalitou i marketingem a navíc Mlaskovi hrozí, že když se Doník nepohodne s Medvídkem PÚ, tak přijde o důležitý Čínský trh. Takže stagnace je vlastně fajn v tomto kontextu.
Tie vysledky su podla mna fantasticke vzhladom na to, ze cely minuly rok sa cakalo na uvolnenie noveho modelu Y (kedze realne nikto nevedel, kedy a ci to nastane :) ). Tento rok to bude opat lepsie. Aj ked opat, najdolezitejsie je, aby firma kazdy rok rastla aspon o 100% 😃 Hovori sa tomu udrzatelnost planety.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.