Teslu čeká náročný rok, Elon Musk si vytyčil několik odvážných cílů

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 39

Názory k článku

02. 01. 2018 01:43

Jen shortujte proti Tesle. Takových shortérů jsou plné chudobince Jak že se jmenoval jeden z těch největších shortérů a haterů Tesly, který začátkem 2017 veřejně do médií a v debatách prohlašoval, že je nejvyšší čas shortovat na Teslu? To tehdy byly akcie za 200. Myslím že to byl Mark Spiegel. V létě prohlásil, že to vzdává To takový shorter Jim Chanos vyhlásil bankrot a Marc Faber musel před věřiteli utéct do Singapuru. Takže shortujte shortujte. Musk si vás pak koupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 01. 2018 22:59

Tesla má najhoršie za sebou - vývoj modelov, stavbu tovární a aj prvá Gigafactory už je celkom pekne rozpracovaná. Čo logicky musí dotiahnuť, je pár "maličkostí" a problémov, ktoré sú normálne, ak firma rastie o 100 a viac percent každý rok a investície sa zvyšujú ešte vyšším tempom. Najväčším problémom sú asi batérie, ale už oveľa menším ako pred 5 či 10 rokmi. Ich cena klesá pravidelne každý rok a naopak stúpa počet výskumníkov, ktorí sa zaoberajú ich vývojom.
E.Musk spomínal pred časom, že má na stole asi 40 rôznych technológií batérií, ale žiadna - okrem klasických Li-On batérií - nie je ZATIAĽ vhodná pre hromadnú výrobu a použitie v automobiloch. Ale. Do vývoja batérií sa investujú miliardy dolárov, ktoré pochádzajú od tých najväčších firiem. A do vývoja sa zapájajú tí najlepší výskumníci. Dôvod je jednoduchý - výroba batérií bude zakrátko zlatou baňou /dolem/, a to nielen pre výrobcov, ale aj pre majiteľov patentov. Môžeme si urobiť paralelu u mobilov, kde niektorí výrobcovia majú väčšie zisky z predaja patentov ako z predaja samotných mobilov. A niečo podobné sa zopakuje aj v batériách.
Ak niekto vyvíja sľubnú technológiu, koho asi najskôr osloví, či by mal o ňu záujem? Kto je najväčší výroba batérií v súčasnosti? Logicky E.Musk a jeho podniky. Takže je logické, že E.Musk je takmer iste človek, ktorý má najlepší prehľad o tom, v akom stave je vývoj nových typov batérií. A to mu dáva možnosť počítať s vývojom na 2-3 roky dopredu. Asi najsľubnejšia je technológia nahradenia kvapalného elektrolytu pevným + ďalšie úpravy Li-On technológie, ktoré by spolu mohli zvýšiť kapacitu/kg možno trojnásobne. V horizonte 10 rokov by sa na trh mohli dostať batérie na báze superkondenzátorov.
Uvediem tu odkaz na zaujímavý článok o tom, aké rôzne technológie výroby batérií sa v súčasnosti vyvíjajú:
http://techbox.dennikn.sk/temy/ake-baterie-tento-ro... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 01. 2018 22:59

http://zpravy.e15.cz/fleet-special/teslu-ceka-... ... Nechtěl bys to třeba dát ještě do sportu? Obhájíš to tak, že Elon závodí s dalšími o to, kdo první navštíví Mars.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 01. 2018 19:07

Výborně, konečně se zde našel někdo, kdo si natolik stojí za svým názorem, že ho podloží penězmi, jen tak dál, shortujte akcie Tesly! :)
Čtu zde, že je Tesla "v prdeli jako nikdy předtím" - zajímavé, co si vzpomínám, v roce 2008 na tom byla Tesla (tehdy i SpaceX) daleko hůř než dnes. :)To, že mají v současnosti hotovost na zhruba další 4-5 čtvrtletí je sice fakt, ale opravdu někdo s realistickým viděním předpokládá, že během dalšího roku bude výroba Modelu 3 na stejně nízké úrovni? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
01. 01. 2018 18:54

Tak hlavně, že v Germánii i manipuloval Elon s cenou, aby jeho Tesla dosáhla na dotaci, odkaz níže. Přece není normální si myslet, že mohu elektrifikovat svět, nevydělat bez dotace ani vindru (pokrok se musí zaplatit, zákazník musí vidět výhodu v tom, že přejde na novinku), Tesla v podstatě každou minutou prohlubuje ztrátu, za celou dobu si na sebe nevydělala a nakonec ještě věřit, že mohu energii z obnovitelných zdrojů, uložit zase do neefektivních baterií (kerosin má v sobě až x100 více energie než Li-ion článek) v potřebném množství. Kdy dojdou zásoby mnoha vzácných prvků, až se někdo rozhodně ukládat TW, i největší baterie dnes v AU dokáže zásobovat 30k domácností pouze HODINU, kdo ji uhasí jak zahoří, lithium je prevít na vzduchu. Směšné legrace za příšerné $. Příklad, jaderný blok elektrárny pracuje i +60 let, pokud se neošidila stavba (na co DE i FR dojedou), jak dlouho bude pracovat velká, bateriová loupež, pardon elektrárna, 8 let je záruka co dál, možná těch 10 dá. Přitom potřebuje hafo větráků či solárů, vše se nakonec bude muset likvidovat - recyklovat, životnost opět nadhodnocena, dnes max. 10 - 15 let na větrnou a do 20 solární. Nyní je čas porovnávat z jaderným zdrojem, který mimochodem vypouští jen páru, je stabilní, energie plně využitelná v průmyslu a v podstatě stačí budovat x2 za století. Likvidace se rovněž zahrnuje při činnosti do nákladů, dále uložení paliva, kde se lidé zbytečně bojí, navíc bude sloužit jako další palivo do množivého reaktoru gen. 4 (thoriový). Místo, aby se řešily podobné zdroje pro budoucnost, které skutečně budou pokrokem, řeší se vozítka na baterie (jak připojím karavan, jak daleko dojedu při topení / klimatizaci nadoraz, kdo mi zaručí, že po 8 letech či 200k km mi baterie neřekne sbohem a výměna možná není, jak přijde k tomu, že já dostanu dotaci na eAuto, běžný pracující, s průměrným platem, platící daně, kdo má na Teslu, ani krejcar dotace! atd. ). Čas ukáže, až v Evropě, díky nehoráznému utrácení nejen za aVěci dojdou $, a že dojdou. Macron už po nocích velí, jak rychle vypakovat "hosty Mutti Merkel", asi se podíval na účet.
https://auto.idnes.cz/tesla-nemecko-dotace-pris... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 01. 2018 18:04

Slibem nezarmoutis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 01. 2018 16:30

kde na to pořád bere prachy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 01. 2018 16:11

To je fakt, protože vysvětlovat zákazníkům proč pořád nemají svoje auto a zároveň shánět nové, kteří zaplatí nebude nic lehkého

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 01. 2018 15:30

Elon by si měl hlavně vytyčit cíl dotahovat projekty do finále. Tak nějak má rozděláno moc věcí najednou a mimo Space X je to vše ve fázi rozpracování = plácnutí do vody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor