tak som zvedavy ako toto bude komentovat Musk, ked tak rad komentuje Apple a jeho ceny 😀
Kym sa nevyrovna dopyt s ponukou, ceny budu stupat. BTW, je neuveritelne aky dopyt je po tych autach za tie ceny, najlacnejsia Tesla v USA je za 46.000 USD
Ono to má svá logická vysvětlení.Kdo má peníze, něco umí a když už člověk něco umí, obvykle je také schopen něco vědět, vidět, chápat.Idea nezávislosti na krutě vyžírkovském systému prostě silně láká každého, kdo si ji (tu nezávislost) může dovolit.Takže vyrábět si doma elektřinu vlastní FVE a pak s ní krmit elektromobil je nejen krutopřísně velká nezávislost, ale také ukončení vykrmování oné státně-politické vyžírky v oblasti energetiky.Koho znám a má prachy, tak celkem horečně staví vlastní FVE (firmy i RD), tepelná čerpadla a parkovací stání pro BEV. Lidi už prokoukli a začínají jednat. A jelikož jednotlivec politiku nezmění, hledají cesty jak z toho ven vlastním přizpůsobením.A jako třešničku nám stát ještě vysolí na stůl balík ve formě dotací na to všechno. Zaplatí to ta většina, která na to nemá, ale zase má většinu ve volbách.NĚCO ZA NĚCO.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2022 08:31
k té dostupnosti - ta je jen pro US. Pro EU jsou ty čekačky úplně jiné. Modely S a X už ani nelze objednat, jakou na to mají frontu. Pár kamarádů je má objednané a čekají skoro rok. A ty ceny? Hrozné. Ještě že mi to moje "S" zatím slouží dobře ...
Jestli potrebuji jezdit okolo komina, tak at se ozvou, nekolik elektro jesterek je jeste k mani.
za poslední 4 měsíce mám najeto 20k km, to mi nepřijde jako cestování kolem komína
Ufff, mě stačí 20k/rok a mám pocit, že v tom autě sedím pořád.Zdar Max
no, naskakuje to rychle. Jsou to tak levné kilometry, že člověk neřeší "ty jo, lednice prázdná, že bych si dal pizzu? Na místní rozvoz zdarma kašlu, nemají dobrou pizzu, zajedu si do ????? tam mají lepší". Se spalovákem jsem to dost počítal, protože 4Kč/km, nebo 0,6Kč/km je docela zásadní rozdíl. Jestli si mám k té večeři ve dvou připlatit 200Kč nebo 30Kč za dopravu ... když to udělám párkrát do měsíce, tak jsou to tisíce proti pár stovkám.
Doufám že tam rozpouštíš cenu auta... Protože nechápu kde bereš 0,6Kč/km. To máš elektřinu zadara a počítáš s nájezdem 2 miliony km?
Když si vezmeš auto za 1,5mega, je vstupní náklad stejný. A pak už jen brutálně šetříš.
Čo to trepeš? Každý výrobca hybridu a elektromobilu priznáva že sa auto nezaplatí po celú dobu jeho životnosti. Taká je pravda :-/
naštěstí pořizovací ceny není ta částka, ze které máš vycházet. Tou je ztráta hodnoty. A jak se prozatím ukazuje, ztráta hodnoty není vyšší, než u spalováků. Takže rozdíl ztráty hodnoty po ujetí určité porce km je nula. Můžu připočíst nějaké peníze za úroky, ale stále jezdím o 2Kč/km levněji.
Co je to za nesmysl? Auto se nějak "zaplatí" ....? Auto něco vyrábí? Přináší běžnému člověku nějaké příjmy?Vyjma dopravních prostředků určených ke komeční přepravě (osob, zboží, surovin) si na sebe žádné auto nikdy nevydělá. Vždycky je to jen výdaj do komfortu a pohodlí, nic víc. Taká je pravda, intelmagore 🙂
To schválně lžeš nebo se jen vyjadřuješ k něčemu o čem víš kulové? Toyota (Auris) Corolla Hybrid, Prius.. absolutně spolehlivá auta která jezdí ve městě za hubičku. Nejen na palivu ale i na opravách ušetříš hafo 🙂 a pošli mi jen tak pro srandu oficiální vyjádření Toyoty, že se hybrid nevyplatí? Díky 😁)
cenu auta zanedbávám, protože místo Tesly jsem zvažoval podobně drahou Panameru. A tam bych se ztrátou hodnoty taky nepočítal. Proč taky. Auto jsem si koupil na ježdění, ne na to, aby to někde stálo. Že tu Teslu za pár let prodám za pár šupů? Panamera s půl milionem na tachu bude podobně bezcenná. Rozdíl je v tom, že za půl milionu kilometrů ušetřím 1,7M. Jen na palivu. Další 1/4-1/2M na servisu. Že Tesla je spíše autem podivínů? A? Nemám to jako status káru, chtěl jsem výkonný a komfortní sedan/liftback.
Pokud tvoří cenu PHM zhruba z poloviny spotřební daň, tak ta úspora bude dána i tím, že na elektřinu spotřebovanou pro takovou dopravu není spotřební daň? Případná úspora na servisu bude asi záviset na tom, jestli bude nutné během toho půl milionu kilometrů měnit baterku?
Nikdo nerozporuje, že PHM má na sobě spotřební daň. Jde jen o to, že za současné situace se to majiteli vyplatí.Pokud jde o servis, tak nechápu, proč by měl měnit baterii. Leda by ho někdo nabořil, ale to pak řeší pojistka. Další variantou by bylo, že by měl nějakou baterii s vadou z výroby, která by se projevila až po záruce, což je hodně nepravděpodobné.Zdar Max
Myslím, že se kdysi kdesi v nějaké diskuzi objevilo, že má 6 let starou Teslu se 185 000 km a opotřebení baterií asi 7,4 %. Tedy pokud se jedná o stejnou osobu a vůz, tak se to za ty roky potřebné k najetí půl milionu km asi nějak na životnosti baterky může projevit? 😉
je to tak. Počítám, že v 500t km by opotřebení mělo být cirka mezi 15-20%. Což sice úplně zanedbatelné není, ale pořád je to použitelné auto s 300km dojezdem. Větší problém je, že v těchto kilometrech už pak začnou některé články selhávat (velký vnitřní odpor), takže se baterie bude jevit jako vadná. Protože už bude nejspíše po záruce, tak pokud chcípne poměrně brzy, tak si objednám repas za 250t Kč. Ano, není to málo, ale vyplatí se to. Teoreticky bych mohl dostat baterku s vyšší kapacitou (místo 85 -> 90). Záruka by měla být 4 roky a 80t km (80000km x 3,5Kč/km ušetřených = 280t Kč, tedy ušetřím minimálně 30t Kč). Pokud ta baterie umře v závěru nějaké morální životnosti auta, tak ji nechám opravit neautorizovaně, leckdy stačí jen vadné články lokalizovat a odpojit. Sice pak kecá dojezd, ale auto funguje.
jinak na baterii a motory mám ještě 2 roky záruku, bez omezení kilometrů. Už jen za tuto dobu si to auto "vydělá" na repas baterky (250t Kč). Čím déle vydrží po záruce, tím lépe pro mne.
Ano, je to tak. Navíc degradace není lineární, ale je to křivka, kdy ze začátku rychle degraduje, ale pak se to ustaluje a sestupná tendence je menší.Na internetu jsou globální statistiky uživatelů, kde je uveden model auta, rok, typ nabíjení, stav baterie atd. Ty výsledky jsou dost slušný.Jinak údajně jsou baterie otestovány na 800kkm, kde dosahovaly degradace cca 20% (tj. stav kapacity baterie 80%). Bavíme se samozřejmě o Tesle, která má nejvíce propracovaný management baterií apod.Pokud tedy nedojde k nějaké vadě, tak se bavíme o životnosti baterie po celou dobu životnosti auta.Zdar Max
Přesně.Ideologické výkřiky o celosvětovému kolapsu kvůli nepoužitelným bateriím jsou jen výkřiky tupců, kteří o tom nic nevědí a bojí se toho.Navíc ani po těch cca 20-ti letech baterie nekončí.Vykuchanou baterii z BEV s kapacitou klidně i 60%, ale velikosti třeba 75kW, na bazarovem trhu koupí s radostí úplně každý provozovatel domácí i firmemí FVE a ještě se oblízne. V garáži to přišroubuje na zeď a má do smrti vystaráno s domácím úložištěm velikosti, o jakém se mu ani nesnilo ..... a doslova za pakatel.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2022 08:35
Nechtějte vědět jaké "daně" má na sobě elektřina, o kterých se až ostudně mlčí. Jen pro představu:1 MW z Dukovan má celkovou výrobní cenu cca 250,- Kč.Koncový spotřebitel však platí 5000,- Kč.Kdepak se ztratilo 4 750,- Kč?Když týpek prodá babičce v sokolovně hrnce za 20 tisíc, je to hned ultra-šmejd a každý by ho chtěl hned vidět za mřížemi. Na cedule obcí a měst se píší nápisy "šmejdům vstup zakázán".Jak se říká lidem, kteří okrádají všechny občany najednou programově?Politici?A jak se říká těm, kteří ty politiky pořád dokola a znovu a znovu volí a před tím vším raději strkají hlavu do písku?Nechci být vulgární k většině národa ....
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 3. 2022 08:22
Kde se ztratilo 4750,- Kč je obvykle poměrně detailně rozepsáno na konečné faktuře s celkovým vyúčtováním za elektřinu. Protože by bylo sice hezké, kdyby si každý, kdo chce, mohl postupně podle svých potřeb odebírat jen ty své konkrétní odběry pouze z Dukovan, ale to asi zas tak jednoduše a beznákladově v současné rozvodné síti udělat nejde? 😉
To tam opravdu není 🙂Ale jak se můžu nesmát naivní ideji, že někdo věří, že to tam je 🙂Realita: Všechny (víceméně zlodějské) pevné paušály v součtu nepřevyšují částku jeden tisíc Kč. Takže i s nějakou vizí marže jsme pořád na ceně cca 1500.- za 1MW.Jenže český občan platí 5000.- Kč …..Je to čistý, 100% šmejdizmus … nic víc.Okrádají vás cugrunt ….
Tak pardon, já jsem tím myslel především ty daně, které na vyučtování za elektřinu samozřejmě jsou. Spotřební daň na elektřinu pro provoz elektromobilů mezi nimi není. Ovšem nějaký rozpis krádeží z politického hlediska tam samozřejmě také není. Účetní oddělení výrobců či dodavatelů energií asi nemají v systému takové členění dle politických stran, podle kterých šlo vyčíslit jejich poměrné podíly na fakturách pro koncové zákazníky? 😉
No právě. Chytře uděláno. Nikde nic není, ale cca 3500.- je fuč. Není to geniální zlodějina? 😂😂😂
Tesla jen velmi správně reaguje na nastupující globální krizi jako první, resp. velmi rychle. Než se probudí evropské automotive, bude už zase pozdě.Jenže to má teď kritické potíže se samotnou výrobou, zdražování je to poslední, co teď zákazníky trápí. Řeší, jestli vůbec objednaná auta někdy uvidí.
Evropské automotive jsou docela v háji.Protože kvůli green dealu zastavily vývoj spalováků a připravily se na dobu elektrickou. Veškerý lobbying, který se jim v tomto povedl, vedl akorát k těm baterkovozům. A na ty se do budoucna plně zaměřily.Jenže to vypadá, že na green deal nemáme. Pokud se teda nesmíříme s tím, že jeden z tisíce bude jezdit Teslou, a zbytek bude žrát trávu. A to je pro evropské automobilky rána jaxfiň, protože nejsou schopny konkurovat do budoucna spalovákům, a současně jejich elektrická auta budou pro lidi nesmyslně drahá.A evropský průmysl stojí na automotive. Tohle je slepá ulička, do které se mnoha lidem nechtělo už tehdy, když nevěděli, jak moc je slepá. I vy jste byl tvrdě proti dotacím. Jenže bez dotací je elektromobilita v Evropě mrtvá. A automobilky díky těm šílenostem s ní.
Evropské automotive není v háji proto, že pozastavilo vývoj spalováků. Naopak, jsou v háji, že je pořád velmi aktivně vyvíjejí a nadále elektromobily po celá léta trestuhodně ignorují. A opravdu to nedoženou na poslední chvíli ani kdyby Teslu kompletně okopírovali.A nejvíce je to patrno zrovna nyní, kdy se závislost na ruské ropě ukazuje v plné síle.Kdyby evropské automotive začlo s elektromobilitou ještě tak třeba o 5 let dříve, než s tím začla Tesla, mohla dnes třeba třetina Evropy už jezdit v elektromobilech a ruská ropa by jim byla u zadku. Navíc by EA bylo celosvětovým lídrem v elektromobilech a diktovalo by vývoj, technologie a směry. Takže by nestavěla továrny v EU Tesla, ale Evropa v USA, Číně, případně v Rusku a td.Jak vidíš, jeden problém, zcela opačné úhly pohledu. Ale jen jeden je správně. A ten tvůj to fakt není.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2022 10:55
Kdo si tohle kupuje , toho cena nezajímá.
to je ten vyrobca co robi elektromobily za 30.000e ?
Ne, to je ten výrobce co už je asi 5 let v krachu za splasklou bublinu 🙂
Nenazrany Musk. Nejdriv privede Teslu ke kolapsu par let zpet, pak proda akcie ze hodnota akcii se prodapne na polovnu a ted zdrazi auta. To uz si to kor cesky pepik,co resi jesli da za litr benzinu 40 nebo pojede 200km do Polska pro ten stejny benzin za 38 pekne rozmysli.
Myslím, že zrovna vy nejste cílová skupina, která by zajímala Elona Muska 🙂Ale abych neurážel, absolutně jsem nepochopil váš příspěvek.
tak uz vidim jak si tu lidi na sidlisti kupuji Teslu za miliony a pak hledaj zasuvku kde si to pres noc nabiji.
Já furt nechápu ty keci o sídlištích. Ano, staré je nyní nemají, ale nové, kde si koupíte 3 plus 1 bratru za 15 milionů s parkovacím místem v garáži, tam již mám možnost zásuvky pro rychlé dobíjení v ceně. A prozradím sladké tajemství, už ani od roku 2022 nedostanete kolaudaci, když nemáte nabíječku (samozřejmě ne pro každé auto). A hlavně nenabíjel bych každý den přece. Třeba i v práci, na chalupě apod.Hlavně že lidi na sídlištích mají benzínku za každým rohem 🙂A v neposlední řadě, až bude po válce a krizi, tak se začne diverzifikovat. To znamená, že sice benzínku mít můžete, ale když nebudete mít ty cisterny, které dováží tu naftu nebo benzín (o tom, že může být pekelně drahá, nemá cenu psát), tak si s autem ani nešktnete. Co ale musíte mít vždycky, je paradoxně elektřina. Protože bez ní jste totálně v tahu.Analogicky stejně, jako když jezdily za WW2 nákladní auta na dřevo. Samozřejmě je to přitažené za vlasy...
Kecáte - je potřeba jen příprava pro napájení, což je dostatečně dimenzovaný přívodní kabel el. vedení.
Uz Vam nekdo prozradil, ze to auto lze nabijet i z normalni zasuvky? Specialni nabijecka neni nutnost a pro vetsinu lidi ani nema smysl.
Jde a za dva dny zvládne i kratší cestu.
Přes noc nabijete plnou.
No, to bych chtěl vidět. 😀 Klasická zásuvka má max. 16A. Nicméně je bezpečné (v případě trvalého zatížení) honit na cca 12A, aby zásuvka se časem nerozpekla/neshořela. Takže to máme cca 3 kW výkonu. Dneska už jsou běžná auta, co mají nad 60 kWh baterky... Jak tady během 8 až 10 hodin nacpete celou baterku, to bych tedy rád viděl...
A kdy někdo z Tesly řekl, že si budou čeští panelákoví obyvatelé kupovat jejich auta?Proč si vykonstruováváš naprosté nesmysly? Už ti to někdy něco dalo?
znám pár lidí, co mají Teslu a bydlí v paneláku. Překvapivě s tím nemají problém. Nabíjí buďto v práci, nebo někde po cestě, když nakupují, obědvají, večeří, jsou v divadle ... Po městě to zas tolik nežere, takže nemají potřebu "prodlužky ze sedmýho".
dobře, modelová situace, přijedu večer s polovybitým autem někde na černej most na sídliště,přes noc -20,kapacita baterky tak spadne ještě o další 1/5 dolu do rána.Ráno mám jet do Brna, a u Vlašimy už na D1 na mne budet blikat kritický stav baterie.Budu hledat nabíječku, a pak čekat 2hodiny na benzínce,než se nabije a pak teprv pojedu a na schuzku do Brna tak přijedu o 3hodiny později. Paráda !
Modelovou situaci lze smysluplně modelovat v čase, kdy je ten model skutečně masově reálný. A žádná varianta reality nevypadá tak, že na sídlišti bude stát jeden elektromobil vedle druhého, ale nabíječky nikde, JŮRO.Tak to prostě nikdy nebude.
Proč byste měl čekat 2 hodiny na benzínce? Až se Vám nabije auto, tak tam budete pořád stát, než abyste radši vyrazil dál na cestu?
ok, pokud vím, že ráno pojedu na schůzku na druhou stranu republiky, tak se prostě zastavím třeba v Penny marketu v Horních Počernicích, kde si dobiji zadarmo 50kW nabíječkou a ještě si nakoupím. Polovybité auto = 35kWh, což nabijete za hodinu, cirka. Nebo si najdete poblíž nějakou 150/250kW stanici, což bude znamenat cirka 15-20 minut zdržení. Ano musíte trošku plánovat. A nebo doufat, že Vám ty spalováky ještě po dobu Vašeho života vydrží.
pak tu jsou i jiné varianty. Budete naléhat na magistrát téhle části, aby tam postavili parkovací dům s pomalými nabíječkami.Nebo sám seženete 500 lidí, co s Vámi budou spolufinancovat stavbu takového domu. Nebo si někde poblíž koupíte garáž, parkovací stání a necháte si tam zavést elektriku (230V stačí).Nebo budete jezdit MHD.Nebo ... prostě je to na Vás. Nikdo za Vás ta rozhodnutí neučiní. Nikdo Vás nebude vodit za ručičku. Svět je nespravedlivý a musíte sám v sobě najít dost intelektu, abyste dokázal překážkám čelit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.