Richard Vacek
27. 12. 2020 • 7:18

Rozmohl se nám tady takový nešvar, že čím dál víc společností nám vnucuje svůj produkt za podmínek pravidelných plateb. Snad by se regulátoři na toto měli zaměřit a tyto mnohdy monopolní dodavatele popostrčit směrem, aby nabízeli i obvyklý model prodeje, neboť směr, který vede k tomu, že vysavač přestane vysávat, pokud nepošlu někam další předplatné, je dost zvrhlý.

Názor byl 1× upraven, naposled 27. 12. 2020 07:18

Veolw
25. 12. 2020 • 20:50

Působí to na mě zoufale. Marketing postavený na hlavu. Nabízíme vám plnou autonomitu na kterou ale musíte dohlížet. Chápu že po té plne autonomite touží ale takhle ne 🙂 Nedovedu si představit že používám např. nějaký matematicky program který mi něco vypočte a já stejně musím zkontrolovat jestli to dělá dobře.

dobravyla
25. 12. 2020 • 19:13

Oni tomu rikaji plna autonomie a on je to jen asistent. Pod plnou autonomii nebo autopilotem si predstavuji lvl 3 a vic. Tudiz odpovednost nese automobilka. To co predvadi tesla je marketingove mlzeni a zavadejici informace a porad lvl 2.

vik_tor_b
25. 12. 2020 • 18:29

SAE3
Řidič již nemusí trvale sledovat řízení vozidla a v podélném a příčném směru a může se věnovat jiným činnostem. Systém automaticky rozpozná hranici, kdy již provozní podmínky neodpovídají rozsahu jeho funkčnosti. V tomto případě vyzve automobil v dostatečném předstihu řidiče, aby převzal řízení vozidla.

Pepe28
25. 12. 2020 • 18:17

Bohužel, i když se vozidlo "nějak samo řídí", stejně musíte jako řidič dávat pozor, co se děje kolem a být připraven převzít volant, když je potřeba. Je to dáno legislativou a zatím to jinak nejde. Takže plná autonomita reálně až se dořeší právní stránka věci.

Tomáš Gulas
Tomáš Gulas
25. 12. 2020 • 18:02

Chybí mě tam nějaké ALE. S jistotou to budou jeden z dalších Muskových blábolů. Ve výsledku to bude něco ve stylu "Naladili jsme automat na cestu z LA do LS".

Bzuci
25. 12. 2020 • 16:33

No konečně je to tady.
Teď se konečně všichni ti skeptici budou moci pořádně zasmát a vyprávět všem kolem, že to dávno věděli.A my, kterých se to netýká, si vezmeme popcorn a budeme se bavit, ať už to dopadne jakkoli.

JackBrno
25. 12. 2020 • 14:00

To zas bude mrtvejch. Legislativa dobře ví, proč tohle není schváleno a odpovědnost má pořád řidič. Průšvih je akorát v tom, že řidič, který tzv. plnou autonomii začne využívat, naprosto nevyhnutelně dojde po nějakém čase do stavu, kdy auto bude celkem v pohodě zvládat 99,9% (nebo i 99,99%) situací a on tím bude natolik ukolébaný, že v tom 0,1% (0,01%) situací, kdy to automatika nezvládne, nedokáže včas zasáhnout a budou z toho úplně nesmyslné nehody. Řidič se pak bude cítit nevinný, protože havárii zpúsobilo samo auto, ale z hlediska zákona bude viníkem on. A že se to bude stávat, je naprosto jisté, protože s přístupem Tesly, která spoléhá výhradně na vyhodnocování situce z kamer a odmítá LIDAR a podobné pomůcky, zaručeně autopilot některé věci bude přehlížet a jinak to nikdy nebude. Osobně se divím, že když člověk může dostat pokutu za to, že si namontuje třeba jen nehomologovanou žárovku, může někdo schválit do provozu takový paskvil.

Manson
25. 12. 2020 • 10:22

Stupidita 1.stupně. Kdo nechce řídit a ještě je ochoten za to platit, ať raději jezdí vlakem nebo autobusem. Při současném stavu věcí je autonomní řízení stejná pitomost jako masové rozšíření elekroaut.

ctverec F1
25. 12. 2020 • 10:06

Tady ta "plná autonomie", kdy zodpovědnost nese řidič, je nešťastná. Buď řídím, tedy rozhoduji, nebo ne. Cokoli mezi tím je blbost.

Jiří Hlisnikovský
25. 12. 2020 • 9:11
Net.Xtreme
25. 12. 2020 • 9:04

Už zase?
Tesla slibuje plnou autonomitu roky, navzdory (ne)schopnosti autopilota a legislativě a pořád nic, tak snad to příští rok vyjde:)

vzach
25. 12. 2020 • 8:40

Asi by to chtělo nějaký výstižný reklamní slogan. Co třeba:
Předplaťte si náraz do pevné překážky v plné rychlosti bez brždění? 😉

Hudebník
25. 12. 2020 • 8:19

Není lepší vzít lepší mobil dát ho za přední sklo zapnout na něm navigaci a tu propojit s ovládáním auta a je hotovo než připlácet za nějaké příslušenství Tesly za 200 000 Kč?

TheDannyCzech
25. 12. 2020 • 8:12

Článek je trochu zavádějící. Lidé, co už si FSD (plně autonomní řízení) pořídili za těch 200 tis. Kč, tak těm se jen otevře nejnovější verze. Lidé, kteří FSD nezakoupili, tak si jej budou moct zprovoznit měsíčním poplatkem. Jediné, co jsem zatím neviděl je odpověď na otázku, jestli měsíční paušál zcela nahrazuje jednorázovou platbu, nebo jestli to bude jako alternativa k ní. A pokud to bude alternativa k jednorázové platbě, tak jestli součet měsíčních plateb překročí 200 tis. Kč, tak jestli se FSD aktivuje už napořád.

Určitě si přečtěte

Články odjinud