Rozmohl se nám tady takový nešvar, že čím dál víc společností nám vnucuje svůj produkt za podmínek pravidelných plateb. Snad by se regulátoři na toto měli zaměřit a tyto mnohdy monopolní dodavatele popostrčit směrem, aby nabízeli i obvyklý model prodeje, neboť směr, který vede k tomu, že vysavač přestane vysávat, pokud nepošlu někam další předplatné, je dost zvrhlý.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 12. 2020 07:18
Naštěstí je zde - aspoň zatím - konkurence. To co jeden považuje za super business, druhý bude měnit. Jakmile většina věcí bude za měsíční poplatek, přijde někdo, kdo prodá za jednu větší platbu. Snažme se, aby se nám konkurence neztratila v touze po ekologii, demokracii, boji s kdejakým nešvarem. Jak odejde konkurence, přijde problém.
Působí to na mě zoufale. Marketing postavený na hlavu. Nabízíme vám plnou autonomitu na kterou ale musíte dohlížet. Chápu že po té plne autonomite touží ale takhle ne 🙂 Nedovedu si představit že používám např. nějaký matematicky program který mi něco vypočte a já stejně musím zkontrolovat jestli to dělá dobře.
To bude tím, že nejste cílová skupina. Zákazníky si i tento model najde.
Jedna super kapela hraje super písničku a v ní zazní ve správný okamžik:... každé zboží má svého kupce ... 😀
Oni tomu rikaji plna autonomie a on je to jen asistent. Pod plnou autonomii nebo autopilotem si predstavuji lvl 3 a vic. Tudiz odpovednost nese automobilka. To co predvadi tesla je marketingove mlzeni a zavadejici informace a porad lvl 2.
Jako vse v cem je nejak namoceny Elon Musk
Tak jako dobrý asistent...https://www.youtube.com/watch...
SAE3Řidič již nemusí trvale sledovat řízení vozidla a v podélném a příčném směru a může se věnovat jiným činnostem. Systém automaticky rozpozná hranici, kdy již provozní podmínky neodpovídají rozsahu jeho funkčnosti. V tomto případě vyzve automobil v dostatečném předstihu řidiče, aby převzal řízení vozidla.
Ta Honda to v Japonsku fakt asi bude mít jako první. https://www.honda-kolovratek.cz/cz/aktuality/autopilot-ur... ... O Tesle, že by nějaký stát tohle dovolil, jsem ještě nečetl.
Honda a Japonsko:https://www.autobeatonline.com/news/honda-gets-level-3-o... ...
Honda a Japonsko:https://www.automotiveworld.com/news-releases/honda-recei... ...
Tesla autopilot (dle jejich www) ... stále vyžaduje pozornost.https://www.tesla.com/support/autopilot... Using Autopilot and Full Self-Driving CapabilityBefore using Autopilot, please read your Owner's Manual for instructions and more safety information. While using Autopilot, it is your responsibility to stay alert, keep your hands on the steering wheel at all times and maintain control of your car. Many of our Autopilot features, like Autosteer, Navigate on Autopilot and Summon, are disabled by default. To enable them, you must go to the Autopilot Controls menu within the Settings tab and turn them on.
Tesla on autopilot hits truck - 3/6/2020 - Taiwan... a podobnych videi je na YT dost. Tohle není SAE 3.https://www.youtube.com/watch...
Tesla je i s "autopilotem" za mesicni platbu stale lvl 2. Takze tam kde i skodovka.
Tak až tohle zvládne Škodovka, tak si ji asi koupím...https://www.youtube.com/watch...
Tohle je potreba ale davat do naspisu clanku....aby lide nebyli uvadeni v omylÚroveň 2 („ruce pryč“): Automatizovaný systém přebírá plnou kontrolu nad vozidlem: akcelerací, brzděním a řízením . Řidič musí sledovat jízdu a být připraven okamžitě zasáhnout, pokud automatizovaný systém nereaguje správně. Zkratka „ruce pryč“ nemá být brána doslovně - kontakt mezi rukou a kolem je během jízdy SAE 2 často povinný, aby se potvrdilo, že řidič je připraven zasáhnout. Oči řidiče mohou být sledovány kamerami, aby se potvrdilo, že řidič věnuje pozornost provozu. Samořiditelné auto - https://cs.qaz.wiki/wiki/Self-driving_car... Tohle je Tesla. Kde je ten autopilot co mel vydelavatrpenize taxikarenim?:)
Ten dohľad vodiča je povinný len kvôli krytiu si prdele výrobcom, inak ten vodič nič nezmôže, lebo z princípu okamžite zareagovať nedokáže kvôli nevyhnuteľnej strate pozornosti.Už som to tu raz spomínal, v rámci IT supportu pre jedného zákazníka sme mali tzv. 4-eyes rule - že každú session s root/admin právami mal dozorovať druhý kolega a zasiahnuť v prípade chyby alebo úmyselného zlého postupu - ale v realite to po pár minútach človek prestal byť schopný sledovať, a to aj v prípade, že vedel dopredu, čo sa bude diať.
Pracujes pro zajimave zakazniky.To myslim vazne. Gratuluju
Bohužel, i když se vozidlo "nějak samo řídí", stejně musíte jako řidič dávat pozor, co se děje kolem a být připraven převzít volant, když je potřeba. Je to dáno legislativou a zatím to jinak nejde. Takže plná autonomita reálně až se dořeší právní stránka věci.
Myslím, že člověk pak usí dávat ještě větší pozor, a to na autopilota, kdyby se náhodou v jednom za 10 milionů případů rozhodl špatně.
Ani ne... pokud bude sw schválen jako SAE3,4 a bude důvěryhodný, pak nemáte důvod mu nevěřit. Bude jezdit pomaleji, ale asi bezpečněji 😉 Chyb bude ve výsledku méně. Ale to je ještě daleko.
Chybí mě tam nějaké ALE. S jistotou to budou jeden z dalších Muskových blábolů. Ve výsledku to bude něco ve stylu "Naladili jsme automat na cestu z LA do LS".
Jen doufam ze prvni prejety clovek nebude dite...
Jako ve smyslu, "člověk by nikdy nikoho nepřejel!", nebo něco podobného??
Ne, jako ve smyslu, že se od stroje čeká víc 😝 Navíc stále nemáte oporu v zákoně, která by tesle umožnila ten sw nabízet jako plně autonomní. Když Vás totiž dnes tesla v tomto režimu zabije, v klidu můžou pozůstalí žalovat fremont, a dostanou odškodné.
Stačí do kupní smlouvy napsat, že řidič odpovídá ve všech režimech a Freemont je obliga.
To si myslím, že není úplně pravda. Ona bude Tesla už zas o kus lepší než byla. Ta neuronka, kterou to honí, se vylepšuje každý den. Problém je v právní stránce věci. I když budete mít zaplacen plný paket a budete mít zaplacenu plnou autonomitu, stejně budete muset být vzhůru a koukat co se děje a být připraven převzít řízení. Pokud by to takhle nebylo, Tesla by se brzy na soudech nedoplatila na odškodném. Zákon se musí upravit, nebo nebude žádný plný autopilot...
No konečně je to tady.Teď se konečně všichni ti skeptici budou moci pořádně zasmát a vyprávět všem kolem, že to dávno věděli.A my, kterých se to netýká, si vezmeme popcorn a budeme se bavit, ať už to dopadne jakkoli.
:) no k pozorovani tech kouzelnych havarek se bude popcorn hodit:) doufam ze to budou davat na youtube
Už dávají... obvykle jsou to lidé, co si myslí, že mohou spát, a najednou se Tesla zasune pod kamion apod.
Při současném počtu nehod zaviněných lidmi a naprosto nesmyslných příčin většiny z nich?? Mám pocit, že situace se může pouze zlepšit i když nehody budou stále. A co se týče odpovědnosti za škody způsobené provozem? Podle mne se vytvoří model - pokud je autonomie dobrovolná, za škody může "řidič", pokud je autonomie jediný možný způsob provozu, odpovědnost nese výrobce. Ale třeba to bude úplně jinak.
Za ty peníze, které tesla chce, bude chtít zákazník i odpovědnost tesly... 🙂 Vy byste vysolil 200tis za systém, který právě není SAE3, a když se vybourá, jste viník? Není levnější začít jezdit taxíkem ... za 200tisíc máte pár let k dobru, a můžete i spát 😀
To zas bude mrtvejch. Legislativa dobře ví, proč tohle není schváleno a odpovědnost má pořád řidič. Průšvih je akorát v tom, že řidič, který tzv. plnou autonomii začne využívat, naprosto nevyhnutelně dojde po nějakém čase do stavu, kdy auto bude celkem v pohodě zvládat 99,9% (nebo i 99,99%) situací a on tím bude natolik ukolébaný, že v tom 0,1% (0,01%) situací, kdy to automatika nezvládne, nedokáže včas zasáhnout a budou z toho úplně nesmyslné nehody. Řidič se pak bude cítit nevinný, protože havárii zpúsobilo samo auto, ale z hlediska zákona bude viníkem on. A že se to bude stávat, je naprosto jisté, protože s přístupem Tesly, která spoléhá výhradně na vyhodnocování situce z kamer a odmítá LIDAR a podobné pomůcky, zaručeně autopilot některé věci bude přehlížet a jinak to nikdy nebude. Osobně se divím, že když člověk může dostat pokutu za to, že si namontuje třeba jen nehomologovanou žárovku, může někdo schválit do provozu takový paskvil.
V LIDARe problém nebude, človek tiež žiadny LIDAR nemá, má len dve pomerne nedokonalé kamery (teda presnejšie v niečom nedokonalé, ale trebárs rozsahom svetelnosti výborné) a autonómne jazdiť (obvykle) vie.Skôr sa obávam, že autopilot môže jazdiť veľmi často bezpečnejšie než človek (trebárs má rýchlejšie reakcie, nie je unavený ani podnapitý), ale tým, že nie je celkom zrejmé, akým spôsobom tie rôzne neurónové siete vyhodnocujú rôzne podnety, raz za čas môže urobiť tak nepochopiteľnú chybu, že sa všetci budú chytať za hlavu.
Jenže člověk má k dispozici nesčetněkrát vyšší výpočetní výkon než Tesla 🙂 To tintítko, co má v sobě Tesla je proti lidskému mozku nic. Dost možná i myší nervová soustava bude mít o velký kus lepší parametry 🙂
K dispozici... :)To je ten problém. Tesla sice má zlomek výkonu, ale tento výkon(a kratší reakční čas, lepší senzory)v plné míře využívá k řízení. Člověk ne. Dokonce i soustředěný řidič nedává plnou pozornost řízení a takových je stejně málo.
Tesla může svůj SW nabízet jako dobrý asistent, ale SAE3 to není. Aspoň co jsem viděl 🙂V každém případě svůj mozek nehaňte, máte ve svém mozku fakt kvalitní super počítač, a tesla ani kdyby se rozkrájela, totéž neumí. Bohužel jsou lidé, kteří řídí pod vlivem a nebo jsou děsně nezkušení. Ale jedni se z toho vyspí a druzí se naučí ve škole smyku, ale Tesla má pod kapotou jen to, co tam dali souzi z Fremontu. Tam spánek ani škola nepomůže.
Stupidita 1.stupně. Kdo nechce řídit a ještě je ochoten za to platit, ať raději jezdí vlakem nebo autobusem. Při současném stavu věcí je autonomní řízení stejná pitomost jako masové rozšíření elekroaut.
to predplatne je riadny hnus, take auto by som si nikdy nekupil. ani take co neustale zdiela vsetky info s automobilkou(poloha, stav vozidla, mikrofon, kamera posadky atd)
Tady ta "plná autonomie", kdy zodpovědnost nese řidič, je nešťastná. Buď řídím, tedy rozhoduji, nebo ne. Cokoli mezi tím je blbost.
Tak to ber jako částečnou autonomii. Dokud musí hlídat řidič, pak je zodpovědný člověk. A dokud Tesla neřekne jinak, tak to tak bude.
A Tesla by možná ráda řekla, ale hrozící soudní tahanice při legislativě jako je dnes, ji v tom účinně brání. Reálně bude plná autonomie povolena, až se vyjasní právní stránka věci. U nás je možná plně autonomní vozidlo jen na dráze ... Plně autonomní provoz je v současnosti ze zákona povolen v jediné oblasti, a tou je drážní doprava.
Myslim ze se snazi z toho asistenta rizeni udelat neco vic pomoci slovnich klicek a mlzeni.
Honda ma autopilota 3. urovne uz nejakou dobu. Tesla zaspala.https://www.honda-kolovratek.cz/cz/aktuality/autopilot-ur...
Ty radej nelez na internet. Kdyz najdes clanek, ze velikost penisu se zvetsi po podani kyanidu, tak se snad otravis.
Prosim o vecnou diskuzi. Ma autopilot level 3 nekdo jiny nez Honda schvaleny k provozu? Prosim o presne informace.
Jde o politické schválení své domácí značky, nikoli technické info.Zatím tedy není k čemu se vyjadřovat.Zdar Max
Technicke info je snad dano tim, ze jde o level 3. Nebo snad nevite, co to znamena?
Honda v recenzích, co jsem viděl, byla technicky až někde za Teslou. Takže má narážka byla na to, do jaké míry je to politické rozhodnutí. Protože pokud Honda doposud hrála druhé housle, tak mi to pak přijde více jako politické rozhodnutí a z technického pohledu nejde o vypálení rybníku Tesle.To jest celé.Zdar Max
Má tesla podobné politické schválení někde ve světě?
Tak jsem se Vám kouknul na tu Hondu, a máte asi pravdu, že v Japonsku bude tento systém asi povolen jako první. Byť je tedy Honda asi pouze na začátku cesty plné autonomitě, má příslib od Japonské vlády. To tedy Tesla pokud se nepletu, nemá zatím nikde. Ale on mě někdo s lepšími zdroji brzy opraví 😉
Ale pokud by stát California povolil Teslu S se SAE3 dříve, než-li 31/3/2021, tak by Honda nevyhrála 🙂 A co není, může být 🙂 Tak uvidíme, zda-li Elonovy právníci a lobbisté zapracují a v Sacramentu získají povolení pro svého šéfa ...( Honda totiž slibuje, že to stihne do 31/3/2021 )
Elonovi pravnici by museli mit oporu v technologii. Ale uvidime...
Každý může věřit čemu chce.Realita je ale tam venku. Zatímco Tesle brázdí silnice desetitisíce aut SAE2 a roky sbírají kvanta dat, které ničím nenahradíš, Honda má jen prohlášení o autě, které ještě nikdo neviděl.Takových Tesla Killers je to 12 do roka. Ještě ale žádný nevyjel.
Data, pokud je neuronová síť špatně navržená, se mohou nakonec vyhodit. A zasouvající se Tesly pod kamiony říkají, že něco s tím řešením není OK. Uvidíme tedy, řekl slepý...
Už zase? Tesla slibuje plnou autonomitu roky, navzdory (ne)schopnosti autopilota a legislativě a pořád nic, tak snad to příští rok vyjde:)
Slíbené nejdéle vydrží, to neznáte? :-O A až se jednou podaří, mohou příznivci značky hlásit - My Vám to říkali už před 25ti lety, že to přijde a Vy jste nám nevěřili!
Tesla, at uz se divate na elektromobilitu nebo na znacku jak chcete, je na poli automatickeho rizeni nejdal. Cili takovyhle kecy jsou zcestny. I kdyby to slibovali tech 25 let tak pro to delaji z oboru nejvic.
Tesla není nejdál, nejdál je Google. Rozdíl je jen v tom, že Tesla pracuje na levné alternativě, která bude moci být rozšířena masám. Řešení od Google je lepší, ale zase není moc pro masy, aspoň zatím.Zdar Max
Hlavně se Google Car ježí čidly a opravdu nevypadá příliš světoborně. Na druhou stranu nalítal milion kilometrů bez nehody. To Tesla říct rozhodně nemůže 🙂https://venturebeat.com/2015/06/03/googles-self-d... ...
Milion mil ... pardon, to bych tomu GCar křivdil :)
A Tesla snad pomocí čidel nejezdí? Ale jezdí také pomocí čidel, nemá jen kamery 😉. Zdar Max
Asi by to chtělo nějaký výstižný reklamní slogan. Co třeba: Předplaťte si náraz do pevné překážky v plné rychlosti bez brždění? 😉
Není lepší vzít lepší mobil dát ho za přední sklo zapnout na něm navigaci a tu propojit s ovládáním auta a je hotovo než připlácet za nějaké příslušenství Tesly za 200 000 Kč?
Převrátil jsem 2 auta na střechu, zažil x dalších nehod , auto co jezdí samo by se hodilo
Se zákazem řízení, to věřím.
Nabízí se otázka, jestli smíte být za volantem ve vozidle s autopilotem, pokud máte zákaz řízení, a autopilot současně sice nabízí plnou autonomitu, ale může vyžadovat součinost "řidiče" 🙂Dále co na tzv. plnou autonomitu říkají zákony dané země, třeba USA nebo nějaké členské EU země.
Já nemyslel, že to bude legální, ale alespoň se sníží pravděpodobnost, že někoho zabije nebo něco rozbije.
v tom případě by možná bylo na zamyšlenou, jestli nemáte ten řidičák třeba omylem?
odporucam dozivotnu karantenu
Tak tak.
😁😁👍🏿
Článek je trochu zavádějící. Lidé, co už si FSD (plně autonomní řízení) pořídili za těch 200 tis. Kč, tak těm se jen otevře nejnovější verze. Lidé, kteří FSD nezakoupili, tak si jej budou moct zprovoznit měsíčním poplatkem. Jediné, co jsem zatím neviděl je odpověď na otázku, jestli měsíční paušál zcela nahrazuje jednorázovou platbu, nebo jestli to bude jako alternativa k ní. A pokud to bude alternativa k jednorázové platbě, tak jestli součet měsíčních plateb překročí 200 tis. Kč, tak jestli se FSD aktivuje už napořád.
Bude to alternativa a jedná se o klasické předplatné a ne zplácení půjčky, takže žádné odemknutí po 200 tis Kč nebude. Spíše postupně bude docházet k navyšování měsíčních plateb jak se bude systém zdokonalovat a tedy poroste i nákupní cena.Ty měsíční platby jsou dobré na zkoušku. Zaplatit si pár měsíců a pokud je člověk spokojený, tak koupit za plnou palbu, ikdyby si na to měl půjčit u splátkové společnosti a má to napořád. Jinak mu reálně hrozí, že každý rok bude platit větší měsíční poplatek.
Když to zase koupíš, tak riskuješ, že zítra zboříš auto a těch 200k jsi zahodil. Nebo si pojistíš dražší auto a zase budeš měsíčně platit víc na pojištění. Záleží, jaká bude ta měsíční částka. Bez téhle informace to je naprosto zbytečná polemika.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.