Tma, voda a písek. NASA ukázala, jak astronauti trénují procházky na jižním pólu měsíce

Mise Artemis a návrat člověka na Měsíc se blíží. Astronauti trénují vycházky do volného prostoru v obřím bazénu se vznosným jménem NASA Neutral Buoyancy Laboratory v Johnsonově vesmírném středisku. Základní myšlenka je jednoduchá – voda nadnáší a připomíná tak sníženou gravitaci. Hustota okolního prostředí už je jiná věc, ale nic lepšího nemáme.

NASA zveřejnila zajímavý snímek z tréninku, který se zaměřil na výstup v okolí jižního pólu měsíce. Astronauti tam mohou očekávat tlumené světlo a dlouhé stíny. Na snímku není vidět obvyklé vybavení NBL, naopak zaujme nerovné dno. NASA upřesnila, že se jedná o běžný písek. Víme také, že kvůli perfektní viditelnosti technici úzkostlivě sledují kvalitu vody. Bazén má 23 470 kubických metrů vody a celý objem projde filtry přibližně jednou za den.

Diskuze (2) Další článek: Levná Tesla v nedohlednu, Cybertruck se odkládá a Musk má další divokou vizi

Témata článku: NASA, Artemis, Měsíc, Voda, Procházka, Jižní pól, Astronaut, Pól měsíce, Pól, Písek, Tma, Johnson, NBL

Vybrali jsme legendární adventury i moderní klikačky pro PC. Nechybí český Polda a kultovní Monkey Island

Adventury typu Point'n'Click už možná nejsou tolik v kurzu jako kdysi. Staré kousky jsou však stále lákavou nabídkou pro milovníky žánru. A ten se stihl ještě vyvinout.

Vojtěch Matušinský
Nejlepší hryAdventury

Zaplať a udělej si sám! Co je IKEA efekt a proč ovlivňuje i vás

** S IKEA efektem jste se potkáváme v mnoha situacích ** Proč ochotně platíme za to, že si produkt sestavíme sami? ** Vědecké studie odhalují roušku marketingových tajemství

IKEAPsychologieVěda

Velký srovnávací test herních klávesnic. Použitelnou seženete pod tisíc, nejlepší stojí 4× tolik

Mechanické klávesnice nejsou jen doménou hráčů. S klesajícími cenami si je můžete pořídit i jako spolehlivé a pohodlné pracovní modely. Otestovali jsme jich hned osm v cenovém rozpětí 1 000–3 500 Kč.

Srovnávací testGamingKlávesnice