Tmavá křídla dovolují ptákům efektivnější let na dlouhé vzdálenosti

Názory k článku

Ředitel ČTÚ  |  14. 07. 2021 12:05  |  Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.124

Počkám, co na to řekne Biden. Aby to nebylo jako s tou žárovkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2021 12:32 | Microsoft Windows 10 Chrome 91.0.4472.124

Ptáci na solární pohon tvl. Ale je mi divný, že aspoň na plachťácích někdo nezkusil natřít horní stranu křídel načerno. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenda 246  |  14. 07. 2021 12:34  |  Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

Není to rasistický?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 07. 2021 12:50 | Microsoft Windows 10 Firefox 78.0

Celý život jsem měl za to, že jde o maskování - tmavá barva shora je hůře vidět proti zemi, světlá zespodu je hůře vidět proti nebi. Stejně jako zbarvení skoro všech ryb - světlá břicha, tmavé hřbety. Vždy a všude je výhodnější nebýt vidět, ať už jste dravec, nebo kořist.
Nechci rozporovat vědecké závěry, ale intuitivně se zdráhám uvěřit tomu, že zbarvené křídlo klade o 20 % menší odpor vzduchu. To je strašně moc a je s podivem, že by tento princip nebyl dávno objeven a aplikován třeba ve vojenském průmyslu na stíhačkách za miliardy, kde se bojuje o každé promile výkonu navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  14. 07. 2021 13:50  |  Microsoft Windows 10 Firefox 89.0

Existuje super cerna a super bila barva. Psali, ze super-bila dokaze zchladit objekt i o 5 stupnu. To uz je dost vyznamne. Super cerna na trubce chlazeni v lednicce by zase mozna dokazala teplo odvadet pryc nebo tez bila, nevim.
-
A napada mne jeste neco lepsiho. Vyuzit materialy ukumulujici teplo a chlad a oddelit je izolaci.
Tim padem by slo rozpalit vrchni vrstvy a drzet chladnou spodni.
Na teple horni vrstve stoupa horky vzduch, rozpina se vzduch a odsouva stranou vzduch prichazejici zepredu.
Myslim, ze by se dalo usporit az 10% paliva, ne li vic. Ale je treba myslet tez na to, aby se nezazehly teplem motory. Pripadne by slo zbytkove teplo odvadet prave do motoru pro posileni tahu, zvyseni tepla z motoru. To by mohlo usetrit dalsi palivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 9 notebooků pro studenty

Test 11 true wireless sluchátek s ANC

Jak si vytvořit perfektní domácí kino