Donkervoort je nizozemský malosériový výrobce aut s dlouholetou tradicí a letošní 70. narozeniny zakladatele Joopa Donkervoorta společnost oslavuje novým speciálním modelem D8 GTO-JD70. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Donkervoort je nizozemský malosériový výrobce aut s dlouholetou tradicí a letošní 70. narozeniny zakladatele Joopa Donkervoorta společnost oslavuje novým speciálním modelem D8 GTO-JD70. | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Hlavním lákadlem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Hlavním lákadlem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G. | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Dosavadní D8 GTO tedy Donkervoort řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Dosavadní D8 GTO tedy Donkervoort řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m. | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Také menší a lehčí Li-Ion baterie ušetřila 7 kg oproti standardní baterii. Aerodynamickou přilnavost zase vylepšil nově tvarovaný nos, blatníky a difuzor vzadu. Více v článku... | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort

Také menší a lehčí Li-Ion baterie ušetřila 7 kg oproti standardní baterii. Aerodynamickou přilnavost zase vylepšil nově tvarovaný nos, blatníky a difuzor vzadu. Více v článku... | Donkervoort D8 GTO-JD70 | Donkervoort

Hlavním lákadlem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort
Dosavadní D8 GTO tedy Donkervoort řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort
Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort
Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. | Donkervoort D8 GTO-JD70 Donkervoort
6
Fotogalerie

Tohle auto láká na přetížení. Při rozjezdu zvládne přes 1 G, v zatáčce až 2 G

Donkervoort je nizozemský malosériový výrobce aut s dlouholetou tradicí a letošní 70. narozeniny zakladatele Joopa Donkervoorta společnost oslavuje novým speciálním modelem D8 GTO-JD70. Hlavním lákadlem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G.

Dosavadní model D8 GTO výrobce řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m.

Pěkně drahá „motokára“

Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. Také menší a lehčí Li-Ion baterie ušetřila 7 kg oproti standardní baterii. Aerodynamickou přilnavost zase vylepšil nově tvarovaný nos, blatníky a difuzor vzadu.

Na automatickou převodovku přitom zapomeňte, motor je spojen s manuálním pětikvaltem s krátkými drahami řazení a ve hře je také zbrusu nový samosvorný diferenciál. Na podvozku určitě nepřekvapí nastavitelné tlumiče i stabilizátory.

Každopádně, pokud by se někomu zdál nejnovější počin Donkervoortu příliš divoký, například na mokru, auto bude vybaveno systémem kontroly trakce s možností nastavení síly zásahu (systém lze také úplně vypnout). Od Bosche pak JD70 využívá software pro automatické meziplyny či přímé řazení kvaltů nahoru bez nutnosti sešlápnutí spojky.

Kromě zmíněného přetížení Donkervoort neupřesňuje žádné další dynamické hodnoty vozu. Produkce má začít na jaře 2020 a vyrobeno bude příhodně jen 70 kusů. Cenovka? 163 636 euro, tedy v přepočtu 4,2 milionu korun. A to máte cenovku bez daně.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud