Tohle auto láká na přetížení. Při rozjezdu zvládne přes 1 G, v zatáčce až 2 G

Donkervoort je nizozemský malosériový výrobce aut s dlouholetou tradicí a letošní 70. narozeniny zakladatele Joopa Donkervoorta společnost oslavuje novým speciálním modelem D8 GTO-JD70. Hlavním lákadlem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G.

Dosavadní model D8 GTO výrobce řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m.

Pěkně drahá „motokára“

Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. Také menší a lehčí Li-Ion baterie ušetřila 7 kg oproti standardní baterii. Aerodynamickou přilnavost zase vylepšil nově tvarovaný nos, blatníky a difuzor vzadu.

Na automatickou převodovku přitom zapomeňte, motor je spojen s manuálním pětikvaltem s krátkými drahami řazení a ve hře je také zbrusu nový samosvorný diferenciál. Na podvozku určitě nepřekvapí nastavitelné tlumiče i stabilizátory.

Každopádně, pokud by se někomu zdál nejnovější počin Donkervoortu příliš divoký, například na mokru, auto bude vybaveno systémem kontroly trakce s možností nastavení síly zásahu (systém lze také úplně vypnout). Od Bosche pak JD70 využívá software pro automatické meziplyny či přímé řazení kvaltů nahoru bez nutnosti sešlápnutí spojky.

Kromě zmíněného přetížení Donkervoort neupřesňuje žádné další dynamické hodnoty vozu. Produkce má začít na jaře 2020 a vyrobeno bude příhodně jen 70 kusů. Cenovka? 163 636 euro, tedy v přepočtu 4,2 milionu korun. A to máte cenovku bez daně.

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (15) Další článek: DJI už drony nestačí. Teď to zkouší s tankem, který si sami naprogramujete

Témata článku: Doprava, Automobily, Baterie, Bosch, Audi, Řazení, Cenovka, Přetížení, Rozjezd, Motokára, Zatáčka, Hbitost, TT RS, Lak, Karbonová



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Obnovitelné zdroje do 50 kW bez licence i stavebního povolení. Klíčová novela vstoupila v platnost
Filip KůželStanislav Janů
LegislativaObnovitelné zdrojeFotovoltaika
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Mac z roku 1992. Vytáhli jsme a zprovoznili úžasný Apple Macintosh PowerBook Duo 230

Mac z roku 1992. Vytáhli jsme a zprovoznili úžasný Apple Macintosh PowerBook Duo 230

Občas se poštěstí nahlédnout do historie, třeba jako v případě tohoto notebooku od Applu, který i po třiceti letech bezvadně funguje.

Jakub Michlovský
HistorieApple