Fering Pioneer je expediční vozidlo, které se s přivřeným okem dá označit za elektromobil. Ale už řádově vyšší dojezd zmíněný v nadpisu naznačuje, že tady bude něco jinak. Tak velkou baterii by vůz jednoduše neuvezl. Naopak má velmi malou titan-lithium-oxidovou (!), která stačí na pouhých 80 km. Energii přímo na palubě vyrábí tříválcový spalovací motor o objemu 800 ccm, který monotónně běží v ideálních otáčkách. Dojezd až 7 000 km zajistí objemné nádrže na bionaftu.
Expediční vozidlo v tomto případě není pouze fráze, která má obstarat zákazníky z řad movitých pozérů. Fering Pioneer je auto, které skutečně zvládne ten nejnáročnější terén, extrémní podmínky a neuvěřitelné vzdálenosti bez dotankování. Chcete přejet poušť, nebo Grónsko? Tady je vaše auto. Zárukou promyšlené konstrukce má být i Ben Scott-Geddes, který má bohaté zkušenosti mj. od McLarenu a Ferrari.
Pioneer má lehký hliníkový podvozek, celé auto váží tunu a půl a stejně těžký náklad uveze. Každá náprava má svůj elektromotor, což znamená výrazně jednodušší konstrukci, absenci převodovky a řady dalších dílů náchylných na poruchu. Výkon výrobce neudává, zato známe spotřebu okolo 4,7 l/100 km a maximální rychlost 130 km/h. Kombinace nezávisle zavěšených kol a obřích kol znamená extrémní světlou výšku 80 cm. Tohle auto prý vyjede i půlmetrový schod, brodit může do 140 cm. Ráfky mají rozměr 22,5" typický pro náklaďáky, což je velmi chytré, protože náhradní pneumatiku seženete prakticky po celém světě.
Auto se testuje a výroba má začít v polovině roku 2022. V plánu je produkce asi 200 vozů ročně. Cena je asi pět milionů korun za základní verzi. Jistě, není to málo, ale také to není žádný extrém.