obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

Tohle auto prý vyjede i půlmetrový schod, brodit může do 140 cm. obr.: Fering

Tohle auto prý vyjede i půlmetrový schod, brodit může do 140 cm. | obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering

obr.: Fering
obr.: Fering
obr.: Fering
obr.: Fering
12
Fotogalerie

Tohle expediční monstrum se dvěma elektromotory slibuje dojezd 7 000 km. V čem je trik?

Fering Pioneer je expediční vozidlo, které se s přivřeným okem dá označit za elektromobil. Ale už řádově vyšší dojezd zmíněný v nadpisu naznačuje, že tady bude něco jinak. Tak velkou baterii by vůz jednoduše neuvezl. Naopak má velmi malou titan-lithium-oxidovou (!), která stačí na pouhých 80 km. Energii přímo na palubě vyrábí tříválcový spalovací motor o objemu 800 ccm, který monotónně běží v ideálních otáčkách. Dojezd až 7 000 km zajistí objemné nádrže na bionaftu.

Expediční vozidlo v tomto případě není pouze fráze, která má obstarat zákazníky z řad movitých pozérů. Fering Pioneer je auto, které skutečně zvládne ten nejnáročnější terén, extrémní podmínky a neuvěřitelné vzdálenosti bez dotankování. Chcete přejet poušť, nebo Grónsko? Tady je vaše auto. Zárukou promyšlené konstrukce má být i Ben Scott-Geddes, který má bohaté zkušenosti mj. od McLarenu a Ferrari.

Pioneer má lehký hliníkový podvozek, celé auto váží tunu a půl a stejně těžký náklad uveze. Každá náprava má svůj elektromotor, což znamená výrazně jednodušší konstrukci, absenci převodovky a řady dalších dílů náchylných na poruchu. Výkon výrobce neudává, zato známe spotřebu okolo 4,7 l/100 km a maximální rychlost 130 km/h. Kombinace nezávisle zavěšených kol a obřích kol znamená extrémní světlou výšku 80 cm. Tohle auto prý vyjede i půlmetrový schod, brodit může do 140 cm. Ráfky mají rozměr 22,5" typický pro náklaďáky, což je velmi chytré, protože náhradní pneumatiku seženete prakticky po celém světě.

Auto se testuje a výroba má začít v polovině roku 2022. V plánu je produkce asi 200 vozů ročně. Cena je asi pět milionů korun za základní verzi. Jistě, není to málo, ale také to není žádný extrém.

Určitě si přečtěte

Články odjinud