Jedním z typických rysů elektromotorů je okamžitý maximální točivý moment. Díky tomu si AppScooter hravě poradí i s velmi strmými svahy, ale zaujme také solidní akcelerací – z nuly na 45 km/h se dokáže rozjet za 3,9 sekund.

Jedním z typických rysů elektromotorů je okamžitý maximální točivý moment. Díky tomu si AppScooter hravě poradí i s velmi strmými svahy, ale zaujme také solidní akcelerací – z nuly na 45 km/h se dokáže rozjet za 3,9 sekund.

Skútr si nabízí v různých barvách, které si snadno naklikáte v konfigurátoru

Skútr si nabízí v různých barvách, které si snadno naklikáte v konfigurátoru

K dispozici jsou také různé stupně výkonu a kapacity akumulátoru

K dispozici jsou také různé stupně výkonu a kapacity akumulátoru

Skútr je již k předobjednání. Nejlevnější veze s výkonem motoru 2 kW stojí 3689 eur (94 390 Kč), výkonnější se 4kW motorem přijde na 4587 eur (117 320 Kč) a za nejsilnější 7kW variantu zaplatíte 5536 eur (141 650 Kč).

Skútr je již k předobjednání. Nejlevnější veze s výkonem motoru 2 kW stojí 3689 eur (94 390 Kč), výkonnější se 4kW motorem přijde na 4587 eur (117 320 Kč) a za nejsilnější 7kW variantu zaplatíte 5536 eur (141 650 Kč).

Poměrně zajímavá je modulární baterie, skládající se ze tří částí – každá má kapacitu 1155 Wh. Majitel si může vybrat, zda nainstaluje jednu, dvě nebo tři „vrstvy“ dle požadovaného dojezdu.

Poměrně zajímavá je modulární baterie, skládající se ze tří částí – každá má kapacitu 1155 Wh. Majitel si může vybrat, zda nainstaluje jednu, dvě nebo tři „vrstvy“ dle požadovaného dojezdu.

Takto se moduly zasouvajído útrob skútru. Přesto v něm zbude ještě úctyhodných 60 l prostoru na zavazadla

Takto se moduly zasouvajído útrob skútru. Přesto v něm zbude ještě úctyhodných 60 l prostoru na zavazadla

Všechny tři moduly akumulátoru zasunuty.

Všechny tři moduly akumulátoru zasunuty.

Jednou ze silných stránek AppScooteru má být bezpečnost. Její součástí je propojení chytrého telefonu se 7" dotykovou obrazovkou skútru na řídítkách. Takto uživatelské prostředí výrobce prezentoval na veletrhu CES.

Jednou ze silných stránek AppScooteru má být bezpečnost. Její součástí je propojení chytrého telefonu se 7" dotykovou obrazovkou skútru na řídítkách. Takto uživatelské prostředí výrobce prezentoval na veletrhu CES.

Pomocí ovládacích prvků a obrazovky lze bezpečně ovládat telefon přes Bluetooth, přijímat hovory, streamovat hudbu, ovládat navigaci a další aplikace.

Pomocí ovládacích prvků a obrazovky lze bezpečně ovládat telefon přes Bluetooth, přijímat hovory, streamovat hudbu, ovládat navigaci a další aplikace.

Skútr si nabízí v různých barvách, které si snadno naklikáte v konfigurátoru
K dispozici jsou také různé stupně výkonu a kapacity akumulátoru
Skútr je již k předobjednání. Nejlevnější veze s výkonem motoru 2 kW stojí 3689 eur (94 390 Kč), výkonnější se 4kW motorem přijde na 4587 eur (117 320 Kč) a za nejsilnější 7kW variantu zaplatíte 5536 eur (141 650 Kč).
Poměrně zajímavá je modulární baterie, skládající se ze tří částí – každá má kapacitu 1155 Wh. Majitel si může vybrat, zda nainstaluje jednu, dvě nebo tři „vrstvy“ dle požadovaného dojezdu.
10
Fotogalerie

Tohle je prý Tesla mezi skútry: Etergo AppScooter slibuje chytré funkce a dojezd až 240 kilometrů [CES]

Elektrický pohon není jen výhradní doménou automobilů, zapojují se i výrobci jednostopých vozidel – na CESu nyní například ukázal svou elektrickou motorku i Harley-Davidson a nabídl přitom dojezd 177 km. Jen o kousek vedle ale vystavoval nizozemský výrobce elektrického skútru Etergo AppScooter. Ten sice nemá tak věhlasné jméno, ale jeho malá elektromotorka dojede o více než 60 kilometrů dál.

Jednou ze silných stránek AppScooteru má být bezpečnost. Její součástí je propojení chytrého telefonu se 7" dotykovou obrazovkou skútru na řídítkách. Tímto způsobem chce výrobce reagovat na skutečnost, že až 70 % lidí používá smartphone během řízení, čímž 160× roste riziko nehody. Pomocí ovládacích prvků a obrazovky lze bezpečně ovládat telefon přes Bluetooth, přijímat hovory, streamovat hudbu, ovládat navigaci a další aplikace.

Vozte tolik baterie, kolik potřebujete

Poměrně zajímavá je modulární baterie skládající se ze tří částí – každá má kapacitu 1155 Wh. Majitel si může vybrat, zda nainstaluje jednu, dvě nebo tři „vrstvy“ dle požadovaného dojezdu. Se třemi plně nabitými moduly lze ujet až 240 kilometrů (hodnota je deklarována při konstantně udržované rychlosti 20 km/h).

IMG_20190108_124444.jpgIMG_20190108_124450.jpgIMG_20190108_124454.jpg
Modulární baterie: můžete ji vytáhnout, hodit přes rameno a nabít doma. Celkem takto do skútru můžete zasunout tři moduly a střídat je. Plně nabité nabídnou dojezd až 240 km

Jedním z typických rysů elektromotorů je okamžitý maximální točivý moment. Díky tomu si AppScooter hravě poradí i s velmi strmými svahy, ale zaujme také solidní akcelerací – z nuly na 45 km/h se dokáže rozjet za 3,9 sekundy.

Dalším kladem ApsScooteru je úložný prostor. Zatímco běžné skútry obvykle nenabízejí více než deset litrů, zde v prostoru pod sedadlem najdete šestkrát více místa. V pohodě se sem vejdou dvě přilby nebo tašky s nákupem.

Technické parametry Etergo AppScooter

Podívejme se nyní na základní technické parametry elektrického skútru Etergo AppScooter v bodech:

  • Rozměry: 186 × 115,5 × 70 cm (délka × výška × šířka)
  • Pohotovostní hmotnost: 74 kg
  • Baterie: modulární, 1155 Wh na jeden modul, instalovat lze maximálně tři moduly
  • Maximální točivý moment motoru: 50 Nm
  • Maximální výkon motoru: 2/4/7 kW
  • Palubní deska: 7" dotyková barevná obrazovka s diagnostikou stroje přes aplikaci
  • Zvuk: 2× 6W reproduktory
  • Operační systém: Android s funkcemi navigace, přehrávače hudby, ovládání telefonu a pokročilou diagnostikou
  • Připojení k internetu: 4G (LTE), 3G, GPRS, Wi-Fi
  • Párování s telefonem: Bluetooth
  • Podporované poziční systémy: GPS, GLONASS, Galileo

Skútr je již k dispozici na oficiálním webu k předobjednání. Na výběr je z několika barev, nejlevnější veze s výkonem motoru 2 kW stojí 3689 eur (94 390 Kč), výkonnější se 4kW motorem přijde na 4587 eur (117 320 Kč) a za nejsilnější 7kW variantu zaplatíte 5536 eur (141 650 Kč).

Pro Etergo se zažilo označení „holandská Tesla na dvou kolech“. Možná to vymyslel nějaký fanda nebo třeba novinář, když hledal chytlavý titulek pro článek. Ale výrobce se k takovému označení hrdě hlásí a šíří ho dál. Jestli oprávněně, to už si posuďte sami.

Určitě si přečtěte

Články odjinud