Tohle je Reevo. Futurističtější bike nenajdete. Má kola bez středů, zato se světly

Reevo je elektrokolo, které hraje na city technologických fandů. Už na první pohled zaujme futuristické uchycení kol po obvodu, tedy bez klasických středů a paprsků. Atraktivním prvkem jsou v kolech umístěné LED – vepředu na osvětlení, vzadu jako brzdová a směrová světla. Všimněte si také podlouhlých ok uvnitř ráfků – za ně se uchytí speciální brašny. Vlastně ani šasi nepřipomíná běžný rám, pod masivní kapotou je schovaný motor, vyjímatelná baterie, veškerá elektronika, ale třeba i taková drobnost, jako je stojánek.

Palubní počítač se stará o zabezpečení i konektivitu – když Reevo odstavíte, zamkne kola a čeká na odemčení pomocí čtečky otisků prstů (podobnou znáte z mobilů). A kdyby někdo zkusil kolo odnést, integrované senzory pohybu to detekují a počítač pomocí SIM karty předá informace z GPS o aktuální poloze do aplikace ve smartphonu majitele.

Motor má ve verzi pro USA výkon 750 W, baterie (10,5 Ah, 48V) stačí na dojezd až 60 km a maximální rychlost je omezená na 40 km/h. Dostupné jsou dva jízdní režimy: kromě klasického elektrokola, kdy motor pomáhá podle toho, jak šlapete do pedálů, se dá jet i bez šlapání, jízda se pak ovládá otočnou rukojetí jako na motorce. Evropská verze je o poznání slabší, má pouze 250 W a chybí motocyklové ovládání plynovou rukojetí.

Reevo má za sebou úspěšnou kampaň na Indiegogo, vybralo se neuvěřitelných 5,4 miliónu dolarů. Aktuálně firma rozjíždí výrobu v Malajsii a o průběhu pečlivě informuje své „backery“. První kola by se měly k zákazníkům dostat v listopadu. Cena na Indiegogo začínala na 2 398 dolarech, což je asi 53 tisíc korun, verze Reevo Premium Airless byla 2 888 dolarů, tedy asi 63 tisíc korun. Plné ceny mají být o třetinu vyšší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobné specifikace biku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výrobce pečlivě informuje své „barkery“ o průběhu výroby. K prvním zákazníkům mají kola přijít v listopadu 2021.

Komentář

Alespoň na obrázcích vypadá kolo fantasticky, ale nese s sebou několik nevýhod. Nekonvenční uchycení kol bude velmi citlivé na dokonale vycentrovaný ráfek, ale i tak bude znamenat větší tření, tedy ztráty energie. Nakolik bude tohle řešení spolehlivé a jak se bude servisovat? Také znamená nemožnost použít účinné kotoučové brzdy, na obrázcích si všimněte elegantně ukrytých čelistí, které brzdí přímo ráfek. Konstrukce rámu také omezuje výškovou nastavitelnost sedlovky.

A ještě jedna věc. Reevo vypadá jako velmi komplexní projekt s řadou nových a neobvyklých prvků. Zvládne výrobce hned na úvod prodeje vše na jedničku? Minimálně z opatrnosti bych s objednávkou počkal na první reference.

Diskuze (85) Další článek: Nadšenec s pomocí AI vylepšuje slavná herní videa v 8K. A to i dvacet let staré legendy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,