Létání | Luxus

Tohle tak jednou zažít: Nová vzducholoď Airlander 10 s prosklenou podlahou

  • Airlander 10 nabídne plavby vzduchem v interiéru s prosklenou podlahou
  • Luxusní vzducholoď byla původně vyvíjena pro vojenské účely
  • Počítá se s třídenními „kochacími“ výlety za poznáním

Představte si, že se lehce vznášíte nad mraky v tichém dopravním prostředku, který se uvnitř podobá luxusní jachtě. Tyto a mnohé další zážitky má cestujícím přinést luxusní verze hybridní vzducholodě Airlander 10.

Již při svém prvním zkušebním letu v roce 2016 vyvolala hybridní vzducholodi velký rozruch. Kromě faktu, že tent typu letecké přepravy je dnes považován spíše za okrajový, zaujal Airlander impozantními rozměry – je dlouhý 92 metrů, široký 43 metrů a vysoký 26 metrů, „balon“ má objem 38 000 m³.

Původně byl určen pro komerční a vojenské nasazení, nicméně později britská společnost Hybrid Air Vehicles oznámila, že chce toto plavidlo používat pro „luxusní expediční turistiku“. Cestující se vydají na třídenní cestu a navštíví několik zajímavých koutů světa.

Jedním z lákadel této atrakce má být luxus, který Airlander 10 svým cestujícím nabídne. Design interiéru navrhla renomovaná britská firma Design Q. Zatímco ve standardní verzi se do kabiny vejde až 48 osob, luxusní varianta nabídne prostor pro 19 cestujících a posádku.

U vzducholodě asi nikdo nečeká dosahování převratných rychlostí – Airlander 10 dokáže plout po obloze rychlostí až 146 km/h, proto také expedice mají trvat tři dny. Generální ředitel HAV Stephen McGlennan k tomu poznamenal: „Letecká doprava se stala důležitou díky schopnosti dostat cestující co nejrychleji z bodu A do bodu B. To, co nabízíme my, je způsob, jak si cestu opravdu užít.“

Cestující si budou moci užívat luxus, pohodlí a prostor – k dispozici budou mít vlastní pokoje s koupelnou a společenský salónek s prosklenou podlahou. Na palubě bude také bar a jídelna s vybranými lahůdkami.

Airlander 10 se dokáže udržet ve vzduchu s mimořádně nízkými náklady na palivo a může přistát a vzlétnout z téměř jakékoliv rovné plochy – včetně ledu, pouště nebo vody. To znamená, že se dokáže dostat do míst, která jsou pro běžné letadlo nedostupná.

Navzdory nehodě v roce 2016, která přerušila testování na téměř celý rok, dokončil Airlander 10 již šest úspěšných testovacích letů. Než bude moci přivítat na palubě první cestující, čeká ho na obloze ještě 200 hodin, které se musí obejít bez jakéhokoli incidentu.

Diskuze (7) Další článek: Světlo bude základem pro vysokopacitní úložiště budoucnosti. Umožní to nanokrystaly

Témata článku: Technika, Létání, Vzducholoď, Luxus, Komerční nasazení, Luxusní jachta, Letecká doprava, Hybrid Air Vehicles, Podlaha, Rovná plocha, HAV, Velký rozruch, Letecká přeprava, Celý rok, Luxusní verze, Vojenský účel, Design Q, Plavba, Nízké náklady, Interiér, Airlander, Standardní verze, Generální ředitel, Běžné letadlo, Luxusní varianta


Určitě si přečtěte

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

Biblická potopa Česka: Jak bychom dopadli, kdyby nás zatopil oceán

** Představte si biblickou potopu ** Nejprve zaniknou Děčín a Břeclav, pak i Brno a Praha ** Hlavním městem se stane Jihlava a zbytky Čechů přežijí na Kvildě

Jakub Čížek | 93

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

Vybrali jsme 21 programovatelných hraček a stavebnic pro děti i jejich rodiče

** Získejte děti pro matematiku a základy techniky ** Kupte jim hračku nebo stavebnici, které vdechnou vlastní život ** Vybrali jsme 21 stavebnic pro malé caparty i budoucí experty na A.I.

Jakub Čížek | 11

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 65

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102