Vyhlášení nouzového stavu v Česku, karantény a uzavření hranic vedlo k ukončení některých pravidelných železničních spojů. Díky tomu se koleje částečně vyprázdnily a vlaky mají žádné, nebo jen naprosto minimální zpoždění. To je doposud nevídaný jev.

Vyhlášení nouzového stavu v Česku, karantény a uzavření hranic vedlo k ukončení některých pravidelných železničních spojů. Díky tomu se koleje částečně vyprázdnily a vlaky mají žádné, nebo jen naprosto minimální zpoždění. To je doposud nevídaný jev.

Současný stav na českých kolejích: Přestože máme nový pracovní den, prakticky vymizelo zpoždění železničních spojů

Současný stav na českých kolejích: Přestože máme nový pracovní den, prakticky vymizelo zpoždění železničních spojů

A toto je už velká kalamita z počátku prosince 2014. Námraza tehdy zastavila nejen vlaky, ale i mnohé dálniční a jiné silniční tahy.

A toto je už velká kalamita z počátku prosince 2014. Námraza tehdy zastavila nejen vlaky, ale i mnohé dálniční a jiné silniční tahy.

A do třetice ještě jeden extrém: Takto to vypadalo na kolejích během stávky železničářů v červnu 2011

A do třetice ještě jeden extrém: Takto to vypadalo na kolejích během stávky železničářů v červnu 2011

Mapu polohy vlaků a jejich zpoždění dnes nabízí stránoucí  Babitron  a už rok také přímo  Správa železnic .

Mapu polohy vlaků a jejich zpoždění dnes nabízí stránoucí Babitron a už rok také přímo Správa železnic.

Současný stav na českých kolejích: Přestože máme nový pracovní den, prakticky vymizelo zpoždění železničních spojů
A toto je už velká kalamita z počátku prosince 2014. Námraza tehdy zastavila nejen vlaky, ale i mnohé dálniční a jiné silniční tahy.
A do třetice ještě jeden extrém: Takto to vypadalo na kolejích během stávky železničářů v červnu 2011
Mapu polohy vlaků a jejich zpoždění dnes nabízí stránoucí  Babitron  a už rok také přímo  Správa železnic .
5
Fotogalerie

Toto česká železnice ještě nezažila. Podívejte se na tři dopravní krize na našich kolejích

Na českých železnicích nastal nebývalý stav. Po dlouhých letech z nich téměř vymizelo zpoždění – tedy fenomén, který je se zdejší dopravou na kolejích spojován už odjakživa.

Hlavním důvodem je samozřejmě aktuální nouzový stav způsobený pandemií COVID-19, který vedl mimo jiné k úbytku pravidelných železničních spojů. Koleje i vlaky samotné jsou tedy prázdnější, vymizelo zpoždění u přeshraničních expresů, a tak po dlouhé době zezelenal i Babitron.

4e2c5c38-4743-475b-905c-79aa00a930eed03d240b-05c2-43bc-b22b-16b710b69df0d33151f8-7720-4709-bfd5-b6e46be3b73c
Srovnání tří historických extrémů na českých kolejích: Současný nouzový stav v Česku, kalamita v prosinci 2014 a stávka železničářů v červnu 2011

Jen připomeneme, že dnes už poměrně letitý Babitron, který vznikl na půdě Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy, monitoruje polohu vlaků v Česku a také zpoždění jednotlivých spojů. Loni na jaře pak sledování polohy vlaků téměř v živém přenosu nabídla i Správa železnic.

31452778-4016-417d-baf7-5bd531846a43
Situace na železnici podle Správy železnic. Zelená barva představuje spoj bez zpoždění.

Koronavirus online

Určitě si přečtěte

Články odjinud