Automobily | Toyota

Toyota Prius 2019 bude mít pohon všech kol

Toyotu Prius můžeme bez váhání označit jako legendu, která v segmentu hybridních automobilů figuruje již více než dvacet let. Až dosud se však vyráběla výhradně s pohonem předních kol, což snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol.

Svou premiéru si novinka odbude na veletrhu LA Auto Show, který letos probíhá od 30. listopadu do 9. prosince. Zde však bude prezentována pouze verze s pohonem předních kol a „čtyřkolka“ se v nabídce japonské automobilky objeví až později.

Nezávislý pohon „na zadek“

Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h. Pokud není nutná vyšší trakce, bude z úsporných důvodu pohyb auta zajišťován pouze předními koly.

Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.

Pokud jde o spotřebu paliva, Toyota očekává, že Prius 2019 AWD-e dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km (4,5 l/100 km ve městě a 4,9 l/100 km na dálnici). Úsporná verze Prius L Eco s pohonem předních kol slibuje kombinovanou spotřebu jen 4,2 l/100 km.

Solidní výbava v základu

Nový Prius přichází s řadou kosmetických změn, které se dotkly i jeho vnějšího vzhledu. Technologie však mají zůstat stejné, jako u stávající generace. Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.

Prius 2019 dostane ve standardu balíček Toyota Safety Sense P, obsahující například adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění, automatická dálková světla či asistenta jízdy v pruzích.

Na veletrhu bude poprvé v USA představena také nová verze modelu sedanu Corolla Hybrid 2020. Tento vůz stojí na stejné platformě jako Prius a očekává se, že nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km.

V jeho výbavě se objeví několik technologických prvků, které Prius nemá, konzervativní zákazníky bude lákat na konvenčněji pojatý design. Důležitým rozdíl mezi těmito dvěma modely má být právě přidání pohonu všech kol.

Diskuze (7) Další článek: Devět firem postaví pro NASA sondy, které přistanou na Měsíci. Podívejte se, jak by mohly vypadat

Témata článku: Technika, USA, Elektromobily, Automobily, Doprava, Toyota, Zadní kolo, Verze, P obsahující, Stejná platforma, Veletrh, Spotřeba, Hybridní automobil, Úsporný důvod, Nová verze, Budoucí majitel, Důležitý rozdíl, Pohon, Kolo, Vnější vzhled, Japonská automobilka, Kosmetická změna, Dotyková obrazovka, Úsporná verze, Adaptivní tempomat


Určitě si přečtěte

Čistič moře nejenže nefunguje, ale navíc se láme

Čistič moře nejenže nefunguje, ale navíc se láme

** Zařízení v hodnotě 40 milionů dolarů mělo sbírat z hladiny oceánu plovoucí plastový odpad ** Mise ale nenaplňuje očekávání ** Šest set metrů dlouhé monstrum nejen moře nečistí, ale navíc rozpadá

Jaroslav Petr | 26

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout

Jaroslav Petr | 47

Neuronová síť WaveNet už mluví i slovensky. Google se bojí falšování reality

Neuronová síť WaveNet už mluví i slovensky. Google se bojí falšování reality

** Brzy nerozpoznáme hlasovou syntézu od skutečnosti ** Ruku v ruce s tím se objeví i pokusy o manipulaci reality ** Google před tím nyní varuje

Jakub Čížek | 18

22 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

22 užitečných rozšíření pro Chrome: Naučte prohlížeč nové věci

** Prohlížeč Chrome obsahuje širokou škálu funkcí, neumí ale všechno ** Jeho schopnosti můžete rozšířit pomocí rozšíření ** Vybrali jsme pro vás zajímavé a užitečné doplňky

Karel Kilián | 19

Nebaví vás čekat na semaforech? Audi má funkci, díky které projedete na zelenou

Nebaví vás čekat na semaforech? Audi má funkci, díky které projedete na zelenou

** Audi představilo svůj nový systém GLOSA ** Auto díky nemu ví, kdy bude na semaforu zelená ** Řidiči doporučí optimální rychlost jízdy

Karel Kilián | 25