Toyotu Prius můžeme bez váhání označit jako legendu, která v segmentu hybridních automobilů figuruje již více než dvacet let. Až dosud se však vyráběla výhradně s pohonem předních kol.

Toyotu Prius můžeme bez váhání označit jako legendu, která v segmentu hybridních automobilů figuruje již více než dvacet let. Až dosud se však vyráběla výhradně s pohonem předních kol.

Tož snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol. Svou premiéru si odbude na veletrhu LA Auto Show.

Tož snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol. Svou premiéru si odbude na veletrhu LA Auto Show.

Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h.

Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h.

Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.

Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.

Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.

Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.

Pokud jde o spotřebu paliva, Toyota očekává, že Prius 2019 AWD-e dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km (4,5 l/100 km ve městě a 4,9 l/100 km na dálnici).

Pokud jde o spotřebu paliva, Toyota očekává, že Prius 2019 AWD-e dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km (4,5 l/100 km ve městě a 4,9 l/100 km na dálnici).

Prius 2019 dostane ve standardu balíček Toyota Safety Sense P, obsahující například adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění, automatická dálková světla či asistenta jízdy v pruzích.

Prius 2019 dostane ve standardu balíček Toyota Safety Sense P, obsahující například adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění, automatická dálková světla či asistenta jízdy v pruzích.

Na veletrhu bude poprvé v USA představena také nová verze modelu sedanu Corolla Hybrid 2020. Tento vůz stojí na stejné platformě jako Prius a očekává se, že nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km.

Na veletrhu bude poprvé v USA představena také nová verze modelu sedanu Corolla Hybrid 2020. Tento vůz stojí na stejné platformě jako Prius a očekává se, že nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km.

V jeho výbavě se objeví několik technologických prvků, které Prius nemá, konzervativní zákazníky bude lákat na konvenčněji pojatý design. Důležitým rozdíl mezi těmito dvěma modely má být právě přidání pohonu všech kol.

V jeho výbavě se objeví několik technologických prvků, které Prius nemá, konzervativní zákazníky bude lákat na konvenčněji pojatý design. Důležitým rozdíl mezi těmito dvěma modely má být právě přidání pohonu všech kol.

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Toyota Prius 2019 přichází s pohonem všech kol

Tož snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol. Svou premiéru si odbude na veletrhu LA Auto Show.
Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h.
Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.
Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.
12
Fotogalerie

Toyota Prius 2019 bude mít pohon všech kol

Toyotu Prius můžeme bez váhání označit jako legendu, která v segmentu hybridních automobilů figuruje již více než dvacet let. Až dosud se však vyráběla výhradně s pohonem předních kol, což snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol.

Svou premiéru si novinka odbude na veletrhu LA Auto Show, který letos probíhá od 30. listopadu do 9. prosince. Zde však bude prezentována pouze verze s pohonem předních kol a „čtyřkolka“ se v nabídce japonské automobilky objeví až později.

Nezávislý pohon „na zadek“

Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h. Pokud není nutná vyšší trakce, bude z úsporných důvodu pohyb auta zajišťován pouze předními koly.

Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.

Pokud jde o spotřebu paliva, Toyota očekává, že Prius 2019 AWD-e dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km (4,5 l/100 km ve městě a 4,9 l/100 km na dálnici). Úsporná verze Prius L Eco s pohonem předních kol slibuje kombinovanou spotřebu jen 4,2 l/100 km.

Solidní výbava v základu

Nový Prius přichází s řadou kosmetických změn, které se dotkly i jeho vnějšího vzhledu. Technologie však mají zůstat stejné, jako u stávající generace. Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.

Prius 2019 dostane ve standardu balíček Toyota Safety Sense P, obsahující například adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění, automatická dálková světla či asistenta jízdy v pruzích.

Na veletrhu bude poprvé v USA představena také nová verze modelu sedanu Corolla Hybrid 2020. Tento vůz stojí na stejné platformě jako Prius a očekává se, že nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km.

V jeho výbavě se objeví několik technologických prvků, které Prius nemá, konzervativní zákazníky bude lákat na konvenčněji pojatý design. Důležitým rozdíl mezi těmito dvěma modely má být právě přidání pohonu všech kol.

Určitě si přečtěte

Články odjinud