Automobily | Toyota

Toyota Prius 2019 bude mít pohon všech kol

Toyotu Prius můžeme bez váhání označit jako legendu, která v segmentu hybridních automobilů figuruje již více než dvacet let. Až dosud se však vyráběla výhradně s pohonem předních kol, což snižovalo její atraktivitu zejména v očích zákazníků ze severských zemí. Změnit to má verze 2019 AWD-e, která přijde s pohonem všech kol.

Svou premiéru si novinka odbude na veletrhu LA Auto Show, který letos probíhá od 30. listopadu do 9. prosince. Zde však bude prezentována pouze verze s pohonem předních kol a „čtyřkolka“ se v nabídce japonské automobilky objeví až později.

Nezávislý pohon „na zadek“

Zadní kola bude pohánět nezávislý elektromotor, který bude vždy pomáhat s rozjezdem a zrychlením až do rychlosti 10 km/h. Podle potřeby pak zůstane v činnosti až do rychlosti 70 km/h. Pokud není nutná vyšší trakce, bude z úsporných důvodu pohyb auta zajišťován pouze předními koly.

Pro napájení budou místo lithium-iontových akumulátorů použity starší nikl-metal hydridové baterie, které jsou více odolné proti chladu. I z toho je evidentní, na jaké trhy Toyota tímto autem míří.

Pokud jde o spotřebu paliva, Toyota očekává, že Prius 2019 AWD-e dosáhne kombinované spotřeby 4,7 l/100 km (4,5 l/100 km ve městě a 4,9 l/100 km na dálnici). Úsporná verze Prius L Eco s pohonem předních kol slibuje kombinovanou spotřebu jen 4,2 l/100 km.

Solidní výbava v základu

Nový Prius přichází s řadou kosmetických změn, které se dotkly i jeho vnějšího vzhledu. Technologie však mají zůstat stejné, jako u stávající generace. Budoucí majitelé mohou počítat s infotainmentem Entune se 6,1" dotykovou obrazovkou, což je možná zklamání, neboť některé modely již mají Entune 3.0 a osmipalcovým dotykovým displejem.

Prius 2019 dostane ve standardu balíček Toyota Safety Sense P, obsahující například adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění, automatická dálková světla či asistenta jízdy v pruzích.

Na veletrhu bude poprvé v USA představena také nová verze modelu sedanu Corolla Hybrid 2020. Tento vůz stojí na stejné platformě jako Prius a očekává se, že nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km.

V jeho výbavě se objeví několik technologických prvků, které Prius nemá, konzervativní zákazníky bude lákat na konvenčněji pojatý design. Důležitým rozdíl mezi těmito dvěma modely má být právě přidání pohonu všech kol.

Diskuze (7) Další článek: Devět firem postaví pro NASA sondy, které přistanou na Měsíci. Podívejte se, jak by mohly vypadat

Témata článku: Technika, USA, Elektromobily, Automobily, Doprava, Toyota, Spotřeba, Úsporná verze, Kosmetická změna, Solidní výbava, Kolo, Severská země, Přední kolo, Nová verze, Důležitý rozdíl, Pohon, Budoucí majitel, P obsahující, Úsporný důvod, Stejná platforma, Hybridní automobil, Vnější vzhled, Konzervativní zákazník, Adaptivní tempomat, Verze


Určitě si přečtěte

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 85

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

Modelářský zázrak: Maketa raketoplánu Columbia, která létá jako skutečná raketa

** Model raketoplánu Columbia od českého konstruktéra umí i létat ** Obdivuhodný model si vzal 1600 hodin práce ** Podívejte se na fotografie ze stavby a prvního letu

Karel Jeřábek | 20

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

Stanislav Mihulka | 14