Energie | Toyota

Toyota se hodlá prosadit s automobily s vodíkovými palivovými články

Vodíkové palivové články mohou být budoucností automobilů značky Toyota. Japonská automobilka zdvojnásobuje své investice do vývoje vozidel poháněných vodíkem a opakovaně potvrzuje svůj záměr používat tuto technologii v sériové výrobě, později pak i v autobusech a nákladních autech. Nejen o příští generaci Toyoty Mirai informuje Digital Trends.

Pokud vše půjde podle plánů, pak by následující generace Toyoty Mirai s technologií vodíkových palivových článků měla spatřit světlo světa počátkem roku 2020. Jedním z důvodů, proč se tato technologie dosud neprosadila ve větším měřítku, jsou vysoké náklady.

Nové vozy by měly být cenově dostupnější a automobilka proto doufá, že se setkají s lepším přijetím u zákazníků. Ostatně Toyota má poměrně velké zkušenosti s přinášením nových technologií šetrných k životnímu prostředí k většímu publiku. Řídí se přitom přesvědčením, že se vodík stane klíčovým zdrojem čisté energie v příštích 100 letech.

Abychom se dostali k prvním krokům Toyoty v segmentu automobilů se sníženým dopadem na životní prostředí, museli bychom se vrátit až do roku 1997. Tehdy byl představen první hybridní automobil Prius. Japonská automobilka s tímto modelem přišla daleko dříve, než ostatní výrobci o něčem takovém vůbec začali uvažovat.

„Budeme přecházet z omezené výroby na sériovou produkci, přičemž jedním ze způsobů je snížení množství drahých materiálů, jako je platina, používaných v komponentách palivových článků, a cílem učinit celý systém kompaktnější a výkonnější,“ řekl Yoshikazu Tanaka, hlavní inženýr vozu Mirai agentuře Reuters.

K prosazení automobilů s vodíkovými články chce japonská automobilka zavést i řadu dalších vylepšení. První je na řadě zvýšení dojezdu ze stávajících 500 kilometrů na 740 kilometrů. Dalšího pokroku by mělo být dosaženo do roku 2025, kdy by Toyota Mirai měla ujet až 1000 kilometrů.

Roku 2025 má být pro automobilku významným milníkem - do jeho začátku plánuje Toyota postupné uvádění dalších modelů s palivovými články, včetně řady SUV, pick-upů a nákladních automobilů, uvádí zdroj, seznámený s plány automobilky.

Dosud technologii brzdí kromě ceny nedostatek možností doplňování paliva. I kvůli těmto faktům dosud po světě jezdí méně než šest tisíc Toyot Mirai. Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které se snaží vytlačit tradiční spalovací motory, by se mohl zvýšit zájem o novou generaci vozidel. To je jistě to, nač Toyota sází.

Diskuze (61) Další článek: Deset tisíc webů na WordPressu bylo zneužito k šíření malwaru

Témata článku: Technologie, Technika, Budoucnost, Automobily, Doprava, Investice, Japonsko, Energie, Toyota, Nákladní auto, Prius, Příští generace, Nákladní automobil, Nová generace, Klíčový zdroj, Hybridní automobil, Čistá energie, Nový vůz, První krok, Mirai, Ostatní výrobci, Hlavní inženýr, Příští rok, Palivový článek, Sériová výroba


Určitě si přečtěte

Živě z Pekingu: Otestovali jsme Velký čínský firewall a hledali dalajlámu

Živě z Pekingu: Otestovali jsme Velký čínský firewall a hledali dalajlámu

** O Velkém čínském firewallu toho byly napsány už stohy ** Vyzkoušíte jej ale až na místě ** A tak jsme vyrazili do Pekingu a začali hledat dalajlámu

Jakub Čížek, Antonín Trčálek | 60

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

Portál občana už funguje. Na státní web vypadá až překvapivě použitelně

** Portál občana už funguje, vyřídíte na něm první požadavky ** Funkce se budou postupně rozšiřovat ** Web je docela moderní a přehledný

David Polesný | 66

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

Stanislav Mihulka | 13