Toyota se hodlá prosadit s automobily s vodíkovými palivovými články

Vodíkové palivové články mohou být budoucností automobilů značky Toyota. Japonská automobilka zdvojnásobuje své investice do vývoje vozidel poháněných vodíkem a opakovaně potvrzuje svůj záměr používat tuto technologii v sériové výrobě, později pak i v autobusech a nákladních autech. Nejen o příští generaci Toyoty Mirai informuje Digital Trends.

Pokud vše půjde podle plánů, pak by následující generace Toyoty Mirai s technologií vodíkových palivových článků měla spatřit světlo světa počátkem roku 2020. Jedním z důvodů, proč se tato technologie dosud neprosadila ve větším měřítku, jsou vysoké náklady.

Nové vozy by měly být cenově dostupnější a automobilka proto doufá, že se setkají s lepším přijetím u zákazníků. Ostatně Toyota má poměrně velké zkušenosti s přinášením nových technologií šetrných k životnímu prostředí k většímu publiku. Řídí se přitom přesvědčením, že se vodík stane klíčovým zdrojem čisté energie v příštích 100 letech.

Abychom se dostali k prvním krokům Toyoty v segmentu automobilů se sníženým dopadem na životní prostředí, museli bychom se vrátit až do roku 1997. Tehdy byl představen první hybridní automobil Prius. Japonská automobilka s tímto modelem přišla daleko dříve, než ostatní výrobci o něčem takovém vůbec začali uvažovat.

„Budeme přecházet z omezené výroby na sériovou produkci, přičemž jedním ze způsobů je snížení množství drahých materiálů, jako je platina, používaných v komponentách palivových článků, a cílem učinit celý systém kompaktnější a výkonnější,“ řekl Yoshikazu Tanaka, hlavní inženýr vozu Mirai agentuře Reuters.

K prosazení automobilů s vodíkovými články chce japonská automobilka zavést i řadu dalších vylepšení. První je na řadě zvýšení dojezdu ze stávajících 500 kilometrů na 740 kilometrů. Dalšího pokroku by mělo být dosaženo do roku 2025, kdy by Toyota Mirai měla ujet až 1000 kilometrů.

Roku 2025 má být pro automobilku významným milníkem - do jeho začátku plánuje Toyota postupné uvádění dalších modelů s palivovými články, včetně řady SUV, pick-upů a nákladních automobilů, uvádí zdroj, seznámený s plány automobilky.

Dosud technologii brzdí kromě ceny nedostatek možností doplňování paliva. I kvůli těmto faktům dosud po světě jezdí méně než šest tisíc Toyot Mirai. Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které se snaží vytlačit tradiční spalovací motory, by se mohl zvýšit zájem o novou generaci vozidel. To je jistě to, nač Toyota sází.

Diskuze (60) Další článek: Deset tisíc webů na WordPressu bylo zneužito k šíření malwaru

Témata článku: Technika, Budoucnost, Technologie, Doprava, Automobily, Japonsko, Investice, Energie, Toyota, Čistá energie, Mirai, Prius, Článek, Následující generace, První krok, Hlavní inženýr, Velké publikum, Automobil, Životní prostředí, Postupné uvádění, Palivový článek, Sériová výroba, Nákladní auto, Nákladní automobil, Ostatní výrobci


Určitě si přečtěte

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

Sonda Dawn prolétá jen 35 km od trpasličí planety Ceres a posílá úchvatné fotografie!

** Sonda Dawn zkoumá trpasličí planetu Ceres od března 2015 ** Sonda nyní přešla na novou dráhu, nejblíže se dostává k povrchu na vzdálenost jen 35 km ** Ceres je největší planetkou hlavního pásu mezi Marsem a Jupiterem

Petr Kubala | 4

Seriálové doupě ETTV se už dostává do ničivé spirály každého pirátského webu

Seriálové doupě ETTV se už dostává do ničivé spirály každého pirátského webu

** Seriálové warezové skupiny loni spustily katalog ** Nyní jej začínají blokovat první země ** Začíná obvyklé kolečko

Jakub Čížek | 56

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

15 věcí, které umí Windows 10, ale možná o nich vůbec nevíte

** Systém Windows 10 umí spoustu užitečných drobností ** O mnoha praktických funkcích pravděpodobně ani nevíte ** Poznejte užitečné tipy, které se vám mohou hodit každý den

Vladislav Kluska | 39

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

Temný režim a spousta vychytávek. Vyzkoušeli jsme nový macOS 10.14 Mojave

** Vyzkoušeli jsme veřejnou betu macOS 10.14 Mojave ** Hlavní novinkou je temný režim a velký důraz na soukromí ** Jako první beta je systém překvapivě rychlý a dobře použitelný.

Martin Miksa | 35


Jízdní řády Bileto
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny